Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vrij rijden circuit van Zolder (Eran racing)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichten
    was weer zwaar de moeite vandag..veel volk ook de sessie van 3 tot 4 was gewoon volzet... dan maar van 4 tot 6 genomen...en me kostelijk kunnen bezig houden...relax rondjes van 1.59 gecruised...en eentje wat dieper van 1.54 ...ik moest die tijd gewoon bereiken , want er zat een gt3 997 op die dezelfde tijd reed en ik had hem al goed op zijn kloten gegeven op het rechte stukiene ket was zo gek... het rechte stuk achter de tribune mistte hij compleet zijn rempunt omdat ik hem op de hielen zat..en hij ging daar vol over de curbs..toen heb ik besloten om hem laten te rijden en zijn tijd in mijn eentje te evenaren...
    een paar mensen een doopje kunnen geven vandaag... dus weeral een goede daad gesteld...ook knap vrouwenvolk naast mij gehad de dochter van iemand van de corvette club... en moet zeggen een griet met ballen zo gek als een achterdeur en na het coritje is ze gewoon in haar vader zijne C5 Z06 gekropen en zelf het stuur genomen niet normaal!! te gek( veel te jong wannes..en ge gaat trouwen...af ....af zeg ik u)

    heb wel de indruk dat mijn remblokjes wel echt bijna weg zijn nu... na een complete dag zolder en 2 serieuse ringuitstapjes , heeft het uur en half zolder vandaag de doorslag gegeven... straks effe wat contacten leggen achter een nieuw setje...

    diene gast van diene GT3 was echt wel verrast zei hij..dat ik op het rechte stuk gewoon uitliep... het ongeloog werd nog groter toen ik zei dat hij gewoon recht uit de etalage kwam..met alle oem stukken op... ( ok bij de gt3 is dat ook zo, maar dat had hij toch niet verwacht...en de gt3 staat ook wel op semi's..dus dat kan al tellen)
    Precies een leuk dagske gehad
    En die dochter van Ronald, ja die ken ik, Anaies heet ze, en inderdaad zo gek als een achterdeur

    Comment


    • Met momenten was het nat, maar af en toe scheen ook de zon. Jouw ketel moet meer lawaai maken, wannes

      Comment


      • Enkele sfeerbeelden

        rode remschijffies





        1991 Mazda MX-5 NA
        Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
        www.dennisnoten.com - Flickr

        Comment






        • 1991 Mazda MX-5 NA
          Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
          www.dennisnoten.com - Flickr

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Denniske Bekijk Berichten
            Enkele sfeerbeelden

            rode remschijffies

            Fak

            Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
            Met momenten was het nat, maar af en toe scheen ook de zon. Jouw ketel moet meer lawaai maken, wannes
            Klepjes waren dicht, ik heb het lawaai mogen aanhoren met klepjes open -> ZALIG

            Echt ongelofelijk dikke kar Wannes, er bestaan gewoon geen woorden voor, zo vet!! En 'ie staat je als gegoten
            Niet te beschrijven hoe log zo'n ding uitziet en hoe lichtvoetig dat over Zolder wordt gestuurd door wannes en dan die power... zotjes
            Enorm bedankt voor het ritje, sorry voor de cola

            Comment


            • Ow, 't is hier het Eran topic zelf

              Bij deze uiteraard ook gTa bedanken bij wie ik ook een stint heb mogen meerijden!
              You's got skills dude En dat eendje behoorlijk wat oumpf
              Ik werd alleen wat misselijk van de grip van die semi's ofzo

              Comment


              • Tegen volgende keer regel ik mij een helm!

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Denniske Bekijk Berichten
                  Enkele sfeerbeelden

                  rode remschijffies

                  Ik ga m'n nekspieren toch 'ns moeten trainen
                  Ik was serieus verrast door de grip die de banden hebben. Ook de remmen bleven maar volhouden. Die aanpassingen werpen serieuze vruchten af!

                  En de Wannes z'n Vette is echt een beest. Niet normaal hoeveel power dat daar achter zit, zelfs bij lage toeren. De rijder van die GT3 was idd nogal verschoten van het verschil op't rechte stuk, 't was dan ook geen kleine verschilleke. De kuipkes zijn precies wel gedesigned voor mensen met een breder postuur dan mij. Ik schoof nogal wat van links naar rechts in de bochten

                  merci voor de ritjes, ik heb ervan genoten

                  Van wie was trouwens die knappe 964?
                  The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

                  Comment


                  • Ah, de volgende keer kan ik Wutputt misschien wel herkennen, na deze foto gezien te hebben Wel dezelfde kleren aandoen he

                    Comment


                    • Fak, die gloeien ofwa!! Heb hier een uurke geleden m'n wielen gewisseld, en m'n wielbouten waren nog altijd ni afgekoeld.

                      Wat een dag!

                      Toegekomen met vertraging (enorm vertraagd verkeer tussen Gent en Brussel, dju zeg, volgende keer over Antwerpen rijden dus), op 't laatste stukje nog een paar minuutjes willen goedmaken en natuurlijk net dan een flitskar gepasseerd. Reed gelukkig nauwelijks 140 op teller en heb geen flits gezien, maar toch...

