Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Vrij rijden circuit van Zolder (Eran racing)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk BerichtenSeat instructeurs missen een paar vijzen, zoveel is zeker
Comment
-
Erbij zitten op de vdab happening is ook geweldig, niemand wilt met "Seat" meegaan, omdat er Lotus en Porsche en zo is... ik schrijf me altijd steevast in bij Seat en kan zo meteen mee het circuit op ---> die kerels kijken echt naar niets, raggen zelfs tussen 2 auto's door, echt geschift
Comment
-
Hoe meer 't "beperkt" wordt tot zij die een bepaalde cursus moeten doen hebben, en hoe "veeleisender" die cursus wordt ... hoe liever ik het heb. Ik vrees echt dat die trackdays anders 't slachtoffer van hun eigen succes gaan worden, en dat er hopen sjonnies op af gaan komen.
Het systeem van SLE vind ik dus veel beter dan dat van Duez.
Comment
-
Nah Gilles, Duez is beter in dat opzicht, geen ragbakken toegelaten
Woensdag met de Duez dag op Spa bijna geen enkele cowboy gezien, allemaal heel proper voituren en meestal +200pk... kan je daar wel gebruiken trouwens, paardekrachten
Officieel moet je auto trouwens ingeschreven zijn en voorzien van nummerplaat, maar heb wel gemerkt dat ze af en toe oogje dichtknijpen, gewoon nie overdrijven zeker ?
Verder is een Duez dag toch iets anders, je krijgt 6 sessies van elk 25 minuten, verdeeld over de ganse dag vanaf 9 uur tot 18 uur. En ze delen de auto's in 3 klasses in, A, B en C naargelang uw rijprestaties. Maar ook hier loopt het wel allemaal wat door mekaar hoor, gene stress eigenlijk op zo'n dag en alles tot in de puntjes georganiseerd en dat voor een prijsje dat beduidend lager ligt dan Eran, wat wil nen mens nog meer ? Misschien wat pitspoezen met paraplu's om de zon wat tegen te houden, o hell yeah
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stevenvdw Bekijk BerichtenNah Gilles, Duez is beter in dat opzicht, geen ragbakken toegelaten Woensdag met de Duez dag op Spa bijna geen enkele cowboy gezien, allemaal heel proper voituren en meestal +200pk...
Ik weet wél dat het toch vaak ook anders is. Mijn "stomme 120d" wordt door sommige van die kerels gezien als quantité négligeable, miljaar ik zweer het je opzij gaan doen ze nooit, eens ze weten dat 't een dieseltje is (zelfs al ben je sneller), ja zelfs een beetje ambetant zitten doen tijdens hun uitloopronde (mee accelereren zodat ik er niet voorbij kan, om zo de ideale lijn te blokkeren en dan doodleuk, en waarschijnlijk schaterlachend ook, rechtdoor te peren de pitlane in), en doorgaans word je ook hard opzij geduwd als je niet tot die 200+ pk club behoort (of 300+ of ...). Plus ge trekt ook "revanche" aan, hè. Ge haalt een duidelijk sneller ding in, die zien "120d" staan achteraan op je kofferklep, "Ola, maar DAT zal gene waar zijn zenne" en boenk er weer voorbij (of toch proberen).
Op Zolder is dat niet zo erg, omdat 't niet zo'n snel circuit is, maar die keer dat ik op Spa reed met 'n minder voituur (één keer met E39 M5, één keer met 996, één keer met 320d136) kreeg ik toch in ieder geval veel minder plaats dan met die twee andere.
Zelfs met m'n 120d op Zolder krijg ik af en toe 'es een "scheve" van één of andere peet die vindt dat ik er niet thuis hoor omdat 't een 4-pitter dieseltje is. Eergisteren ook door 'n Renault Clio Cup die daar aan 't oefenen was, en die vond dat ik op de Sacramentsheuvel opzij en in de remmen moest gaan voor 'm (wat ik niet deed, ik had net een tragere deelnemer ingehaald, was al naar beneden aan 't rijden op de ideale lijn plankgas, en dan nog uitwijken en remmen zou te gek zijn geweest), wel 't stond 'm niet aan en net voor de Villeneuve ben ik dan mooi aan de kant geduwd geweest, zo goed als het zand in, voelde je zo.
En doorgaans zijn dat dus niet de "ragbakken" (ouwe E30 en dergelijke), maar de fancy dingen eerder. Naar mijn gevoel is de flow through voor (bijvoorbeeld) jonge patsers met veel (van papa's) centen die 'es met de spiksplinternieuwe M6 Cabrio komen raggen op Spa zonder enige ervaring maar met een groot gedacht van zichzelf, en minachtend doen jegens kleiner materiaal, groter bij Duez dan bij Eran. Net omdat je bij ERAN die cursus moet doen. Denk ik.
Maar sowieso, ik laat 't in 't midden, ik zie wel hoe het op me af komt.
Oorspronkelijk geplaatst door stevenvdw Bekijk BerichtenOfficieel moet je auto trouwens ingeschreven zijn en voorzien van nummerplaat
Oorspronkelijk geplaatst door stevenvdw Bekijk Berichtenvoor een prijsje dat beduidend lager ligt dan Eran
Oké, een geregelde trackday is doorgaans ook beter inzake veiligheid. Gewoon alles samen poefen in één 5 uur durende stint is (soms) ook niet de beste oplossing.
