Mededeling

Collapse
No announcement yet.

tuning BMW '1 (E81, E87)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Alle waar ik voor vreesde is dus waar,
    De bestelde performance nieren zijn ni de juiste ( M-bumper), en der is ook geen optie bij bmw om PRE-FL nieren te voorzien in zwart...
    Dus waar kan ik aftermarket zwarte nieren krijgen ?


    Men striping wisten ze nog altijd ni wanneer die binne ging komen want ze staat nog altijd in back order...
    grrrr

    men velgen hoop ik vanavond info te hebben...
    Last edited by ; 14/05/2008, 16:32.

    Comment


    • Ik heb de zwarte nieren van lumma al drie jaar zitten. Kopen, kleven, done.
      Geen bumpers die je er moet afhalen en al die bullshit.
      Ze zijn wel zachtjes aan het verkleuren.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
        Ziptuning zou EDC17 in bepaalde auto's al hebben gekraakt, ja (A5 3.0 TDI). De 335i is no way zo sterk beveiligd als de diesels, helaas.

        "Wat ik ook ontdekte op de site van ziptuning.nl vandaag -> m'n virusscanner die tilt sloeg! Er zit daar in die site blijkbaar één en ander verborgen dat de voorbije maand niet elke dag z'n Activia'tje gegeten heeft.
        Op mijn vraag hoe het bij Heinz zit mbt een 520d ( 2008 ) , vandaag deze mail gehad:

        Ik verwacht hier een oplossing voor tegen juli/augustus.
        Mvg,-
        Stijn Cooremans
        Marketing & Sales Auto Tune Heinz
        Moorselbaan 334
        9300 Aalst "


        Benieuwd wat hiervan klopt...

        R-M

        Comment


        • Mjah, vorig jaar in april/mei zeiden ze dat ook. Als je de specifieke chiptuningfora er op naleest, lees je nogal vaak zéér desperate berichten. En 't is nou niet dat bepaalde van die mannen (er zijn eigenlijk niet veel bedrijven die zich specialiseren in 't "kraken" van software en 't aanbieden van een kant-en-klaar tuningpakket waarvan dan al die chiptuners zoals Heinz gebruik maken) geen kaas gegeten hebben van die bits & bytes.

          Comment


          • M6 velgen

            Ik krijg volgende week mijn BMW 1-serie geleverd Het is een BMW 116 met de volgende opties:
            Saphirschwarz metallic
            Brake Energy Regeneration
            Leder sportstuurwiel
            Exterieur delen in carrosseriekleur
            Elektrisch bediende ramen achter
            Cruise control
            Rokers uitvoering
            Automatische Start Stop functie
            Multifunctioneel stuurwiel
            USB Audiospeler voorbereiding
            Elektrisch verwarmde voorzetels
            Navigatiesysteem Business
            Hifi actief luidsprekersysteem
            Slotbouten voor LM wielen
            Levering zonder typeaanduiding
            Saphirschwarz metallic
            Interieurlijsten 'Titan hell'
            Lichtmetalen wielen Dubbelspaak 222
            Regensensor- en lichtsensor
            Middenarmsteun voor
            Opbergpakket
            Mistlampen voor
            Airconditioning, automatisch

            Uiteraard wil ik andere wielen erop en mijn oog is gevallen op de M6 replica's die hier via marktplaats redelijk goedkoop te verkrijgen zijn. Hier enkele foto's:








            Wat raden jullie aan, 18" of 19" en welke bandenmaat? Ik vind de 19" wel het mooist maar ik weet niet of dit ten koste gaat van het rijdcomfort.

            Comment


            • Voor velen is 18" toch wel het maximum om niet teveel aan comfort te verliezen.

              Comment


              • Let zeer goed op de velgmaat en de bandenmaat. 19" laat zich niet altijd probleemloos op een '1 proppen, zeker niet als de offset van de velg (= de mate waarin de velg, in gemonteerde toestand, naar buiten komt, dus evt. buiten de wielkassen steekt).
                Velgen van 8,5 duim breed en met offset 40 zijn in principe al te breed : achteraan vullen ze de wielkassen mooi, maar vooraan komen ze duidelijk uit de wielkassen.

