Mededeling

Collapse
No announcement yet.

tuning BMW '1 (E81, E87)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
    Heb jij ook 225 achteraan ! Want bij jou is dat ook 8,5 breed zeker ...

Het enige waar ik schrif van heb is dat hij dan vooraan bol staat en achteraan getrokken ...
    Maar als er bij jou 225 opligt vanachter moet dat wel goedkomen denk ik ...
    Wel, de band achteraan staat visueel zeer getrokken, ja. 't Is lelijk. maar daar zitten die RFT's wel voor een deel tussen. Je weet ook dat de ene band véél breder oogt dan de andere, ondanks dezelfde maat. Heeft met het volume van de flanken te maken.

Die NCT5 RFT banden 225 achteraan bij mij ogen zeer getrokken. Dat wil ik niet meer. Als 225 non-RFT even getrokken oogt erop, dan laat ik 245 leggen, zoveel is zeker.

Daarmee ook dat ik de 2cm spacers eraf ga halen en ook achteraan 1,2cm ga steken, dan heb ik naar de toekomst toe wat extra speling voor bredere banden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
      Wel, de band achteraan staat visueel zeer getrokken, ja. 't Is lelijk. maar daar zitten die RFT's wel voor een deel tussen. Je weet ook dat de ene band véél breder oogt dan de andere, ondanks dezelfde maat. Heeft met het volume van de flanken te maken.

Die NCT5 RFT banden 225 achteraan bij mij ogen zeer getrokken. Dat wil ik niet meer. Als 225 non-RFT even getrokken oogt erop, dan laat ik 245 leggen, zoveel is zeker.

Daarmee ook dat ik de 2cm spacers eraf ga halen en ook achteraan 1,2cm ga steken, dan heb ik naar de toekomst toe wat extra speling voor bredere banden.
      Raar dat jij 225 hebt achteraan, standaard ligt er toch al 245 op ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
        Raar dat jij 225 hebt achteraan, standaard ligt er toch al 245 op ?
        Neen, dat is pas vanaf modeljaar 2008. Alle BMW '1 t.e.m. modeljaar 2007 met 18" staggered velgen hebben vooraan 205/45R18 en achteraan 225/40R18. Pas vanaf september 2007 is men vooraan (op dezelfde velgen) 215/40R18 en achteraan 245/35R18 beginnen leggen.

Comment

Neen, dat is pas vanaf modeljaar 2008. Alle BMW '1 t.e.m. modeljaar 2007 met 18" staggered velgen hebben vooraan 205/45R18 en achteraan 225/40R18. Pas vanaf september 2007 is men vooraan (op dezelfde velgen) 215/40R18 en achteraan 245/35R18 beginnen leggen.
          Dus 225 achteraan is ZEKER binnen de tolleranties van bmw

Dan leg ik die wel hoor.

225 allround is ideaal voor de wegligging

Comment

• t enige wa ik weet is da ik op mijne auto 225 vanvoor en 245 vanachter heb, en da de velgen vanvoor 8" zijn en vanachter 8.5"

Comment

• Ok merci gTa

245 is voor mij perfect hoor, het is juist dat 245/35 de bandenkeuze beperkter is
              245/40 dan maar ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
                Ok merci gTa

245 is voor mij perfect hoor, het is juist dat 245/35 de bandenkeuze beperkter is
                245/40 dan maar ?
                245/40 zal je band te hoog maken volgens mij ...

Ik heb met de bandenboer overlegt en 225/40 is geen probleem zegt ie.

Voordeel is ook dat als je je banden kan wisselen van achter naar voor als die aan 2/3 zitten
                Dan kan je metteen weer een hele set bestellen

Comment

Ok merci gTa

245/40 dan maar ?
                  Zeker niet!

245/35, héél misschien 255/35. Of 225/40.

Comment

• Ok
                    dan wordt het 225/40 voor en 245/35 achter...

Mss dat 225 rondom beter is ( al betwijfel ik of dat het zoveel verschil maakt ), maar ik wil graag een iets bredere look achteraan

Comment

Ja , ik heb dat allemaal in een redelijk impulsieve bui besteld , ik was weer eens aan het piekeren over velgen... en ben die ieens gaan bestellen... zodat ik er uit was...
                      Ik vind dat die striping wel mag op ne witte, dan breekt dat wat... nu is het zo WIT WIT ... snap je
                      Ik hoop alleen dat ze die wat recht plakken... daar heb ik wat schrik voor...

En ivm die voorbumper...nja ik vind die heel mooi, maar het feit dat de mistlichten verdwijnen vind ik toch spijtig...
                      Ik zal , in een later stadium, eerst geneigd zijn de zijschorten te steken...
                      Maar ik ga al beginnen met hetgeen ik nu heb besteld
                      De rekening was al prijzig genoeg
                      Op een witte kleur zal dat heel mooi staan!

Comment

• En gTa,
                        al antwoord van ziptuning.nl ?

Comment

• Jot!

Effe zoeken.

Edit : hierzie.
                          Geachte heer Amez,

Wij zijn nu bezig met de ontwikkeling van de nieuwe 2.0 diesels van BMW. We nemen contact met u op zodra de tuning klaar is

Met vriendelijke groet,
                          Paul Castelein

Ziptuning
                          Proostwetering 22E
                          3543 AC Utrecht
                          Tel: 030-2387575
                          Service: 0900-947886464
                          Email: info@ziptuning.nl
                          Last edited by ; 10/04/2008, 20:48.

Comment

• 't gaat niet over de 1-serie, maar wel over de EDC17

van Heinz

Beste,

We wachten momenteel nog op een speciale kabel om deze zonder risico om de
                            ecu te beschadigen, te kunnen herprogrammaren.

Normaal komt deze de komende 2 weken binnen. Neem gerust nog eens contact
                            met ons op binnen één maand.

Mvg,

Stijn Cooremans
                            Marketing & Sales

Auto Tune Heinz
                            Moorselbaan 334
                            9300 Aalst

Tel : +32.53/77.71.72
                            Fax : +32.53/71.11.01
                            Mail : stijn@autotuneheinz.be

Comment

• BMW Performance Parts

Comment

• Aah die heeft het BMW Performance uitlaatsysteem, benieuwd hoe dat klinkt!

Comment

• dit zijn de stock 135i remmen, ik zie geen verschil met de BMW Performance kit (op de schijven na)

Comment

• De BMW Performance remzadels zijn dan ook dezelfde als die die standaard op de 135i komen. Vandaar dat je op de 135i de Performance-remmenkit (qua prestaties) kan hebben voor een duidelijk kleinere prijs dan op alle andere '1, je moet immers enkel de pads en de schijven vervangen. Wil je ook de gele remzadels met BMW Performance opschrift, dan moet je de remzadels wel vervangen, en kost de kit wel weer evenveel als bij de andere modellen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GregV Bekijk Berichten
                                      BMW Performance Parts

Die grijze meet vind ik er niet op passen

Comment

• idd op een rode kleur past het echt niet...
                                        nja mss is de eigenaar kleurenblind

Comment

Ik heb styling 217. Dus vooraan kan ik 225 leggen kan ik achteraan 245 leggen?

Comment

Working...
                                          X