Mededeling

Collapse
No announcement yet.

tuning BMW '1 (E81, E87)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • BMW 135i Performace (BMW) vs ACS1 135i (AC Schnitzer)

    "Gegen die fahrdynamischen Qualitäten des AC Schnitzer ACS1 3.5i ist kein Kraut gewachsen"


    lees hier meer: http://www.acschnitzer.be/dutch.html

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
      Ik zal er achter horen sjoeke...
      Odan, hebt ge al 'es gehoord bij jouw dealer wat 't zou kosten voor me om daar binnen te springen om enkel die mod te doen? Zoniet : graag 'es de contactgegevens van de persoon die je daarover hebt aangesproken, dan neem ik wel contact.

      Comment


      • Kan dat zomaar je camber veranderen? Dacht dat je daar camber plates voor nodig had?

        mcs clubman

        Comment


        • ik heb zelf min camber verzet.

          -1.5 is dit hier


          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door mini-ahollic Bekijk Berichten
            Kan dat zomaar je camber veranderen? Dacht dat je daar camber plates voor nodig had?
            Elke auto biedt de mogelijkheid om zonder extra stukken het camber aan te passen. Na een medium accident b.v. kan het zijn dat men 't camber van één van de wielen een beetje moet verstellen om terug binnen de tolerantiegrenzen van BMW te komen.

            Ook de BMW '1 heeft zo'n mogelijkheid. Concreet moet men een borgpinnetje (doorheen de veerschotel en de dome geschoten) uitkloppen, en dan kan men met een speciaal tooltje de ganse veerpoot lichtjes verzetten. Kleine aanpassingen, uiteraard, b.v. 3° negatief camber bereiken gaat daar zeker niet mee.

            Mijn dealer wou het niet doen. Andere BMW-dealers doen het wel. Odan_be liet het al doen, en nou is z'n '1 veel nerveuzer op 't stuur. Negatief voor rechtuitstabiliteit en hoge snelheden, maar o zo verslavend bij medium speed en bochten. Insturen zo hard/scherp als de tanden van een dolgedraaide pitbull terrier, zodanig zelfs dat de kont vaak naar buiten komt kijken.

            Nadeel is dat 't geen aanpasbare mod is. Ge kunt nadien niet efkens snel uw veerpoten weer in originele stand zetten.



            Met camber plates gaat dat wel, maar 't probleem is dat je zoveel vrijheid van instellen hebt dat je eigenlijk bijna geen veranderingen kan/mag doen zonder nadien uit te gaan lijnen.

            Comment


            • gta , in de bandencentrale doen ze dat voor u ze
              kheb da thuis gedaan en dan naar de stevens geweest. voor te kijken of het gelijk was langs beide kanten. en da was goed. uitlijnen niet vergeten natuurlijk !

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Arne Bekijk Berichten
                gta , in de bandencentrale doen ze dat voor u ze
                kheb da thuis gedaan en dan naar de stevens geweest. voor te kijken of het gelijk was langs beide kanten. en da was goed. uitlijnen niet vergeten natuurlijk !
                Mja, maar ik denk dat gTa een aanpasbaar en omkeerbaar systeem wil, zodat hij op de autobahn kan sjeezen en op z'n gemak kan cruisen op hogere snelheid, maar anderzijds een zeer sportief en alert sturende ketel wil voor op circuit.

                @gTa: Ik heb wel al eens zo'n dempers gezien waar je wielvlucht (en ik dacht ook fuseedwarshelling) kon instellen. Je kon zelf nog maximumwaarden instellen ook. Dus dat zou je toelaten binnen de tolerantiewaarden van BMW te 'spelen' met je wielgeleiding, al naar gelang de rijstijl die je wil. Pokkevet, en paste op een BMW E46, misschien bestaat ook zoiets voor op een 1-reeks. Als ik er iets over vind op het www, laat ik het wel weten!

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                  Mja, maar ik denk dat gTa een aanpasbaar en omkeerbaar systeem wil, zodat hij op de autobahn kan sjeezen en op z'n gemak kan cruisen op hogere snelheid, maar anderzijds een zeer sportief en alert sturende ketel wil voor op circuit.

