Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vrij rijden circuit van Zolder (Eran racing)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    Aha juist, verdorie, ik vergeet onzen Straffen nog! Nice seeing you again, maat. Heb je wel niet meer gezien na je passage bij "pits gTa", hopelijk heb je je wat geamuseerd.

    Zalige pic, thanks!
    Wel effe gezorgd dat je weer propere handen had ...


    Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
    Ik heb u zien rijden vanaf het terras van 'de pits'. Toen we beneden kwamen was je al weg... Spijtig...
    Ha je was er ook ... ik ben je nog aan het zoeken geweest ik wou eens babbelen met je over iets maar vond je niet ... na een tijdje ben ik naar een vriend gegaan die in Heusden woont .
    F@ck toen ik naar mijn auto ging had ne klojo (Saab) mij helemaal ingesloten die had zich gewoon achter mij gezet .
    Gelukkig stond ik naast een verplaatsbare reling zodat ik die een beetje kon wegduwen.
    Maar toen ik in mijn wagen zat en wegreed, zag ik dat het me toch niet echt zou lukken.
    Het was te krap …
    Maar gelukkig voor mij had iemand in de toren mij zien sukkelen en die is me dan komen helpen met die reling nog verder te trekken zodat ik er helemaal tussen door kon.
    Toffe pee die me nog een paar tips gaf voor de volgende keer.
    Last edited by TheStraffe; 03/07/2008, 14:33.

    Comment


    • Ja, dat insluiten, da's daar wel een beetje een probleem. Er zijn "doorgangen" geschilderd, maar daar wordt quasi continu op geparkeerd ook. Jammer, want zo vallen een pak parkeerplaatsen weg uiteindelijk.

      Ah ja en merci voor jouw vochtige doekjes. Ze waren verrekte handig inderdaad.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Trixx Bekijk Berichten
        Inderdaad sjiek voor standaard remmen, ik zou nooit gedacht hebben dat die dat zo goed zouden doen, ik verschiet daar echt van. Kerel die ik ken heeft op Zolder gereden met z'n Saxo VTS 16v, ge kent da wel he, die bakskes van 120pk... Hij reed telkens 4-5 ronden en dan kwan hij binnen in de pits om zijn remmen te laten afkoelen en toch op het einde van de dag stonden zijn schijven zo krom als iets. Mss niet echt te vergelijken maar toch.
        Bij m'n vorige auto was het ook zo, na rondje of 4-5 was dat steevast binnen moeten komen wegens zware fading en duidelijk verminderde remkracht. Op bepaalde momenten ook pedaal tot tegen 't metaal (waar je normaal gezien enkel het gaspedaal tegen trapt ) kunnen duwen en dat doet toch maar vreemd.

        Zelfs de compleet standaard remmen (dus met OEM remolie en -leidingen) hielden dat eigenlijk al verrassend goed uit op Zolder, was toen echt verrast.

        Jouw 123d heeft dan nog 'es grotere schijven ook dan mijn 120d (330mm diameter ipv. 300). Dikte is wel identiek, alsook de remklauwen en de blokken. Dacht ik.



        'k Moet wel toegeven ... m'n remmen piepen als de hel nu, hoor. Was vorige keer na Zolder ook zo, is nooit volledig weggegaan. Nu zullen de blokken trouwens goed weg zijn ook, ze waren al niet meer van de nieuwste. Slijtage-indicator meldt nog niks, maar 'k ga er geen 10k meer mee doen denk ik.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
          *lol* Net in PerformanceTools de graph van m'n snelste ronde tegenover enkele andere gezet -> blijkt dat ik daar in de dubbele rechtse na Villeneuve nog 'n auto moet hebben ingehaald, ofzo, want in plaats van snelheid continu toenemend (tot aan de haarspeld), valt die terug in de tweede rechtse.

          2:06 zit er dus dik in.
          Hoe vet!

          Vooral tof dat de semi's je meevielen. Beginnen ze ook zo lekker te zingen vanaf 140 ofzo?


          Ik hou het hier wel in 't oog voor de volgende keer je gaat, een Opel Sintra is nu eenmaal niet de auto om voor je plezier voor niks even naar Zolder te kachelen (mocht er niemand gereden hebben)
          Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
          Bestelt
          1995 Mazda MX-5 1.8

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
            Nog wijs. G-krachten over 't circuit verdeeld. Zie graph-venster.



            Piek-G is 1,58 G tijdens de eerste rechtse in de Villeneuve chicane. Damn zeg. Zal wel deels te verklaren zijn door 't "passen" van de curbs.
            Heerlijk!!


            Villeneuve chicane
            Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
            Bestelt
            1995 Mazda MX-5 1.8

            Comment


            • Ja, ál uw graphs zijn schitterend eigenlijk. Circuitrijden is ook een wetenschap he, prachtig.

