Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Vrij rijden circuit van Zolder (Eran racing)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door TDJ Bekijk BerichtenKnappe proevertjes Phil!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V Bekijk BerichtenHad geen idee dat dat wooter zijn z4m was, knappe wagen! Komt er morgen nog iemand?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten1991 Mazda MX-5 NA
Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
www.dennisnoten.com - Flickr
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
Comment
-
Bloooody hell wat was het weer een zalige dag vandaag. Ik heb mezelf nog niet op foto's gezien, maar 'k heb in ieder geval zo'n 5 GB aan video. Dat wordt editeerwerk
Gereden van 11 tot 12, lag nog nat toen. Eerst met ESP op maar al snel afgelegd (ESP trok auto alle kanten op, echt géén sport-ESP dat erop zit ). Ging goed, heb één uur aan één stuk gereden (niet gestopt), 't lag vettig en vochtig, dus 't was concentratie + aftasten. Ben niet ingehaald in dat hele uur al moet ik eerlijkheidshalve wel erbij vertellen dat de echt dikke karren (zoals die Mosler en de race-120d) toen nog wel afstelritjes aan 't doen waren. Eerste Linkse = tricky, als je 'm snel wil nemen heb je quasi zeker overstuur, niet meteen na 't insturen (lift off) maar midturn, bij de apex (waar veel rubber in de poriën van de baan zit). Zalig. Driftcursus heeft z'n vruchten afgeworpen : heb geen panische angst meer van sideways rijden. Liever niet, natuurlijk (sideways = slow), maar toch handig als je weet wat te doen.
Dan nog gereden van 14 tot 15, en van 16 tot 17 uur. Dan wel wat sneller materiaal tegengekomen. Die race M3'tjes (E36), of toch sommige, gingen echt te hard, ik kon ze in de bochten nét bijhouden maar op de straights reden die zo van me weg. Leuke sparring partner gevonde in een beige Golf II (track prepped en met een 200pk sterke 1.8T in 't vooronder, op R888 semi's, helemaal gestript, ...), als ik m'n uiterste best deed kon ik 'm nét volgen, maar 't minste dat ik moest lossen hier of daar was 'ie weg. De GT3 en GT3 cups en al dat ander race-materiaal dat rondreed was natuurlijk ook geenszins spek voor mijn dieselbek.
Maar heb me echt op op papier snellere voorliggers vastgepind en ze meter voor meter ingehaald, tot ik er voorbij was. De blauwe M5 touring kunnen pakken (zat 200 meter voor me toen 'ie erop kwam, en heb wel een ronde of 5 nodig gehad om 'm te pakken, was veel sneller op de straights maar m'n lijnen waren beter en bochtensnelheden hoger), Wooter met z'n Z4 M (wist niet dat 'ie er al was, wist wel dat 'ie kwam en plots zie ik zo'n 200-300 meter voor me een open liggende blauwe Z4 M rijden, ja, dat werkt als een lap op een rooie stier ) heb ik ook (met moeite) kunnen pakken, en nog tal van spul.
Er reden enkele van m'n droombakken. Witte Lotus Exige Cup 260, en een donkergroene (Britse) Lotus 2-Eleven. Zo friggin' zalig.
Tijdens m'n "ik wil die kar daar pakken"-rondjes heb ik op 'n bepaald moment zonder er eigenlijk op te letten een 2:02 gereden. Voor 'n vettig liggend circuit met vocht buiten de ideale lijn, en met de standaard remblokken (wel semi's) best deftig. Staat op video ook, helemaal, straks 'es bekijken.
Was echt gigantisch leuk. Heb naar mijn gevoel zeer goed gereden, mes tussen de tanden en kar echt plaatsend zoals ze dat wil (niet forceren), proberen zo zuiver mogelijk te rijden en dat loonde.
I like this sport.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
Typisch wel voor die snellere karren : van zodra ik ze voorbij ben en ze zien "120d" staan op m'n koffer, dan lijkt dat steevast één of andere aanval van vergeldingsdrang op te wekken bij de piloten van die karren, en gaan ze me weer voorbij op de rechte stukken. En sommige blijven daarna halsstarrig op de ideale lijn rijden en wijken geen beetje, zodat je eigenlijk niet voorbij kan tenzij met risicovolle uitremmanoeuvers. Part of the game maar je leert er in ieder geval wel goed door rijden.
O ja, en Wannes was er met zijn TOY (sorry maat maar toen je belde was 't hard overtrokken en miezerde het heel licht en 't doorgde echt niet op, ik kon niet weten dat er tegen 14u wel een droge lijn zou gaan verschijnen ), maar die stond op winterrubber en ik heb de indruk dat die 'm geenszins de grip gaven die 'ie wou. Daarna is 'ie met de witte TOY van Fastastic effe op circuit komen rijden, en 'k moet zeggen : ik moest alle zeilen bijzetten om 'm op dezelfde achterstand te houden. Kar is sneller dan de mijne op de straights (naderde me zachtjes), maar ik had precies wel 'n duidelijk voordeel in de bochten. Staat ook allemaal op video, wordt ook in een apart videootje ge-edit.
Comment
Comment