                Wat de hoogte van de velgen betreft : 19" gaat zeker, maar neem dan sowieso géén runflats, maar gewone banden. Op 18" runflats is de BMW '1 al zeer droog/hard. Runflats van 19" moet helemaal de hel zijn (zeker op replica-velgen, die doorgaans duidelijk zwaarder zijn dan originele velgen of aftermarket velgen van goeie kwaliteit genre OZ, BBS, e.a.).
                Met gewone banden verbetert dat allemaal duidelijk. Ik ging van 18" runflat naar 18" gewone banden en het verschil is zeer duidelijk. De '1 blijft echter een hard opgehangen wagen (ik heb de M ophanging, waarvan ik de veren verving door Eibach Pro Kit).









                En m'n laatste stukje advies : bespaar NIET op banden. Het zijn de enige dingen die contact houden met de weg.
                • Brolrubber (écht) zoals Marangoni, Wanli, Nankang, Kenda, ... en weet ik wat allemaal -> afblijven, tenzij je leven je niet veel waard is.
                • B-merk banden zijn vaak goed, maar prijs/kwaliteit (zeker als je de levensduur mee in de rekening opneemt) zijn ze doorgaans niet beter dan A-merk banden, omdat hun prijs niet zo veel lager ligt (dan sommige A-merk banden) en omdat ze toch vaak minder lang meegaan. Maar B-merk banden kunnen een goed alternatief zijn, alleen moet je goed uit je doppen kijken en je zeer goed informeren of de banden die je koopt wel OK zijn.
                Ga voor een goeie Dunlop of Goodyear of Continental ... dat zijn A-merk banden die zo goed als altijd in de top van hun categorie zitten. En als je denkt "ze zijn te duur" -> al dat goedkoop brolspul zoals Marangoni b.v. verslijt minstens 1/3e sneller, of vaak zelfs dubbel zo snel! Op 't eind kom je dus duurder uit, en dat voor met duidelijk slechtere banden rond te rijden.
                O, en laat je niet om de tuin leiden door de bandenleveranciers : vaak verdienen die minstens evenveel aan dat brolrubber, dus ze zullen je wel zeggen dat die banden "ook zeer goed" zijn. Maar keer op keer wijzen tests uit dat dat dus, in vergelijking niet het geval is.

                Qua bandenmaat : blijf bij 225 rondom. Dus 225/40R18 of 225/35R19. Dat geeft een goeie balans, veel grip (véél meer dan bij Runflats), en 't levert geen problemen op in de toch wel smalle wielkassen van de '1. Je kan tot 245 of zelfs 255 gaan achteraan, maar dan moeten de kassen gerold worden, en echt extra voordeel haal je er niet meteen uit (de '1 heeft voldoende grip achteraan, 't is eerder vooraan dat 'ie extra grip moet krijgen -> dus achteraan niet breder leggen).



                Mijn advies luidt dus om goed je budget te bekijken om te zien wat erin past. Liever 18"-velgen met een goeie Dunlop sportband erop (valt goed mee van prijs), dan 19" velgen met Marangoni-brol.

                Richtprijzen banden :
                • 225/40R18 A-merk : 135-170 EUR
                • 225/40R18 C-merk : 85-110 EUR
                • 225/35R19 A-merk : 190-240 EUR
                • 225/35R19 C-merk : 100-180 EUR
                Bij de 18" banden raad ik de Goodyear Eagle F1 GS-D3 aan (135 EUR), bij de 19" banden raad ik de Dunlop Sport Maxx aan (185 EUR). Tel daar de prijzen van de velgen bij, en je weet waar je uit komt.

                Comment


                • Oei en mijn performance velgen zijn 245 :'(

                  PS: er zijn al zeker 2 velgen geleverd bij performance shop geel...., denken ze bij bmw da ik op 2 wiele rij ofwa ?
                  Last edited by ; 15/05/2008, 16:08.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
                    Oei en mijn performance velgen zijn 245 :'(

                    PS: er zijn al zeker 2 velgen geleverd bij performance shop geel...., denken ze bij bmw da ik op 2 wiele rij ofwa ?
                    Ze zeggen dat gewoon omdat je nogmaar de helft betaald hebt ook

                    Comment


                    • Ik heb zelfs nog niks betaald

                      Comment


                      • Ik rijd dus rond op 19 op mijne 1. Heb al op 16, 17 en 18 gereden der mee (afwisseling is nogal belanrgrijk bij op vlak van velgen). Nu dus op 19 en da gaat er zonder probleem onder. Vooraan 8,5 (et 42) no probs, achteraan zonder probleem 9,5. Ok banden 225 voor achter 235 en ik lig een pak lager dan de meeste hier en raak dus nergens bij inveren.
                        18 is qua comfort iets beter, maar da uw comfort weg is me 19 is absoluut niet zo.
                        Optisch is 19 de ideale maat voor een eendje. En voor ophangingscomfort daar bestaan citroëns voor :-)

                        17


                        18



                        19
                        Last edited by cooper s; 15/05/2008, 18:54.

                        Comment


                        • De 18" gaat nog - de 19" vind ik toch net iets té groot voor op de eins - maar ja ieder zijn goesting natuurlijk.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                            Ziptuning zou EDC17 in bepaalde auto's al hebben gekraakt, ja (A5 3.0 TDI). De 335i is no way zo sterk beveiligd als de diesels, helaas.

