Ik voer de kindjes naar school en rij dan gelijk ook door... als et droog is pak ik eerst nog e carwashken mee, want ie staat vettig ... denk van er tegen 11 uur zeker te zijn, kan ik de "studenten" nog even in actie zien en wa foto'kes trekken en mss een passenger lap meepikken in zo'n lekkere Porsche
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Vrij rijden circuit van Zolder (Eran racing)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenRij je niet beter over antwerpen ?
Daar zal er geen file zijn zo vroeg denk ik ...
Comment
-
Tof dagje achter de rug
Zolder is in elk geval een leuker circuit dan Croix, ik heb me goed kunnen uitleven. Gelukkig droogde het vrij snel op want in mijn eerste rondes had ik niets anders dan ABS bij 't remmen.
Nog eens bedankt aan Steven voor de ritjes in de CSL : heel indrukwekkend vooral qua grip en vermogen (en sneller dan ik ) !
Ook Daggie (bezig) gezien, maar Fastastic : was jij daar eigenlijk ?
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenZolder is in elk geval een leuker circuit dan Croix, ik heb me goed kunnen uitleven.
Ik heb een heel fijne dag achter de rug, eerste keer met de 911 op circuit en dat is super mee gevallen. Geniale auto! Verschil met de Cayman is gigantisch groot op circuit! Had ik zelf niet verwacht.
Comment
-
De Cayman heeft een "homogenere" gewichtsverdeling. Bij de 911 voel je meer massa-verplaatsing voor/achter bij remmen en links/rechts bij insturen. Al moet ik zeggen dat ik dat verschil groter verwacht had. In lange snelle bochten op de openbare weg voel je het meer dan op Zolder. Ik ben eens benieuwd naar de dubbele linkse op Spa. Het voordeel van de 911 is dat je remmend naar de apex kan, waardoor je grip op de neus houdt en heel snel op het gas kan ... Maar dat moet ik nog meer aanvoelen. Daarvoor moet ik mijn grenzen nog meer verleggen. Dit was mijn eerste trackday met de 911, dus ik probeer rustig te leren.
De remmen van de 911 zijn een ongelooflijk verschil met de Cayman. In de eerste stint, remde ik op de rempunten van de Cayman .. met als gevolg dat ik door de chicane door kroop ... 911 remt echt geweldig. Maar daardoor zijn mijn remmen nu wel op: te lang remmen en geleidelijk aan remmen ipv kort, hard remmen. Vervangen dus. Eens kijken naar zwarte Pagids. Remvloeistof direct ook mee vervangen.
Qua acceleratie is het verschil ook groot, maar dat had ik wel verwacht. Snelheid ligt (zelf op Zolder) een pak hoger.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Daggie Bekijk BerichtenDe Cayman heeft een "homogenere" gewichtsverdeling. Bij de 911 voel je meer massa-verplaatsing voor/achter bij remmen en links/rechts bij insturen. Al moet ik zeggen dat ik dat verschil groter verwacht had. In lange snelle bochten op de openbare weg voel je het meer dan op Zolder. Ik ben eens benieuwd naar de dubbele linkse op Spa. Het voordeel van de 911 is dat je remmend naar de apex kan, waardoor je grip op de neus houdt en heel snel op het gas kan ... Maar dat moet ik nog meer aanvoelen. Daarvoor moet ik mijn grenzen nog meer verleggen. Dit was mijn eerste trackday met de 911, dus ik probeer rustig te leren.
De remmen van de 911 zijn een ongelooflijk verschil met de Cayman. In de eerste stint, remde ik op de rempunten van de Cayman .. met als gevolg dat ik door de chicane door kroop ... 911 remt echt geweldig. Maar daardoor zijn mijn remmen nu wel op: te lang remmen en geleidelijk aan remmen ipv kort, hard remmen. Vervangen dus. Eens kijken naar zwarte Pagids. Remvloeistof direct ook mee vervangen.
Qua acceleratie is het verschil ook groot, maar dat had ik wel verwacht. Snelheid ligt (zelf op Zolder) een pak hoger.-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk BerichtenNiet aan gedacht dat dit vandaag zou zijn
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Daggie Bekijk BerichtenDe Cayman heeft een "homogenere" gewichtsverdeling. Bij de 911 voel je meer massa-verplaatsing voor/achter bij remmen en links/rechts bij insturen. Al moet ik zeggen dat ik dat verschil groter verwacht had. In lange snelle bochten op de openbare weg voel je het meer dan op Zolder. Ik ben eens benieuwd naar de dubbele linkse op Spa. Het voordeel van de 911 is dat je remmend naar de apex kan, waardoor je grip op de neus houdt en heel snel op het gas kan ... Maar dat moet ik nog meer aanvoelen. Daarvoor moet ik mijn grenzen nog meer verleggen. Dit was mijn eerste trackday met de 911, dus ik probeer rustig te leren.
De remmen van de 911 zijn een ongelooflijk verschil met de Cayman. In de eerste stint, remde ik op de rempunten van de Cayman .. met als gevolg dat ik door de chicane door kroop ... 911 remt echt geweldig. Maar daardoor zijn mijn remmen nu wel op: te lang remmen en geleidelijk aan remmen ipv kort, hard remmen. Vervangen dus. Eens kijken naar zwarte Pagids. Remvloeistof direct ook mee vervangen.
Qua acceleratie is het verschil ook groot, maar dat had ik wel verwacht. Snelheid ligt (zelf op Zolder) een pak hoger.
MIjn remmen creëren een ander probleem : ze blijven zodanig goed remmen dat ik redelijk veel voorheb dat de banden grip verliezen => ietwat ABS, vandaar dat mijn bochtensnelheid na 't remmen nogal varieerde. In feite trad ABS altijd op wanneer ik voluit remde. Ik vrees dat ik semislicks nodig heb om de PCCB's ten volle te kunnen benutten.
Comment
-
Matt.V: 911 DAG
Dirk: PCCB's remmen niet beter dan de gewone remmen. Alleen zal jij op een warme dag kunnen blijven remmen en zal ik fading krijgen... (en zijn de jouwe lichter, heb je amper brake dust, ...) Dus ik kan me niet voorstellen wanneer je ABS wakker springt .. Ik wil je eventueel eens meenemen, dan moet je maar eens kijken waar het aan zou kunnen liggen. 22 maart zit ik in Spa, als mijn remblokken en vloeistof op tijd vervangen geraken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CH. Bekijk BerichtenPaar foto's van vandaag:
DIK!!!!
Thnx mooie foto!
Comment
Comment