Mededeling

Collapse
No announcement yet.

tuning BMW '1 (E81, E87)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Kan iemand mij vertellen of de facelift e81 xenon koplampen hetzelfde zijn als de faceleft e87 xenon koplampen.
    Maw: passen de H8 angel eyes van e87 facelift ook in e81 facelift?

    Comment


    • passen zal het wel doen, maar aansluiten wordt een ander verhaal.
      ik neem aan dat je van niet-xenon naar Xenon met Corona's wilt upgraden?
      of enkel de Corona's overzetten?

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Spasta Bekijk Berichten
        Kan iemand mij vertellen of de facelift e81 xenon koplampen hetzelfde zijn als de faceleft e87 xenon koplampen.
        Maw: passen de H8 angel eyes van e87 facelift ook in e81 facelift?
        Die lampen zijn normaal gezien hetzelfde, maar ik snap je bedoeling niet. Van FL-Xenon (E81) op een FL-Xenon (E87) zetten. Die lampen zijn identiek, dus je hebt er totaal niks aan om ze te verwisselen met elkaar.

        OF het moest zijn dat op de FL E87 halogeen lampen staan, en je daarin xenon-lampen met coronae wilt steken. Dan heb je een groter probleem, de kabelboom van een xenon-editie verschilt namelijk met een die halogeen heeft. Ofwel veel kosten voor 'alleen' maar lampen.
        Een andere mogelijkheid is om uw koplampunits te verwisselen met die units van DEPO die een paar posts geleden ter sprake waren.

        Comment


        • Dakspoiler

          Hallo iedereen, ik ben nieuw op dit forum. Ikzelf ben in bezit van een BMW 1 reeks Hatch 5deurs. Een week of 3 geleden heb ik een dakspoiler laten plaatsen bij BMW Verhelst, niks van problemen als ik m'n koffer opendeed tot voor kort, m'n dakspoiler blijkt te schuren aan m'n carroserierand van m'n dak (knarsend geluid soms, soms een lichte schuurgeluid). Zeer irritant, en zeker als je het in't begin nog niet had maar wel na een weekje of 2. Waaraan zou dit kunnen liggen?

          (Hieronder foto van m'n bolide)
          Bijgevoegde Bestanden

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door BMW Einser Bekijk Berichten
            Hallo iedereen, ik ben nieuw op dit forum. Ikzelf ben in bezit van een BMW 1 reeks Hatch 5deurs. Een week of 3 geleden heb ik een dakspoiler laten plaatsen bij BMW Verhelst, niks van problemen als ik m'n koffer opendeed tot voor kort, m'n dakspoiler blijkt te schuren aan m'n carroserierand van m'n dak (knarsend geluid soms, soms een lichte schuurgeluid). Zeer irritant, en zeker als je het in't begin nog niet had maar wel na een weekje of 2. Waaraan zou dit kunnen liggen?

            (Hieronder foto van m'n bolide)
            Ik heb identiek hetzelfde probleem, al bijna 1,5 jaar maar er wordt geen tot weinig lak weggeschuurd en als het al wegschuurt is het op de rand aan de binnenkant, dus zie je niet van buitenaf. Misschien is dit een veel voorkomend probleem?

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door cody_772 Bekijk Berichten
              Ik heb identiek hetzelfde probleem, al bijna 1,5 jaar maar er wordt geen tot weinig lak weggeschuurd en als het al wegschuurt is het op de rand aan de binnenkant, dus zie je niet van buitenaf. Misschien is dit een veel voorkomend probleem?
              dan denk ik toch dat julie een probleem hebben want bij mij zit er ook een op al bijna 1.5 jaar denk ik en ik heb hier geen enkel probleem mee. opent en sluit zonder iets te raken

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door cody_772 Bekijk Berichten
                Ik heb identiek hetzelfde probleem, al bijna 1,5 jaar maar er wordt geen tot weinig lak weggeschuurd en als het al wegschuurt is het op de rand aan de binnenkant, dus zie je niet van buitenaf. Misschien is dit een veel voorkomend probleem?
                Oei,ik heb er toen geen last van gehad .

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                  Oei,ik heb er toen geen last van gehad .
                  gebeurd ook niet zoveel hoor, eerder als het heel warm is

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door cody_772 Bekijk Berichten
                    gebeurd ook niet zoveel hoor, eerder als het heel warm is
                    Heb je trouwens nieuwe foto's, ze zijn welkom

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                      Heb je trouwens nieuwe foto's, ze zijn welkom
                      nee geen nieuwe foto's. maar ziet er nog steeds hetzelfde uit

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door cody_772 Bekijk Berichten
                        Ik heb identiek hetzelfde probleem, al bijna 1,5 jaar maar er wordt geen tot weinig lak weggeschuurd en als het al wegschuurt is het op de rand aan de binnenkant, dus zie je niet van buitenaf. Misschien is dit een veel voorkomend probleem?
                        Join the club zou ik zeggen.. Vandaag deed m'n koffer weer normaal alsek em opendeed.. Ben je er al es mee naar de garage geweest ofzo?

