Oorspronkelijk geplaatst door Hozee
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
tuning BMW '1 (E81, E87)
Collapse
X
-
ST Cupra 290 PP - GT86+
-
Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk BerichtenToch even meegeven dat dat het EU gewicht is van de 123d. Wil je vergelijken met het leeggewicht van vroeger, dan mag je 75kg voor chauffeur en bagage, en ong. 45kg voor de tankvulling aftrekken. Dan kom je uit bij 1365kg wat nog een redelijk leeggewicht is als je bedenkt dat eend toch een technische volwassenheid heeft die niet te vergelijken is met "sportievelingen" van vroeger. Het aangegeven gewicht van een 120d is ook zonder Airco dus in de werkelijkheid is het verschil niet zo groot...
Dus onze 123d weegt 1365 kg leeg ? Want op verschillende websites staat idd 1475kg of zoiets, sinds wanneer is dat EU gewicht dan tot stand gekomen ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk BerichtenIk heb het sterke vermoeden dat door velen de 120d gekozen wordt boven de 123d, gewoon omdat de enkele turbo toch duidelijk een " extra acceleratiegevoel geeft" t.o.v de supersaaie liniaire 123d maar... tja dat is natuurlijk ook een persoonlijke ervaring.
Daarbij komt nog dat je een paar duiten in je zak steekt t.o.v. een 123d.
De 123d sleurt zonder pinken, zoals eerder gezegd, wel door tot bijna 5000tr/m maar of je dat waardeert is ook puur persoonlijk.
Zelf vind ik het grootste nadeel aan een 123d dat de versnellingen te kort zijn, op dat gebied snap ik BMW echt niet. Bedoel: 204pk en 400NM...WTF met die korte versnellingen??
VB.: 118d bij 3000tr/m rijdt 180km/h, een 123d heeft daar 3400tr/m voor nodig.
In ieder geval, ik geef je alvast wat voorkennis moest je één van deze twee in overweging nemen en een testrit is natuurlijk het beste voor een persoonlijke ervaring tussen deze twee..
Je moet overigens de cataloog eens checken. De eerste vier versnellingen en de achteruit zijn bij de 120d nog korter dan bij de 123d. Bij de 116d en 118d zijn ze een stuk langer. En de benzineversies zitten daar tussenin.
Je zou denken dat de lengte van verhoudingen bij alle diesels min of meer gelijk zijn, maar het verschil tss de goedkoopste en de twee duurste is zelfs ronduit groot.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk BerichtenIk heb het sterke vermoeden dat door velen de 120d gekozen wordt boven de 123d, gewoon omdat de enkele turbo toch duidelijk een " extra acceleratiegevoel geeft" t.o.v de supersaaie liniaire 123d maar... tja dat is natuurlijk ook een persoonlijke ervaring.
Daarbij komt nog dat je een paar duiten in je zak steekt t.o.v. een 123d.
De 123d sleurt zonder pinken, zoals eerder gezegd, wel door tot bijna 5000tr/m maar of je dat waardeert is ook puur persoonlijk.
Zelf vind ik het grootste nadeel aan een 123d dat de versnellingen te kort zijn, op dat gebied snap ik BMW echt niet. Bedoel: 204pk en 400NM...WTF met die korte versnellingen??
VB.: 118d bij 3000tr/m rijdt 180km/h, een 123d heeft daar 3400tr/m voor nodig.
In ieder geval, ik geef je alvast wat voorkennis moest je één van deze twee in overweging nemen en een testrit is natuurlijk het beste voor een persoonlijke ervaring tussen deze twee..
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenJamaar. Ik héb al een 120d.
Je moet overigens de cataloog eens checken. De eerste vier versnellingen en de achteruit zijn bij de 120d nog korter dan bij de 123d. Bij de 116d en 118d zijn ze een stuk langer. En de benzineversies zitten daar tussenin.
Je zou denken dat de lengte van verhoudingen bij alle diesels min of meer gelijk zijn, maar het verschil tss de goedkoopste en de twee duurste is zelfs ronduit groot.
