Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz
Bekijk Berichten
Ik bleef van de eerste rechtse curb (binnenkant eerste rechtse) vandaan omdat die 'n enorm *bok* geeft. Daarna ging ik soms vol over de curb in de linkse, maar niet altijd, omdat je auto toch écht wel afziet. Als je daar "rechtdoor" gaat en met wat geluk de auto goed recht kan houden, "hobbel" je minstens een seconde sneller 't circuit rond. Zag je goed bij de 130i cup, de eersten, die ferm uitliepen op de andere, gingen daar insane zwaar doorheen die chicane. Vaak twee wielen van de grond, ene zelfs fully airborne.
Zo m'n dagelijkse auto afraggen? Neen merci.
Die remzone is wél 'n killer. 't Is daar dat je eigenlijk je remmen opkookt, met 'n standaardwagen, als je niet oplet. Je komt de heuvel af, volle pétard, en je wil zo laat mogelijk remmen en 't oogt niet gevaarlijk want als je rechtdoor schiet heb je 'n zandbak waar alle Russische kindertjes samen in kunnen spelen zo groot. Maar daar rem je dus wel zeer lang + zeer hard.
Tijdens de 130i Cup zag je de remmen van de snelste daar tot geel gloeiend heet worden, en de eerste (een blauwe, met sponsoring van 'n kledijmerk) had daar zelfs af en toe dat er vlammen van z'n remzadels afkwamen tijdens 't remmen.
Als je met 'n gewone auto een rondje of 6 na elkaar wil rijden, moet je dat dus niet doen. Ik ga gewoon van 't gas af in 't naar beneden rijden, helemaal, en laat 'm uitbollen, en rem al goed vroeg maar zachtjes. Dat belast bijna niks, en dan rijd je je remmen zo warm niet.
Comment