Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vrij rijden circuit van Zolder (Eran racing)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M Bekijk Berichten
    Had uwe nummer niet in mijne gsm gezet, toen'k daar was dacht ik eraan.
    Next time?

    Kieke , next time dan maar he.




    Ik wist dus niet dat jij zelf ging meerijden hé.
    Ja vorig jaar heb ik die cursus al gedaan daarmee.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Sinister Bekijk Berichten
      Spijtig dat we maar effe met Zwoemba hebben gestaan toen wij met ze'n 3'en juist terug gingen on track ging hij naar de andere kant . Had er wel eens langer mee willen burten mja dat komt nog wel ooit eens zeker he
      Yep, komt er zeker nog eens van... Had alleen nog wat werk te doen, daarom wat vroeger vertrokken

      Comment






      • Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten
          Yep, komt er zeker nog eens van... Had alleen nog wat werk te doen, daarom wat vroeger vertrokken

          Kan gebeuren hé, spijtig dat het net nu was hehe.

          Keep on posting pics

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Sinister Bekijk Berichten
            Kan gebeuren hé, spijtig dat het net nu was hehe.

            Keep on posting pics
            Ik ben ze aan het uploaden, smijt straks een topicje open, anders gaat dat hier toch allemaal verloren tussen de posts. Dan kan de Jeroen zen werk daar ook nog 'n keertje plaatsen.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Sinister Bekijk Berichten
              Kan gebeuren hé, spijtig dat het net nu was hehe.

              Keep on posting pics
              Er staan er hier nog een paar tussen van u kar...

              Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichten
                veiligheidsmarge
                Belangrijk idd. Ge kunt altijd nog 1 of 2 seconden van uwen tijd afpietsen (als ge dat belangrijk vindt) of gewoon nog meer "on the edge" gaan rijden ... maar dan wordt 't echt gevaarlijk. En ge beult uwen auto ferm af. Bij mij was 't doorgaans ook een kleine seconde langer remmen dan nodig, om met meer dan voldoende marge de bocht in te duiken.

                Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichten
                een toffe namiddag gehad
                Damn right. Kort maar krachtig.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                  Gilles, dat uw remmen het zo goed uithouden vind ik opmerkelijk, zeker aangezien je het DSC ingeschakeld liet. Deze werkt toch in op de remmen? En pas als deze te heet lopen is er zo nodig een effect op de brandstofinspuiting?
                  Hmm, 'k denk dat het ESP-stabiliteitssysteem zuiver op de remmen werkt (DSC), en de ASR-tractiecontrole op beide (ASC). Dus beide dooreen. En ja, 'k zei 't al dat 'k verrast was, 'k vind het ook vreemd. 'k Heb wel heel goed op m'n rijtechniek gelet (correct remmen, auto plaatsen in plaats van gewoon in te sturen, af en toe links geremd (maar moet ik nog oefenen, soms ressorteert dat niet het verhoopte effect), continu tiphielend) en daar spaar je dus je remmen duidelijk mee. 'k Vond ze in ieder geval duidelijk overtuigender dan de remmen op Babs.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                  En toch slechts 3 en 4 gebruikt. Kwam je met Babs wel in z'n 2? Is deze soepeler onderin?
                  Ik denk niet dat ik met Babs vaak in z'n 2 ging, 't kan hoor (chicane), maar ben niet meer zeker. Straks 'es bekijken op m'n youtube. Soepeler is Sabine niet, Babs had 405 Nm hè (chip) en onder de 2500 kom je toch nooit dus altijd power (wel met delay, maar bon, daar wen je wel aan). Ik heb mezelf betrapt op soms teveel te willen schakelen, te hoog in toeren te willen rijden, met Babs, en vandaag dus ook gelet op 't minder proberen schakelen. Works like a charm. Denk dat ik maar één keer mezelf laten verleiden heb tot 't terugschakelen terwijl dat niet nodig was (Bianchi).

                  Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                  Best frustrerend als je potentieel ontwaart in je auto dat je, 50k kms/jaar indachtig, nooit zal kunnen gebruiken.
                  Hoe bedoel je? 'k Snap niet goed waar je op doelt.