Edit: Check het toerental van deze 120d bij 180km/h: http://www.youtube.com/watch?v=y8aVA...eature=related
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door StreetRod Bekijk BerichtenDus onze 123d weegt 1365 kg leeg ? Want op verschillende websites staat idd 1475kg of zoiets, sinds wanneer is dat EU gewicht dan tot stand gekomen ?
Ja, een standaard 123d zonder opties of M-paket zou dus LEEG 1365kg moeten wegen... veel van het lompe gevoel zit trouwens in de wielen, de mijne voelt veel lichtvoetiger aan met zijn lichtgewicht zomervelgen en banden (non-rft)Last edited by Onehp; 08/12/2010, 07:42.ST Cupra 290 PP - GT86+
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk BerichtenJe bedoelt p.46 zeker? In ieder geval die verhoudingen zijn voor mij een beetje chinees maar als ik ervan uitga dat de eindoverbrenging van de 120d langer is, dan is uiteindelijk alles toch langer gegeard dan bij de 123d, klopt toch of niet?
Edit: Check het toerental van deze 120d bij 180km/h: http://www.youtube.com/watch?v=y8aVA...eature=related
Ik ben helemaal geen verhoudingen-specialist hoor, maar hoe lager het getal, hoe langer de verhouding.
Zoals ik zei zijn de meeste overbrengingen van de 120d iets korter (niet langer) dan bij een 123d. Enkel de vijfde is even lang (verhouding 1,0).
In een ander topic heb ik het er al eens over gehad met iemand met een 116d. Hij zei dat hij aan 120 km/h in zesde 1800-1900 tpm maakt. Bij mij is dat ongeveer 2150.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk BerichtenWeet niet exact, maar iets van de laatste 10 jaar wordt voor gewone wagens het EU gewicht aangegeven. Maar veel sportwagenfabrikanten blijven het rijklaar gewicht (zonder chauffeur) of het leeggewicht (zonder chauffeur en brandstof) aangeven of soms zelfs het drooggewicht (zonder vloeistoffen). Dat kan dan soms een goede 200kg scheelen tussen de uitersten en dan zien onze gewone auto's er zwaarder uit dan ze eigenlijk zijn. Het is dus belangrijk te zien hoe het gewicht gedefinieerd is.
Ja, een standaard 123d zonder opties of M-paket zou dus LEEG 1365kg moeten wegen... veel van het lompe gevoel zit trouwens in de wielen, de mijne voelt veel lichtvoetiger aan met zijn lichtgewicht zomervelgen en banden (non-rft)
Ik zie trouwens dat een 123d 45 kg meer weegt dan een 120d. Dus 45 kg voor een iets zwaardere motor en wat extra uitrusting.
Comment
-
Nenee, een 123 heeft wel degelijk kortere versnellingen, hij draait meer toeren in iedere versnelling bij gelijke snelheden. Dat vnl omdat ie ook meer toeren kán draaien. Maar ook voor sportiviteit. Ik heb thuis ergens een excell liggen waar alles uitgerekend staat voor alle eend diesels... zo lollig vind ik dat
Nu is dat nefast voor de topsnelheid, mn 123 blijf steken op 238km/h, maar eigenlijk vind ik dat niet erg want de hernemingen zelfs in zijn 6 zijn straf genoeg op de meeste auto's goed te laten zweten
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenZijn dat ook niet de gewichten van de standaardversies? Aangezien de 123d als enige standaard airco heeft (ja toch?) is het logisch dat hij meer weegt dan de rest. Die airco alleen al.
Ik zie trouwens dat een 123d 45 kg meer weegt dan een 120d. Dus 45 kg voor een iets zwaardere motor en wat extra uitrusting.Last edited by Onehp; 08/12/2010, 14:19.ST Cupra 290 PP - GT86+
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk BerichtenNenee, een 123 heeft wel degelijk kortere versnellingen, hij draait meer toeren in iedere versnelling bij gelijke snelheden. Dat vnl omdat ie ook meer toeren kán draaien. Maar ook voor sportiviteit. Ik heb thuis ergens een excell liggen waar alles uitgerekend staat voor alle eend diesels... zo lollig vind ik dat
Nu is dat nefast voor de topsnelheid, mn 123 blijf steken op 238km/h, maar eigenlijk vind ik dat niet erg want de hernemingen zelfs in zijn 6 zijn straf genoeg op de meeste auto's goed te laten zweten
Comment
-
Persoonlijk vind ik toch wel dat de 123d dezelfde verhoudingen als een 120d had kunnen hebben.
