Mededeling

Collapse
No announcement yet.

tuning BMW '1 (E81, E87)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mijn eend staat momenteel bij de spuiter...
    omwille van steenslag...
    voorkant was een waar slagveld...

Hangt volgens mij meer af van WAAR je meestal rijdt, dan hoe de vorm van de motorkap is...
    Ik rijd veel op de A12 richting Bergen o/ Zoom en das very truck heavy....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fokko Bekijk Berichten
      het maakt meer krassen dan het tegen steenslag beschermt hoor. er komt altijd zand en ander fijn spul tussen terecht, en bij elke hobbel schuurt het over je lak. bovendien heb ik op mijn 1 serie na dik 3 jaar nog geen een steenslagputje op de motorkap ontdekt (voorbumper wel een beetje), ligt ongetwijfeld aan de vorm van de de voorkant :motorkap ligt bijna volledig horizontaal met de voorbumper er dwars verticaal tegen gemonteerd...
      en verder geef ik gTa gelijk, tis gigantisch lelijk!! meer iets voor de tjoening scene waar 98% er een sport van maakt de auto zo veel mogelijk te laten opvallen zonder enige vorm van smaak...
      Smaken en meningen hè. Ik vind dat wel iets hebben en 't is niet dat'k nen tjoener ben ofzo Prijzen vind ik totnogtoe wel, maar ik wil wel eens weten hoe het eruit ziet. Al zou dat voor later zijn ALS er een 1 komt. Ben nog 't een en ander aan't afwegen, maar waarschijnlijk een jonge tweedehands of een slag slaan op't werk bij me...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
        Mijn eend staat momenteel bij de spuiter...
        omwille van steenslag...
        voorkant was een waar slagveld...

Hangt volgens mij meer af van WAAR je meestal rijdt, dan hoe de vorm van de motorkap is...
        Ik rijd veel op de A12 richting Bergen o/ Zoom en das very truck heavy....
        Idd, alosook hoe dicht men altijd op een voorliggers rijd*.

*Nen gatrijder....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
          Idd, alosook hoe dicht men altijd op een voorliggers rijd*.

*Nen gatrijder....
          bumperklevers zijn keivervelend, vanochtend had ik er weer 1 voor me!!!!!!

Comment

bumperklevers zijn keivervelend, vanochtend had ik er weer 1 voor me!!!!!!
            Klassiekers...

Comment

• Gisteren op Devildriver z'n e81 gezien : een zwarte glanzende plastic strip over het rubber van de zijruiten. Die is er bij mij niet en zou zeker nt misstaan. De vraag is nu of er verschil zit op de ruiten van een e87 en e81.

Het Internet al zitten afschuimen, maar ik vind niets relevant. Zal eens bij een dealer moeten gaan horen.

Rand rond zijruit (als je goed kijkt) :

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BozZke Bekijk Berichten
                Gisteren op Devildriver z'n e81 gezien : een zwarte glanzende plastic strip over het rubber van de zijruiten. Die is er bij mij niet en zou zeker nt misstaan. De vraag is nu of er verschil zit op de ruiten van een e87 en e81.

Het Internet al zitten afschuimen, maar ik vind niets relevant. Zal eens bij een dealer moeten gaan horen.

Rand rond zijruit (als je goed kijkt) :
                Een driedeurs heeft geen raamomlijsting in de deuren, net zoals de coupe. deze omlijsting zit dus op de carrosserie, niet op de deuren als bij de E87.
                Last edited by ; 01/10/2009, 13:23.

Comment

Een driedeurs heeft geen raamomlijsting in de deuren, net zoals de coupe. deze omlijsting zit dus op de carrosserie, niet op de deuren als bij de E87.
                  yep, die lijsten zitten op de carrosserie. Functioneel om de rubbers te verbergen. Ik ga volgende week eens bij de dealer om info...

Comment

yep, die lijsten zitten op de carrosserie. Functioneel om de rubbers te verbergen. Ik ga volgende week eens bij de dealer om info...
                    klopt, maar bij een E87 zit dit totaal anders in elkaar. je raamomlijsting zit aan de deuren, niet aan de carrosserie.
                    Als je bij een 3-deurs (of coupe) de deuren opent, dan zie je dat de bovenste helft van de deur, zoals een E87 heeft, ontbreekt:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fokko Bekijk Berichten
                      klopt, maar bij een E87 zit dit totaal anders in elkaar. je raamomlijsting zit aan de deuren, niet aan de carrosserie.
                      Als je bij een 3-deurs (of coupe) de deuren opent, dan zie je dat de bovenste helft van de deur, zoals een E87 heeft, ontbreekt:
                      Ok die droom zal ik dan maar opbergen Bedankt voor de heldere uitleg

Iemand die de mogelijkheden voor e87 118d/120d's qua uitlaten kent ? Een optie was een eisenmann uitlaat, maar da's bij Heinz en met die bedrieger wil ik nt te maken hebben.

