Mededeling

Collapse
No announcement yet.

tuning BMW '1 (E81, E87)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    Ken jij een andere 2.0d177 dan die die in 2007 is gelanceerd? BLA BLA BLA ...

Den 2.2 D4D cat van toyota ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
      Den 2.2 D4D cat van toyota ?
      Ah ja, den 2.2 D4D van Toyota is nen 2.0d, yep.

Comment

• zeg op die 200 cc na
        ni zeveren he

Comment

• Comment

zeg op die 200 cc na
            ni zeveren he

Modje @ Sabine : slag verlengen
            • 177 / 2 * 2,2 = 195
            • 350 / 2 * 2,2 = 385
            Graag.

Comment

zeg op die 200 cc na
              ni zeveren he
              Voor 200CC moet je al een (motor)rijbewijs kunnen voorleggen

Comment

• Ik twijfel nog altijd.

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                Ja, 'ie is knap ... maar 'ie is duur. 'k Vind 'm mooier dan de BMW-diffusor (carbon, cfr. accessoire-prijslijst), omdat 'ie meer de originele vorm heeft ... maar 'k vind 't te duur. En aangezien dat het enige zichtbare carbon zou zijn aan m'n toekomstige LSE, vind ik 't eigenlijk een beetje te qua looks ook. Gisteren reed ik bovendien een tijdje achter de prachtige 120dA Sporthatch van Tulpje & Co, op weg naar Zolder ... en sjongejonge, 't is standaard toch verdorie ook zeer knap.

De carbon diffusor achteraan moet wel prachtig staan in combinatie met de BMW carbon spiegelkappen (cfr. accessoireprijslijst) en de carbon spoilerhoekjes vooraan (idem). En dat zéker op een witte '1, dus euhm ... Odan, ga uw gang. You have my blessing.

In m'n zoektocht naar een propere, mooie, deftige dubbele uitlaatpijp voor de E87/E81 diesel, eentje die goed lijkt op de 130i-uitlaat (die niet te opzichtig is, maar toch een zekere potentie uitstraalt), was 't tot nu toe maar magertjes.
                • Van de Eisenmann-uitlaat voor de 118d/120d heb ik tot nu toe nog geen deftige foto's gezien. Als iemand zo'n piccie vindt (Eisenmann ESD dubbel rond, enkel links, op een diesel), graag posten! Jammer genoeg is die niet dezelfde als de Eisenmann einddemper voor de 130i, die een kleine einddemper meekrijgt die niet te zien is onder het koetswerk. Ik vrees dat de versie voor de diesel hetzelfde "probleem" zal hebben als de Bastuck-einddemper : véél te goed zichtbare demper, die zowel achteraan als langs de zijkant onder de bumper uit komt piepen. De pijpjes zijn prachtig, maar de pot : ieuw.
                • Bastuck valt dus om voornoemde reden ook af. De pijpjes staan me nochtans helemaal aan, maar de "pot" waaraan ze hangen lijkt teveel op een "tank" die onder 't koetswerk zichtbaar is.
                Maar gisteren kreeg ik PM van WC Eend met een linkje naar een thread van een Franse 118d-eigenaar die een prachtige oplossing heeft. En geen DHZ-oplossing waarbij je zelf moet gaan slijpen en lassen, maar eentje die te kopen valt, en die ze in de garage voor je monteren, en klaar.

Hartge !

De tweede van onderaan in het lijstje, met serienummer 18 87 0128 D, is een oplossing waarbij de einddemper wordt weggenomen en vervangen door een pijp, die achteraan uitmondt in een mooi dubbel pijpje met gepolierd edelstalen tipjes.

Hebbes !

Dit is het topic van de Franse eigenaar : klik. Op pagina 2 (van de 4) onderaan begint de uitleg over de uitlaat ('t is in 't Frans), en bovenaan pagina 3 staan enkele detailpiccies ervan.

Wie weet lukt 't en kan ik ze hier leechen :

(bron = gebruiker "spit93" op serie1.forumactif.com)

Het systeem is dus zoals dit :

(foto Hartge.de)

... maar dan met deze eindtip :

(foto Hartge.de)

And i like it.

