Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
M'n dempers achteraan zijn versleten, echter. Net zoals m'n ophangingsrubbers. En ik ben zo 100% zeker dat 'k die niet meer ga kunnen laten vervangen op kosten van BMW, zo dicht bij 't einde van 't contract.
Ach, sideways is ook nice. Een 2:04 zal 't niet meer worden dan, maar fun is 't allemaal.
Miljaar, ideaal ding om op Zolder Porsches te pesten
Te koop
Renault Eurocupclio ex Frans Verschuur
± 165 pk en 850 kg
Bouwjaar 1994
Gereviseerde Sadev 6 bak H schakelpatroon
Motorkap, achterklep ,rechterdeur van polyester
Lichtgewicht polyester bumpers
Lexaan zij en achter ruit(en), en lexaan rechterdeur ruit
Op Dunlop 205 55 15” slicks op Speedline l.m. velgen
Incl 4 Michelin regenbanden op Speedline l.m. velgen
4 stalen 15" velgen met 2 Dunlop slicks en 2 Michelin slicks
2 losse 15 “ Dunlop slicks
1 stalen motorkap
2 achterkleppen , 1 rechter deur
1 Devil zijuitlaat
1 achteras
1 set bumpers
1 set Ferodo 3000 remblokken vooras nieuw
± 18 liter versnellingsbak olie (voor 6 bak )
is da veilig?? heb geen zin om onervaren m'n krel gaan te pletter te rijden. Zou liever eerst es op het gemak het circuit gaan verkennen
Je moet zowiezo de cursus volgen, anders kan je 't circuit niet op. Je betaalt 180 EUR, en dient aanwezig te zijn vanaf ca. halfacht 's morgens. Je krijgt eerst een very basic theorie-lesje (overlopen van de vlaggen, enkele technische aspecten zeer kort toegelicht), en daarna vertrek je naar de paddock. Daar is 't wat wachten, kriig je je startnummer en 'n transponder in de auto (dient om auto's te kunnen identificeren bij geluidsmetingen op circuit), en wordt er rond 10u gestart met het rondrijden in colonne. Elke chauffeur krijgt een instructeur mee en je gaat op baan in groepjes van min. 4 en max. 6 auto's, waarbij er "ketting" wordt gereden (zodat iedereen minstens 'es één rondje direct achter de begeleidersauto reed). Daarna kom je terug binnen en rond 11u doorgaans gaat 't circuit open voor iedereen alleen (normaal gezien enkel nog maar cursisten, maar men neemt 't doorgaans niet zo nauw met die regel en laat vaak al "geoefende" namiddagrijders toe ook), waarbij je als cursist wel nog 'n begeleider mee kan nemen. Tip: doe dit, en laat 'm zoveel mogelijk vertellen, hoe aan te snijden, wat de gevaren zijn, waar je in welke bocht aan te verwachten bij 't droge en bij regen, welke curbs te pakken en welke niet, wanneer op te letten met vroeg op gas gaan en wanneer niet, welke remzones tricky zijn, enz enz enz). Om 12u gaat 't circuit dicht normaal, en dan is 't per uur rijden voor gelijk wie.
Free driving kost 't eerste uur 60 EUR, 't tweede uur kost 40 EUR, 't derde uur 30 EUR, 't vierde uur 20 EUR, enz.
Je hebt als cursist nog een bon voor één uur free driving, diezelfde dag te gebruiken, of op een later tijdstip. Als je later nog 'es teruggaat, betaal je dus 't eerste uur niks, en 't tweede uur 40 EUR. Ik heb al zo'n dag erop zitten, twee uur rijden voor 40 EUR.
Veilig?
Ja, veel veiliger dan de Nordschleife. Enkel wagens, en geen motoren. Zeer breed circuit, overzichtelijke bochten, voor 150pk-wagens niet zo'n snel circuit, overal brede uitloopzones, veel grindbakken, goeie ondergrond, ...
En in de voormiddag (cursus-uren) is 't zéér zeer kalm en dat geeft vertrouwen. In de namiddag zitten er wel 'n pak snelle rijders op (ook niet-ingeschreven auto's, zoals monoseaters enz.), dus ook dan is 't (net zoals op de Nordschleife) zaak om toch zeer regelmatig je achteruitkijkspiegel te checken.
Neen, aangezien 't een rondencircuit is en het een georganiseerd evenement betreft, ben je NIET verzekerd, noch in B.A., noch in omnium. Kan grote gevolgen hebben, dus overweeg 't goed.
Plus soms druk in de namiddag, veek veel snellere rijders (grotere verschillen dan op de Nordschleife), er mag rechts én links ingehaald worden, ... en als je zéér hard gaat (wat geenszins nodig is om fun te hebben) ziet je auto goed af.
Comment