Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vrij rijden circuit van Zolder (Eran racing)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik voer de kindjes naar school en rij dan gelijk ook door... als et droog is pak ik eerst nog e carwashken mee, want ie staat vettig ... denk van er tegen 11 uur zeker te zijn, kan ik de "studenten" nog even in actie zien en wa foto'kes trekken en mss een passenger lap meepikken in zo'n lekkere Porsche

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
      Rij je niet beter over antwerpen ?
      Daar zal er geen file zijn zo vroeg denk ik ...
      Ja Dirk ? Ik rij altijd via de expressweg naar antwerpen en dan de E313 naar Lummen en dan ben je er... quasi nooit file en leuke stoplichtsprintjes op de xpressweg

Comment

• Aha juist, Antwerpse Ring is misschien beter op dat uur, bedankt voor de gouden tip !

Ik zal mijn wekker meteen een kwartiertje later zetten

Comment

• Eens voorbij Brussel zijn de files weg ...

Als je van Gent of verder komt, zou ik ook over Antwerpen rijden.
          Ik vertrek rond 12u, om direct om 13u te kunnen rijden. Ik rij dwars door Brussel

Comment

• Files op de ring beginnen pas na 6u30. Eerste file is om 6u20 in Aarschot richting Brussel en E40 Geraardsbergen ri Brussel.

Comment

• Ja, over Antwerpen is nauwelijks meer km, Tuur, en 't kan een pak schelen (al kan je, als je malchance hebt, ook langs staan schilderen aan de Kennedytunnel).

Ik kom morgen ook, ergens in de namiddag. 't Laatste uurtje 'es m'n PSS9 testen.

Comment

• Tof dagje achter de rug

Zolder is in elk geval een leuker circuit dan Croix, ik heb me goed kunnen uitleven. Gelukkig droogde het vrij snel op want in mijn eerste rondes had ik niets anders dan ABS bij 't remmen.

Nog eens bedankt aan Steven voor de ritjes in de CSL : heel indrukwekkend vooral qua grip en vermogen (en sneller dan ik ) !

Ook Daggie (bezig) gezien, maar Fastastic : was jij daar eigenlijk ?

Comment

• Damn, vergeten te gaan kijken
                  2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                    Zolder is in elk geval een leuker circuit dan Croix, ik heb me goed kunnen uitleven.
                    En dan ben je nog niet op Spa, Zandvoort of Nürburgring GP geweest ...

Ik heb een heel fijne dag achter de rug, eerste keer met de 911 op circuit en dat is super mee gevallen. Geniale auto! Verschil met de Cayman is gigantisch groot op circuit! Had ik zelf niet verwacht.

Comment

• Cayman heeft betere balans? Of is de 911 beter?

Comment

• Zijn er ook leuke foto's te zien van deze circuitdag?

Comment

• De Cayman heeft een "homogenere" gewichtsverdeling. Bij de 911 voel je meer massa-verplaatsing voor/achter bij remmen en links/rechts bij insturen. Al moet ik zeggen dat ik dat verschil groter verwacht had. In lange snelle bochten op de openbare weg voel je het meer dan op Zolder. Ik ben eens benieuwd naar de dubbele linkse op Spa. Het voordeel van de 911 is dat je remmend naar de apex kan, waardoor je grip op de neus houdt en heel snel op het gas kan ... Maar dat moet ik nog meer aanvoelen. Daarvoor moet ik mijn grenzen nog meer verleggen. Dit was mijn eerste trackday met de 911, dus ik probeer rustig te leren.

De remmen van de 911 zijn een ongelooflijk verschil met de Cayman. In de eerste stint, remde ik op de rempunten van de Cayman .. met als gevolg dat ik door de chicane door kroop ... 911 remt echt geweldig. Maar daardoor zijn mijn remmen nu wel op: te lang remmen en geleidelijk aan remmen ipv kort, hard remmen. Vervangen dus. Eens kijken naar zwarte Pagids. Remvloeistof direct ook mee vervangen.

