Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vrij rijden circuit van Zolder (Eran racing)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
    De remzone voor de chicane is harder ja, maar dat impliceert dat de zeer moeilijke voor de Villeneuve-chicane achter de berg iets minder zwaar wordt, wegens lagere top voor het afremmen (hoewel die top ook bepaald wordt door het al-dan-niet volgassen bergaf )
    Bwoah, de Villeneuve is eigenlijk vooral afhankelijk van hoe hárd je je kar wil laten afzien. Toch?

    Ik bleef van de eerste rechtse curb (binnenkant eerste rechtse) vandaan omdat die 'n enorm *bok* geeft. Daarna ging ik soms vol over de curb in de linkse, maar niet altijd, omdat je auto toch écht wel afziet. Als je daar "rechtdoor" gaat en met wat geluk de auto goed recht kan houden, "hobbel" je minstens een seconde sneller 't circuit rond. Zag je goed bij de 130i cup, de eersten, die ferm uitliepen op de andere, gingen daar insane zwaar doorheen die chicane. Vaak twee wielen van de grond, ene zelfs fully airborne.

    Zo m'n dagelijkse auto afraggen? Neen merci.




    Die remzone is wél 'n killer. 't Is daar dat je eigenlijk je remmen opkookt, met 'n standaardwagen, als je niet oplet. Je komt de heuvel af, volle pétard, en je wil zo laat mogelijk remmen en 't oogt niet gevaarlijk want als je rechtdoor schiet heb je 'n zandbak waar alle Russische kindertjes samen in kunnen spelen zo groot. Maar daar rem je dus wel zeer lang + zeer hard.
    Tijdens de 130i Cup zag je de remmen van de snelste daar tot geel gloeiend heet worden, en de eerste (een blauwe, met sponsoring van 'n kledijmerk) had daar zelfs af en toe dat er vlammen van z'n remzadels afkwamen tijdens 't remmen.

    Als je met 'n gewone auto een rondje of 6 na elkaar wil rijden, moet je dat dus niet doen. Ik ga gewoon van 't gas af in 't naar beneden rijden, helemaal, en laat 'm uitbollen, en rem al goed vroeg maar zachtjes. Dat belast bijna niks, en dan rijd je je remmen zo warm niet.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
      Bwoah, de Villeneuve is eigenlijk vooral afhankelijk van hoe hárd je je kar wil laten afzien. Toch?




      Die remzone is wél 'n killer.

      Ik doelde wel degelijk op de (inderdaad zotte) remzone die een ietsje minder zwaar wordt hoor

      Dat stuk is naast zo'n Lotus-testrijder érg indrukwekkend. Beste stuk van 't circuit ook, van bovenop de berg tot aan de rea

      Lekker oud allemaal nog, en veel bomen
      Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
      Bestelt
      1995 Mazda MX-5 1.8

      Comment


      • Hoelang doet Porker over een rondje?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
          Dat was wat ik al dacht, eigenlijk. Maar mjah 'ie liet zo uitschijnen alsof 'ie 't daar zo goed kende, en de marshalls kende ... dat 'k er van uit ging dat ik 't bij 't verkeerde eind had.
          Goh, gTa, kheb er enkel nog maar met de fiets op gereden en dan merkt ge dat niet, maar de marshalls vinden em minder spectaculair en sneller dan vroeger.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Malaise Bekijk Berichten
            Hoelang doet Porker over een rondje?
            2.11 met Gio naast mij en een driftman'oeuvre in een van de sjican's

            Ik gok dat een 2.08 niet onmogelijk is

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
              2.11 met Gio naast mij en een driftman'oeuvre in een van de sjican's

              Ik gok dat een 2.08 niet onmogelijk is

              Mooi!

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Malaise Bekijk Berichten
                Mooi!
                Let wel, dat is niet "braaf" gereden he, dat is curbs pakken waar het kan en even niet naar de mechaniek loeren...