Comment

• Angel eyes inbouw achteraf storing

Beste Bimmer rijders,

Ik zit hier met een probleem en wellicht dat jullie mij uit de brand kunnen helpen. Het is een vrij ingewikkelde electro probleempje:

Ik ben in bezit van een E87 uit 2006 zonder xenonlampen affabriek. Vorige week heb ik de m-pakket + xenonlampen (model 200 achteraf ingebouwd en aangesloten. Guess what, storing op de computer: Xenonlampen knipperen en angel-eyes ringen gaan na ongeveer 10 seconden uit. Ik heb de xenonlampen laten inprogrammeren en de xenon werkt nu perfect, behalve de ringen. Deze blijven nog steeds uit gaan na 10 seconden bij het opstarten.

Ik heb nu led-lights H8 geinstalleerd met weerstand (alleen de ringen) i.p.v. de originele H8 (grootlicht en stadslichten). Geen storing op de stadslichten! Het enige waar hij nu nog storing op geeft, is grootlicht, dit is logisch omdat de Led H8 geen grootlicht functie heeft.

Ik heb een aantal afbeeldingen van de stekker, de stekkerconnectorgat en de koplampen.

Oude koplamp:

Nieuwe xenonkoplamp:

Stekkerbedrading op dit moment (voor de normale koplamp, massadraad voor xenon wel aangesloten):

stekker vanaf de andere kant gezien:

Verschil in licht: Links de LED 7000K, Rechts de originele H8 Halogeen

Echter ben ik niet tevreden met de lichtopbrengst van de LED H8. De buitenste ring brand niet fel genoeg als voorheen en wil de gewone Halogeen H8 met 7000K erin zetten.

Om dit te kunnen doen moet ik de aansluiting aanpassen van de stekker. Het verschil in de oude en nieuwe koplamp zit em hierin: Bij de oude koplamp zit de stadslicht apart bovinin de klopamp. Bij de xenonkoplamp zit de stadslicht in de H8, samen met grootlicht.

Zou iemand van jullie die in bezit is van een xenon-kit van 2008+ een paar duidelijke foto's kunnen maken van de stekkerkop? Zo weet ik welke kleur draad in welk gaatje moet om de storing te verhelpen.

Hope somebody can help me out!

Thanks alvast!

Neo (Nieuwegein, Nederland)

Comment

• Velgen vraag

Hoi,
                          Ben nieuw hier dus moet alles nog een beetje zoeken hé.
                          Ik heb dus een vraag ivm velgen voor onder een 118d.
                          Heb me in augustus een 118d gekocht met standaard 16" met runflat banden. Nu ben ik op internet een mooi setje 18" tegen gekomen voor een leuke prijs maar bel ik naar de banden centrale en naar bmw zelf en die zeggen dat ze niet echt onder mijn 1 reeks gaan passen.

Velgen zijn 18" 8J zowel voor als achter.

Zit nog met originele ophanging en toestanden. Dit kreeg ik van de garage + banden centrale in een email terug.

citeer:
                          max vooraan 18"*7.5j bandenmaat
                          205/45 runflat bridgestone mogelijk, achteraan 18"* 8.5 j bandenmaat 225/40
                          beiden type Y18, anders verbreed uw spoor en problemen op de schouwing, ook
                          de kans vooraan dat banden tegen binnenkant wielkast zitten. Voornaam is de
                          ET waarde is vooraan 49 achteaan 52 en is dus met bovengenoemde maten ok.

Nu is mijn vraag of iemand ervaring heeft met 8J vooraan of dit wel tegen de kas draaid?
                          en of er geen andere bandenmaten op kunnen ook zonder runflat toestanden?

Alvast dank!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Renzoke Bekijk Berichten
                            Hoi,
                            Ben nieuw hier dus moet alles nog een beetje zoeken hé.
                            Ik heb dus een vraag ivm velgen voor onder een 118d.
                            Heb me in augustus een 118d gekocht met standaard 16" met runflat banden. Nu ben ik op internet een mooi setje 18" tegen gekomen voor een leuke prijs maar bel ik naar de banden centrale en naar bmw zelf en die zeggen dat ze niet echt onder mijn 1 reeks gaan passen.

Velgen zijn 18" 8J zowel voor als achter.

Zit nog met originele ophanging en toestanden. Dit kreeg ik van de garage + banden centrale in een email terug.

citeer:
                            max vooraan 18"*7.5j bandenmaat
                            205/45 runflat bridgestone mogelijk, achteraan 18"* 8.5 j bandenmaat 225/40
                            beiden type Y18, anders verbreed uw spoor en problemen op de schouwing, ook
                            de kans vooraan dat banden tegen binnenkant wielkast zitten. Voornaam is de
                            ET waarde is vooraan 49 achteaan 52 en is dus met bovengenoemde maten ok.

