Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vrij rijden circuit van Zolder (Eran racing)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Dat lijkt me VAB autohappening te zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
      What the heck !!!! It's a girl drivin' !!!!!

Gewoon 'n eigenaresje, of eentje from inside the job?

Ze werkt voor D'Ieteren, vooral Audi dacht ik

Geeft rijvaardigheidstraining enz.

In één of andere Autowereld staat dit Lotusje tegenover een MX-5, met de bekende AUD-105 plaat van de invoerder
      Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
      Bestelt
      1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• En dan heb je ze in de regen nog niet bezig gezien he!
        Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
        Bestelt
        1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Je moet daar om 07u al zijn voor de administratie he, maar ik meen me nog iets te herinneren van gTa of iemand anders die toen had gezegt dat je er helemaal niet om 07u al moest zijn?

Klopt dat nog of...

Comment

• ERAN RACING DAYS woensdag 19 september 2007

CURSUS (vanaf 's morgens)
            • Tomski
            • Sinister
            • Daggie
            VRIJ RIJDEN (vanaf de middag; enkel mogelijk voor zij die de cursus reeds volgden)
            • gTa (BMW E46 320d touring)
            • Porker (BMW E30 318is)
            • Tomski (BMW E46 320Cd)
            • DC2 (Honda Integra Type R)
            • Sinister (GTI)
            • Daggie (Porsche Cayman - BMW 120d)
            passagiers :
            • Lotuzzz
            • Reynaerde
            • G55
            • STA911
            • ...

Ik moet wel nog verlof aanvragen, maar normaal kan dat geen probleem zijn.
            Ik heb wel zo goed als geen enkele circuit-ervaring. Zou ik dan met mijn daily BMW 120D komen of met de Cayman? Ik kan mijzelf goed inhouden indien nodig, maar ik wil geen mensen provoceren opdat ze een Porsche kunnen voorbijrijden (waar absoluut geen eer aan is, gezien mijn gebrek aan ervaring).

Maar, maandag vraag ik verlof aan, en maandagavond hoor ik of er plaats is voor de cursus.

Comment

• Ik denk dat je met beide nog massa's plezier zult hebben, maar ik zou met de BMW beginnen, dan is de kick nog veel groter als je erna eens met de Cayman erop gaat

Comment

• Ik zou met de Cayman gaan hoor, je hebt dan zo'n auto, dan zou ik 'm zeker en vast gebruiken!
                Wees gerust niemand gaat daar de drang voelen om fel te doen tegen uw Porsche, 't is daar echt ieder op z'n eigen tempo...

Comment

• Ik kom ook zowiezo af, maar ik tfwijel of ik de cursus zou doen of niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk Berichten
                    Ik kom ook zowiezo af, maar ik tfwijel of ik de cursus zou doen of niet.
                    Wat houd je tegen ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sinister Bekijk Berichten
                      Wat houd je tegen ?
                      Eventuele mogelijke brokken..., plus het feit dat ik m'n auto dan best nog even op z'n 'hoge poten' laat tot 19 september. Want anders zou ik wel eens in de chicane e.d de kassen kunnen raken vooraan...

Comment

• Is ie veel verlaagd?

dat juist betere wegligging man jij rijdt ons allen naar huis

Gewoon niet te overmoedig worden, eigen tempo rijden en als je maar plezier hebt zeker he.

Ik zoek ook niet al te snel te rijden tot ik wat vertrouwen heb.

Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk Berichten
                        Eventuele mogelijke brokken..., plus het feit dat ik m'n auto dan best nog even op z'n 'hoge poten' laat tot 19 september. Want anders zou ik wel eens in de chicane e.d de kassen kunnen raken vooraan...

Comment

Is ie veel verlaagd?

dat juist betere wegligging man jij rijdt ons allen naar huis

Gewoon niet te overmoedig worden, eigen tempo rijden en als je maar plezier hebt zeker he.

Nu staat 'ie ongeveer even hoog als standaard van fabriek af. Als 'ie verlaagd is, zakt 'ie met zo'n 3cm ongeveer schat ik. En dan zijn scherpe bochten waarbij ik te snel afkom wel eens nadelig voor de wielkassen ja. En dat kan me gestolen worden als ik rondjes toer...

I'll see...

Comment

• Toch maar oppassen met dat "verlagen is goed voor de wegligging"
                            Carlito had eens een voorbeeld gepost waarbij een Golf GTI die met x cm verlaagd was meteen de hele ophanging omzeep was.
                            Allez ja, 't werkte natuurlijk nog wel, maar het effect was dat je veel meer onderstuur kreeg...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                              Toch maar oppassen met dat "verlagen is goed voor de wegligging"
                              Carlito had eens een voorbeeld gepost waarbij een Golf GTI die met x cm verlaagd was meteen de hele ophanging omzeep was.
                              Allez ja, 't werkte natuurlijk nog wel, maar het effect was dat je veel meer onderstuur kreeg...

Feit!
                              Je hebt verlagen en verlagen uiteraard. Er komt een punt bij het droppen van een wagen, waarbij je een averechts effect gaat bekomen door verder te gaan zakken.
                              Ik denk dat ik dat punt nog niet ben tegengekomen, de wegligging is met verlaging nog een tikkeltje beter.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DaggieBe Bekijk Berichten
                                Ik heb wel zo goed als geen enkele circuit-ervaring. Zou ik dan met mijn daily BMW 120D komen of met de Cayman? Ik kan mijzelf goed inhouden indien nodig, maar ik wil geen mensen provoceren opdat ze een Porsche kunnen voorbijrijden (waar absoluut geen eer aan is, gezien mijn gebrek aan ervaring).
                                Eigenlijk zijn de meesten die de ERAN-cursus doen "beginnelingen", hoor.

Ik zou je ook aanraden om met de Porsche te komen, om de simpele reden dat die auto beter tegen een trackday bestand is dan je BMW. Zeker een (std.) BMW '1 heeft enorm last van slijtende voorbanden (buitenkant), en Porsche-remmen zijn nog altijd de meest tegen circuit-mishandeling bestendige standaardremmen op de markt, zelfs die van een 987 2.7.
                                Je 20"-wielen (dat was 't toch, right?) zullen wel een nadeel zijn, vrees ik. Als je nog 18" lichtmetaal en rubber liggen hebt, raad ik je aan om dat dan te monteren.

Comment

• Ik heb nog 17" liggen die er origineel opzaten.

Zal die monteren. Met 20" blijf ik liefst op grote afstand van de curbs .. En die banden mogen wel eventjes meegaan ook

Ik laat weten als mijn verlof ok is.

edit: verlof is in orde, tijdens middagpauze eens bellen.
                                  Last edited by ; 27/08/2007, 10:34.

Comment

• ik ben ingeschrijft

Comment

same here

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DaggieBe Bekijk Berichten
                                        Ik heb nog 17" liggen die er origineel opzaten.

Zal die monteren. Met 20" blijf ik liefst op grote afstand van de curbs .. En die banden mogen wel eventjes meegaan ook
                                        Good choice. Ik dacht er net hetzelfde van.

Comment

• Ik kijk ernaar uit!!

No more bodyroll, no more fading

Comment

Working...
                                          X