                  @gTa: Ik heb wel al eens zo'n dempers gezien waar je wielvlucht (en ik dacht ook fuseedwarshelling) kon instellen. Je kon zelf nog maximumwaarden instellen ook. Dus dat zou je toelaten binnen de tolerantiewaarden van BMW te 'spelen' met je wielgeleiding, al naar gelang de rijstijl die je wil. Pokkevet, en paste op een BMW E46, misschien bestaat ook zoiets voor op een 1-reeks. Als ik er iets over vind op het www, laat ik het wel weten!

                  ah, wist ik niet.

                  sinds ik da anders heb gezet en die verlaging heb. voelt da wel heel anders aan hoor veel meer vast op de weg. vroeger was het net een doos dat in de bocht op zijn zijkant ging

                  Comment


                  • ik geraak deze week ni meer langs de garage gTa.. mer ik stuur die mens alvast een mailtje

                    Comment


                    • Doe maar, maar de Frits gaat 't regelen als 'k om m'n Carbone Lorrainekes ga. De Frits, dat is gelijk een beetje mijnen Gio.


                      Edde gij 'm opnieuw laten uitlijnen nadien? Hebt ge een idee hoeveel graden negatief ge extra hebt? Ne halve, één, anderhalve?

                      Comment


                      • ja is opnieuw uitelijnd he adhv da incident met die pallet
                        ik dacht 1.5°

                        Comment


                        • Proper. Dra ook, ikke.

                          Comment


                          • velg

                            Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
                            20" onder een eend
                            goed zot

                            Breyton heeft een heel nieuw gamma velgen uit voor 2208.
                            collega heeft de nieuwe Breyton Race GTS onder zen E92 gestoken...
                            echt een vette velg,
                            heb ze er zlf nu ook onder liggen ;-)
                            Last edited by ; 16/08/2010, 17:58.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                              vette 125i!!
                              sound zou ongelofelijk zijn
                              Idd niet slecht check
                              De opgevraagde pagina kon niet gevonden worden

                              Die 125i kost in NL 72000€
                              Wel een zalige bak.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                                Idd niet slecht check
                                De opgevraagde pagina kon niet gevonden worden

                                Die 125i kost in NL 72000€
                                Wel een zalige bak.
                                Met dat geld koop ik wel x anders...

                                Comment


                                • Weet iemand de specs van deze setup?

                                  Breedte, ET, ...

                                  Comment


                                  • Kan bijna niet anders dan de 8,5Jx19" ET35 zijn, zeker vooraan. Misschien de 9,5Jx19" ET40 achteraan, da's moeilijk te zeggen.

                                    Comment


                                    • En geeft die setup dan geen problemen met het verlagen?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door PsynceFiction Bekijk Berichten
                                        En geeft die setup dan geen problemen met het verlagen?
                                        Ik vrees van wel, ja, zeker met de bredere achteraan. De binnenwielkassen achteraan slepen zelfs al met 8,5Jx18" ET49 velgen achteraan als er 12mm spacers gestoken worden (i.e. hetzelfde als 8,5Jx18" ET29), als 'ie verlaagd is. Minimaal, maar ze slepen toch. Met 20mm spacers (dan komen ze ongeveer even breed als 9,5 inch brede velgen met offset 40) sleept het achteraan zeer frequent. Niet drastisch ('t is eerder "aanwrijven" tegen, niet "geklemd geraken tussen"), maar 't is niet leuk. Met passagiers achteraan (vraag maar aan Tomski en tsmetjen ) sleepte dat zelfs bij de minste bocht aan normale snelheden al.
                                        Met de 8,5 ET 35 achteraan moet dat net lukken, gesteld dat je je beperkt tot 245 rubber achteraan. Of misschien net niet, hangt ervan af hoeveel je verlaagt. Maar zwaar slepen zal 't ni zijn.

                                        Op 1-serie fora lees ik toch zeer vaak dat breder dan 8,5 achteraan, of 255 rubber achteraan, best wat werk aan de binnenkassen vergt (is snel gedaan, stukkie plastic verwijderen en klaar) of zelfs lichtjes rollen van de kassen.

                                        Vooraan kan de '1 best wat hebben. Achteraan is het vrij krap daar...
                                        Last edited by ; 17/09/2008, 13:35.

                                        Comment


                                        • Oe zit da na me a camber Geeteeaake ? :p

                                          Comment

                                          Working...
                                          X