                  En hey, 'k heb ook gelet op het volgas de Sacr afdenderen. Eerste keer is het wat aftasten of de auto daar wel voldoende goedmoedig op reageert, en eerlijk zo'n '1 is wel levendig en gaat, op 't moment dat je na de flauwe linkse van 't gas af gaat en in de remmen schiet, wel wat gaan "zoeken" met de kont, maar vanaf rondje 3 ben ik altijd volle pétard de Sacr afgereden. Zaalig. En inderdaad, je haalt daar een pak meters in op mensen die het, uit voorzichtigheid of te weinig ervaring met Zolder, niet doen.
                  Tijdens de tweede stint heb ik de overgang bocht/remzone na de Sacramentsheuvel twee keer met links remmen proberen te stabiliseren, en boy dat werkt écht goed zeg. Da's ook de enige plaats waar ik vandaag door links te remmen écht improvement zag/voelde. Als je, terwijl je nog op volgas staat, al zacht begint links te remmen, en nadat je de flauwe linkse uit bent van 't gas afgaat en dan vol doorremt, dan reageert de auto helemaal niet meer zenuwachtig. Zalig!
                  Moet dan alleen nog zien te oefenen met het (tijdens het remmen) wisselen van voet (rechtervoet van gas naar rem en blijven verder remmen, linkervoet van rem naar koppeling, en daarna tiphielend van 4 naar 3). Het ging wel, maar 't voelde stuntelig aan. Oefenen oefenen oefenen.

                  Nice, ik vind dit zoooo leuk.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                    (rechtervoet van gas naar rem en blijven verder remmen, linkervoet van rem naar koppeling, en daarna tiphielend van 4 naar 3). Het ging wel, maar 't voelde stuntelig aan. Oefenen oefenen oefenen.

                    Nice, ik vind dit zoooo leuk.
                    Zalig, ik wil dat ook kunnen

                    Comment


                    • Ohja gilles, jij hebt dringend een atmo benzine ragkar nodig.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
                        Zalig, ik wil dat ook kunnen
                        Links remmen kan ik nog niet hoor, ik oefen nu al, indien mogelijk. Onder andere door bij de dagelijkse ritten zoveel mogelijk links te remmen op de weg, om de stamp-reflex (die je automatisch hebt omdat je normaal gezien enkel de koppeling bedient met die voet) af te leren. Gaat al, als ik m'n gedachten erbij houd. 't Gebeurt nog altijd dat ik echter in de war sla, en "ontkoppel" op het rempedaal (gelukkig nog nooit iemand in m'n kont gehad ), of niet zacht genoeg rem met links.

                        Op circuit gaat het allemaal zoveel harder, en mag je wel ietsje minder zacht zijn, maar toch is 't gek raar.

                        'k Wil dat echt kunnen. Daarom oefenen. Tiphielen op circuit gaat nu al beregoed, echt 'n automatisme geworden. Vorig jaar was dat nochtans ook iets waar ik nog moest op letten, nou niet meer. 'k Doe 't compleet automatisch. Dus misschien in 2009 ook al vanzelf links remmen?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
                        Ohja gilles, jij hebt dringend een atmo benzine ragkar nodig.
                        I know. 't Steekt in m'n hart als ik zie hoeveel meer beleving de inzittenden van benzinekarren hebben. Met 'n diesel op circuit, alhoewel te duchten inzake snelheid/efficiëntie, is 't écht maar 1/10e van de fun.

                        Ik weet echt niet wat gekocht, eigenlijk. En ik ga 't waarschijnlijk ook niet verkocht krijgen hier thuis, m'n vriendin gaat 't hoogst waarschijnlijk geen nuttige aankoop vinden.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                          Links remmen kan ik nog niet hoor, ik oefen nu al, indien mogelijk. Onder andere door bij de dagelijkse ritten zoveel mogelijk links te remmen op de weg, om de stamp-reflex (die je automatisch hebt omdat je normaal gezien enkel de koppeling bedient met die voet) af te leren. Gaat al, als ik m'n gedachten erbij houd. 't Gebeurt nog altijd dat ik echter in de war sla, en "ontkoppel" op het rempedaal (gelukkig nog nooit iemand in m'n kont gehad ), of niet zacht genoeg rem met links.

                          Op circuit gaat het allemaal zoveel harder, en mag je wel ietsje minder zacht zijn, maar toch is 't gek raar.

                          'k Wil dat echt kunnen. Daarom oefenen. Tiphielen op circuit gaat nu al beregoed, echt 'n automatisme geworden. Vorig jaar was dat nochtans ook iets waar ik nog moest op letten, nou niet meer. 'k Doe 't compleet automatisch. Dus misschien in 2009 ook al vanzelf links remmen?


                          I know. 't Steekt in m'n hart als ik zie hoeveel meer beleving de inzittenden van benzinekarren hebben. Met 'n diesel op circuit, alhoewel te duchten inzake snelheid/efficiëntie, is 't écht maar 1/10e van de fun.

                          Ik weet echt niet wat gekocht, eigenlijk. En ik ga 't waarschijnlijk ook niet verkocht krijgen hier thuis, m'n vriendin gaat 't hoogst waarschijnlijk geen nuttige aankoop vinden.
                          Doe een Rangeloveke.