Qua acceleratie is het verschil ook groot, maar dat had ik wel verwacht. Snelheid ligt (zelf op Zolder) een pak hoger.

Comment

• Niet aan gedacht dat dit vandaag zou zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Daggie Bekijk Berichten
                              De Cayman heeft een "homogenere" gewichtsverdeling. Bij de 911 voel je meer massa-verplaatsing voor/achter bij remmen en links/rechts bij insturen. Al moet ik zeggen dat ik dat verschil groter verwacht had. In lange snelle bochten op de openbare weg voel je het meer dan op Zolder. Ik ben eens benieuwd naar de dubbele linkse op Spa. Het voordeel van de 911 is dat je remmend naar de apex kan, waardoor je grip op de neus houdt en heel snel op het gas kan ... Maar dat moet ik nog meer aanvoelen. Daarvoor moet ik mijn grenzen nog meer verleggen. Dit was mijn eerste trackday met de 911, dus ik probeer rustig te leren.

De remmen van de 911 zijn een ongelooflijk verschil met de Cayman. In de eerste stint, remde ik op de rempunten van de Cayman .. met als gevolg dat ik door de chicane door kroop ... 911 remt echt geweldig. Maar daardoor zijn mijn remmen nu wel op: te lang remmen en geleidelijk aan remmen ipv kort, hard remmen. Vervangen dus. Eens kijken naar zwarte Pagids. Remvloeistof direct ook mee vervangen.

Qua acceleratie is het verschil ook groot, maar dat had ik wel verwacht. Snelheid ligt (zelf op Zolder) een pak hoger.
                              Had jij als nummerplaat xxx-dag?
                              -

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
                                Niet aan gedacht dat dit vandaag zou zijn
                                ²²

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Daggie Bekijk Berichten
                                  De Cayman heeft een "homogenere" gewichtsverdeling. Bij de 911 voel je meer massa-verplaatsing voor/achter bij remmen en links/rechts bij insturen. Al moet ik zeggen dat ik dat verschil groter verwacht had. In lange snelle bochten op de openbare weg voel je het meer dan op Zolder. Ik ben eens benieuwd naar de dubbele linkse op Spa. Het voordeel van de 911 is dat je remmend naar de apex kan, waardoor je grip op de neus houdt en heel snel op het gas kan ... Maar dat moet ik nog meer aanvoelen. Daarvoor moet ik mijn grenzen nog meer verleggen. Dit was mijn eerste trackday met de 911, dus ik probeer rustig te leren.

Ik heb ook nog veel te leren...vooral om consequenter te rijden en dan vooral remmen (heb eigenlijk nooit een bepaald rempunt gekozen, was beetje op gevoel).

MIjn remmen creëren een ander probleem : ze blijven zodanig goed remmen dat ik redelijk veel voorheb dat de banden grip verliezen => ietwat ABS, vandaar dat mijn bochtensnelheid na 't remmen nogal varieerde. In feite trad ABS altijd op wanneer ik voluit remde. Ik vrees dat ik semislicks nodig heb om de PCCB's ten volle te kunnen benutten.

Comment

• Matt.V: 911 DAG

Dirk: PCCB's remmen niet beter dan de gewone remmen. Alleen zal jij op een warme dag kunnen blijven remmen en zal ik fading krijgen... (en zijn de jouwe lichter, heb je amper brake dust, ...) Dus ik kan me niet voorstellen wanneer je ABS wakker springt .. Ik wil je eventueel eens meenemen, dan moet je maar eens kijken waar het aan zou kunnen liggen. 22 maart zit ik in Spa, als mijn remblokken en vloeistof op tijd vervangen geraken.
                                    Last edited by ; 11/03/2009, 22:47.

Comment

• Paar foto's van vandaag:

Comment

• Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CH. Bekijk Berichten
                                          Paar foto's van vandaag:

DIK!!!!

Thnx mooie foto!

Comment

Working...
                                          X