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                  Let wel, dat is niet "braaf" gereden he, dat is curbs pakken waar het kan en even niet naar de mechaniek loeren...
                  Nog mooier

                  Comment


                  • Op Zolder zijn er voldoende uitwijkmogelijkheden?
                    En wat is zowat de topsnelheid die jullie daar halen?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                      Op Zolder zijn er voldoende uitwijkmogelijkheden?
                      En wat is zowat de topsnelheid die jullie daar halen?
                      Absoluut, de baan is ook héél breed, zeker als je de Nürburging gewoon bent...
                      En de meeste cursisten en deelnemers rijden redelijk clean dus je hebt sowieso al niet teveel nood aan uitwijken...

                      Ik denk dat ik een 180km/h haal maar dat is weinig representatief...

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                        Op Zolder zijn er voldoende uitwijkmogelijkheden?
                        En wat is zowat de topsnelheid die jullie daar halen?


                        Ik kom foto's trekken van uw remmen als jij daar rondjes maalt
                        Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                        Bestelt
                        1995 Mazda MX-5 1.8

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                          Ik kom foto's trekken van uw remmen als jij daar rondjes maalt

                          Tzal met een andere wagen zijn dan

                          Comment


                          • GSI

                            Ik kom dan ook kijken.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                              Absoluut, de baan is ook héél breed, zeker als je de Nürburging gewoon bent...
                              En de meeste cursisten en deelnemers rijden redelijk clean dus je hebt sowieso al niet teveel nood aan uitwijken...

                              Ik denk dat ik een 180km/h haal maar dat is weinig representatief...
                              Inderdaad, als je de Nordschleife gewoon bent en je komt op Zolder, dan trek je ogen zo groot als satellietschotels. En nadien is de Nordschleife nooit meer hetzelfde, helaas.

                              Ik haal zelfs geen 180 denk ik, of misschien net ... maar da's net voor de kleine chicane voor je de heuvel op gaat ... maar ik ga daar al wat vroeger van 't gas af om de remmen te sparen. En de bocht ervoor, de Bianchi, die je dus goed moet pakken wat dus gevaarlijk is (tricky bocht met zeer zware gevolgen als je de muur past), en dat doe ik niet, 'k bouw daar 'n goeie reserve in.

                              Misschien dat ik wel 180 haalde op m'n hotlap, maar ik heb dan écht niet op snelheid gelet.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                Tzal met een andere wagen zijn dan
                                Eerlijk? Niet zo'n slechte keuze. De RS6 is een banden- en remmenvreter op zich ... en Zolder is zeer veeleisend voor de remmen.

                                De RS6 zal daar natuurlijk superchrono's klokken, door z'n efficiëntie. Plus Zolder heeft enkele bochten die, als je de ballen hebt en 't risico wil lopen, met een auto met veel tractie al zeer vroeg met 't gas erop genomen kunnen worden waardoor je plots een pak sneller rondrijdt.

                                Maar als je écht 'es wil "raggen" met je GSI, 'm 'es smijten af en toe ... op een baan waar men daar niet raar van opkijkt, waar 't veilig is om dat te doen ... dan moet je met die GSI naar Zolder komen, man.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                                  2.11 met Gio naast mij en een driftman'oeuvre in een van de sjican's

                                  Ik gok dat een 2.08 niet onmogelijk is
                                  Best drift ever....

                                  Met 1 handje en een big ass smile op je gezicht!! Ik denk nog vaak aan die moment terug varker

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                    En wat is zowat de topsnelheid die jullie daar halen?
                                    kijk, daar heb je onze speed-addicted-RT-team-voorzitter weer







                                    jij met de GSI, ik met de 190, porker met de 318is... leuk trio van auto's

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
                                      kijk, daar heb je onze speed-addicted-RT-team-voorzitter weer







                                      jij met de GSI, ik met de 190, porker met de 318is... leuk trio van auto's
                                      En ik voorop met iemand in de kofferbak van Babs, en met de achterruit open (niet de klep) om piccies te maken. Whadayasay, huh?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                        En ik voorop met iemand in de kofferbak van Babs, en met de achterruit open (niet de klep) om piccies te maken. Whadayasay, huh?
                                        dat jij heel soms vol schitterende ideeën zit

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                          En ik voorop met iemand in de kofferbak van Babs, en met de achterruit open (niet de klep) om piccies te maken. Whadayasay, huh?


                                          Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                          Bestelt
                                          1995 Mazda MX-5 1.8

                                          Comment

                                          Working...
                                          X