Nu is mijn vraag of iemand ervaring heeft met 8J vooraan of dit wel tegen de kas draaid?
                            en of er geen andere bandenmaten op kunnen ook zonder runflat toestanden?

Alvast dank!
                            Die 8x18 velgen die je wil,welke et waarde hebben die? Dan pas kan ik zeggen of ze passen of niet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Devildriver Bekijk Berichten
                              Die 8x18 velgen die je wil,welke et waarde hebben die? Dan pas kan ik zeggen of ze passen of niet
                              Welke ET waarde kan er mss max. onder of is dat ook weer afhankelijk van de breedte of de grootte ?

Comment

• Chippen

Kben een beetje later maar heb mijn eend aan een duurtestje onderworpen, heb mijn eend laten chippen bij Digitune.nl, samen met een K&N luchtfilter en Eisenmann uitlaat (leeg vanaf de turbo, enkel race cat ertussen) hebk nu 198pk uit een 118D 122pk. Rij er intussen al een kleine 60 000km goed mee door (ben gisteren naar Essen geweest en heb in duitsland vlot 230 - 240 gehaald. Trek hier ook goed door enzo... en heb nog geen enkel probleem gehad met motor, overbrenging, versnellingsbak of wat dan ook. rijd alles samen 68 000 km probleemloos rond, waarvan 60 000km gechipt... ( en dat is een softwareoptimalisatie die ze bij de dealer niet eens kunnen zien...)

Dus als er iemand moest zijn die nog twijfelt, ik kan het enkel maar aanraden, het is een wereld van verschil...

Comment

• Ben op zoek naar een nieuw set zomervelgen voor op mijn e87 en ben helemaal zot van de cs en csl velgen zoals hieronder.
                                  Jammer genoeg liggen ze buiten budget.
                                  Bij het zoeken online, kwam ik volgende velgen tegen:
                                  http://cgi.ebay.co.uk/4-18-ZCW-ANGEL-ALLOY-WHEELS-ONLY_W0QQitemZ330394667892QQcmdZViewItemQQptZUK_Ca rParts_Acc_Wheels_tyres_Trims_Car_Rims_ET?hash=ite m4ced0e8b74
                                  Heeft iemand ervaring met deze verkoper of kent iemand het merk velgen?

Oorspronkelijk geplaatst door Dark_Beemer Bekijk Berichten
                                  Knappe off-set!!

Comment

• @ Ducky: even link maken naar de verkoopstopic van mijn velgen. Deze zaten op een 1-serie. Heb je vrage pm me maar

Last edited by cooper s; 23/01/2010, 23:57.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
                                      @ Ducky: even link maken naar de verkoopstopic van mijn velgen. Deze zaten op een 1-serie. Heb je vrage pm me maar

Had ze al zien staan in het verkoopstopic.
                                      Vind het hele mooie velgen, maar het zijn spijtig genoeg 19'.
                                      Ben op zoek naar 18'. Succes toch met de verkoop.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ducky Bekijk Berichten
                                        Ben op zoek naar een nieuw set zomervelgen voor op mijn e87 en ben helemaal zot van de cs en csl velgen zoals hieronder.
                                        Jammer genoeg liggen ze buiten budget.
                                        Bij het zoeken online, kwam ik volgende velgen tegen:
                                        http://cgi.ebay.co.uk/4-18-ZCW-ANGEL-ALLOY-WHEELS-ONLY_W0QQitemZ330394667892QQcmdZViewItemQQptZUK_Ca rParts_Acc_Wheels_tyres_Trims_Car_Rims_ET?hash=ite m4ced0e8b74
                                        Heeft iemand ervaring met deze verkoper of kent iemand het merk velgen?
                                        Heb nog wat verder zitten zoeken en ben weer beginnen twijfelen.
                                        Wat denken jullie dat het beste staat onder een le mans blauwe e87?
                                        http://www.salesafter.de/index.php?id=91 (toevallig iemand die een foto heeft van die combinatie?)
                                        of
                                        http://www.bandenmax.com/products.ph...42844&cats=176

Het zou allebei in 18' zijn.

Bedankt.
                                        Edit: verkeerde link
                                        Last edited by Ducky; 26/01/2010, 17:07.

Comment

• Niemand??

Oorspronkelijk geplaatst door Ducky Bekijk Berichten
                                          Heb nog wat verder zitten zoeken en ben weer beginnen twijfelen.
                                          Wat denken jullie dat het beste staat onder een le mans blauwe e87?
                                          http://www.salesafter.de/index.php?id=91 (toevallig iemand die een foto heeft van die combinatie?)
                                          of

Het zou allebei in 18' zijn.

Bedankt.
                                          Edit: verkeerde link

Comment

Working...
                                          X