Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vrij rijden circuit van Zolder (Eran racing)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door dragon Bekijk Berichten
    En wat is nu het verschil met de poeper van wannes, makkelijk te volgen of iets sneller door het koppel?
    Bwoah, ge moogt dat niet overroepen, dat koppel. Koppel is immers niks anders dan omgerekende pk's. En de poeper van Wannes heeft meer pk's (210 vs. 177). Maar met wat meer koppel kunde wel wat schakelluier rijden. Ik denk dat de Wannes 2 tot 3 keer méér schakelde per ronde dan ik, en met piek-pk's en duidelijk minder koppel moete inderdaad véél meer schakelen (om de motor in z'n optimale regio te houden).

't Ging mooi gelijk op. Als ik achter 'm reed dan zag ik 'm op de rechte stukken tijdens 't accelereren zachtjes weglopen (op 't kleine recht stuk na de Bianchi b.v. maximaal 2 meter, maar 'ie liep toch iets uit) door z'n grotere vermogen. Maar bij 't uitacceleren in de bochten had ik voordeel door 1) RWD, 2) zonder schakelen voluit te kunnen gaan (waar Wannes in elke uitgeaccelereerde bocht minstens een keer moest schakelen).
    En ik denk dat Wannes een klein beetje meer reserve in acht nam dan ik, want normaal gezien moet zo'n JCW zeker sneller zijn dan een zwaardere 120d. Ik ging evenmin voluit (+ ESP nog ingeschakeld), maar waarschijnlijk toch iets doortastender dan Wannes. 't Is raar, in sommige bochten kon hij minimaal inlopen (ik spreek over een meter of max.2), en in sommige andere bochten(combinaties) moest 'ie die weer prijs geven. Zal ook afhangen van welke lijnen wij reden, en hoe er gereden werd, denk ik.

En daarmee bleef 't perfect gelijk. Hij liep niet uit op mij, en ik liep niet op hem. Ik denk dat we zo allebei makkelijk 20 ronden achtereen konden lappen zonder dat de ene de andere 10 seconden aan z'n broek lapte... nice.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stevenvdw Bekijk Berichten
      neeg, ge kijkt goed hoor, ze hebben hun site vernieuwd en die datum er vantussen gehaald... ik heb na lang zagen mij er toch nog tussen gekregen... tis al maar 1x per maand ofzo en dan geven ze al hun inschrijvingen weg aan 1 klant, vind ik niet mooi van hun voor alle anderen !!!!!

ik heb me dus al op voorhand op de lijst laten zetten van AL hun trackdays, kost niks en je bent zeker van een plaatske :-)
      *Bambi-oogjes*

Wilde gij veur maa 'es een goe klappeke doen?

Bah, 'k ga gewoon pardoes mailen.

Edit : done. Ben benieuwd.

Comment

• me too

PS: ze had me nog gevraagd hiervoor geen reklaam te maken.... oooppsss... mijne naam toch nie vermeld in diene email hé ? hahaha

Comment

• Over de recente lay-out van de chicane gesproken. Vroeger was alles beter, en dus ook de chicane:

Hebben de meeste hier nooit op gereden, denk ik. Was tot 2000 of 2001 zo. Veel uitdagender, vloeiender en technischer.
          Wel zeer weinig marge voor fouten, kijk links maar eens.
          Last edited by Lotuzzz; 08/05/2008, 16:18.
          Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
          Bestelt
          1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

me too

PS: ze had me nog gevraagd hiervoor geen reklaam te maken.... oooppsss... mijne naam toch nie vermeld in diene email hé ? hahaha
            Nope.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
              Over de recente lay-out van de chicane gesproken. Vroeger was alles beter, en dus ook de chicane:

Hebben de meeste hier nooit op gereden, denk ik. Was tot 2000 of 2001 zo. Veel uitdagender, vloeiender en technischer.
              Wel zeer weinig marge voor fouten, kijk links maar eens.
              Ja, dat was 't probleem. 't Minste gripverlies gedurende de eerste helft van de chicane en je eindige keihard in de muur.

Comment

• dacht dat het op 4 juni porsche only was op zolder?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichten
                  dacht dat het op 4 juni porsche only was op zolder?
                  voor de meesten wel ja

Comment

• Misschien dat ik ook wel eens langstkom

Comment

• Ik ben er ook op 4 juni, Sonia misschien.

Wat die chicane betreft :
                      In 2006 hebben ze de volledige tarmak op 't circuit vernieuwd en de chicane heraangelegd...en ze in 2007 nog eens heraangelegd want ze was een beetje té snel geworden. Persoonlijk vind ik de nieuwe beter. Wel scherp, vooral met de motor. maar das de uitdaging é...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door chris_lbr Bekijk Berichten
                        Ik ben er ook op 4 juni, Sonia misschien.

Wat die chicane betreft :
                        In 2006 hebben ze de volledige tarmak op 't circuit vernieuwd en de chicane heraangelegd...en ze in 2007 nog eens heraangelegd want ze was een beetje té snel geworden. Persoonlijk vind ik de nieuwe beter. Wel scherp, vooral met de motor. maar das de uitdaging é...

toch met de Martine dan hoop ik, je andere is er veel te mooi voor

Comment

• Uiteraard met de Martini, zeker tussen al dat bruut geweld want 't is bijna allemaal Porsche wat er zal rijden...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichten
                            dacht dat het op 4 juni porsche only was op zolder?
                            Geen idee.

Oorspronkelijk geplaatst door stevenvdw Bekijk Berichten
                            voor de meesten wel ja
                            Voor mij alleszins niet. 'k Sta op de lijst.

Comment

• ik zal er ook bij zijn..bevestiging gekregenzal het porscheke eens loslaten op zolder

Comment

• Vandaag mailtje binnengekregen van Skylimits.
                                Voor 4 juni blijven enkele plaatsen vrij. 3 plaatsen voor hele namiddag en een 10-tal tussen 15u en 18u

Wij zitten er al bij.

INSCHRIJVEEEEEE !!!!!!!!!

Comment

• Dat gaat te vroeg komen voor mijne big upgrade

Succes aan diegene die gaan!

Comment

• Ik probeer ook af te komen.

Comment

• Damn, daar ga volk zijn dienen dag

Maar allé, hopelijk beetje "verstandig" volk !!

Comment

Damn, daar ga volk zijn dienen dag

Maar allé, hopelijk beetje "verstandig" volk !!
                                        *KUCH*

Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M Bekijk Berichten
                                        Ik probeer ook af te komen.

Comment

• kuch kuch, on track wel te verstaan

daarbuiten mag et volk doen wat et wilt

Comment

Working...
                                          X