Enfin ja.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Corvetteboy Bekijk BerichtenAl even vooruit kijken..
Wie komt er rijden zondag 13 juli?
Als official Skylimit fotograaf ben ik natuurlijk van de partij
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door chris_lbr Bekijk BerichtenDitto wat ons betreft. 3 september komen we terug met de Martini naar Zolder.
'k Vind het jammer dat ik eigenlijk niet echt de tijd gevonden/genomen heb om jullie te komen opzoeken om een babbelke te doen.
't Grappige is : Sonja kent mij niet, noch m'n auto. Af en toe kwam de 944 ergens voorbij (pitlane ofzo), en ik m'n amalgaam "Yo!"-moves uithalen en al, en dan bleek 't Sonja te zijn ... die uiteraard precies een aap zag en me zat aan te staren met 'n blik van "What the hell staat die daar te flapperen?"
Comment
-
Wij hebben voor 4 of 5 Augustus (naar keus) nog een plaats open om op Spa vrij te rijden van 8u tot 18u.
'k Geloof als je de houder van die vrije plaats 250 Euro aanbiedt, dat hij ze wel laat gaan (heeft 'm 285 gekost).Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
'k Vind het jammer dat ik eigenlijk niet echt de tijd gevonden/genomen heb om jullie te komen opzoeken om een babbelke te doen.
't Grappige is : Sonja kent mij niet, noch m'n auto. Af en toe kwam de 944 ergens voorbij (pitlane ofzo), en ik m'n amalgaam "Yo!"-moves uithalen en al, en dan bleek 't Sonja te zijn ... die uiteraard precies een aap zag en me zat aan te staren met 'n blik van "What the hell staat die daar te flapperen?"
Yo-moves ? Eerlijk gezegd heb ik jou (al dan niet in de pitlane) toch ook niet zien staan zwaaien. En Sonia en ik reden altijd samen. Meestal reed Sonia eerst en nam ik na een half uurtje over. 't Kan dus zijn dat we nergens op zaten te letten omdat we zo rap mogelijk terug de baan op wilden (druk bezig met druk bezig zijn...).
Och, we zullen elkaar nog wel tegenkomen é...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk BerichtenWij hebben voor 4 of 5 Augustus (naar keus) nog een plaats open om op Spa vrij te rijden van 8u tot 18u.
'k Geloof als je de houder van die vrije plaats 250 Euro aanbiedt, dat hij ze wel laat gaan (heeft 'm 285 gekost).
Open pitlane systeem? Met welke organisatie?
Comment
-
Morgen ben ik terug van de partij voor 2 uurtjes vrij rijden op Zolder, hopelijk zie ik enkele van jullie daar ook ?
Gaat veel volk zijn, vrij rijden is uitverkocht en ook de sprintrace en de 240km heeft een ferm deelnemersveld !
Ik rij van 11 tot 12 en van 14 tot 15 uur
Vorige keer had ik wa last om al die pk's op de grond te zetten, zal nu wel geen probleem meer vormen denk ik
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stevenvdw Bekijk BerichtenVorige keer had ik wa last om al die pk's op de grond te zetten, zal nu wel geen probleem meer vormen denk ik
Comment
-
kwil ook nog es gaan vrij rijden, heb nog een bon voor een uurtje gratis vrij rijden liggen
maar kzou da liever me mijne 325i touring doen dan met mijn 320i, tis moordend voor een 320i op remtrommels achteraan... en de 325i is natuurlijk een stuk sneller...
maarja
en zoals gta al dikwijls zei als je met een E30 rijdt die er niet mint uitziet ben je al afgewezen en moet je voor iedereen uit de weg. of vliegen ze langs je oren links en rechts voorbij dan hebje van die ventjes van 20/25 jaar die komen raggen met pappie's M3 of M5Last edited by BMWFREAK; 13/07/2008, 15:12.BMW E10 1600ti 1967
BMW E10 2002tii 1973
BMW E30 325i sedan 1986
BMW E36 318is cabrio 1995
BMW E36 320i cabrio 1994
BMW E91 318d touring 2006
MB Sprinter 316cdi 2,7l 2003
Comment
-
Pas op, dat gebeurt wel 'es, maar 't is verre van continu zo, hoor. Er rijden een pak meer E30 mee dan jonkies met pappie z'n M6 cabrio. En doorgaans is de sfeer toppie. Maar 't gebeurt, yep.
Ik herinner me nog die cocky Hollander met popped collar die met z'n ... wat was het nou ook alweer ... een Vanturi ofzoiets, kwam "melden" aan de rest van de cursisten dat ze een beetje uit de weg moesten gaan voor 'm, "omdat 'ie al ervaring had op circuit en 'ie had al 'es schade gehad door een onervaren sul zoals ons, en dat heeft 'm duizenden euri gekost", en wie stond er 3 rondjes later achterstevoren in de kattenbak? Lachen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenZilver, yep. Dat ben ik nog zeker, maar of 't een Venturi was of iets anders ... 'k zou 'es de foto's moeten checken.
Comment
Comment