                      Anyway, rond 11u20 aan m'n eerste stint begonnen, 't lag goed nat, en 't was effe zoeken naar de grip. Maar na enkele ronden kwam dat goed, en ik kon veel anderen voorbij, 'k ging goed snel. In de regen in het begin 2:25, daarna geleidelijk aan opdrogend tot 'matig vochtig' en dan rond de 2:18 gedraaid, was goed (te zien aan de karren waarmee ik mee kon).

                      Middagpauze, Benny kwam toe, effe getwijfeld of ik zou rijden tussen 1 en 2 of tussen 2 en 3, dan maar dat laatste gekozen. Doorregende stint, gezien de wolkbreuk die tussen 1 en 2 neerplenste, shit zeg. Maar toch goed kunnen doorrijden, content.

                      Na 3 uur was tankje leeg, 'k stond aan te schuiven aan 't benzinepompje op Zolder en plots kwam de Wannes met ne grote zwier door de draai. Wat een bak zeg, die Vette. En de Wannes past daar als gegoten in!

                      Wannes zou dan rijden vanaf 4 uur, ik zou tussen 4 en 5 nog effe uitkijken hoe 't zat en als 't goed zat rijden tussen 5 en 6. Tijdens de voorlaatste stint van 4 tot 5 uur klaarde het volledig uit, en de rijlijn en soon after ook 't grootste deel van 't circuit werd snel droog.

                      Stint van 5 tot 6 nog 'es gereden dus. FAK eerst met Wutputt mee en op m'n sokken een lage 2:06 eruit geschud, nice! (volle tank + passagier) Rond halfzes effe gepit om Benny mee te nemen weer, maar die zat blijkbaar te genieten in de Vette, dus dan maar alleen het laatste half uur gereden.
                      'k Moet zeggen, 'k heb alles gegeven, gewoon pardoes zo snel als m'n auto 't toestond, baan lag volledig droog dus het kon perfect. Eerste getimede rondje al een hoge 2:05, rondje erna een lage 2:05 ... damn dat was wat ik wou ... toch nog wat meer pushen ... bam hoge 2:04 ... dan 'es de Kanaalbocht licht anders aangesneden en in 4e blijvend (ipv terug te schakelen naar 3) en wat sneller ingestuurd en wijder gegaan -> rondje bam 2:03,5 die seconden vlogen eraf, miljaar! Daarna nog wat meer gepusht en als "cadeau" een fikse highsider gekregen (lift-off oversteer op de off camber Eerste Linkse aan een dikke 110 per uur miljaar 'k heb mogen molenwieken, rechts meer dan één volledige stuuromwenteling tegensturen, maar 'm perfect kunnen opvangen en geen terugslag gehad ... jammer dat ik de camera's in de laatste stint niet meer aangelegd had, had dat graag 'es zelf opnieuw gezien). Oké, dat was té. ... Rondje rustig gedaan en dan nog twee rondjes gepusht, andere lijnen gezocht en achter een goed doorperende Lotus Exige aangegaan. Eerste rondje was een "teleurstellende" 2:04,1 ... maar de laatste getimede ronde nog 'es op 't klein chicaneken (voor de Sacramentsheuvel) 'es goed pardoes erover gegaan aan 10 per uur sneller dan normaal ... was 'n serieuze bonk, maar toch : 2:02,7 !!! Kon 't ni geloven... Onder de 2 minuten gaat echt ni gaan met Sabine zoals ze er nu bijstaat, 'k denk dat ik eruit gehaald heb wat eruit te halen valt...

                      'k Ben tevreden. Een compleet onverwachte loeiharde lift-off oversteer aan 110 op 't droge met semi's kunnen opvangen (laat dat de laatste keer zijn, mag dan cool zijn of emoties opwekken ... voor mij hoeft dat echt niet ), en een dijk van een rondetijd gereden. 'k Heb Sabine echt retehard gepusht, en ze heeft geen krimp gegeven. I love that car.

                      Remmen hebben 't blijkbaar geweten roodgloeiend, shit zeg.

                      Merci voor de compagnie van de Limburgse gang, Wutputt, Wannes, Sasse, Denniske ... en ook een nice meet met Raven (grijze 964 met zwarte velgen). Was leuk!

                      O ja, diesel = zuinig? Average track consumption 22,5 liter / 100 km.



                      Op naar de volgende !!

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door raf93 Bekijk Berichten
                        Mooie drift gezien van gTa op het einde van het rechte stuk.
                        Mjah, onbedoeld dus. Paar km/u te snel en ietsje te heftig ingestuurd (heb je met dat extra negatief camber ) en hoppaa. 'k Moet zeggen, 't was minder een 'mokerslag' dan ik verwacht had ... semi's breken dus duidelijk sneller en harder uit dan gewone banden, maar 't is nog doenbaar. Gelukkig, 'k zag mezelf in een flits van een seconde al de typische fout maken, en te lang tegensturen en met een terugslag van jewelste de grindbak in schuiven ... maar blijkbaar toch voldoende alert gereageerd.

