Mededeling

Collapse
No announcement yet.

tuning BMW '1 (E81, E87)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door zino_8 Bekijk Berichten
    Ik heb styling 217. Dus vooraan kan ik 225 leggen kan ik achteraan 245 leggen?
    Officieel gezien, hangt het af van welke velgen je hebt. Vooraan is dat sowieso 7,5 duim breed met offset 49. Achteraan echter kan dat 8 duim breed zijn met offset 49, maar ook 8,5 duim breed met offset 52.

Sinds MY2008 zijn de Styling 217 achteraan ook 8,5 duim breed geworden, en daar wordt standaard 245/35R18 op gelegd (vooraan op de 7,5 duim brede velg wordt nu 215/40R18 gelegd).
    Tot MY2008 echter waren de Styling 217 achteraan "slechts" 8 duim breed, en daar werd 225/40R18 op gelegd.

Maar... op een velg van 8 duim breed past ook wel een 245-band, lijkt me.

Comment

• velgen : 8,5 x 19 ET 35 Miro 346 gunmetal
      spacers : achteraan 6 mm per velg
      banden : 225/35R19 v+a
      veren : H&R v 60 a 40 mm gedropt
      dempers : ori M-technic
      dak met matte carbonfolie
      spiegels en diffusor in gunmetal (zoals de velgen) gespoten

Er moest aan de wielkassen gewerkt worden om de velgen te laten passen.

Comment

• En die kerel heeft ook z'n antenne weggenomen. En wat blijkt? Perfecte radio-ontvangst. Heeft ook z'n reden... 'k heb het nog niet nagetrokken, maar blijkbaar zouden in de BMW '1 (facelift) maar liefst 7 (!!) radio-antennes ingebouwd zitten.

Comment

• Als dat waar is... gaat die zwabber er van mij toch af....
          Mss wel een vinneke in de plaats zetten....

Oh ja..
          M6 velgen op een 1 zijn lelijk imho

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
            Als dat waar is... gaat die zwabber er van mij toch af....
            Mss wel een vinneke in de plaats zetten....

Oh ja..
            M6 velgen op een 1 zijn lelijk imho
            Idd,

Maar kan je dat dan mooi afwerken ?

De vin is wel cool iig

Comment

• Eeuwen geleden da ik hier op het forum ben gekomen. De wagen uit mijne nick is al 4 jaar weg.
              Ik rijd dus ook met een 1'tje.
              Slechte foto's. Velgen zijn voorlopig. Worden binnenkort hoogglansverdicht.

Ik hoop dat er hier nie te veel een hartaanval krijgen . Ahjaa, kleur is zachter in het echt.

Comment

• hoogglansverdicht, is dat zoiets als, weg met dat oranje?

Comment

• Jups. Maar wou da oranje al lang eens proberen. Dat de meningen nie altijd positief zijn is te verwachten eej.
                  We kunnen nie allemaal me zilveren velgen rijden nie waar?

Comment

• True. En ge gaat mij dat niet vaak horen zeggen van zo'n opvallende dinges, maar ... ik vind dat 't wel iets heeft.

Welke velgen zijn dat trouwens, 't is echt moeilijk te zien. BBS RS-GT, ASA AR-1? Lijkt me van niet, ben benieuwd!

Comment

• Beyern wheels. Mesh. 19 8*5 en *9*5 225/35 235/35

Dacht nog mijn spiegels ook zo te doen. De kappen liggen gereed maar kga er van af stappen.

Verkeersveilig is het wel :-)

Comment

• Én een rode vlag voor de ossen (ha ja, geen stieren, want... ge weet wel ) van de pliesie. Rijd met zo'n setup aan 50 door de bebouwde kom, en ze doen je nog stoppen. "Zooooo, meneer denkt dat 'ie op een race-circuit zit?"

