Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vrij rijden circuit van Zolder (Eran racing)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    Blauwe Pagids + AP 600 + staalomvlochten remleidingen.

    Het 2e en het 3e blijft permanent, het 1e komt er enkel op als 't trackday is.

    'k Ga straks langs, vragen wanneer 'ie kan. Vrees ervoor dat 't nog lukt voor de 4e.

    Ik heb nu EBC red stuff + ATE racing Blue + Stalen remleidingen en ik moet zeggen :

    Qua directheid en doseerbaarheid is dat een TORENhoog verschil...
    Die stalen remleidingen zou ik in de regen juist wel aanraden omdat ge veel beter voelt wat er gebeurd...
    De EBC piepen wel voor de moment

    Comment


    • EBC wil ik al ni meer.

      Juste trackday-blokskes, en die mogen hard piepen dan. Pagid Blue lijkt me 't beste. De leidingen en den huile derin : à l'aise. Dat gaat inderdaad goed zijn.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
        EBC wil ik al ni meer.

        Juste trackday-blokskes, en die mogen hard piepen dan. Pagid Blue lijkt me 't beste. De leidingen en den huile derin : à l'aise. Dat gaat inderdaad goed zijn.
        Ik heb van die blokskes, zeer genant in de file

        Comment


        • Of in het centrum van wilrijk

          Comment


          • gTa wa ist verschil tss die olie die ik heb ATE racing blue en die gij der in gaat laten gieten (AP 600)

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
              gTa wa ist verschil tss die olie die ik heb ATE racing blue en die gij der in gaat laten gieten (AP 600)
              't Eén is voor witte auto's, 't ander is voor zwarte.



              I don't know. Mijne man van de garage zei me dat ATE Racing Blue en AP 600 allebei prijs/kwaliteit zeer goed zijn (aan elkaar gewaagd), maar dat de AP beter zou zijn. Pff, voor hetzelfde geld steek ik ook ATE hoor.

              Comment


              • ja nee :p
                zeg kon zijn dat die AP Dot 5.1 was ofzo en ATE is nog steeds dot 4..
                etc etc..
                ik dacht die autofiel van een gTa die weet dat wel...
                ik vertrouw ook maar ophetgeen de frits er bij PSG er in giet

                Maar idd ATE past heel goed bij mijne witte

                Comment


                • Spijtig mijn spullen zijn nog niet allemaal toegekomen, ik wacht nog op de remblokken.


                  Ik ga niet meer op zolder in deze toestand , mss nooit meer op zolder...


                  Altjd zwaar voor u remmen

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
                    ik vertrouw ook maar ophetgeen de frits er bij PSG er in giet
                    Uw vertrouwen is m.i. terecht, 'k ben nu al eventjes aan 't PM'en met 'm op bimmerboard, en 't lijkt me een super kerel. Jammer dat 'ie voor mij zo ver zit, of ik ging meteen daar voor m'n spullen.

                    Comment


                    • Awel gTa daar heb ik mijn spullen besteld.

                      Super kerel echt die eerlijk is en goeie raad geeft, en geen klein beetje.

                      Hij pakt echt den tijd.

                      Zo ken ik er weinig als frits.

                      Comment


                      • Tis ne goeie gast idd ...
                        voor goei aftermarket prul heb ik mijne garage gevonden...
                        tvolgende op de lijst word vermoedelijk de Performance ophanging of remmen...
                        daar ben ik nog ni uit ...
                        Mer dan denk ik al een dik jaar vooruit :p

                        Comment


                        • Odan vanwaar ben jij juist?

                          Comment


                          • ik ben van een man van overal.. maar toch meest van al van Wilrijk (Antwerpen )

                            Comment


                            • zolder is heel zwaar voor de remmen,
                              heb de remmen van mijn 320i vermoord op zolder... schijfes waren blauw, en zijn nu wrs krom... pedaal trilt ervan dusja...
                              maar liggen zimmerman schijfjes klaar en is nu al ATE Blue racing olie ingedaan
                              alsook een achteras op remschijven, zal ook al wat schelen tegenover die trommels die er opzaten...
                              maar zolder is idd héél zwaar voor de remmen...
                              BMW E10 1600ti 1967
                              BMW E10 2002tii 1973
                              BMW E30 325i sedan 1986
                              BMW E36 318is cabrio 1995
                              BMW E36 320i cabrio 1994
                              BMW E91 318d touring 2006
                              MB Sprinter 316cdi 2,7l 2003

