Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vrij rijden circuit van Zolder (Eran racing)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20


    Toch knapper in't wit hoor
    Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
    Bestelt
    1995 Mazda MX-5 1.8

    Comment


    • Mijn foto's komen morgen... heb een leuke dag achter de rug

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20
        En dan nog enkele speciaal voor Shauni:



        De eigenaar van die EsCos ken ik nu sinds een aantal weken.
        Die Sierra rijdt hier regelmatig rond dus die is ook van hier ergens in de buurt.
        In ieder geval: wit wit wit

        Comment


        • heel knappe foto's Stijn

          Leuke dag op zolder.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Lexus GS300
            Lol.. Check die subaru.. en heb je hem hier ingehaald?of heeft 'ie je gedubbeld?
            Ik was inderdaad sneller dan die Subaru. Niet gezeverd. In 't optrekken kwam 'ie dichterbij (of liep 'ie uit), maar 'ie ging erg vroeg van 't gas af en op de remmen. En de bochten nam 'ie niet echt snel, ik ging doorgaans zo snel als m'n auto en m'n banden toestonden door de bocht (en een E46 op M onderstel en met 225/255 kan héél wat hebben), met uitzondering van de snelste bochten die bij 't uitkomen van de bocht geen superbrede uitloopzone hadden.
            De eigenaar had z'n Subaru nog niet lang, en 'ie had nog maar 2.500 km en 'ie was er (terecht) erg trots en zuinig op. Vriendelijke kerel, trouwens.

            Trouwens, check hoe Babs rolt in die linkse na de rechte lijn ! Een E46 op M onderstel rolt quasi niet, of het moet zijn dat je aardig wat G's sprokkelt.

            Ben trouwens wederom ferm tevreden van de Michelin Pilot Sport II.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20


              De passagier met het duimpje omhoog is Nas, die m'n laatste stint is meegereden.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door gTa


                ...



                Ben trouwens wederom ferm tevreden van de Michelin Pilot Sport II.

                Is het circuitje je enigszins bevallen?

                Idee van rondetijden?
                Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                Bestelt
                1995 Mazda MX-5 1.8

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                  Ik was inderdaad sneller dan die Subaru. Niet gezeverd. In 't optrekken kwam 'ie dichterbij (of liep 'ie uit), maar 'ie ging erg vroeg van 't gas af en op de remmen. En de bochten nam 'ie niet echt snel, ik ging doorgaans zo snel als m'n auto en m'n banden toestonden door de bocht (en een E46 op M onderstel en met 225/255 kan héél wat hebben), met uitzondering van de snelste bochten die bij 't uitkomen van de bocht geen superbrede uitloopzone hadden.
                  De eigenaar had z'n Subaru nog niet lang, en 'ie had nog maar 2.500 km en 'ie was er (terecht) erg trots en zuinig op. Vriendelijke kerel, trouwens.

                  Trouwens, check hoe Babs rolt in die linkse na de rechte lijn ! Een E46 op M onderstel rolt quasi niet, of het moet zijn dat je aardig wat G's sprokkelt.

                  Ben trouwens wederom ferm tevreden van de Michelin Pilot Sport II.

                  Chique Chique! gTa: De nieuwe stig?

                  rood: 'kheb het gehoord/gezien in je filmpje op de Ring
                  2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20
                    Na "WRX STI : owned" ...
                    ... CRX : owned.

                    In m'n groep van de "cursus" zat nog een sjonnie NL verbrede Porsche 928 (pre-buttlift, maar wel een prollo "928 GTS" erachterop gehangen, en dan nog in 3 verschillende lettertypes), een Nederlandse patser met een mooie zilvergrijze Lotus Esprit (toen we toekwamen was 'ie precies een beetje van z'n oren aan 't maken dat we niet tegen 'm mochten rijden en dat we snellere rijders door moesten laten, maar wie stond er enkele rondjes later achterstevoren in de grindbak ? juist ja...), de zwarte Subaru Impresa WRX STI met z'n vriendelijke eigenaar (respect voor de man + de machine), een oud Ford Sierra krel op 14" economy-rubber met een stel trippende clubbers aan 't stuur (gaaaaaaaaan, maar toch owned ), twee identieke witte Honda Accord Type-R (van een Nederlandse club, ik dacht type R club dot NL, vriendelijke eigenaars) waarvan eentje een "K&N Typhoon" (dacht ik) inlaat had steken (wat een geluid bij acceleratie ), een vriendelijke jongeman met een vorig model Astra Caravan 1.6, een witte Integra Type-R en een zwart broertje van 'm, ...

                    Ik moet wel zeggen, ik was op één na de oudste rijder, en dat begint zich te tonen. Van zodra er eentje te dicht komt ofdat ik 't te link vind, zet ik me rechts en knipper dat ze voorbij mogen. De wil om risico's te nemen en écht te racen was er echt niet.
                    Wel stom, want soms liet ik mannen terug voor die ik pas ervoor had ingehaald, en om niet teveel risico's te nemen haalde ik zelf slechts sporadisch in. Babs had in dat veld niet echt veel vermogen (die Accords Type-R reden toch zachtjes van me weg), maar maakt heel veel goed in de bochten (enkel in wild aangesneden chicanes is er onderstuur, anders perfect neutraal en grip !!). En dan nog, velen (inclusief de instructeur tijdens het kennisrondjes rijden) schrokken zich wel een hoedje van Babs 'r ferme bite : " gaat wel vlot voor een dieseltje" ). Dat er af en toe eentje stikte in m'n roetwolken, i don't care (ik was de enige diesel op circuit in de voormiddag).
                    In m'n tweede en derde stint heb ik wel quasi nooit meer volgas gegeven, omdat ik in 't begin van stint 2 plots weinig vermogen had, en m'n DDE lampje brandde. Heb ik nog al één keer voorgehad, zo'n goed jaar geleden, tijdens een erg plankgasserige autostraderit van twee uur in Duitsland. BMW-garage las 'm toen uit, en zei dat dat quasi altijd is als de "veiligheid" opspringt voor de temperatuur van de turbo. Dus, ik wou geen brokken maken : effe pitten, motor uit en weer aan, en daarna met 85% gas rond (turbo moet érg warm hebben gehad).

