Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vrij rijden circuit van Zolder (Eran racing)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M Bekijk Berichten
    Waart gij met de fiets, ge zijt nog aan de Villeneuve geweest. Ik stond daar met 'n fluo vestje
    Met de fiets, idd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jeltovic Bekijk Berichten
      Met de fiets, idd
      Awel, en ge zijt aan de Villeneuve geweest hé? Heb u daar zien staan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M Bekijk Berichten
        Awel, en ge zijt aan de Villeneuve geweest hé? Heb u daar zien staan.
        Welke bocht is dat juist ?

Comment

Welke bocht is dat juist ?
          De tweede na de sacramentsheuvel

Comment

• mooie pics!! alvast bedankt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichten
              mooie pics!! alvast bedankt
              Wat scheelde er met de coupé? (omdat je de dooper bij had)

Comment

• 't Was vetttt !!

De 911 van Steven is toch 'n zalig machien zeg, miljaar. Enkele rondjes gecopiloteerd met 'm, wat 'n sensaties, da's écht rijden met zo'n vehikel. Subliem.

Sabine heeft 't er goed van af gebracht. Gezien 't een wegauto is met nog redelijk wat comfort (50k werkkilometers per jaar bollen), ondanks de sportieve afstelling en de Eibach verlaging, was ze redelijk wobbly op circuit, maar da's niet meer dan normaal. Een '1 is wel duidelijk levendiger dan een E46 touring, waar Babs echt als een lange-afstandscruiser de bochten aaneen reeg, onverstoord, zit er meer quickness in Sabine. Waar Babs bijvoorbeeld nooit 'r kont opzij zette bij 't keihard in de ankers gaan, of bij 't nog een beetje remmend aansnijden van een bocht, doet Sabine dat overduidelijk wel, ze is speelser. Leuk! Anders. En gezien dit de eerste keer was met die niet 100% te vertrouwen banden ... heb ik nooit 't ESP afgezet, maar altijd laten opstaan (dus power cutoff bij 't uitacceleren, maar hey liever dat dan met lift-off oversteer in de muur ofzo).
                Bandjes, mjah, niet zo bijster. Er zit onderstuur in die kar die zo hard weg kan gewerkt worden met wat deftig rubber, en ook de tractie is niet optimaal. De Michelin Pilot Sport 2 onder Babs waren overduidelijk zoveel potenter. Ook de stabiliteit bij 't remmen bijvoorbeeld zal met beter rubber waarschijnlijk verbeteren.
                De remmen voldoen prima! Grote verrassing eigenlijk. Babs ging bij weer zoals vandaag al na een rondje of 3 erg veel fading vertonen, Sabine doet dat geenszins. How nice is that. Ik kon mooi 10-12 rondjes achter elkaar lappen zonder écht de remmen te sparen, en ze bleef bijten in die schijven.
                En de ophanging ... mjah ik kan me zeer goed inbeelden dat die zo geroemde Intrax 1K4 ophanging met camber plates een ENORME verbetering moet zijn op circuit. Die kar mocht eigenlijk makkelijk 10 keer zo hard liggen op Zolder, 't zou nog niet overdreven zijn en de precisie zou er wel bij varen. Je voelt echter ook de ophangingselementen "werken", in die zin dat ik denk dat zo'n potente ophanging steken eigenlijk pas écht rendeert samen met polyurethaan bussen en een sperdifferentieel. Voor mij is dat een no go, op een diesel vind ik dat zotte kosten.

Maar ... 't is dus natuurlijk een diesel. Ik gebruik enkel de 3 en de 4, de andere 4 versnellingen zijn useless. Je kan drijven op 't koppel, en je hoeft weinig te werken in die auto. Het is echt een 'easy ride', en als chauffeur ça va nog (ge zijt met iet bezig), maar zoals G55AMG en Matteus al in m'n Babs vermeldden, en Wannes vandaag in Sabine bevestigde : weinig sensatie. Je hoort de motor nauwelijks, er moet weinig worden geschakeld, 't gaat allemaal heel zoetjes en geleidelijk.
                Snel ging het alleszins wel, 'k heb alles gefilmd (van binnenin zowel naar voor gericht (bevestigd aan de zetel) als door de achterruit naar achteren, bevestigd aan de ruit), 'k ga dan 'es de rondjes times. Ik denk dat ik rond de 2:10 moet zitten, ben ik tevreden mee. 'k Heb samen met de Wannes een 'wisselende kop'-duo stint gereden van een rondje of 8 (filmcamera's liepen), en hij ging ook zo goed als voluit en de twee auto's waren volledig aan elkaar gewaagd, hij liep niet uit en ik liep niet uit. 'k Mis wel de fun die je dan in zo'n MCS JCW hebt in mijn dieselkrel, maar bon.

Voor herhaling vatbaar. Merci voor de foto's trouwens! Indien zo vrijgevig mogen ze altijd onbewerkt worden op rapidshare gezet worden en de URL per PM doorgezonden. Steven, zou jij jouw video's waarop Babs te zien is ook willen uppen naar rapidshare, en me dan de URL doorPM'en? Dan kan ik ze in een video-medley verwerken (als je ze op youtube zet kan ik daar, buiten 't bekijken, niks mee). Thanks!

Tot de volgende.

Comment

• + YouTube Video
                  ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

De eerste die doorkomt is gTa

Comment

+ YouTube Video
                    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Nice, ge ziet mij gvd 'bijna' op dat filmpke staan!

