Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vrij rijden circuit van Zolder (Eran racing)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Aanwezigen SkyLimitEvents Free Driving Zolder 02/07/2008
    (* = doen die voormiddag ook de Circuit Experience)
    1. Alex - Lotus Elise S*
    2. Benny - Honda civic Type R*
    3. Jurgen - Lotus Elise R*
    4. Fast' - Mini*
    5. Lefty - RS6 of iets anders*
    6. Dragon - MCS
    7. Chris & Sonia - Martini-Porsche 951
    8. gTa - Sabine op sportschoenen

    Comment


    • en wat kost dat?

      nuja, ik denk da'k me geen illusies moet maken. 'Nul rij-ervaring', en dan tussen de GT3's etc op Franco met m'n slow 320i..... toch maar niet



      al zou ik het wel willen. Franco = droom


      edit: ik zie dat er nog een post is tussengekomen, mijn vraag wat dat kost slaat op die 'duez days' uiteraard.....

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
        Heeft er iemand nog een XXL helm? Ik heb een dikke kop
        Ik heb één helm maatje 63-64 (doorgaans betiteld als XXL), maar 'k ga 'm die dag zelf broodnodig hebben. M'n pa heeft wel nog een 65-66 liggen (doorgaans betiteld als XXXL), 'k ga 'es zien of ik die mee kan ritsen. 't Is wel ne BMW systeemhelm, dus vrij zwaar om in de auto mee te rijden.

        Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
        Ik denk dat ik op de rechte stukken maar wat gas los en me vol concentreer op de bochten...of het zal rap gedaan zijn met de remmen. Denk dat ik op stock remblokken ga rijden (zijn tenslotte dacht ik ook pagids) maar wel nog ff terug de remolie upgraden.
        Goei zaak, Zolder is echt een gas->rem->bocht circuit, er zijn weinig tot geen écht snelle bochten(combinaties). In tegenstelling tot wat Lotuzzz oppert denk ik zelfs dat je auto 't zwaar (letterlijk en figuurlijk) zal hebben in de eerste linkse, en ook in Bianchi. Mijn Sabineken is pakken lichter en voelt daar ook al zwaar aan.
        Ik zou je aanraden om 't niet te gortig aan te pakken, of je gaat je banden tot één brei smeren. Wannes met z'n '5 had daar al na 3 rondjes last van.

        Maar laat dat de pret niet drukken. Vroeg genoeg van 't gas af, niet te hard remmen, en gewoon wat vroeger op het gas en genieten van het uitaccelereren en de straight speed. Al gaat ge, denk ik, al vrij snel getikketakt zijn om ook wat later te gaan remmen, zéker voor de haarspeld.

        You'll see, it's fun.

        Comment


        • ma teddybeertje toch die gt3 zitten in klasse c he ( hoop ik ) anders mogen ze veel inhalen...


          Klasse B is volzet dus in klasse A zal er nog plaats zat zijn.


          Kost 135€ voor 3 sessies en 185€ voor alle ( 6 de ) sessies.

          50€ meer voor 3 sessies is minder dan 135€ voor 3 he, alle zo bekijk ik het.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
            en wat kost dat?

            nuja, ik denk da'k me geen illusies moet maken. 'Nul rij-ervaring', en dan tussen de GT3's etc op Franco met m'n slow 320i..... toch maar niet



            al zou ik het wel willen. Franco = droom
            Mijn idee is ook dat je beter eerst 1 of 2 keer Zolder doet, ja. Spa is echt een hypersnel circuit vergeleken met Zolder, op Zolder voel je je met 'n tragere kar (zoals ik die ook heb) beter in je sas, de snelheidsverschillen zijn kleiner.

            't Is wel zo dat je op de Duez day 3 verschillende klasses hebt. De novices, de geoefenden en de zottekens. De meesten schrijven in in klasse 2, 'k dacht dat Loe echter in klasse 3 gaat meebollen. Als 't je eerste keer is op circuit, en zeker met een tragere, oude kar met zwakkere remmen, dan kan je niet anders dan in klasse 1 meerijden. Wat evenveel fun is, of zelfs nog meer, omdat er minder grote snelheidsverschillen zijn.
            Zelfs ik zou twijfelen in welke klasse ik zou rijden met m'n diesel, aangezien ik toch een pak pk's tekort kom, en Spa straft dat écht hard af. Heb me ingeschreven in klasse 1, misschien dat ik nog zou wisselen naar klasse 2, maar 'k denk dat, als ik alsnog naar Duez ga, bij de rookies blijf rijden. (al heb ik circuit-ervaring, zij het niet veel, op Zolder, en heb ik ook al enkele keren op Spa gereden).

