Mededeling

Collapse
No announcement yet.

tuning BMW '1 (E81, E87)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door 535d Bekijk Berichten
    Hallo allemaal

Ben blij dat jullie de CSL velgen mooi vinden.
    Ik heb voorop de 8 J x 19 ET 47 velgen met 225 banden gemonteerd en achter de 8,5 J x 19 ET 44 met 255 banden.
    Het ziet er in mijn ogen perfect uit en dan ook nog zonder spoorverbreders of aanpassingen aan de carosserie.
    En ik kon de velgen zonder problemen bestellen bij de BMW dealer.

Groeten Erwin
    hey

knap bakske moet ik zeggen en knappe velgen.hoe en met wat heb je de wagen verlaagd?

groetjes

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW Einser Bekijk Berichten
      Hallo iedereen, ik ben nieuw op dit forum. Ikzelf ben in bezit van een BMW 1 reeks Hatch 5deurs. Een week of 3 geleden heb ik een dakspoiler laten plaatsen bij BMW Verhelst, niks van problemen als ik m'n koffer opendeed tot voor kort, m'n dakspoiler blijkt te schuren aan m'n carroserierand van m'n dak (knarsend geluid soms, soms een lichte schuurgeluid). Zeer irritant, en zeker als je het in't begin nog niet had maar wel na een weekje of 2. Waaraan zou dit kunnen liggen?

(Hieronder foto van m'n bolide)

We zijn hiermee naar de garage geweest vandaag en ze hebben de scharnieren beetje bij geregeld probleem is opgelost, het was mss 5 min werk ofzo.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door citroeneh Bekijk Berichten
        We zijn hiermee naar de garage geweest vandaag en ze hebben de scharnieren beetje bij geregeld probleem is opgelost, het was mss 5 min werk ofzo.
        Hehe, idd Citroeneh. Auto binnengedaan, kofferklep een paar milimeters verschoven en klaar is kees ^^

Comment

• K&N i57 kit

Beste eendjes,

Zou het nut van een K&N i57 kit merkelijk "verschil" geven of is dit eerder enkel reclame om te kunnen verkopen?

Comment

Beste eendjes,

Zou het nut van een K&N i57 kit merkelijk "verschil" geven of is dit eerder enkel reclame om te kunnen verkopen?

Dat je het gevoelsmatig merkt zou me straf lijken, ook hebben ze mij toen ik naar Heinz ging (met mijn vorige 1serie) gezegd dat de standaard luchtfilter van BMW het beste is en een andere steken zelfs het vermogen kan doen afnemen.

Of dit echt zo is, geen idee . Ik denk dat als je echt meer koude lucht in de motor wilt blazen je beter een grotere intercooler steekt ofzo.. Dat zal je misschien wel voelen, maar kost natuurlijk ook meer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door StreetRod Bekijk Berichten
              Dat je het gevoelsmatig merkt zou me straf lijken, ook hebben ze mij toen ik naar Heinz ging (met mijn vorige 1serie) gezegd dat de standaard luchtfilter van BMW het beste is en een andere steken zelfs het vermogen kan doen afnemen.

Of dit echt zo is, geen idee . Ik denk dat als je echt meer koude lucht in de motor wilt blazen je beter een grotere intercooler steekt ofzo.. Dat zal je misschien wel voelen, maar kost natuurlijk ook meer.
              Hehe, heb er ook geen idee over hoe of wat.. En intercoolers, is dat niet enkel voor turbomotoren? Zelf rij ik met een BMW 116i, die geen turbomotor heeft hehe.

Comment

Hehe, heb er ook geen idee over hoe of wat.. En intercoolers, is dat niet enkel voor turbomotoren? Zelf rij ik met een BMW 116i, die geen turbomotor heeft hehe.
                Ja inderdaad, dan is dat ook geen optie. Ik denk ook niet dat je uit zo'n motor nog veel meer vermogen kan halen zonder bv. een turbo te plaatsen... En dat kost natuurlijk veel geld!

Als je er al extra vermogen kan uithalen, zal het nooit echt goed merkbaar zijn, nadeel van een (kleine) atmosferische motor...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door StreetRod Bekijk Berichten
                  Ja inderdaad, dan is dat ook geen optie. Ik denk ook niet dat je uit zo'n motor nog veel meer vermogen kan halen zonder bv. een turbo te plaatsen... En dat kost natuurlijk veel geld!

Als je er al extra vermogen kan uithalen, zal het nooit echt goed merkbaar zijn, nadeel van een (kleine) atmosferische motor...
                  Inderdaad, maar ben er toch tot nu toe tevreden over hoe m'n auto bolt ('t is m'n 1ste wagentje, dus slecht is het niet he ) Toch bedankt om je mening te delen

Comment

• Hallo Beemerfans, wat vinden jullie van booskijkers op de 1 reeks? Graag jullie mening

Comment

Hallo Beemerfans, wat vinden jullie van booskijkers op de 1 reeks? Graag jullie mening
                      fail

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Coussee Bekijk Berichten
                        fail
                        Oeioei, en waarom precies?

Comment

Oeioei, en waarom precies?
                          waarom zou je geld betalen voor plastieken latjes die je op je lichten plakt?? Op een E36 vroeger als hip aanvaard door de meeste jonge mensen, enkel zie je dat nu ook niet meer in het straatbeeld.

Ik denk dat led's nu de nieuwe hipe zijn

Comment

Hallo Beemerfans, wat vinden jullie van booskijkers op de 1 reeks? Graag jullie mening
                            Het woord "booskijkers" alleen al.
                            Sorry, niet mijn ding.

Comment

• iemand ziptuning ervaring?
                              Last edited by ; 21/03/2011, 18:29.

