Mededeling

Collapse
No announcement yet.

tuning BMW '1 (E81, E87)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
    Maar er zijn wel al powerboxen uit. En het is algemeen geweten dat die véél meer schade veroorzaken dan een goeie chiptuning !

Ik zou de reden wel eens weten waarom dat ze die niet zouden mogen tunen ...

Die modules waar Brabus Hartge, AC Schnitzer, .. etc mee werken is toch toptuning die echt goed ontwikkeld is toch? De garantie vervalt zelfs niet!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
      Een powerbox is nog iets anders, daar verander je in wezen niks van de originele BMW-software. Dat 't schadelijker is (of kan zijn), dat is waar.

'k Zie ook niet meteen in waarmee BMW die mannen zou kunnen "straffen", eigenlijk.
      Ik denk dat er veel verhaaltjes verzonnen worden omtrend het uitblijven van die tuning ...

Mensen beginnen de zotste dingen te verzinnen en posten die op een forum.

Als snel staat het op meerdere fora met nog een schep erbovenop en wordt het voor waar aangenomen ...

Comment

• Ik heb net mail terug ontvangen van de invoerder van AC Schnitzer (DaVo) en de motorgarantie vervalt niet. Op de module zelf heb je ook nog eens 2 jaar garantie vanaf de plaatsingsdatum.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
          Ik heb net mail terug ontvangen van de invoerder van AC Schnitzer (DaVo) en de motorgarantie vervalt niet. Op de module zelf heb je ook nog eens 2 jaar garantie vanaf de plaatsingsdatum.
          Mocht ik zoiets steken zou ik een testbankrun doen met en zonder hoor

Comment

Mocht ik zoiets steken zou ik een testbankrun doen met en zonder hoor

Idd, ik vertrouw ze wel maar ik wil het eerst eens met mijn eigen ogen zien.

Comment

• Ik heb een 123d sportshatch met M-sportpakket gekocht. Ik heb uiteraard ook al contact opgenomen met Heinz om hem te chippen maar omdat het nu toch lang begint te duren en het er ook niet naar uitziet dat er snel een oplossing komt heb ik eens zitten kijken bij P-Tronic.
              Boitier additionnel hautes performances pour moteurs diesel, essence et hybride P-Tronic. Site officiel du fabricant belge du boitier.

Iemand daar ervaring mee? Te vertrouwen?

Alvast bedankt!
              Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Trixx Bekijk Berichten
                Ik heb een 123d sportshatch met M-sportpakket gekocht. Ik heb uiteraard ook al contact opgenomen met Heinz om hem te chippen maar omdat het nu toch lang begint te duren en het er ook niet naar uitziet dat er snel een oplossing komt heb ik eens zitten kijken bij P-Tronic.
                Boitier additionnel hautes performances pour moteurs diesel, essence et hybride P-Tronic. Site officiel du fabricant belge du boitier.

Iemand daar ervaring mee? Te vertrouwen?

Alvast bedankt!
                Proper, misschien een topic aanmaken in 'mijn auto' met wat meer gegevens en indrukken, zou leuk zijn!
                Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

• Ah zo u duurt het al te lang
                  ik wacht al een jaar
                  Ik wou ook een box steken, van spider... maar dan toch maar van afgezien...

En box doet niets dan liegen...
                  dwz die geeft foute signalen aan u ecu, waardoor de box meer of minder brandstof gaat laten inspuiten... (niet meer en ook niet minder)
                  De betere boxen (zoals deze van Schnitzer etc) houden wel rekening met u motortoerental, gaspedaalstand enzo... maar ideaal is het niet

trouwens die boxen van schnitzer etc zijn enorm duur... iets van een 1200 euro dacht ik... das den helft meer dan een deftige chiptuning...

Comment

Ik denk dat er veel verhaaltjes verzonnen worden omtrend het uitblijven van die tuning ...

Mensen beginnen de zotste dingen te verzinnen en posten die op een forum.

Als snel staat het op meerdere fora met nog een schep erbovenop en wordt het voor waar aangenomen ...
                    Dat kan, ja.