            Prijzen zijn iets hoger. Doe me niet dood als 't verkeerd is, maar 'k dacht dat het 135 EUR was voor 3 stints van 25 minuten (= een halve dag), en 185 EUR voor 6 stints van 25 minuten (= een hele dag). Zoiets.

            Comment


            • /Den deze ----> volgende Duez days

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                In tegenstelling tot wat Lotuzzz oppert denk ik zelfs dat je auto 't zwaar (letterlijk en figuurlijk) zal hebben in de eerste linkse, en ook in Bianchi. Mijn Sabineken is pakken lichter en voelt daar ook al zwaar aan.
                Ik zat zo met die remmen in m'n hoofd

                Right you are, dat spel rijdt op banden die 2 ton torsen. Iets van tegen de 650 kilo per exemplaar voor de voorste, een Caterham verdeelt dat gewicht over 4 rubbertjes

                In die langere bochten daar gaan ze (banden) inderdaad heter kunnen worden dan in chicanes
                Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                Bestelt
                1995 Mazda MX-5 1.8

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Sinister Bekijk Berichten
                  ja gTa daar kan ik inkomen, maar Spa...

                  Als je aan de historie van spa denkt + een van de mooiste circuits ter wereld...

                  Meer had ik niet nodig want het stond al lang op mijn verlanglijstje
                  Mjah, ik reed er al, hè. En ik weet dat ik er zeker nog kom.

                  't Is maar ... ik heb nu net al m'n hopups besteld, en 'k wil die eerst in "gecontroleerde" (of "gekende") omstandigheden uittesten. Spa loopt ni weg.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                    /Den deze ----> volgende Duez days
                    Daar ga je je stoomlocomotief - denk ik - beter tot z'n recht kunnen laten komen dan op Zolder. 't Is ook zwaar voor de remmen, maar anders. Spa moet 't meer van de scenery, het gekronkel, het op en neer rijden, en de toch erg snelle bochten hebben. En van Eau Rouge / Raidillon uiteraard. Als er één van de twee circuits (Zolder vs. Spa) bochten heeft die goed lijken op de krappere Autobahnbochten (dat is immers waarvoor de RS6 gemaakt is), dan is 't zeker Spa. Zolder heeft er zo eigenlijk geen, zelfs Bianchi, de snelste bocht als je de linkse na de Sacramentsheuvel en 't flauwe linkse pissertje richting haarspeld niet meetelt, is echt al een nijpend ding met weinig marge voor fouten en een venijnige muur aan de binnenkant.
                    Last edited by ; 18/06/2008, 00:42.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                      Mijn idee is ook dat je beter eerst 1 of 2 keer Zolder doet, ja. Spa is echt een hypersnel circuit vergeleken met Zolder, op Zolder voel je je met 'n tragere kar (zoals ik die ook heb) beter in je sas, de snelheidsverschillen zijn kleiner.

                      't Is wel zo dat je op de Duez day 3 verschillende klasses hebt. De novices, de geoefenden en de zottekens. De meesten schrijven in in klasse 2, 'k dacht dat Loe echter in klasse 3 gaat meebollen. Als 't je eerste keer is op circuit, en zeker met een tragere, oude kar met zwakkere remmen, dan kan je niet anders dan in klasse 1 meerijden. Wat evenveel fun is, of zelfs nog meer, omdat er minder grote snelheidsverschillen zijn.
                      Zelfs ik zou twijfelen in welke klasse ik zou rijden met m'n diesel, aangezien ik toch een pak pk's tekort kom, en Spa straft dat écht hard af. Heb me ingeschreven in klasse 1, misschien dat ik nog zou wisselen naar klasse 2, maar 'k denk dat, als ik alsnog naar Duez ga, bij de rookies blijf rijden. (al heb ik circuit-ervaring, zij het niet veel, op Zolder, en heb ik ook al enkele keren op Spa gereden).

                      Prijzen zijn iets hoger. Doe me niet dood als 't verkeerd is, maar 'k dacht dat het 135 EUR was voor 3 stints van 25 minuten (= een halve dag), en 185 EUR voor 6 stints van 25 minuten (= een hele dag). Zoiets.
                      over die klassen zou ik uiteraard geen seconde twijfelen. Ik zou al blij zijn als ik in klasse 1 niet om de oren wordt gereden.