Comment

• Die groene GT3 en 993 Turbo ->

Comment

Die groene GT3 en 993 Turbo ->
                        Dat was inderdaad een zalige Clubsport!

Comment

• Jeltovic, kunt gij mij parazaar ni dat filmke in onbewerkte toestand doormailen of op rapidshare.com zwieren? Zou leuk zijn om alle beelden van Sabine samen in één vid te kunnen smijten. Thanks!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                            Jeltovic, kunt gij mij parazaar ni dat filmke in onbewerkte toestand doormailen of op rapidshare.com zwieren? Zou leuk zijn om alle beelden van Sabine samen in één vid te kunnen smijten. Thanks!
                            Het is allemaal aan 1 stuk gefilmd en onbewerkt, maar ik zal hem gerust doorsturen.

Comment

• ik had er vandaag geen zin in om de coupe van stal te halen...wou snel eens even over en weer en een uurtje bollen...vandaar dat ik met de poeper was... maar als er niet te veel volk is dan zit ik daar niks mee in... ik hou een serieuse veiligheidsmarge, en kom geregeld binnen om alles wat te sparen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichten
                                ik hou een serieuse veiligheidsmarge, en kom geregeld binnen om alles wat te sparen
                                Jij moet die nog verkocht krijgen binnenkort zeker
                                Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                Bestelt
                                1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• vandaag een paar leuke ritjes mogen meemaken in de steven zijn porsche en in de gilles zijn sabine...en het waren 2 compleet verschillende ervaringen ( nogal logisch wsl)

in de porsche voel je wat er aan het gebeuren is , bij sabine is er als passagier helemaal geen sensatie te merken...al gaat die kar wel stevig vooruit...ik kreeg hem niet ingehaald en er ook niet afgereden met mijn poeper...het ging gelijk op ..wat vooral te danken is aan het koppel waarmee sabine kan uitpakken...
                                  en ook wel een beetje aan de veiligheidsmarge die toch altijd wel een beetje in mijn achterhoofd aanwezig is...geen smijt en gooiwerk met mijn poeperke..respect voor het materiaal
                                  de porsche van de steven is op een eenvoudig cruisende manier perfect te rijden..je kan mooi mee met de rest , en ook nog mooi toppen op het einde van de rechte stukken...alleen de remolie moet eens worden angepast, zeker met deze warmte !

Ik vond dat ik dat bij mijn poeper ook al een beetje voelde , ik moest precies dieper duwen als anders , maar fading heb ik niet gehad.

een toffe namiddag gehad

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                                    5 euro

binnenkort inderdaad gelijk aan 10 dollar misschien
                                    nana, tis 10 euro sinds dees jaar afzetters

Comment

• Gilles, dat uw remmen het zo goed uithouden vind ik opmerkelijk, zeker aangezien je het DSC ingeschakeld liet. Deze werkt toch in op de remmen? En pas als deze te heet lopen is er zo nodig een effect op de brandstofinspuiting?

En toch slechts 3 en 4 gebruikt. Kwam je met Babs wel in z'n 2? Is deze soepeler onderin?

Best frustrerend als je potentieel ontwaart in je auto dat je, 50k kms/jaar indachtig, nooit zal kunnen gebruiken.
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                      Bestelt
                                      1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Alle ik ben ook boven water if er net uit allé. Ben nog langs de garage geweest om mijn luchtslang terug vast te zetten, maar die kwam alweer direct los, toen ff iets anders gedaan en nu zit ze nog altijd vast. Kvond al dat ik precies minder peekaas had mja. Foto's zal voor morgen zijn peis ik want ik ben moe en kmoet nog vanalles doen

De P van steven zag er goed uit en klonk langs de buitenzijde bijzonder goed Steven heeft rustig gereden en soms ook kleine momentjes gehad maar goed opgevangen he

BMW Z4 M had ik verwacht van te ontmoeten maar heb hem niet gezien ( ken hem niet van zicht ) of ervan gehoord.

Spijtig dat we maar effe met Zwoemba hebben gestaan toen wij met ze'n 3'en juist terug gingen on track ging hij naar de andere kant . Had er wel eens langer mee willen burten mja dat komt nog wel ooit eens zeker he

Owja nog bedankt Zwoemba voor de foto's, twas idd hot

Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M Bekijk Berichten
                                        Vandaag voor mens lens gehad: Sinister (denk ik toch), Wannes, Gilles en de Steven.

@ Steven: Even spannend momentje daar in de Villeneuve hé .

De foto's volgens straks!

Wou net naar de pitlane komen maar onze pa beldde toen! Nu heb'k onze race-legendes nog niet kunnen zien.
                                        Ik denk toch dat er maar 1 mk v gti was

Oorspronkelijk geplaatst door Jeltovic Bekijk Berichten
                                        Ah jij was er ook ( )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sinister Bekijk Berichten
                                          BMW Z4 M had ik verwacht van te ontmoeten maar heb hem niet gezien ( ken hem niet van zicht ) of ervan gehoord.
                                          Had uwe nummer niet in mijne gsm gezet, toen'k daar was dacht ik eraan.
                                          Next time?

Oorspronkelijk geplaatst door Sinister Bekijk Berichten
                                          Ik denk toch dat er maar 1 mk v gti was
                                          Ik wist dus niet dat jij zelf ging meerijden hé.

Comment

Working...
                                          X