                            Wat ik ook ontdekte op de site van ziptuning.nl vandaag -> m'n virusscanner die tilt sloeg! Er zit daar in die site blijkbaar één en ander verborgen dat de voorbije maand niet elke dag z'n Activia'tje gegeten heeft.
                            ok bedankt,
                            Hoort de nieuwe C-klasse (200cdi en 220 cdi)ook in dit rijtje thuis?
                            Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

                            Opel Astra ST Sport (sold)

                            Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door lele Bekijk Berichten
                              ok bedankt,
                              Hoort de nieuwe C-klasse (200cdi en 220 cdi)ook in dit rijtje thuis?
                              Ja, inderdaad. En steeds meer nieuwe diesels ook.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door lele Bekijk Berichten
                                ok bedankt,
                                Hoort de nieuwe C-klasse (200cdi en 220 cdi)ook in dit rijtje thuis?
                                Bij Digitune kunnen ze de nieuwe C reeds chippen, aan de 18/20d's van BMW zijn ze bezig met testen.

                                Comment


                                • tis te hopen dat er wat schot in de zaak komt
                                  want ik wil POWERRRRRR
                                  Nu de standaard 120d verrast me nog steeds,
                                  eergisteren in het nat nog gespeeld met een Golf GTI MK4 (met kempower op zen gat..)
                                  Bij de start hadden mijn achterwielen tot in 2de echt last met doorspinnen, (kan ook aan de banden liggen die bijna er aan zijn voor de moeite), maar de golf gti geraakte er niet over... i
                                  vind dat goed voor een standaard dieselstoof in het nat
                                  dus kom maar op met die vitaminen

                                  Comment


                                  • Net in een Duitse thread over de 123d (op 1erforum.de) gelezen dat BMW zélf de gekende chip-ontwikkelaars (de luttele firma's dus die zich bezighouden met het ontwikkelen van de kraakcode, om 't zo te zeggen) zwaar juridisch onder druk zou zetten om het proberen kraken van de (al zeer zwaar beveiligde) EDC17 stop te zetten. In die thread wordt gesproken over gesprekken met chiptuners die dat bevestigen, dat er dus zowel op basis van technische als gerechtelijke "obstakels" hoogst waarschijnlijk geen "chips" zouden komen.

                                    Ik kan dat geenszins bevestigen of ontkennen, maar ik geef 't gewoon maar mee.

                                    Link = http://www.1erforum.de/viewtopic.php?t=8534

                                    Comment


                                    • 135d coupé iemand?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                        Net in een Duitse thread over de 123d (op 1erforum.de) gelezen dat BMW zélf de gekende chip-ontwikkelaars (de luttele firma's dus die zich bezighouden met het ontwikkelen van de kraakcode, om 't zo te zeggen) zwaar juridisch onder druk zou zetten om het proberen kraken van de (al zeer zwaar beveiligde) EDC17 stop te zetten. In die thread wordt gesproken over gesprekken met chiptuners die dat bevestigen, dat er dus zowel op basis van technische als gerechtelijke "obstakels" hoogst waarschijnlijk geen "chips" zouden komen.

                                        Ik kan dat geenszins bevestigen of ontkennen, maar ik geef 't gewoon maar mee.

                                        Link = http://www.1erforum.de/viewtopic.php?t=8534
                                        Maar er zijn wel al powerboxen uit. En het is algemeen geweten dat die véél meer schade veroorzaken dan een goeie chiptuning !

                                        Ik zou de reden wel eens weten waarom dat ze die niet zouden mogen tunen ...

                                        Comment


                                        • Een powerbox is nog iets anders, daar verander je in wezen niks van de originele BMW-software. Dat 't schadelijker is (of kan zijn), dat is waar.

                                          'k Zie ook niet meteen in waarmee BMW die mannen zou kunnen "straffen", eigenlijk.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X