Inderdaad, vooral voor de topsnelheid maar ook voor het verbruik.
Nu ja, 't is niet anders, spijtig.
Vraag mij trouwens af: De diff. van een 120d overzetten... maar gaat dat wel en quanta costa.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenHoe verklaar je dan de kortere verhoudingen van de 120d volgens de cataloog? Het scheelt niet veel, maar er is wel een verschil, vooral tot de vierde versnelling.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk BerichtenMisschien dat door de langere eindoverbrenging van de 120d zijn kortere 3 eerste verhoudingen ongeveer gelijk worden zoals die van een 123d?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk BerichtenPersoonlijk vind ik toch wel dat de 123d dezelfde verhoudingen als een 120d had kunnen hebben.
Inderdaad, vooral voor de topsnelheid maar ook voor het verbruik.
Nu ja, 't is niet anders, spijtig.
Vraag mij trouwens af: De diff. van een 120d overzetten... maar gaat dat wel en quanta costa.
Gewoon u rijstijl aanpassen helpt ook al veel, na 2 jaar en 60000km nog steeds supercontent van men beestjeST Cupra 290 PP - GT86+
Comment
-
Denk niet dat de eindoverbrengingt van een 120d te lang zal zijn voor een 123d, gezien de geringe verschillen van de eerste 3 versnellingen en de overige versnellingen gelijk zijn, waarbij de 6de van de 123d zelf ietjes korter zal zijn.
Heb in ieder geval al geïnformeerd bij een bedrijf in Ieper of het kroonwiel en de pignon van een 120d kan gebruikt worden maar wisten niet direkt antwoord te geven. Ze gaan verder informeren en moet maandag terugbellen, ben benieuwd.
Wat die Quaife diff. betreft: Laat maar, veeeel te duur, 1880€ zonder montage..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk BerichtenDenk niet dat de eindoverbrengingt van een 120d te lang zal zijn voor een 123d, gezien de geringe verschillen van de eerste 3 versnellingen en de overige versnellingen gelijk zijn, waarbij de 6de van de 123d zelf ietjes korter zal zijn.
Heb in ieder geval al geïnformeerd bij een bedrijf in Ieper of het kroonwiel en de pignon van een 120d kan gebruikt worden maar wisten niet direkt antwoord te geven. Ze gaan verder informeren en moet maandag terugbellen, ben benieuwd.
Wat die Quaife diff. betreft: Laat maar, veeeel te duur, 1880€ zonder montage..
Voor mezelf maakt het me niet uit, ik kom zelden boven 150km/h en de hernemingen en acceleratie daaronder zijn prima met de korte eindoverbrenging...ST Cupra 290 PP - GT86+
Comment
-
e87 facelift xenon
hoi,
even vraagje
Wat is de beste oplossing om aftermarket angel eyes op een non-xenon e87 facelift te krijgen?
Heb al een stuk of 20 pagina's gelezen van dit topic maar niet echt de oplossing gevonden :p
thanks
edit:
heb al lang gevonden http://www.jmf-gadget.com/Webwinkel-...Koplampen.html
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ximer Bekijk BerichtenHeeft er toevallig al iemand een 1'tje met zwarte velgen gevonden?
zo als die van mij ?
maar moet nog van alles aan gebeuren ben aant zoeken waar ik aurodianemics kit kan kopen
met mijn kleur en angel aye's als iemand een goodkope winkel webshop weet email me dan
alvast bedankt
Comment
-
Hallo ik heb eens een vraag ik heb mij een set velgen aangeschaft maar nog niet ontvangen het gaat om een 8x18 met banden 225 40 r18 rn et 35. Maar ik heb vernomen dat et 35 alleen maar voor een e90 zou zijn en niet zou passen op en e87 is dit waar of niet
hier een foto van de velgen in kwestie
Alvast beanktBijgevoegde Bestanden
Comment
Comment