Comment

• Die M6-velgen op die 1, 't is misschien heiligschennis en ze zijn misschien wel sjonnie, maar ik vind ze wel vet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                            De BMW Performance remzadels zijn dan ook dezelfde als die die standaard op de 135i komen. Vandaar dat je op de 135i de Performance-remmenkit (qua prestaties) kan hebben voor een duidelijk kleinere prijs dan op alle andere '1, je moet immers enkel de pads en de schijven vervangen. Wil je ook de gele remzadels met BMW Performance opschrift, dan moet je de remzadels wel vervangen, en kost de kit wel weer evenveel als bij de andere modellen.
                            'k wist niet dat de pads ook vervangen werden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
                              Eeuwen geleden da ik hier op het forum ben gekomen. De wagen uit mijne nick is al 4 jaar weg.
                              Ik rijd dus ook met een 1'tje.
                              Slechte foto's. Velgen zijn voorlopig. Worden binnenkort hoogglansverdicht.

Ik hoop dat er hier nie te veel een hartaanval krijgen . Ahjaa, kleur is zachter in het echt.

lol, ik heb u gisteren zien rijden in Gent

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                't gaat niet over de 1-serie, maar wel over de EDC17

van Heinz
                                Ik kom net van Heinz, en die kabel is enkel voor cooper S, en zorgt ervoor dat ze niet moeten solderen rechstreeks op de ecu.. met de kans dat ze het verneuken....

Voor den 1 Ziet het er voor de moment nog niet goed uit... Ze achten de kans groot dat de motorsturing niet gekraakt zal worden, al is er een lichtpuntje aangezien Sommige VW met die nieuwe Sturing al wel aan gewerkt kan worden...

Moest Bmw op de lijst komen van "niet tunebaar" dan gaat heinz een volledig PROGRAMEERBARE box ontwikkelen... dus geen gewone black box...
                                Nu ben ik niet zo happig op boxen....
                                dus afwachten wat daar de features van zullen zijn...

Die firma van zwitserland , gTa , steekt vermoedelijk een geheel nieuwe Ecu..., want uit wat ik kan opmaken, sturen ze u een gehele printplaat op ?...

Overigens maakten ze bij heinz de vrij boude uitspraak dat de kans groot is, dat ze binne dit en 5 jaar alle motorsturing zo goed zullen beveiligen, dat het conventioneel chiptunen gelijk we het nu kennen, niet meer mogelijk zal maken...
                                Beetje gelijk het verhaal van de EDC 17 nu met bmw (voorlopig toch nog)

Ondertussen na 22.000 km de eend daar nog is op de bank geflansd...
                                172 pk en 360 NM, volgens de manne daar valt er nog ne PK of 4 te winnen na het steken van een nieuwe OEM luchtfilter, schijnt dat die best vervangen wordt elke 20.000k.. en aangezien ik nu 22.000k heb )
                                K&N na laatsbare filters hebben ze me sterk afgeraden omdat ze daar al zeer vreemde resultaten hebben mee gezien...
                                OEM is best bij BMW volgens hun...

enfin... domper op de feestvreugde.. en weer uitkijken naar meer nieuws...
                                en er zitten veel mensen op te wachten .. ik heb de mails van mensen gezien omtrent EDC17.. en die is HUGE....

Ps: waar kan ik best stalen remleidingen kopen en laten monteren ?
                                is goodridge goed ?

Comment

Ik kom net van Heinz, en die kabel is enkel voor cooper S, en zorgt ervoor dat ze niet moeten solderen rechstreeks op de ecu.. met de kans dat ze het verneuken....
                                  goed nieuws!!

wat bedoel je met de kans dat ze het verneuken?

Comment

• Voor die kabel moesten ze manueel solderen

Comment

Voor die kabel moesten ze manueel solderen
                                      als ze niks solderen kunnen ze toch niks mis doen? gewoon terugflashen en klaar

alleh, ik ben geen expert he

Comment

• Das den uitleg die ze mij gegeven hebben,
                                        ik vermoed om met die chip te communiceren moesten ze manueel connectie maken rechtstreeks op de printplaat...
                                        ge kunt ni out of the blue dat er op flashen met bluetooth ofzo he...
                                        Ik vermoed dat die kabel het 'communicatie' protocol vergemakkelijkt

Comment

• hmm zo dus..

let's hope!

binnen een 2-tal weekjes nog eens informeren

Comment

Working...
                                          X