Mededeling

Collapse
No announcement yet.

tuning BMW '1 (E81, E87)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Iemand een idee hoeveel de hartge carbon inleglijsten kosten?
    En hoeveel die speedometers kosten?
    Vroeger was daar dacht ik een prijslijst van, maar ik kan ze precies niet meer vinden.
    *edit; en nog een vraagje.. rond welk toerental schakel je het beste als je voledig accelereert?
    Daarjuist met de verkoper nog gepraat en hij zei dat 3500 ideaal was, omdat hij dan het sneller kan oppikken, na 4000 is er eigelyk niks meer.
    Klopt dit?
    Last edited by Matt.V; 28/01/2008, 19:37.
    -

Comment

• dat hangt volgens mij gewoon volledig af van het punt waarop de motor zijn maximum vermogen vrijgeeft, en ook van de motorisatie zelf natuurlijk... al hangen die 2 vrij hard samen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kenny De Man Bekijk Berichten
        dat hangt volgens mij gewoon volledig af van het punt waarop de motor zijn maximum vermogen vrijgeeft, en ook van de motorisatie zelf natuurlijk... al hangen die 2 vrij hard samen
        Niet op het punt dat hij zijn maximum vermogen vrijgeeft het.
        Je zou moeten kijken om te schakelen zodat je binnen een bepaald toerentalbereik gemiddeld het hoogste vermogen haald.

Als je te vroeg schakelt verlies je dus acceleratie omdat je het topvermogen niet aanspreek met daarbovenop het feit dat je lager in toeren terecht komt waar ook minder vormogen voorhanden is.

Je mag dus gerust over je maximum vermogen gaan, dat valt niet plots allemaal weg hé, maar je moet proberen te schakelen zodat je direct genoeg vermogen hebt om daarna door te gaan

Comment

• Yep indd, het 'leek' daarjuist zo toch sneller te gaan
          Het voelde vlotter aan omdat hij het iets vroeger oppakt en daar is diesel toch eerder op gemaakt.. denk ik =p.
          -

Comment

• Na testbankrun bleek dat de 120d zen vermogen vasthield (en opbouwt) tot +/- 4000 opm...
            dus tot dat toerental trek ik door

Comment

• Knappe off-set!!

Comment

• Hallo

Bedankt voor het plaatsen van de foto
                ik wist niet hoe je dit formaat moest plaatsen

netjes zelfs de nummerplaat weer geel ingekleurd

Erwin

quote=Dark_Beemer;2439437]Knappe off-set!![/quote]

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                  De steek bij BMW is 5x120. Blijf bij velgen van maximaal 8,5 duim breed, liefst zelfs maximaal 8 duim, en met een offset van maximaal 32. Zo hoef je niet te gaan rollen.

.
                  Ik snap dit niet goed , als ik ga zien naar den offset van mijn huidige velg den styling 207m
                  J7.5 * 17 en nen ET van 47... (225*45 17) achteraan
                  J7*17 ET 47 (205*50 r17) vooraan

de velg die ik eventueel zou willen steken :
                  Oz ultraleggra
                  J8 x18 ET 40 OF ET 34 (245*35 1 voor achteraan
                  J8*18 ET 40 OF 34 (225*40 1 voor vooraan

welke steek ik dan best deze met ET 34 of 40.. ik wil sowieso dat men wielen gelijk met de kassen komen dus ik zou denken een grotere et.. maar aangezien jij zegt max 32 ???

velgen kiezen is ni simpel.... (en duur )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
                    Ik snap dit niet goed , als ik ga zien naar den offset van mijn huidige velg den styling 207m

Oz ultraleggra

welke steek ik dan best deze met ET 34 of 40.. ik wil sowieso dat men wielen gelijk met de kassen komen dus ik zou denken een grotere et.. maar aangezien jij zegt max 32 ???

Met max bedoelt hij niet LAGER gaan dan ET32.

Comment

Oz ultraleggra

Huidige setup is ET47

ET40 tov ET47 (voor eenzelfde velgbreedte, hetgeen hier niet het geval is aangezien je 7 en 7.5 duim hebt, ivm de OZ's die 8 hebben.): velgen staan 7mm meer naar buiten

ET34 tov ET47: velgen staan 13mm meer naar buiten

Comment

• dus als ik wil dat ze iets meer naar buiten komen moet ik ET 34 nemen ipv ET40? of zie ik dat verkeerd ?
                        Velgen zullen sowieso voor na de winter zijn en na levering vakantiegeld... dus ik heb nog tijd

Comment

dus als ik wil dat ze iets meer naar buiten komen moet ik ET 34 nemen ipv ET40? of zie ik dat verkeerd ?
                          Velgen zullen sowieso voor na de winter zijn en na levering vakantiegeld... dus ik heb nog tijd
                          Ik zit nu met velgen 8,5" breed en ET 35. Dit is optisch heel mooi maar praktisch echt wel de limiet. Ik weet niet of dat hetzelfde zal zijn met velgen van 8" breed. Ik zou echter aanraden om te kiezen voor ET 40 ipv ET 34.

Comment

• wat bedoeld ge met praktisch de limiet? comfort ?

Comment

dus als ik wil dat ze iets meer naar buiten komen moet ik ET 34 nemen ipv ET40? of zie ik dat verkeerd ?
                              ze komen in beide gevallen meer naar buiten
                              alleen komen met ET34 6mm meer naar buiten dan met ET40

Comment

wat bedoeld ge met praktisch de limiet? comfort ?
                                Comfort dat valt nog mee. Maar bij zo'n brede look heb je meer kans dat de banden de wielkassen gaan raken (in volladen toestand).
                                Last edited by GregV; 02/02/2008, 12:54.

Comment

• iemand een gedacht wat alpina velgen onder een 1 reeks zouden zeggen, kan me ni goe een beeld vormen...

Comment

iemand een gedacht wat alpina velgen onder een 1 reeks zouden zeggen, kan me ni goe een beeld vormen...
                                    welke ?

Comment

• Iemand een idee wanneer de chip voor een e81 118d uitkomt?
                                      -

Comment

• @wax-it:de alpina classic: maar heb net fototje gezien, lijkt me toch niet alles op een 1 reeks..

@matt VDe beveiligingscode voor de nieuwe generatie dieselmotoren is nog steeds niet gekraakt.. dus nog even geduld
                                        Ik wacht er ook op, dan wel voor de120d

Comment

@wax-it:de alpina classic: maar heb net fototje gezien, lijkt me toch niet alles op een 1 reeks..

@matt VDe beveiligingscode voor de nieuwe generatie dieselmotoren is nog steeds niet gekraakt.. dus nog even geduld
                                          Ik wacht er ook op, dan wel voor de120d
                                          De beveiligings code is gekraakt, dus de maps zijn gelezen en de meeste hebben hun tuningmaps klaar voor te testen.
                                          Het enige probleem rest nu nog de checksum die gebruikt wordt voor het terugzetten van de maps

Comment

Working...
                                          X