Mededeling

Collapse
No announcement yet.

tuning BMW '1 (E81, E87)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Sublieme velg! en voor een scherpe prijs!

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
      RH Alurad bestaat al 'n heel eind, heeft z'n naam gemaakt met best OK alu velgen van Duitse makelij, en soms "intelligent" kopiëren van merkenvelgen (b.v. de Hartge Classics met één spaak minder). www.rh-alurad.de

      Voor looks en dagelijks gebruik lijken ze mij meer dan goed genoeg! Als je "goeie" velgen wil die zeer licht zijn, denk ik dat je duurder moet shoppen.
      Mijn grootste zorg is ze te plooien
      Meestal zijn die replica's niet zo stevig als de originele of merk fabrikanten ...

      Vandaar mijn vraag
      Bedankt voor je antwoord

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door WC-eend Bekijk Berichten
        Op die hoogte moet de mijne dus ook komen te liggen als hij z'n zomerwieltjes terug onder heeft.

        @ Dark_Beemer: Weet je toevallig welke veren hij heeft gezet? En is dat eigenlijk 18" of 19"?
        Zijn idd "RH Alurad MO Editions" (als wintervelg) op de foto in de maat 8J x 18" 225/40/18 ET 35 rondom.(zoals GTA al vermeldde)
        En als ophanging zou dit een "Eibach Sportline" moeten zijn zoals hij dit schrijft in zijn topic.. http://www.1erforum.de/viewtopic.php?t=7426&start=15 ' Xuxu'

        Zomervelg 19"

        Last edited by ; 10/12/2007, 13:24.

        Comment


        • Dit is er eentje met 100% zeker de Eibach Pro Kit (staat zelfs in de naam van de foto), met 19" :



          Vond 'ie niet ideaal omdat 'ie dan (and i quote) "vooraan nog altijd hoger ligt dan achteraan", maar (and i quote again) "de Pro Kit is wel beter dan de Sportline die zeer diep liggen en waarbij je de spatschermen vooraan onder de bumper best verwijdert omdat je anders teveel sleept".

          'Ie heeft sinds kort de Sportline steken, maar omdat die foto's de 18" RH-velgen tonen en niet de 19", kan je eigenlijk moeilijk vergelijken.

          In ieder geval: ik vind ze beide knap (qua verlaging), maar 'k ben toch blij dat ik de Pro Kit heb besteld.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
            Mijn grootste zorg is ze te plooien
            Meestal zijn die replica's niet zo stevig als de originele of merk fabrikanten ...
            RH Alurad kan je eigenlijk niet echt een replica-merk noemen. Of toch geen "goedkope replica"-merk, zoals alle producenten van de échte replica's van vandaag (made in China). Sure, ze hebben replica's gemaakt :
            • de Porsche Cup-velgen in 2 delen of 2-delige look voor Porsche en VW en Audi (de zgn. Cup)
            • de Hartge Classics met een spaakje meer in 2 delen of 2-delige looks voor legio BMW (de zgn. Phönix in al z'n varianten)
            • de AMG Styling II in verscheidene uitvoeringen voor legio Mercedes (de zgn. Topline)
            • de 996turbo velg voor legio VW (de zgn. AH turbo)
            • de AC-Schnitzers in allerlei uitvoeringen (de zgn. X)
            • ...
            ... maar het waren nooit per definitie replica's omdat ze altijd een duidelijk onderscheid hadden met de originele velg, zoals een spaak meer of minder, of een duidelijk onderscheid qua grootte van de gaten, of blablabla.

            Maar ze zijn al zo lang op de markt dat hun velgen wel kwaliteit moéten zijn, en zo herinner ik het me toch ook wel. In Duitse velgentests (extreme tests, dus niet alleen gewicht en soort materiaal, maar stevigheidstests, uitbalancering, corrosietests, resistentie tegen puntslagen, ...) zat RH er ook vaak bij en daar scoorden ze toch altijd bij de "sub-top", samen met merken zoals AEZ en Dotz en Borbet.

            Ik zou er niet meteen bang van zijn ... maar ik zou ze niet moeten hebben als zomervelg. Daarvoor oogt ze te gewoontjes. Ze is niet lelijk, maar imo inderdaad perfect als wintervelg, niet als zomervelg.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Dark_Beemer Bekijk Berichten






              PRACHTIG !!!!

