Mededeling
Collapse
No announcement yet.
tuning BMW '1 (E81, E87)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenDe velgen achteraan zijn bij de CSL en de CS inderdaad identiek, en dat zijn die "diepe" velgen, yep. Prachtig.
De velgen vooraan zijn bij de CSL een halve duim breder dan bij de CS. De CS-velgen zijn makkelijk verkrijgbaar.
Eigenlijk zou 't voor op de BMW '1 ideaal zijn mocht je vooraan de 8 duim brede voorste velgen van de CS leggen, en op de achteras de 8,5 duim brede voorste velgen van de CSL. En dan 225 vooraan en 245 of 255 achteraan van bandjes. Maar ja, die voorste CSL-velgen, die zijn moeilijk te pakken te krijgen, zeker apart.
Maar dan mis je die diepe look van de achterste velgen, toch? En dan staan ze vrij recht, zoals op de eend hierboven....?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk BerichtenMaar dan mis je die diepe look van de achterste velgen, toch? En dan staan ze vrij recht, zoals op de eend hierboven....?
En als je achteraan ook te breed gaat gaan de banden de wielkassen raken
Dus beste 2 dezelfde banden, en 225 of 235 rondom
Allé, van een driver point of view, niet van styling point of view
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenHet probleem is ook een beetje dat je op een 1 serie eigenlijk vooraan en achteraan zelfde maten van banden moet steken om van zijn onderstuur af te geraken.
En als je achteraan ook te breed gaat gaan de banden de wielkassen raken
Dus beste 2 dezelfde banden, en 225 of 235 rondom
Allé, van een driver point of view, niet van styling point of view
Zoals de zwarte van hierboven: die heeft, lijkt mij, rondom 8J op 225
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk BerichtenJep, kan ik goed inkomen!
Zoals de zwarte van hierboven: die heeft, lijkt mij, rondom 8J op 225
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk BerichtenIk denk eerder 205 vanvoor
En 'ie zou er minder breed bijstaan vooraan, denk ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk BerichtenIk denk 225, 205 zou spannen rondom 8J
En 'ie zou er minder breed bijstaan vooraan, denk ik.
Comment
-
Ja kan op basis van dat fotootje helemaal niet zien of 't 205 of 225 zijn die op de voorste velgen liggen...
Ik rijd (hopelijk zo snel mogelijk) m'n runflats op, zodat ik van die 205/225 understeer-combo af ben (al zijn de facelifts een pak beter op dat vlak dan de pre-facelifts). Vooraan komt er zeker 225 op, achteraan is nog alles mogelijk. Vermoedelijk 245 toch.
Heb 'n eend gezien (prefacelift) met 68M 17" 7,5Jx17" voor en 8,5Jx17" achter, met 225 vooraan en 245 achteraan. En dus de offset voor de E46. Past perfect. Duizend keer mooier dan de standaardvelgen voor de '1, die (wat zicht betreft) te smal staan. Ik denk dat de velgen van de 320si eigenlijk perfect moeten staan op de '1.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenIk lees hier af en toe "nog een kort antennetje ipv de lange standaardantenne".
Graag pics van hoe 't er dan uitziet + link naar site fabrikant + prijsidee + tips waar te kopen.
Merci!
Ik heb dat toen in een autoshop in Sint-Truiden gekocht voor 15 Euro. Van welk merk ze is weet ik ondertussen al niet meer. Je kan de antenne wel op 3 verschillende lengtes instellen. Ik denk dat Nemo dezelfde heeft?
Als m'n auto terug uit de garage is zal ik er eens een duidelijke foto van nemen. Hieronder toch een foto om je een beeld te geven
Senna, Driven To Perfection
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenHmm, nice. Hebt gij ook ingebouwde telefoon? Want dat moet wel optimaal werken. 'k Weet alleen niet of dat ook telefoonantenne is, of enkel radio.Senna, Driven To Perfection
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenHmm, nice. Hebt gij ook ingebouwde telefoon? Want dat moet wel optimaal werken. 'k Weet alleen niet of dat ook telefoonantenne is, of enkel radio.
gekocht in Nederland maar ook te koop bij auto5 of halfords
merk autostyle en prijs 6.95 € .En kan op 3 verschillende lengtes,is dus dezelfde als die van WC eend
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door WC-eend Bekijk BerichtenIk heb zo'n kort antennetje. Ik vind het veel knapper dan die lange zwik die er standaard op staat.
Ik heb dat toen in een autoshop in Sint-Truiden gekocht voor 15 Euro. Van welk merk ze is weet ik ondertussen al niet meer. Je kan de antenne wel op 3 verschillende lengtes instellen. Ik denk dat Nemo dezelfde heeft?
Als m'n auto terug uit de garage is zal ik er eens een duidelijke foto van nemen. Hieronder toch een foto om je een beeld te geven
He man, deze eend blijft toch één der favorieten!
Proper!!
Maar euhm, welke velgen zijn dat juist?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk BerichtenHe man, deze eend blijft toch één der favorieten!
Proper!!
Maar euhm, welke velgen zijn dat juist?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
Thanks 4 the info!!
Dus ik loop binnen bij Halfords en kan geen miskoop doen? Heb je toevallig nog 'n serienummertje ofzo?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk BerichtenIk dacht dat deze in de accesoirelijst staan, en dus niet in de carconfigurator. Styling 181 als ik me niet vergis.Senna, Driven To Perfection
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
Thanks 4 the info!!
Dus ik loop binnen bij Halfords en kan geen miskoop doen? Heb je toevallig nog 'n serienummertje ofzo?
en dit is de serienummer
SY 5408Z 6,95
Alu Antenne Shortstick 16v Black M6/M6-M5
Aluminium antenne
Universeel/
Comment
Comment