Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vrij rijden circuit van Zolder (Eran racing)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem
    Ik ga niet naar een circuit om als een aapje door de hekkens te kijken, mij zien ze niet in Zolder. Maar veel chance
    Jeps, écht jammer wat ze in Zolder hebben gedaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door turboman
      Als hij de ring overleefd zal hij zolder ook wel overleven zeker
      Zolder is VEEL zwaarder voor je remmen (althans, het oude parcours, het nieuwe weet ik nog niet). Zolder is 'n technisch circuit, terwijl de ring meer een GT circuit (zou kunnen) zijn, net zoals Spa: lange stukken volgas, bochten op hoge snelheid, etc.

hoewel de meeste remsystemen geen probleem hebben op de ring, geven ze meestal na 3 rondjes zolder al de geest
      ----------------------------------------------------------------------------------
      2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
      2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
      Pictures here: BMW 7 Series
      1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
      Pictures here: Diablo

--------------------------------------------------------------------------------------------
      It's like being in command of the Battlestar Galactica:
      It might need half a starsystem to turn around,
      but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
      Cylons have respect for it...

--------------------------------------------------------------------------------------------

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon
        Zolder is VEEL zwaarder voor je remmen (althans, het oude parcours, het nieuwe weet ik nog niet). Zolder is 'n technisch circuit, terwijl de ring meer een GT circuit (zou kunnen) zijn, net zoals Spa: lange stukken volgas, bochten op hoge snelheid, etc.

hoewel de meeste remsystemen geen probleem hebben op de ring, geven ze meestal na 3 rondjes zolder al de geest
        Zeker mee opletten

op de ring nooit remproblemen gehad en in zolder na 7 rondjes men remmen al serieus warm (lees blokken weg en aan de schijven geplakt , schijven krom , remolie te warm)

Dus zeker alles goed nakijken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gee_sixty
          Zeker mee opletten

op de ring nooit remproblemen gehad en in zolder na 7 rondjes men remmen al serieus warm (lees blokken weg en aan de schijven geplakt , schijven krom , remolie te warm)

Dus zeker alles goed nakijken
          *slik* en m'n remmen zijn al zo fadinggevoelig!!!

Er komt ook nog een maat van me af met een E36 M3, als hij nog ingeschreven geraakt tenminste.
          En er zou ook graag nog iemand meegaan als passagier, enig idee of daarvoor moet bijbetaald worden? Ik neem aan van wel aangezien ze mee genieten van de theoretische kant.

Comment

Volgens mij is het tijdens de cursus niet toegelaten om passagiers mee te nemen.
            Tijdens het vrij rijden misschien wel, dat weet ik niet juist.

Comment

Geld is gestort! Kzal dus aanwezig zijn

Comment

Wat leren ze u daar juist allemaal?Deftig schakelen,bochtentechniek,remmen,zitpositie,....?? ??Wie heeft deze cursus al gevolgd?

Comment

Geld is gestort! Kzal dus aanwezig zijn

Ook bevestigingsmail gekregen vandaag?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Porker
                    Ook bevestigingsmail gekregen vandaag?
                    Yep.Tis in orde nu

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555
                      Jeps, écht jammer wat ze in Zolder hebben gedaan.

Kan je op zo'n trackday niet vrij op de tribunes ?
                      Waar kan je dan evt. wel kijken ?

Comment

Je kan vrij op de tribunes, je kan naar de overkant (langst de camping)

Comment

Je kan als passagir mee mits eenmalige betaling van 5 euro. Dat is voor de verzekering.
                          Iedereen die in een auto het circuit opgaat (ook de passagiers!) moet trouwens een helm dragen, vergeet dat niet!

Ben nog op zoek naar 'n exemplaartje om van iemand te lenen, aangezien ik eventueel wel graag es mee zou rijden met enkele van de leerlingen hier
                          Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                          Bestelt
                          1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M
                            Je kan vrij op de tribunes, je kan naar de overkant (langst de camping)

Wat bazel je toch weer allemaal?

--> Je kan overal langs het circuit staan hoor, geen probleem. Sub555 doelt waarschijnlijk op het feit dat er hogere hekkens zijn geplaatst die op bepaalde plaatsen het vrije zicht wat meer ontnemen...
                            Bestelt
                            1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz
                              Wat bazel je toch weer allemaal?

--> Je kan overal langs het circuit staan hoor, geen probleem. Sub555 doelt waarschijnlijk op het feit dat er hogere hekkens zijn geplaatst die op bepaalde plaatsen het vrije zicht wat meer ontnemen...
                              I concur
                              Zeker voor de fotografen hier op het forum een grote belemmering.

Comment

I concur
                                So true.

Er is een oplossing, eentje zoals nu in Spa, daar is het veilig én doenbaar voor fotografen. Maar ja....

Comment

Mogen er in de voormiddag,tijdens de les zelf dus,passagiers mee?

Comment

Wat leren ze u daar juist allemaal?Deftig schakelen,bochtentechniek,remmen,zitpositie,....?? ??Wie heeft deze cursus al gevolgd?
                                    volgens mij zijn het zo'n dingen wel ja.
                                    Wanneer je moet remmen bij welke bocht, hoe de bocht pakken, enz...

Het kost wel wat, maar volgens mij is het zeker de moeite waard als je zelf veel op een circuit gaat rijden.
                                    (en dat is bij u wel het geval hé )

Laat zeker iets weten of het de moeite is, want hoogstwaarschijnlijk ga ik mij één van de volgende keren ook eens inschrijven. Nu kwam de datum spijtig genoeg wat slecht uit.

Comment

I concur
                                      Los daarvan hoop ik dat er toch een enthousiaste forummer fotokes staat te trekken.
                                      Foto's van onze trotinettekes in Zolder zou wel leuk zijn!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Porker
                                        Los daarvan hoop ik dat er toch een enthousiaste forummer fotokes staat te trekken.
                                        Foto's van onze trotinettekes in Zolder zou wel leuk zijn!

Ikkeeeeuh!
                                        Bestelt
                                        1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Eerst theorie hoe ne bocht ineen zit, over vlaggen, veiligheid, ...
                                          dan circuit op, hoe bochten aansnijden, rempunt, schakelen, zithouding etc...

Echt super grappig, hoe mensen die al 20j rijden, ineens niet meer kunnen schakelen en zo 't is echt een overweldiging de eerste keer hoor

Gewoon op't gemak, en traag rijden, concentreren op lijnen rijden, rempunt, terugschakelen, instuurpunt, apex, en uitacceleratie...

na 'n paar rondjes heb je't door, en dan vlot alles veel beter

Oppassen voor hollanders !!!
                                          ----------------------------------------------------------------------------------
                                          2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
                                          2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
                                          Pictures here: BMW 7 Series
                                          1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
                                          Pictures here: Diablo

It's like being in command of the Battlestar Galactica:
                                          It might need half a starsystem to turn around,
                                          but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
                                          Cylons have respect for it...

Comment

Working...
                                          X