Mededeling

Collapse
No announcement yet.

tuning BMW '1 (E81, E87)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Jups mannen. Eindelijk ff verder gedaan aan mijn 1'tje. Hij is in vergelijking met andere al old school hier, tis een 04.

    Ik doe geen nieuwe thread met mijn wagen op dus hier zijn de pics.

    Vorige stande van zaken:



    Vonden sommigen der wat over met al dat oranje.
    Ik rijd al 3 maand rond met nieuwe spiegelkappen met dit als bedoeling

    kappen verwijderd/



    En geplaatst







    IK ben der heel tevreden mee. Dat is wat telt.

    Comment


    • ik vind het echt super. 't is uniek en niet eens zo heel lelijk!

      btw studeer jij ook aan de Hogent? ik zag je kar daar al eens staan op de parking dacht ik

      Comment


      • Jups dat ben ik.Volgende keer goeiendag zeggen eej!.

        Ik volg geen les ik geef les aan het pihs daaraan verbonden.

        Adriaan
        Last edited by cooper s; 19/06/2008, 12:17.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
          Jups mannen. Eindelijk ff verder gedaan aan mijn 1'tje. Hij is in vergelijking met andere al old school hier, tis een 04.

          Ik doe geen nieuwe thread met mijn wagen op dus hier zijn de pics.


          IK ben der heel tevreden mee. Dat is wat telt.
          U en alle Hollanders! Geen zin om zaterdag naar Bazel te rijden?

          R-M

          Comment


          • En nu nog een oranje streep onderaan de deuren met daarin geschreven

            EEND-RS ofzo

            Comment


            • Al iemand zijne 118d gechipt? Ik wacht nog even af op de reacties....

              Comment


              • Ik denk dat iedereen dat hier aan 't doen is.. afwachten om reacties te lezen omtrent de tuning (tuner zelf), methode, prestaties, etc.

                Comment


                • Ja.

                  Comment


                  • Idem hier, al zal het normaal eind deze maand, begin volgende maand gepiept moeten zijn bij mij...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
                      Idem hier, al zal het normaal eind deze maand, begin volgende maand gepiept moeten zijn bij mij...
                      Ok dan w8 ik wel tot jij geweest bent...

                      Comment


                      • Volgende donderdag laat ik het camber van m'n 120d bij de BMW-dealer 1,5° meer negatief zetten!

                        Blijkbaar zijn ze hier in België ook op de hoogte van de volgende mogelijkheid inzake wielvlucht :








                        In ongeveer 20 minuten tijd kunnen ze dus 't camber aanpassen. 'k Ben benieuwd. Dat, in combinatie met de semislicks, moet een turn-in geven waar je geil van wordt.

                        Comment


                        • Ok dit is weer een post om af te drukken en om de stealer weer te kakken te zetten ,

                          Ge je dat camber dan voor ever zo laten staan?
                          en wat doet dat met je dagelijkse banden ?

                          Comment


                          • Euhm, als ik zag hoe m'n vorige banden versleten ... dan mag die duck wel een zuchtje wielvlucht gebruiken. En wat dan nog, stel dat 'ie dan wat sneller verslijt langs de binnenkant ... dan is dat maar zo, hè.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                              Euhm, als ik zag hoe m'n vorige banden versleten ... dan mag die duck wel een zuchtje wielvlucht gebruiken. En wat dan nog, stel dat 'ie dan wat sneller verslijt langs de binnenkant ... dan is dat maar zo, hè.
                              Zou dat geen invloed hebben op uw rechtuitstabiliteit? En dan vooral op ons soms slechte autostrades?

                              Comment


                              • De rechtuitstabiliteit van de eend is zowieso al niet "als op rails" De kortere speelse wielbasis zijn daar de oorzaak van (wat niet erg is).. dus kunne we maar beter er een nog vinniger baaske van maken...

                                Bij men volgende onderhoud die papieren onder de stealer zen neus duwen ze...
                                Camber here i come

                                Comment


                                • Dit zijn pics van een pre-facelift 120d die die mod heeft.









                                  Comment


                                  • Ge moet wel weten -> bij de prefacelift was er nog meer positief camber (of minder negatief camber) dan bij de facelift. Bij de facelift hebben ze dat lichtjes aangepast omdat er zoveel auto's waren die ongelijke bandenslijtage hadden vooraan.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                      Volgende donderdag laat ik het camber van m'n 120d bij de BMW-dealer 1,5° meer negatief zetten!

                                      Blijkbaar zijn ze hier in België ook op de hoogte van de volgende mogelijkheid inzake wielvlucht :








                                      In ongeveer 20 minuten tijd kunnen ze dus 't camber aanpassen. 'k Ben benieuwd. Dat, in combinatie met de semislicks, moet een turn-in geven waar je geil van wordt.
                                      M'n dealer weigerde het te doen. Had vandaag een afspraak om o.a. ook die afstelling te laten doen, alles was in orde, en terwijl ze bezig zijn met z'n eerste kleine onderhoud wordt er wat ondereen gebabbeld en komt de meestergast vertellen dat 'ie 't niet wil doen. Had ik 't geweten, ik had eerst wat rondgevraagd voor ik 't klein onderhoud liet doen.

                                      "Onze auto's staan perfect, en wij mogen enkel binnen de tolerantiegrenzen afstellen."

                                      Dat de BMW's de dag van vandaag vaak met zeer verschillende afstellingen af fabriek worden geleverd, en niet meer worden nagemeten bij 't klaarzetten voordat de klant ze komt ophalen, dat wordt er niet bijgezegd natuurlijk. Of dat de af-fabriek instelling soms zo staat dat er zoveel slijtage is aan de buitenzijde van de voorbanden dat een instelling achteraf noodzakelijk is, dat evenmin. Ik heb uitlijnrapporten gezien van BMW '1 en '3 die meer dan 2% buiten de tolerantiegrenzen stonden, nieuw, af fabriek!
                                      Maar op vraag van de klant wat meer negatief camber steken, zelfs evt. binnen de "tolerantiegrenzen", dat willen ze dan niet. Er stond nog 'n andere auto op de brug waarop ze de uitlijningen doen, die moest dan worden verplaatst maar ze waren er nog mee bezig, en bovendien liep ik continu in de buurt van m'n auto terwijl ze eraan bezig waren ... zou 't er allemaal iets mee te maken hebben?

                                      'k Ben niet tevreden. Enfin ja.
                                      Last edited by ; 01/07/2008, 15:43.

                                      Comment


                                      • Odan, jij ging dit ook laten doen bij jouw dealer, right? Laat me 'es weten of ze er ook moeilijk over doen. Zal bij mij beslissend zijn om 'es uit te kijken naar 'n andere dealer, er zijn er genoeg hier in de buurt. Ga dan uiteraard wel eerst 'es vragen of ze de camber-instelling willen doen, of niet.

                                        Comment


                                        • Ik zal er achter horen sjoeke...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X