Comment

• Ik heb het ook niet voor booskijkers. Ook niet voor de meeste uiterlijke tuning.
                                OK, de 1-reeks heeft een iets te brave look vooraan, door die "opengesperde" koplampen, maar opgeplakte stukjes plastic maken het alleen erger. In feite zou je al een andere behuizing voor de lichten en een langere motorkap moeten hebben om het er min of meer deftig te laten uitzien. Persoonlijk zou ik dat niet doen, en de prijs van dergelijke modificaties zal ook wel niet aantrekkelijk zijn, dus een reden te meer om het zo te laten.
                                Ik weet niet hoe jouw 1-reeks is uitgerust, maar er zijn zoveel andere details die een 1' mooier maken. Shadowline, aluminium of zwarte inleg, ... Niet dat ik daar achteraf wel geld zou in steken. Nee, dan liever alles meteen op de optielijst aankruisen of een tweedehandswagen zoeken die die zaken heeft.
                                Dat is het ook met booskijkers: je wagen ziet er wel anders uit dan de meeste andere 1-reeksen, maar het geeft hem wel een "cheape" look, imo.
                                120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                  Ik heb het ook niet voor booskijkers. Ook niet voor de meeste uiterlijke tuning.
                                  OK, de 1-reeks heeft een iets te brave look vooraan, door die "opengesperde" koplampen, maar opgeplakte stukjes plastic maken het alleen erger. In feite zou je al een andere behuizing voor de lichten en een langere motorkap moeten hebben om het er min of meer deftig te laten uitzien. Persoonlijk zou ik dat niet doen, en de prijs van dergelijke modificaties zal ook wel niet aantrekkelijk zijn, dus een reden te meer om het zo te laten.
                                  Ik weet niet hoe jouw 1-reeks is uitgerust, maar er zijn zoveel andere details die een 1' mooier maken. Shadowline, aluminium of zwarte inleg, ... Niet dat ik daar achteraf wel geld zou in steken. Nee, dan liever alles meteen op de optielijst aankruisen of een tweedehandswagen zoeken die die zaken heeft.
                                  Dat is het ook met booskijkers: je wagen ziet er wel anders uit dan de meeste andere 1-reeksen, maar het geeft hem wel een "cheape" look, imo.

Hmmm leuke mening om te lezen. En inderdaad, de 1 reeks ziet er iets te braafjes uit.. Maar het is ook dan een babyBeamer eh

BTW: hieronder staat er een foto van m'n bolide
                                  Bijgevoegde Bestanden

Comment

Hmmm leuke mening om te lezen. En inderdaad, de 1 reeks ziet er iets te braafjes uit.. Maar het is ook dan een babyBeamer eh

BTW: hieronder staat er een foto van m'n bolide
                                    Laat die maar zo. Zelfs die OEM achterspoiler moet ik niet. Op zich is een spoiler op die plaats best leuk, maar het valt veel te hard op dat die bovenop de bestaande klep gekleefd is. Hij ligt er zo'n beetje op. Een M-pack vind ik wel een pluspunt op een 1', al bestaan er knappere M-packs (bv. op de facelift 3-reeks). Enfin, zo'n pack maakt de wagen wel een stuk minder vrouwelijk imo, al denk ik niet dat ik achteraf nog zou investeren enkel en alleen in die bumpers en zijschorten. Toch niet tegen de officiële prijzen.
                                    Houd je wagen maar zoals hij is. Het is en blijft een leuke machine en doe booskijkers te monteren, ga je hem er niet knapper op maken.
                                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                      Laat die maar zo. Zelfs die OEM achterspoiler moet ik niet. Op zich is een spoiler op die plaats best leuk, maar het valt veel te hard op dat die bovenop de bestaande klep gekleefd is. Hij ligt er zo'n beetje op. Een M-pack vind ik wel een pluspunt op een 1', al bestaan er knappere M-packs (bv. op de facelift 3-reeks). Enfin, zo'n pack maakt de wagen wel een stuk minder vrouwelijk imo, al denk ik niet dat ik achteraf nog zou investeren enkel en alleen in die bumpers en zijschorten. Toch niet tegen de officiële prijzen.
                                      Houd je wagen maar zoals hij is. Het is en blijft een leuke machine en doe booskijkers te monteren, ga je hem er niet knapper op maken.

Hmm, die spoiler was eerder een beloning dat ik mezelf heb gedaan omdat ik slaagde voor m'n praktijk-examen hehe. Is ook m'n 1ste wagentje dusja En over die M-pack, kost ook nog een zak geld... Maar is ook geen must. Zou wel in de loop van volgend jaar m'n achterruiten durven blinderen, coating of folie is de twijfel. (Zie topic )

Comment

• Ik zou hem ook zo laten. Enkel de banden zou ik proberen mooi zwart te maken, die letters...

Comment

Hmm, die spoiler was eerder een beloning dat ik mezelf heb gedaan omdat ik slaagde voor m'n praktijk-examen hehe. Is ook m'n 1ste wagentje dusja En over die M-pack, kost ook nog een zak geld... Maar is ook geen must. Zou wel in de loop van volgend jaar m'n achterruiten durven blinderen, coating of folie is de twijfel. (Zie topic )
                                          Als eerste wagen is een 1-reeks natuurlijk zalig.
                                          Zoals je mss al zag, heb ik zelf ook een zwarte E87. Donkere ruiten zijn idd wel mooier, maar wederom iets waar ik mijn geld niet kan aan hangen.
                                          Zo ben ik: al wat ik wil, moet er direct op zitten. Anderzijds, accessoires (zoals zo'n spoiler) worden sowieso achteraf gemonteerd, net als die andere mods die je overweegt.
                                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                          X