                          Een beetje van een geprepareerde e30 325i gaat je superveel voldoening en beleving geven, en kost relatief weinig aan stukken en onderhoud. (het moet nu maar eens foutgaan, zo'n kapitaal...)

                          Comment


                          • Of een e36 328i

                            Comment


                            • I know. Heb zwaar getwijfeld over die zilveren 4-deurs E30 325i M Pack, stond (of staat) in Duitsland te koop, iets van een 3,5k.

                              Heb plek in m'n garage, daar niet van. Maar "een Rangeloveke doen" gaat ni werken naar m'n vriendin toe, dat kan ik nooit verborgen houden.


                              En eigenlijk ... call me nuts, maar ... ik ken mezelf en ik zou eigenlijk best een kar kopen met (uitschakelbaar) ESP. Zo van tijd tot tijd kan ik mezelf niet inhouden en ga ik echt over de limiet, en dan is ESP toch een béétje handig. Vandaag continu met ESP on gereden, en bakken fun gehad. Het besef van veilig(er) bezig te zijn was méér dan voldoende om de ergernis van de power cutoff bij 't uitaccelereren te compenseren.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                I know. Heb zwaar getwijfeld over die zilveren 4-deurs E30 325i M Pack, stond (of staat) in Duitsland te koop, iets van een 3,5k.

                                Heb plek in m'n garage, daar niet van. Maar "een Rangeloveke doen" gaat ni werken naar m'n vriendin toe, dat kan ik nooit verborgen houden.


                                En eigenlijk ... call me nuts, maar ... ik ken mezelf en ik zou eigenlijk best een kar kopen met (uitschakelbaar) ESP. Zo van tijd tot tijd kan ik mezelf niet inhouden en ga ik echt over de limiet, en dan is ESP toch een béétje handig. Vandaag continu met ESP on gereden, en bakken fun gehad. Het besef van veilig(er) bezig te zijn was méér dan voldoende om de ergernis van de power cutoff bij 't uitaccelereren te compenseren.
                                Begrijpelijk op een kar van dat €-kaliber.
                                Zo'n 190 2.3 16v is ook en zou supergrappig zijn om jou daarin te zien zitten.

                                Comment


                                • Ik pas goed in een Benz. Klinkt raar maar is zo. Ik wil eigenlijk, zelfs nu 'ie op z'n laatste benen loopt, 't liefst van al een S211 E 320 CDI break met Sport Pack.

                                  Een 190 16v als ragkar zou ik niet kopen. 'k Vind die dingen precies te waardevol om ze als eerste "ragkar" in mijn handen te geven. Een E30 325i will do, even geestig, en niet zo "erg" als je 'm plooit.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                    Denk dat ik maar één keer mezelf laten verleiden heb tot 't terugschakelen terwijl dat niet nodig was (Bianchi).
                                    Bianchi... Normaal in vierde en toen een keer naar drie gegaan?

                                    Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                    Hoe bedoel je? 'k Snap niet goed waar je op doelt.
                                    Dat je een perfectionist bent en goed weet dat er nog verbetering in die eend zit. Je zou daar wel van genieten om die auto echt goed te zetten voor op circuit, maar die 50k andere kms op het jaar steken daar een stokje voor. Daarbij aansluitend bedoel ik nog wat Mayo net zei
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                    Bestelt
                                    1995 Mazda MX-5 1.8

                                    Comment


                                    • En vol de sacramentsheuvel af


                                      Nu je dat links remmen aanhaalt... Jij doet dat om je kar wat te stabiliseren, zeer goed, maar je moet eens met een competitiewagen (of toch iets met competitieremmen) meerijden. Die remmen net voor de remzone soms al heel even links, nog volgassend onderwijl, om hun remmen op druk te brengen

                                      En denk aan wat ik in het Sabinetopic gezegd heb: footcam is zoveel leuker dan rearviewcam, zeker als ik dan lees met hoeveel passie je de pedaaltjes bedient!
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                      Bestelt
                                      1995 Mazda MX-5 1.8

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                                        Bianchi... Normaal in vierde en toen een keer naar drie gegaan?
                                        Uhu.

                                        Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                                        Dat je een perfectionist bent en goed weet dat er nog verbetering in die eend zit. Je zou daar wel van genieten om die auto echt goed te zetten voor op circuit, maar die 50k andere kms op het jaar steken daar een stokje voor. Daarbij aansluitend bedoel ik nog wat Mayo net zei
                                        Uhu.

                                        Comment


                                        • 323ti heeft traction control, da's toch ook al iets, en een halve e30.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X