                      Prijs valt anderzijds nog mee. Dagje zolder kost als rookie 195€? En dan heb je niet meer gereden dan die 6 stints op Franco, integendeel. Maar dan heb je wel dat papiertje in handen om volgende keer 'voordelig' rondjes te malen....

                      Comment


                      • Dagje Rookie op Zolder kostte in mijnen tijd ( ) 180 EUR, misschien is 't al opgeslagen ja. Maar je rijdt wel redelijk wat, hoor. Ca. 3 kwartier in kolonne, daarna een klein uur met begeleider (indien je dat wenst), en daarna nog 'es een uur vrij rijden. Da's al heel wat. Ik heb zelfs m'n bon voor 1 uur vrij rijden niet meer gebruikt op de dag dat ik de cursus deed, 'k had al genoeg vibes voor één dag. En de keer erna telt die bon als eerste stint van 1u (= 60 EUR). Dus de keer erna kan je b.v. 3 uur rijden (wat veel is voor een standaardauto) voor 70 EUR.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                          Ik zou, mocht ik in de situatie zijn van Chris (gesteld dat ik correct gok) ook voor Zolder kiezen.
                          Jij gokt blijkbaar graag é...
                          Oorspronkelijk geplaatst door chris_lbr Bekijk Berichten
                          Sonia wil op Francorchamps eerst de skylimits-experience doen vooraleer ze er echt gaat rijden. Was normaal voorzien in maart maar ja...'t circuit zag toen e wa wit...
                          Omdat Sonia ook nog eens graag zou willen rijden (was woensdag ll verhinderd) en we daarna pas terug in september kunnen gaan rijden gaan we de 2de naar Zolder.
                          Maar de afstelling van de 951 zit er inderdaad ook voor iets tussen. Plus - bij Skylimits - dat als er iets aan de wagen scheelt, je 3 uur hebt betaald maar je vb. in het eerste uur problemen krijgt zodat je niet meer kan rijden dan krijg je voor de 2 uren die je niet hebt gereden een bon om een volgende keer te kunnen gebruiken. In Francorchamps (met andere organisaties) is het volle pot betalen, dat je nu een half uurtje of een hele dag hebt gereden maakt niet uit. Andy en Hanne zijn werkelijk heel correcte mensen in dit soort zaken.

                          Nu, als we de 951 eindelijk in orde gaan hebben zal het er nog wel genoeg van komen om in Francorchamps te gaan rijden. Ten andere gaan we in oktober er zeker mee rijden in Francorchamps onder organisatie van Skylimits zodat Sonia de experience kan meerijden.

                          Comment


                          • Zijn er nog mensen die naar Zolder gaan??

                            Aanwezigen SkyLimitEvents Free Driving Zolder 02/07/2008
                            (* = doen die voormiddag ook de Circuit Experience)
                            1. Alex - Lotus Elise S*
                            2. Benny - Honda civic Type R*
                            3. Jurgen - Lotus Elise R*
                            4. Fast' - Mini*
                            5. Lefty - RS6 of iets anders*
                            6. Dragon - MCS
                            7. Chris & Sonia - Martini-Porsche 951
                            8. gTa - Sabine op sportschoenen

                            Comment


                            • Die Jurgen met de Elise R is hier nog geen lid he, toch?
                              Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                              Bestelt
                              1995 Mazda MX-5 1.8

                              Comment


                              • Nee hij zit niet op het forum

                                Comment


                                • jammer

                                  Comment


                                  • Heb de voorlopige lijst voor de circuit experience daarstraks even gezien.
                                    Staat oa ook al een Aston Martin op, type stond er niet bij.

                                    Comment


                                    • Zijn er nog mensen die naar Zolder gaan??

                                      Aanwezigen SkyLimitEvents Free Driving Zolder 02/07/2008
                                      (* = doen die voormiddag ook de Circuit Experience)
                                      1. Alex - Lotus Elise S*
                                      2. Benny - Honda civic Type R*
                                      3. Jurgen - Lotus Elise R*
                                      4. Fast' - Mini*
                                      5. Lefty - Audi 80 Competition*
                                      6. Dragon - MCS
                                      7. Chris & Sonia - Martini-Porsche 951
                                      8. gTa - Sabine op sportschoenen

                                      Comment


                                      • Ik ben er als fotograaf van Skylimit

                                        Comment


                                        • de circuit experience zit vol hebk net gezien maar voor het vrij rijden zijn wel nog plaatsen!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X