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door BMW Einser Bekijk Berichten
                          Join the club zou ik zeggen.. Vandaag deed m'n koffer weer normaal alsek em opendeed.. Ben je er al es mee naar de garage geweest ofzo?
                          Nee, voor de keren dat ik er maar last van heb is het maar heel lichtjes schuren dus vind ik niet echt de moeite. Ik heb het probleem voorgehad een week nadat ik mijn auto binnendeed om volledig te polijsten, waarschijnlijk hebben ze te hard gedrukt op de spoiler

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Dark_Beemer Bekijk Berichten


                            welke dakspoiler is dit? en hoeveel betaal je in totaal voor de spoiler en de achterlichten tesamen?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Coussee Bekijk Berichten
                              ik heb eibach veren, -3 en -2
                              dat is ongeveer gelijk aan een sportpakket, al zal je 1 cm verschil amper zien hoor

                              wat is de prijs van uw veren en weet u de prijs van de veren van het sportpakket?

                              Comment


                              • Ik heb oorspronkelijk ook eerst een setje Eibach Sportlines gestoken (op de M-dempers). Verlaagde de auto nog een extra 1,5 cm, visueel perfect (niet te laag maar toch dat tikje extra stance). Heb dat toen ook gecombineerd met spacers waardoor 'ie voor- en achteraan wat breder stond, qua looks echt compleet te gek vond ik.

                                Ik was echter niet zo bijster tevreden van de combo standaarddempers (M sportophanging) en de Eibach veren. De auto rolde nog altijd vrij hard in bochten, en werd er niet comfortabeler op. Om op circuit te rijden was die oplossing alvast onvoldoende (niet beter dan standaard). Ik zie het dan ook louter als een optische oplossing, het draagt niks bij aan de wegligging.

                                Ondertussen rijd ik al geruime tijd met Bilstein PSS9 rond, en dat maakt een gigantisch verschil. Instelbare dempers, en ook de hoogte is instelbaar naar wens (gaat vrij snel). Op circuit ligt de auto al erg strak, op de openbare weg helt die dus gewoon nooit meer over, ligt superstrak.
                                Het comfort daalt wel duidelijk, en je hebt parasietgeluiden van de ophanging (moet je tegen kunnen, is best ambetant vind ik), maar de wegligging is er enorm op vooruit gegaan.

                                De Eibach veren heb ik toendertijd iets van een 160 EUR betaald, zonder plaatsen.

                                Comment


                                • Idd iets van een 160€, zelf gemonteerd.

                                  Mijn wegligging is wel veel verbeterd, maar ik heb de std dempers en dus niet de m-pakket dempers. Duikt ook veel minder bij het remmen.
                                  Natuurlijk wel wat aan comfort moeten inleveren, maar dat is voor mij geen punt.
                                  Ik heb wel geen last van geluid/gepiep/gekraak. (toch niet meer dan vroeger)
                                  Last edited by ; 11/09/2010, 18:04.

                                  Comment


                                  • Met standaard dempers en verlagingsveren is de auto nog meer onderdempt. Ik vind 't dan nog minder rijden, zelfs.

                                    Nog altijd niet slecht uiteraard, maar ik ben zeeer veeleisend... en ik heb de indruk dat slechts 1 op de 1.000 chauffeurs ook daadwerkelijk gevoel heeft voor de relatie vering/demping, en dat van zodra het minder rolt (in bochten) en stampt (bij acceleratie/remmen), dat al "beter" is.

                                    Als je écht een betere wegligging nastreeft, dan ben je aan 't verkeerde adres met enkel maar veren. Je moet je dempers ook mee aanpakken, dan pas wordt het een coherent geheel. Je verliest er wel nogmaals comfort door, uiteraard...

                                    Comment


                                    • Een afrit nemen kan nu aan hogere snelheden dan vroeger, waar ik uit begrijp dat ik een betere wegligging heb.
                                      Iemand die ik goed ken heeft ook een 1serie met de M-ophanging, en die gaat ook trager de bocht door dan ik. (licht natuurlijk aan veel factoren zoals banden, lijn, ...)
                                      De reden wrm ik die veren heb gestoken was omdat de wagen wat lager zou liggen omdat ik een slechte nachtrust had van dat enorme gat tss wielkast en wiel. Dat de wagen dan wat minder rolt is een klein pluspunt wat leuk is meegenomen.


                                      Maar welke dempers dan gekocht?
                                      Als je wil dat die op elkaar zijn afgestemt? dan moet je toch voor een complete set gaan van hetzelfde merk/type. Voor je het weet ben je dan 1000€ lichter en heb je nog niets.
                                      Dan moet de boel nog afgesteld worden, wat slechts 1 op 20.000 kan... Als dat dan niet gebruikt wordt voor wat het gemaakt is, ring/trackdays, is dat een beetje zinloos vind ik.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Coussee Bekijk Berichten
                                        Iemand die ik goed ken heeft ook een 1serie met de M-ophanging....
                                        toevallig mijn ex-1serie?

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Fokko Bekijk Berichten
                                          toevallig mijn ex-1serie?
                                          idd, ze is nog altijd in perfecte staat. De gaten in de bumper zijn er nu ook uit en er hangt een sticker nummerplaat. Teller staat op 96K ongeveer nu...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X