                              Comment


                              • Zimmermann is ni veel beter dan standaard. Gewoon een beetje fancy, maar voor de rest niks speciaals. Misschien iéts beter bestand tegen temperatuur, maar als ge uw standaardschijven krom rijdt op Zolder, dan gaat ge die ook krom rijden vrees ik. Zimmermanns zijn ook gewone 1-delige schijven, gegoten gietijzer, en niet tempered. En als ge er hebt met gaatjes (geperforeerde), die zijn nadien geboord en op touristenfahrerfora e.d. lees je dat ze erg snel last hebben van radiale barsten.



                                Eerste zaak is om beter te remmen, dus je remmen minder te belasten zonder dat je trager rondjes rijdt.

                                Andere zaak is temperatuurresistentie verhogen. Met andere remblokken is dat al stap 1, maar ook remleidingen (zéér belangrijk) en remvloeistof zijn van belang.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                  Zimmermann is ni veel beter dan standaard. Gewoon een beetje fancy, maar voor de rest niks speciaals. Misschien iéts beter bestand tegen temperatuur, maar als ge uw standaardschijven krom rijdt op Zolder, dan gaat ge die ook krom rijden vrees ik. Zimmermanns zijn ook gewone 1-delige schijven, gegoten gietijzer, en niet tempered. En als ge er hebt met gaatjes (geperforeerde), die zijn nadien geboord en op touristenfahrerfora e.d. lees je dat ze erg snel last hebben van radiale barsten.



                                  Eerste zaak is om beter te remmen, dus je remmen minder te belasten zonder dat je trager rondjes rijdt.

                                  Andere zaak is temperatuurresistentie verhogen. Met andere remblokken is dat al stap 1, maar ook remleidingen (zéér belangrijk) en remvloeistof zijn van belang.
                                  Even een vraagje buiten deze kwestie. Kan je je remschijven ook kromremmen op de openbare weg?

                                  Ik bedoel dan bij sportief rijden.

                                  Comment


                                  • Tuurlijk, dat kan...
                                    Of na hard remmen of noodremmaneuver, op u rem blijven staan.. zodat de warmte ni wegkan...
                                    Of na spelen, als u schijven warm staan in ne diepe plas gaan staan enzo...
                                    Een remschijf kan veel hebben, tis meestal de manier waarop ze opwarmt of afkoelt waardoor ze krom gaat staan...

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk Berichten
                                      Even een vraagje buiten deze kwestie. Kan je je remschijven ook kromremmen op de openbare weg?

                                      Ik bedoel dan bij sportief rijden.
                                      Ja, maar dan moet je echt gaan doorrijden ...
                                      Dus binnenbaantjes en niets stoppen.

                                      Als je grotere banen doet hebben je schijven na elke remactie wel weer tijd om hun warmte af te geven.
                                      Op binnenbaantjes ben je steeds aan het remmen zonder veel tussenpauze.

                                      Heb zo al de remmen van mijn golf volledig laten verdwijnen ...
                                      Pedaal zat op een bepaald moment tegen de vloer ... dan weet je dat je de boel even moet laten afkoelen. Als je nog niet ergens in een veld beland bent

                                      Comment


                                      • Dan doe ik best kalmer aan in het vervolg. Ik heb pas nieuwe schijven en blokken laten steken in maart, en ik geloof dat er nu één schijf krom is. Bij langzaam rijden tegen 40km/u hoor ik een piepend geluid en als ik rem is het weg.

                                        Ben ooit eens moeten stoppen op een weg die pakweg 7cm onder water stond, en op dat moment kwam er damp langs weerszijden uit de wielkasten van de MINI vooraan. Ik had het toen wel even benauwd.

                                        Comment


                                        • Als een schijf krom is voelt ge dat wel in u pedaal hoor en als echt neig is zit er ne jimmy in u stuur....
                                          Als ge juist nieuw remblokjes hebt laten steken en nieuw schijven, kan het piepen worden veroorzaakt door het slepen van u blokjes op u schijf...
                                          Ge moet is zien dan of u remolie reservoir niet te vol zit, als dat te vol zit kan het zijn dat u remcilinders niet genoeg terug kunnen inschuiven...

                                          Blokjes die neig slepen warmen de schijf ook constant op he

                                          Comment

                                          Working...
                                          X