Mededeling

Collapse
No announcement yet.

tuning BMW '1 (E81, E87)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ah das al iets beter nieuws dan... mss dat eind winter de 200 pk in zicht is :p

Comment

• , ik zal dan denk ik rond de 170/80 zitten zeker?
      Ben uiterst benieuwd!
      -

Comment

• voor de 120d claimen ze 210 pk en 420 nm dacht ik, maar ik denk niet dat ik all the way ga gaan...190 a 200 pk is goed genoeg met een vet koppel

Comment

• , Was ik ook van plan, als ze bv. 190 opgeven als 'mogelijk' zou ik liever een 180 hebben.. zodat ik niet op de 'chiptuning' limiet zit, als dat natuurlijk gaat
          -

Comment

• Ik heb een vraag ivm met de gereduceerde motor van de 120d (163 ipv 177 pk). Kan men na aankoop van de wagen de limitering eenvoudig ongedaan maken?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Supercarsite.net Bekijk Berichten
              Ik heb een vraag ivm met de gereduceerde motor van de 120d (163 ipv 177 pk). Kan men na aankoop van de wagen de limitering eenvoudig ongedaan maken?

In theorie: ja

In praktijk:
              Als ze de wagen omzetten naar 177 pk en ze leggen de wagen nadien aan de computer, zien ze bij BMW Bornem dat jouw wagen te veel pk's heeft. Dan gaan ze natuurlijk vragen aan de dealer hoe dat komt (want de dealer mag dit vermogen in principe niet terugzetten) en wordt hij op de vingers getikt.
              Ze kunnen natuurlijk ook elke keer het pk-aantal terugzetten op 163 als ze hem aan de computer moeten hangen en nadien terug op 177 zetten. Maar dat computertje kan maar -ik dacht- 12 keer van stand veranderen en dan is 'ie kapot...

Dat is althans hetgeen mij verteld werd in een niet nader te noemen BMW-dealership. In hoeverre het klopt...

Comment

• als ge de wagen bij bmw op 177 pk laat zette, passeer je ook bij de belastingen +1250 euro... want de biv voor 177 pk is 2500 euro als ik me ni vergis...
                bmw geeft dat door...

En tot op heden is bmw de enigste die u wagen op 177 pk kan zetten, aangezien het eigenlijk dezelfde procedure is al chippen, chip inlezen, maps uploaden, en tadaaaa...
                dus in principe kan een aftermarket tuner u wagen ook origineel zette.n
                En vermits de nieuwe diesels nog niet kunt laten chippen bij aftermarket tuneres, kunnen die hem dus ook niet op 177 pk zetten...
                Overigens betaald ge voor deze handeling (in de toekomst) even veel als voor een "gewone" chiptuning... wat +/- 700 euro bedraagt.... dus kunt ge beter voor het volledige pakket gaan dus..

kort samen gevat
                bij bmw = +1250 euro biv voor +/-14 pk extra (kuch)
                aftermarket +/- 700 euro voor +30 pk (en ook 14 )

overigens nog dit, ik heb ook de geknepen versie: en op de testbank liet die een vermogen optekenen van 172 pk en 363 nm koppel ....

@superrace: u dealer heeft u grote blazen wijs gemaakt

Comment

• Kort samengevat: Bij BMW is het legaal, bij de andere niet

Comment

• tjah, dat wel maar +1250 euro voor 14 (top) pk, zonder koppel winst waar ge niet veel van voelt en meer in het kopke zit.. vind ik belachelijk veel geld...
                    En preken over legaal of niet is hier niet aan de orde... 140 rijden is ook niet legaal, en ik durf wedden dat 95 % van het forum dat wel eens doet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten

@superrace: u dealer heeft u grote blazen wijs gemaakt

Ik had het eigenlijk over de Pre-FL Ik ging ervan uit dat het gereduceerde vermogen op dezelfde manier wordt bereikt. En de garage zei dat ze konden aanpassen, maar dat het in principe niet mag van Bornem

Comment

• hallo

Ik heb dus ook een E81 118d .
                        Ma vind dus geen chiptuning
                        Heeft er iemand info voor een chiptuning op deze auto.

Comment

• als ge de moeite zou nemen te lezen zou je geen domme vragen stellen...

wat geld voor de 120d bwj 2007, geld ook voor de 118d...

nog niet the chippen... enkel via powerbox en dat raad ik persoonlijk AF...