                        Nu ik die grens verkend heb, weet ik ze liggen, en 'k ga ze respecteren.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                          Ow, 't is hier het Eran topic zelf

                          Bij deze uiteraard ook gTa bedanken bij wie ik ook een stint heb mogen meerijden!
                          You's got skills dude En dat eendje behoorlijk wat oumpf
                          Ik werd alleen wat misselijk van de grip van die semi's ofzo
                          En ge hebt dan nog ni meegereden op 't droge! 't Was nog vochtig, fastest lap toen denk ik een 2:15 ofzo.

                          Comment


                          • daarnet effe een wiel van mijn vette afgevezen om eens naar de staat van mijn remblokjes te kijken...en ze zijn gewoon helemaal weg...man man , tegen dat tempo zit ik dus aan 1 set blokjes per maand...
                            zaterdag komen er normaal gezien nieuwe onder... iets hardere , dus die gaan misschien wat langer meegaan....?en mijn achterbanden zijn ook al goed weg...daar ga ik ook eens een leverancier voor zoeken...
                            btw vandag ook mijn biv en taks toegekregen... 8000 noten om te krakenkostelijke dag geweest

                            maar ik heb een pak plezier gehad...en dat is wat telt....

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                              ... Onder de 2 minuten gaat echt ni gaan met Sabine zoals ze er nu bijstaat, 'k denk dat ik eruit gehaald heb wat eruit te halen valt...
                              Die bescheidenheid

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Denniske Bekijk Berichten
                                Enkele sfeerbeelden

                                rode remschijffies




                                Shiiiiit zalige move gTa.

                                Denniske; zotte foto


                                Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                'k Ben tevreden. Een compleet onverwachte loeiharde lift-off oversteer aan 110 op 't droge met semi's kunnen opvangen
                                Shit dat spektakel zou'k ook wel willen gezien hebben.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                  Die bescheidenheid
                                  Ik spreek uiteraard over mezelf. En het is een correcte stelling. En het heeft niks met valse bescheidenheid te maken, ook niet onderbewust.

                                  Hier schreef ik 't er niet bij, op 'n ander forum wel : een ace/pro zal met mijn kar misschien nog wel één tot anderhalve seconde sneller kunnen, maar onder de 2 minuten duiken lijkt me eerlijk gezegd onmogelijk. M'n rondje 2:02,7 was echt overal op de limiet, elke millimeter gebruikt, maar ook geen millimeter verspild, knalhard over de chicane-curbs, ... ik zie mezelf echt niet meer sneller gaan met Sabine zoals ze nu staat.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichten
                                    maar ik heb een pak plezier gehad...en dat is wat telt....


                                    Idem hier. Uw kar is om van te snoepen, was een zalig dagje.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Wutputt Bekijk Berichten
                                      Van wie was trouwens die knappe 964?
                                      Die donkergrijze met zwarte velgen? Die is van Raf, lid van 'n ander forum. Gezellige kerel, en ging serieus hard!! (ondanks problemen met z'n rembekrachtiging)

                                      Comment


                                      • Weer een heerlijk stukje tekst Gilles, en uw tijd is echt



                                        En wij willen vergelijkingsgrafieken met voor het chippen. Enzo. Ik toch.







                                        En de Z06 marcheert blijkbaar ook voor zot!
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                        Bestelt
                                        1995 Mazda MX-5 1.8

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                                          En wij willen vergelijkingsgrafieken met voor het chippen. Enzo. Ik toch.

                                          Ik ook !! Maak ik zeker werk van, maar eerst nog alle materiaal van Croix verwerken...

                                          Maar dat komt zeker!

                                          In woorden, enkele verschillen :
                                          • recht stuk na Bianchi : voor 't chippen had ik de 5e daar echt niet nodig, aan het 100m bord (voldoende afstand om afgeremd te geraken van 160 per uur) draaide ze daar zo'n 4.300 à 4.400 tpm in 4e, nu moet ik net voor die "ingang" in de muur (zo'n 250 meter vroeger) op 4.000 tpm van 4e naar 5e gaan om dan tot 3.600 à 3.700 tpm te kunnen doortrekken, wat een 170 km/u oplevert, toch een verschil van een dikke 10 km/u
                                          • start/finish straight : vroeger mooi ruimte in 4e, nu draait 'ie tot voorbij de 4.500, maar naar 5e schakelen is zinloos
                                          • Eerste Linkse, Bianchi : zaaaalig krachtiger oppikken nu in 4e, 3e is daar nu definitief out of the question
                                          • topje heuvel (onder billboard) zo'n 10 per uur sneller dan voorheen, linkse voor Villeneuve bijna 15 per uur sneller, echt freaky, 't begint zo snel te worden dat er niks mis mag lopen in de remzone (ik rem daar pas van zodra ik rechtuit stuur) of ik schiet de rechtse voorbij
                                          Geen wereldschokkend verschil, en toch duidelijk. Love it.

                                          Geen warmteproblemen, trouwens. Bij Babs was dat wel even anders...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X