              Zoals hij hier staat vind ik hem zalig in 3-deurs, hij mist misschien wel de chromé-omlijsting

              Een 18 inch als wintervelg

              Nee, moest ik een 1-serie hebben, ik zou toch echt wel eens kijken voor deze velgen

              Comment


              • Raad ivm velgen

                beste lezers én BMW 1 liefhebbers

                ik heb zonet mijn bmw 118 D besteld met de M pakket

                we hebben veel moeten schipperen om hem te kunnen bestellen zoals ik hem wens.

                ik zal een korte schets geven:


                118D sportshatch --> 3 deurs

                zwart metallic

                M pakket erop zonder de velgen (kom ik op terug) , wel 17" 5 spaaks voor de winter.

                er zit eveneens een comfort line op

                géén sportzetels, ik heb een zaak en moet vaak klanten/partners meenemen en sportzetels zijn niet altijd even comfortabel , zeker niet op afstanden

                ik heb de hoogglans houten inleg genomen voor de interieurafwerking

                automaat

                alles leder bekleed in het zwart

                uiteraard antrazithen hemelbekleding

                uiteraard m sportstuur multifunctioneel

                extra hifi systeem erin

                armsteuntje

                chrome line exterieur

                alle aanbouwdelen meegespoten

                zoals ik het nu zie is het eigenlijk net zoals de laatste foto hierboven, de zwarte 3deur, maar ik heb wel de chrome omlijstingen buiten erbij.

                nu wat zijn mijn vragen:


                1) ik wil er zwarte velgen op zetten --> welke steek is het en wie kan mij helpen mooie velgen te vinden voor een goede prijs (www.remco.nl ken ik al)

                2) de achterste ruiten zou ik willen tinten, maar toch een zeer stijlvolle look behouden...hoeveel procent voor welke ramen? ik hou van een fumé look niet pekzwart geting

                3) iemand kaas gegeten van een herprogrammering van de chip (géén powerbox), ik wil een, nu heeft hij 136 pk (gereduceerd vermogen) en ik zou graag de huidige programmatie laten herprogrammeren zonder enorme verbruikstoename...

                --> hoeveel pk kan ik winnen? ten koste van wat gaat dit? (nevenwerkingen?) en heeft dit risico's aangezien het een automaat is?

                ik hoop dat ik hier raad kan vinden van jullie !!!

                trouwens... knappe wagens !

                Z.

                Comment


                • M pack zonder sportzetels gaat dat ?

                  Comment


                  • IMHO zijn sportzetels vele malen comfortabeler dan de gewone hoor !
                    De gewone zetels zijn bijna schoolbanken in vergelijking !

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Zargham Bekijk Berichten
                      géén sportzetels, ik heb een zaak en moet vaak klanten/partners meenemen en sportzetels zijn niet altijd even comfortabel , zeker niet op afstanden


                      'k Vind het jammer dat ik 't moet zeggen, maar ... je hebt daar een misser van formaat gemaakt. De sportzetels zouden beter "sport/comfortzetels" heten, want ze zitten wel een tikje sportiever (als je dat wil), maar ze zitten vooral véél comfortabeler dan de standaardzetels.

                      Je hebt véél meer afstelmogelijkheden, waardoor de zetel veel beter kan ondersteunen. En 't is geen sportzetel zoals de sportkuipjes uit de eerste beste race-auto. De standaardzetels zijn harder bekleed (dunnere bekleding) en ondersteunen ronduit slecht ... en kunnen dus met recht en reden minder comfortabel genoemd worden.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                      IMHO zijn sportzetels vele malen comfortabeler dan de gewone hoor !
                      De gewone zetels zijn bijna schoolbanken in vergelijking !
                      Zo is het maar net.



                      @ Zargham

                      Ik zou maar snel m'n bestelling veranderen als ik jou was...

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                        M pack zonder sportzetels gaat dat ?
                        Alles kan. Niet in de standaardbekleding van het M Pack, maar wel als je 'n bekleding neemt die ook met de standaardzetels combineerbaar is.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Zargham Bekijk Berichten
                          1) ik wil er zwarte velgen op zetten --> welke steek is het en wie kan mij helpen mooie velgen te vinden voor een goede prijs (www.remco.nl ken ik al)
                          De steek bij BMW is 5x120. Blijf bij velgen van maximaal 8,5 duim breed, liefst zelfs maximaal 8 duim, en met een offset van maximaal 32. Zo hoef je niet te gaan rollen.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Zargham Bekijk Berichten
                          3) iemand kaas gegeten van een herprogrammering van de chip (géén powerbox), ik wil een, nu heeft hij 136 pk (gereduceerd vermogen) en ik zou graag de huidige programmatie laten herprogrammeren zonder enorme verbruikstoename...

                          --> hoeveel pk kan ik winnen? ten koste van wat gaat dit? (nevenwerkingen?) en heeft dit risico's aangezien het een automaat is?
                          Aangezien je over 'n nieuwe 3-deurs spreekt, betreft het dus de laatste versie van de 2.0d van BMW, met EDC17 stuurcomputer. Die motoren (ook bij Mercedes b.v.) zijn op vandaag nog niet te chippen, in die zin dat er nog geen oplossing gevonden is voor de check-digit. Ze kunnen chippen en alle gewijzigde programma's zijn klaar naar 't schijnt, maar er zou dus nog 'n probleem zijn met die veiligheid die erin zit (check-digit). Men vermoedt dat de chip-ontwikkelaars (ene in Holland en twee in Duitsland) tegen februari/maart klaar zouden moeten zijn met de EDC17. Eens die is gekraakt is alles mogelijk.

