Nope, die van mijn schoonbroer is een 01/2008 - 118d sporthatch met 143PK en die van mij is van 11/2007 met 177PK. Ik heb Ziptuning daarnet een email gestuurd met de vraag wat ze nu juist doen, ik zal hun antwoord posten. Naar wat ik hoor herprogrammeren ze de originele computer, ik ken nu niet het verschil met chippen maar voor mij is dat het plaatsen van een nwe chip ofzo.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
tuning BMW '1 (E81, E87)
Collapse
X
-
Vandaag nog eens een bezoekje gebracht aan Auto Tune Heinz..
120d kan tot op heden nog altijd niet gechipt worden
Zal vermoedelijk nog enkele weken of maanden duren..
Check-digit is nog niet gekraakt.. enorm veel vraag naar van de
klanten,maar nog eventjes geduld !!!
In April begint het sprintseizoen en de wagen zal waarschijnlijk nog geen
sprintproggie hebben
Comment
-
Hier is em se, vandaag ontvangen:
----- Original Message -----
Ziptuning
Geachte heer,
De EDC17 zijn makkelijk uit te lezen en weer te programmeren. Alleen de RSA (de versleuteling) hebben we nog niet gekraakt. Elke vier jaar komt er een nieuwe generatie motormanagement systemen op de markt, het duurt dan even doordat de nieuwe generatie geprogrammeerd kan worden.
Het uitlezen en programmeren met de juiste RSA code is niet kunst en hier doen wij ook nooit geheimzinnig over. De kunst en wat zeker geen simpel werkje is is een juiste programmering maken voor een motor.
]Wij zijn blij dat er met de komst van EDC17 weer enkele tuners zullen afhaken.
MTM gebruikt op dit moment een powerbox en ABT laat de tuning uit voeren door een ander Duitse tuner. Deze tuner was de eerste die ook de EDC16 kon herprogrammeren.
Met vriendelijke groet,
Paul Castelein
Ziptuning
Proostwetering 22E
3543 AC Utrecht
Tel: 030-2387575
Service: 0900-947886464
Email: info@ziptuning.nl
Reden van edit, het copy & paste werkte niet echt :-)
Comment
-
mijn 118d
paar fotos van mijn 118d ,is trouwens ook gechipt tot 152pk ,nm weet ik nie juist........
zal ik eens opzoeken
mvg
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door olivierooo Bekijk BerichtenDik!
Wel jammer dat de aanbouwdelen niet megespoten zijn...
alles op zijn tijd he'
ik laat de aanbouwdelen en de inleglijsten alle tesamen doen
een andere uitlaat komt er ook nog onder....
Comment
-
Eigenlijk ligt het heel eenvoudig , de nieuwe BMW motoren met EDC17 motorsturing kunnen momenteel niet getuned worden. Door niemand niet , ook niet door ziptuning !
Wat inderdaad wel kan is het lezen en schijven van de computer , alleen dat die na 2 keer starten stilvalt omdat de ECU de tuning detecteerd ( door de niet originele checksum). wij zijn dan ook al maanden bezig met de nieuwste BMW's te tunen door programma's uit te lezen en computer simulaties te doen , we hebben zelf al enkele testen gedaan op de testbank. Maar verkopen kan je dit niet omdat de stuurdozen blokeren.
Bij Ziptuning steken ze een powerbox , 'k heb vorige week nog een powerbox van hun verwijderd uit de wagen van een klant , nadat we op de testbank een mager 12pk en 22Nm extra hadden gemeten.
Ps wat betreft AUDI / VW kunnen wij reeds , en ik mag met fierheid zeggen als 1ste in de Benelux , sinds december 2007 de nieuwste generaties tunen . A5 , Tiguan , enz !
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichtensorry , Auto Tune Heinz
Back to work you!!!!!
Comment
-
Een eerlijk iemand ...
Den dag dat den EDC17 checksum volledig gekraakt is... verwacht u dan maar aan ne volkstoeloop
p.s.: Brunol ik weet niet of het een belletje doet rinkelen, maar ik ben die gast die ooit is op uwe pc mijne volledig carbon gixxer (gsxr) heeft laten zien... en men 1 reeks heeft ook al bij jullie op de bank gestaan
Comment
Comment