Maar 'k heb vroeger ook al m'n ogen opengetrokken toen ik van insiders hoorde hoe vér de werkingssfeer van de juridische dienst van een automerk gaat. En voor het beschermen van het imago van het merk, gaat zo'n merk écht zeer ver. Mercedes-Benz heeft ook een zeer stricte strategie op dat vlak, b.v.

En zo'n dingen zullen nooit openlijk meegedeeld worden uiteraard, en toch hebben automerken hopen juristen in dienst. En als je dan ook nog 'es ziet hoeveel rechtzaken de grote automerken in Duitsland per jaar hebben ... ik denk dat er dus véél meer kans is dat er wél iets van aan is, dan dat het 100% hearsay is.

Maar we gaan dat natuurlijk nooit weten.

Feit is wel dat BMW bij Bosch heeft gepusht tot ze de meest zware encryptie van de EEPROM hebben verkregen. Andere merken met EDC17-spul in hun motor, zijn soms minder zwaar beveiligd. Zegt toch al iéts, vind ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
                      Ik rijd dus rond op 19 op mijne 1. Heb al op 16, 17 en 18 gereden der mee (afwisseling is nogal belanrgrijk bij op vlak van velgen). Nu dus op 19 en da gaat er zonder probleem onder. Vooraan 8,5 (et 42) no probs, achteraan zonder probleem 9,5. Ok banden 225 voor achter 235 en ik lig een pak lager dan de meeste hier en raak dus nergens bij inveren.
                      18 is qua comfort iets beter, maar da uw comfort weg is me 19 is absoluut niet zo.
                      Optisch is 19 de ideale maat voor een eendje. En voor ophangingscomfort daar bestaan citroëns voor :-)

17

18

19
                      Zulke velgen(+genre) tonen optisch al sowieso niet de juiste maat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
                        trouwens die boxen van schnitzer etc zijn enorm duur... iets van een 1200 euro dacht ik... das den helft meer dan een deftige chiptuning...

maar je behoudt wel motorgarantie enzo, .. maar ja pokkeduur

Comment

• (EDC17) Bent u al in staat om deze chip te tunen?

Ziptuning

De tuning hiervoor zijn we nu aan het testen. Ik verwacht hier over twee weken mee klaar te zijn.

Comment

• Pas op met wat je gelooft van ziptuning. Op de chiptunerfora doen soms vreemde geruchten de ronde. En dat ze de BMW EDC17 aan het testen zijn en binnenkort resultaten verwachten ... dat verkondigen ze nu al 2-3 maand. Geloof me, we zijn hier al met meerdere die die zaken al 'n jaar op de voet volgen. Er zit geen schot in de zaak.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                              Pas op met wat je gelooft van ziptuning. Op de chiptunerfora doen soms vreemde geruchten de ronde. En dat ze de BMW EDC17 aan het testen zijn en binnenkort resultaten verwachten ... dat verkondigen ze nu al 2-3 maand. Geloof me, we zijn hier al met meerdere die die zaken al 'n jaar op de voet volgen. Er zit geen schot in de zaak.
                              Binnen twee weken terug stalken!
                              Account op checksumm.com zou handig zijn - gewoon om het eens te lezen - maar google cache gaat maar tot op het overrzicht van de posts mbt de Bosch chip, jammer.

Comment

• 18 of 19

Is dit 18 " of 19 " ?

Comment

• Dat zijn M6 velgen,
                                  origineel zijn die 19" geloof ik,
                                  al kunt ge die ook in replica krijgen in 17" 18" en 19" ...

Comment

• De vraag was hoe groot de velgen op die auto waren.

Ik denk 19".

Comment

• nu ja
                                      Ze zijn dus ook in alle maten te verkrijgen, dus ergens in mijn post zat het juiste antwoord wel in

Comment

• 't Is soms moeilijk in te schatten, da's waar, zeker als de kar ook diep ligt, en de foto van schuin omhoog getrokken is. Ik weet 't niet, die M6-velgen ... ik vind ze niet lelijk, soms zelfs knap, af en toe supervet, maar dan de keer erna weer helemaal fout. 'k Heb er geen standvastig idee over...

Comment

• Ben bijna zeker dat dit 19 is

Comment

Working...
                                          X