'k Heb dan al meteen gemaild naar danny@hartge.be over de prijs van dat ding, en of 't gemonteerd wordt bij hen, en of er een validatierapport en een montage-attest (of hoe heten die dingen) bij komen wegens nodig voor de keuring. Als ik antwoord krijg zet ik de prijzen zeker hier.

Bij de diesels is de uitsnijding in de diffusorplaat achteraan niet groot genoeg om deze pijpjes te kunnen huisvesten, en dan kan je twee dingen doen : 1) ofwel snijd je de uitsparing zelf wat bij zodat alles past, 2) ofwel koop je de diffusorplaat van de 130i waarin een uitsnijding zit die voor deze uitlaat perfect past. De Franse eigenaar van bovenvermelde 118d deed het laatste, en het koste 'm maar iets van een 80 EUR zei 'ie. Bijkomend voordeel is dat je dan een propere uitsnijding hebt, in plaats van een "doe het zelf" gat met scheven lijnen...

Zeer interessant !!!!

(thx WC eend)

Comment

• Ik vind de standaard uitlaat goed genoeg,

Het blijft uiteindelijk maar een dieselstoof...

Comment

• Gaat 'm bij mij enkel en alleen maar om de looks, hè.

Comment

• Dakspoiler > uitlaat!

Comment

• De dakspoiler komt er hoogst waarschijnlijk niet. 'k Ben niet 100% overtuigd. 'k Vind het massa's knap op 'n ander, maar zelf investeren, mnaah.

Dan liever voor die prijs 4 extra banden 225/45R17 voor op m'n circuitvelgen.

Comment

• Ik ben trouwens weeral aan 't bieden op velgen. Miljaar i'm addicted.

Comment

Ik ben trouwens weeral aan 't bieden op velgen. Miljaar i'm addicted.

welke?

Comment

• Ronde. In metaal.

Comment

Ronde. In metaal.
                                *zucht*

Comment

• Eisenmann op 118i

Comment

• LeMans E82 met performance velg

Comment

• Jah welke velgen gTa , en u OEM M-sport velgen dan ????

Ik heb een offerteke aangevraagd voor een kleine mod...
                                      ander Remblokken, Stalen remleidingen en Hoogwaardigere remolie met hoog kookpunt...
                                      dat kan dan gelijk met het versteken van de velgen gebeuren

En effe reklame maken bij Performance shop in geel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dark_Beemer Bekijk Berichten
                                        Eisenmann op 118i

Gadver, ge ziet dus nét niet of die einddemper van onder z'n schort komt uitpiepen of niet, hè.

Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
                                        Jah welke velgen gTa , en u OEM M-sport velgen dan ????
                                        Piccies als ze toegekomen zijn. Setje 2-delige RIAL Daytona Race, 18", met nieuwe Continental Sport Contact 3. Heb, als ik de prijs per band uitreken, nog geen 75 EUR betaald per velg. Altijd handig om ze als 2e set ragvelgjes te gebruiken (al zijn ze, op één plek met borduurschade na, nog nieuw). En dan heb ik meteen al m'n banden voor als de runflats op zijn (want dat gaat precies nog vrij snel).

M'n BBS/BMW RC041-velgen blijven m'n ragvelgen. Daar ligt expendable rubber op. *slip*

Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
                                        Ik heb een offerteke aangevraagd voor een kleine mod...
                                        ander Remblokken, Stalen remleidingen en Hoogwaardigere remolie met hoog kookpunt...
                                        Idem, en ik heb m'n offerte al binnen zelfs. PPE. Ik ga die mod doorvoeren ergens nog voor de zomer, sowieso vóór ik de eerste keer Zolder doe.
                                        Last edited by ; 21/04/2008, 02:51.

Comment

• Ik kan niet anders zeggen dan:
                                          dat zijn heel zinvolle en nuttige mods mijn E81 friendje

De geruchtenmolen ivm chiptuning doet weer volop zijn werk:
                                          Een collega op mijn werk, die volgende week zijn nieuwe 320 coupe mag gaan halen, hebben ze wijsgemaakt dat ze die van hem al konden chippen... ze gingen hem "het adreske" nog wel geven...
                                          ik heb hem gewaarschuwd voorzichtig te zijn....
                                          Als ik "het adreske" heb, laat ik het hier zeker weten

Comment

Working...
                                          X