Comment

• Iemand al meer info over de chip? Blijft maar duren
                            -

Comment

• Uit het mailverkeer met twee gekende tuners, van vorige week, kan ik afleiden dat het einde nog altijd niet in zicht is. Er wordt nu al gesproken over "de zomer". Vorig jaar in april/mei, toen de eerste EDC17 2.0d-motoren op straat kwamen gerold, sprak men van "zomer 2007", in de zomer sprak men van "najaar 2007", in het najaar zou het dan al "winter 2007" zijn, en als je enige maanden terug vroeg hoe 't zat, dan kreeg je (je raadt het al) "lente 2008" als antwoord.

Ik heb de indruk dat men de beveiliging van de EDC17-chips heeft onderschat. Ik vermoed dat het zal duren tot één van de bedrijven die die check-digit probeert te kraken, een medewerker van Bosch wat tips kan "ontfutselen".

Als je op wat specifieke chiptuning-fora rondleest (voor zover je kan, natuurlijk, want in dat wereldje wordt er zeer geheimzinnig gedaan en een groot deel van die fora is hidden ... logisch ook ... het is een zodanig simpel werkje uiteindelijk, en 't brengt zoveel geld op, dat je waarlijk over een "gouden ei" mag spreken), lees je toch vooral ontredderde en verzuchtende berichten. Blijkbaar kan het wereldje de "paniek" over de onkraakbare check-digit (checksum) van de Bosch EDC17 wat gedempt houden.

En anderzijds ... er zijn al tuners die beschikking hebben over de "sleutel". B.v. de Audi A5 3.0 TDI quattro (240pk), die bolt ook rond met EDC17, en MTM kan die motorsturing perféct aanpassen. Ofwel heeft MTM "chance" gehad bij 't zoeken, en gevonden ... maar mij lijkt 't dat MTM gewoon met voldoende geld op de proppen is gekomen en bij Bosch heeft kunnen regelen dat zij wél de sleutel tot die checksum kregen.

Enfin, 't wordt afwachten.

Comment

• mag ik effe hartgrondig vloeken ? :
                                MILJAARDENONDEMENKLOTEDJU....
                                new aim... zomer 2008...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Starplayer Bekijk Berichten
                                  Ik heb dus ook een E81 118d .
                                  Ma vind dus geen chiptuning
                                  Heeft er iemand info voor een chiptuning op deze auto.
                                  Ziptuning biedt een oplossing:

Comment

• En als je een tuning box wil:

stuur een mail en vraag naar Mike, hij heeft ze voor de 136 / 143PK e.a.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MoneyFor Bekijk Berichten
                                      Bovenstaande mail van gTa niet gelezen , de edc17 voor 2.0d motoren ,dus ook deze in de E81 118d kan nog niet gechiped worden...
                                      dus ook niet bij ziptuning...
                                      Vermoedelijk boxen ze hem gewoon, en anders geven ze een vermoeden wat het hopelijk na de tuning zal geven...
                                      en over mij mening van boxen... zie onder

Oorspronkelijk geplaatst door MoneyFor Bekijk Berichten
                                      En als je een tuning box wil:

stuur een mail en vraag naar Mike, hij heeft ze voor de 136 / 143PK e.a.
                                      van boxen , imho, blijf je beter weg.... 1) je veranderd de parameters niet , je vormt ze om...
                                      en de hoeveelheid parameters die je omvormt zijn te gering .. meestal enkel raildruk ...

Comment

• Ziptuning heeft de 118d van mijn schoonbroer gedaan, geen box maar geprogd via de OBD stekker ( hopelijk juiste naam van die stekker, ben geen techneut ). Heeft ongeveer 1 uur geduurd en dat ding brand vooruit nu en is iets zuiniger geworden volgens hem dan toch. Ik dacht met m'n 120d ook naar daar te gaan.

Comment

• ja dat geloof ik best, maar dat was dan de 118d E87 met 122 pk (tot bwj 2006), en dat is niet dezelfde motor/motorsturing als de bmw 118d E81 met EDC17 motorsturing en 143 pk standaard

Evenzo voor de 120d van jouw, deze heeft waarschijnlijk nog de 163 pk motor, deze is perfect te chippen, mijn 120d (177pk) spijtig genoeg nog niet

Comment

Working...
                                          X