                          Over het wel en wee van het tunen van motoren, en meer specifiek het chiptunen, bestaat hier al een topic. Daar kan je, als je wil, specifieke vragen stellen, maar lees eerst het topic 'es door.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Zargham Bekijk Berichten
                            3) iemand kaas gegeten van een herprogrammering van de chip (géén powerbox), ik wil een, nu heeft hij 136 pk (gereduceerd vermogen) en ik zou graag de huidige programmatie laten herprogrammeren zonder enorme verbruikstoename...

                            --> hoeveel pk kan ik winnen? ten koste van wat gaat dit? (nevenwerkingen?) en heeft dit risico's aangezien het een automaat is?
                            Als je meer vermogen wilt moet je een zwaardere motor kopen.
                            BMW bouwt niet voor niets veiligheden in.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                              Als je meer vermogen wilt moet je een zwaardere motor kopen.
                              BMW bouwt niet voor niets veiligheden in.
                              De 143pk 2-liter uit de pre-facelift 118d en de 318d was één van de makkelijkst en best te tunen motoren, zonder je zorgen te moeten maken over de duurzaamheid en met doorgaans mooie resultaten. Los van de discussie of chiptuning nu "slim" is of niet, slaat je opmerking nergens op.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                De 143pk 2-liter uit de pre-facelift 118d en de 318d was één van de makkelijkst en best te tunen motoren, zonder je zorgen te moeten maken over de duurzaamheid en met doorgaans mooie resultaten. Los van de discussie of chiptuning nu "slim" is of niet, slaat je opmerking nergens op.
                                Het is gewoon belachelijk om een wagen te kopen met de lichtste motor, dan zelfs in de fiscaal aantrekkelijke vorm, om vervolgens te gaan chiptunen.

                                De mechaniek is daar niet op berekend, punt. Soms zijn er inderdaad motoren die dat relatief goed kunnen hebben, omdat ze gebaseerd zijn op zwaardere versies.

                                Zou jij je 120d chippen?

                                Comment


                                • Ik zou dat zeker durven, ja. 't Moet uiteraard goed gedaan worden, en je mag niet overdrijven. En je moet er dan ook naar rijden, d.w.z. dat je je bewust moet zijn van de gevolgen dat 't chippen op een motor heeft, waarin dat resulteert en hoe je de negatieve gevolgen ervan kan beperken of voorkomen door aangepast rijgedrag.

                                  Of het belachelijk is of niet, laat ik in het midden. Er zijn in ieder geval veel argumenten te vinden waarom 't helemaal niet belachelijk is, net zoals er argumenten te vinden zijn waarom je 't niet zou doen.

                                  Zowat alle delen van een 118d kunnen het chippen perfect aan, en dat niet enkel door de marge die door de constructeur wordt gehanteerd, maar vooral door 't feit dat veel van die onderdelen ook in de 120d dienst doen, en daar wél tegen ongeveer dezelfde waarden (vermogen en koppel) bestand zijn. Op dat vlak is het dus zeker niet belachelijk: zoals gezegd is een pre-facelift 118d of 318d (E90, E91) één van de makkelijkste en veiligste motoren om te gaan chippen. Anderzijds heb je uiteraard overschot van gelijk dat het de invloed op de mechaniek serieus verhoogt bij bepaalde omstandigheden, en dat dat dus zeer zeker nadelige gevolgen kan hebben. En toch ... zoveel auto's en motoren lopen zoveel gechipte kilometers zonder enig probleem, dus zo desastreus lijkt het nu toch ook weer niet te zijn.

                                  Comment


                                  • Schnitzer E81





                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Dark_Beemer Bekijk Berichten




                                      Naajs

                                      Die velgen staan er echt wel vetjes onder!!!
                                      Senna, Driven To Perfection

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Dark_Beemer Bekijk Berichten
                                        Zijn idd "RH Alurad MO Editions" (als wintervelg) op de foto in de maat 8J x 18" 225/40/18 ET 35 rondom.(zoals GTA al vermeldde)
                                        En als ophanging zou dit een "Eibach Sportline" moeten zijn zoals hij dit schrijft in zijn topic.. http://www.1erforum.de/viewtopic.php?t=7426&start=15 ' Xuxu'

                                        Zomervelg 19"

                                        19" is imo te groot onder een 1. 18" is perfect!

                                        Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                        Dit is er eentje met 100% zeker de Eibach Pro Kit (staat zelfs in de naam van de foto), met 19" :



                                        Vond 'ie niet ideaal omdat 'ie dan (and i quote) "vooraan nog altijd hoger ligt dan achteraan", maar (and i quote again) "de Pro Kit is wel beter dan de Sportline die zeer diep liggen en waarbij je de spatschermen vooraan onder de bumper best verwijdert omdat je anders teveel sleept".

                                        'Ie heeft sinds kort de Sportline steken, maar omdat die foto's de 18" RH-velgen tonen en niet de 19", kan je eigenlijk moeilijk vergelijken.

                                        In ieder geval: ik vind ze beide knap (qua verlaging), maar 'k ben toch blij dat ik de Pro Kit heb besteld.
                                        Deze ligt mij een 1,5cm te laag.

                                        Comment


                                        • Sinds de facelift zie ik de 1 liever zonder M sportpakket.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X