              Leuk om met zo'n dingen te prutsen in simulatiegames als Live For Speed, maar dit is the real thing, en daarom nog lekkerder
              Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
              Bestelt
              1995 Mazda MX-5 1.8

              Comment


              • Ja. Ik vind dat schitterend.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                  Jawohl, thanks

                  @ Avantus: na ca. 2-3 rondjes ging het richting 130 graden, en da's naar mijn bescheiden mening een pak teveel.
                  don't start it...

                  Comment


                  • Het begint hier al ferm professioneel eraan toe te gaan met die semislicks en toestanden, vooral de grafiekjes van gTa zijn hightech toestanden.

                    Wanneer is de volgende sessie?

                    Comment


                    • Ofwel op 13 juli : 2 uur free driving tussen de clubraces (geen cursus). Ofwel 3 september en 1 oktober (wel cursus). En op 30 oktober gaat ERAN naar Spa (geen cursus).

                      'k Raad dus aan zeker de cursus te doen op Zolder, als je eind oktober mee wil naar Spa.

                      Comment


                      • Kan die free driving eigenlijk ook volzet zijn?

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic Bekijk Berichten
                          don't start it...
                          te laat

                          Oorspronkelijk geplaatst door Avantus
                          net even opgezocht op Meckisforum (hét duitse oudi-forum). Zitten veel tuners, ingenieurs, ... kortom gasten met kennis van zaken.
                          systeem is gebouwd om bij zware belasting naar 130° te stijgen maar niet meer
                          In principe zul je hem dus niet veel warmer kunnen stoken dan 130, of er moet iets fout zijn.

                          Nog een paar quotes om je gerust te stellen

                          Anzeige ca. 120-130C. kannst beruhigt weiterfahre

                          Kritisch wird's erst bei über 140°. Bis dahin sollte es kein Problem sein. Mit 10W-60 Öl kann man auch über 140° kommen und es sollte dem Motor nix tun.

                          auf jedenfall
                          gibt da VW als Höchstgrenze 145 Grad für´s Öl an laut MFA ich denke
                          mir mal das das für die Audi Motoren auch gelten sollte oder?

                          die öle sind mittlerweile so gut,dass eine öltemperatur von 140 grad
                          kein problem mehr darstellt
                          es sei denn man holt sich das ganz billige!
                          voll synthetische öle sind locker bis 160 grad und mehr ausgelegt.

                          Also mit Castrol 10W60, welches wir auch zu unseren Renneinsätzen benutzen, gehen wohl so 150 Grad als Maximum.


                          hete groetjes.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                            Kan die free driving eigenlijk ook volzet zijn?
                            Ja, soms laten ze geen mensen meer toe in bepaalde stints, omdat 't al te druk is. Ze zijn wel soepel, één keer jammeren en je doet alsnog mee maar er is dus weldegelijk iets van "zoveel is 't maximum".

                            Ik vermoed dat hun Spa-dagen ook doorgaans volzet zijn. 'k Ga me daar 'es binnenkort voor inschrijven, zie.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                              Ja, soms laten ze geen mensen meer toe in bepaalde stints, omdat 't al te druk is. Ze zijn wel soepel, één keer jammeren en je doet alsnog mee maar er is dus weldegelijk iets van "zoveel is 't maximum".

                              Ik vermoed dat hun Spa-dagen ook doorgaans volzet zijn. 'k Ga me daar 'es binnenkort voor inschrijven, zie.

                              Wat is het verschil dan eigenlijk met de Duez-days? Sorry voor de vele vragen

                              Comment


                              • dus ik kan met mijn cursusje van Zolder ook op Spa rijden

                                fack i need more headroom!

                                Comment


                                • duez heb je zelfs geen licentie ofzo nodig.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                    duez heb je zelfs geen licentie ofzo nodig.
                                    En met een Seat kan je daar gaan rijden voor 50 ipv 185 euro --> te mijden
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                    Bestelt
                                    1995 Mazda MX-5 1.8

                                    Comment


                                    • de keren dat ik er was waren het de seats die iedereen voorbij vlogen

                                      die instructeurs in die cupra's

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                        Wat is het verschil dan eigenlijk met de Duez-days? Sorry voor de vele vragen
                                        Duez is 'n andere organisatie, organiseert ook trackdays. Denk wel dat die van woensdag de laatste was van dit jaar. En die komen niet op Zolder.

                                        Bij ERAN is 't systeem op Spa wel gelijkaardig, dacht ik, aan Duez, dus niet "open voor 1 uur", maar in klasses. Maar ben niet zeker.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                          de keren dat ik er was waren het de seats die iedereen voorbij vlogen

                                          die instructeurs in die cupra's
                                          Seat instructeurs missen een paar vijzen, zoveel is zeker

                                          Comment

                                          Working...
                                          X