                    In m'n snelste rondjes ging ik voorbij de meeste circuittraining E30 325i, ook die (overigens schitterende) vintage Alfa Giulia Sprint haalde ik zachtjes binnen (geen eerlijke strijd, i know), ... maar er waren ook veel dingen sneller dan me. Eerst en vooral door de ingesteldheid van de rijder, want b.v. die twee Accord Type-R, die zijn eigenlijk niet sneller in de bochten dan Babs (impressive), maar sneller nevertheless.




                    't Was een erg leuke ervaring. Z'n 180 EUR waard (wij hebben zo'n 2 uur free driving gehad voor 12u, en ik heb de voucher nog van 1 uur gratis free driving), en erg leuk om je kar 'es twee rondjes per stint tot 't uiterste te drijven op een veilig en breed circuit. Zolder is echter zéér zeker intenser voor de mechaniek dan de Nordschleife : om dezelfde vibe te beleven moet je echt hard rijden, laat remmen, enz. en dan heb je na 2 rondjes al ferm last van fading (met hard remmen bedoel ik gewoon zo hard mogelijk *stamp* erop). Ook m'n banden hebben vandaag meer afgezien dan van 10 rondjes Ring samen...

                    Ben blij dat ik 't gedaan heb.

                    Eén groot nadeel echter : free driving is zot. Er zitten daar dan erg snelle mannen op (zelfs monoposto's, die ouwe met z'n gele wielen was trouwens ook *owned* ), en ik vind 't dan gewoon een beetje te link. Ik zit dan uit voorzicht constant in m'n spiegels te turen om alleman die maar een beetje sneller zou kunnen zijn, voor te laten ... maar dan is de fun eraf. Als er max. 15 man op circuit zit vind ik het leuk. Tijdens 't free driving in de namiddag deden waarschijnlijk wel 30 of meer (en veel snellere) auto's hun rondjes. Daar waag ik me niet tussen.




                    Twee zalige autodagen (gisteren Nordschleife, vandaag Zolder). Thx @ Stijn voor de foto's, thx @ Jonas voor het copiloteren en de complimentjes, thx @ Jurgen & American crew & Tom & Cedrick & all voor het gezelschap !!

                    De vier Type-R maakten een hels kabaal, maar ze reden niet van me weg.
                    Last edited by ; 23/07/2006, 00:36.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                      Na "WRX STI : owned" ...
                      ... CRX : owned.

                      In m'n groep van de "cursus" zat nog een sjonnie NL verbrede Porsche 928 (pre-buttlift, maar wel een prollo "928 GTS" erachterop gehangen, en dan nog in 3 verschillende lettertypes), een Nederlandse patser met een mooie zilvergrijze Lotus Esprit (toen we toekwamen was 'ie precies een beetje van z'n oren aan 't maken dat we niet tegen 'm mochten rijden en dat we snellere rijders door moesten laten, maar wie stond er enkele rondjes later achterstevoren in de grindbak ? juist ja...), de zwarte Subaru Impresa WRX STI met z'n vriendelijke eigenaar (respect voor de man + de machine), een oud Ford Sierra krel op 14" economy-rubber met een stel trippende clubbers aan 't stuur (gaaaaaaaaan, maar toch owned ), twee identieke witte Honda Accord Type-R (van een Nederlandse club, ik dacht type R club dot NL, vriendelijke eigenaars) waarvan eentje een "K&N Typhoon" (dacht ik) inlaat had steken (wat een geluid bij acceleratie ), een vriendelijke jongeman met een vorig model Astra Caravan 1.6, een witte Integra Type-R en een zwart broertje van 'm, ...

                      Ik moet wel zeggen, ik was op één na de oudste rijder, en dat begint zich te tonen. Van zodra er eentje te dicht komt ofdat ik 't te link vind, zet ik me rechts en knipper dat ze voorbij mogen. De wil om risico's te nemen en écht te racen was er echt niet.
                      Wel stom, want soms liet ik mannen terug voor die ik pas ervoor had ingehaald, en om niet teveel risico's te nemen haalde ik zelf slechts sporadisch in. Babs had in dat veld niet echt veel vermogen (die Accords Type-R reden toch zachtjes van me weg), maar maakt heel veel goed in de bochten (enkel in wild aangesneden chicanes is er onderstuur, anders perfect neutraal en grip !!). En dan nog, velen (inclusief de instructeur tijdens het kennisrondjes rijden) schrokken zich wel een hoedje van Babs 'r ferme bite : " gaat wel vlot voor een dieseltje" ). Dat er af en toe eentje stikte in m'n roetwolken, i don't care (ik was de enige diesel op circuit in de voormiddag).
                      In m'n tweede en derde stint heb ik wel quasi nooit meer volgas gegeven, omdat ik in 't begin van stint 2 plots weinig vermogen had, en m'n DDE lampje brandde. Heb ik nog al één keer voorgehad, zo'n goed jaar geleden, tijdens een erg plankgasserige autostraderit van twee uur in Duitsland. BMW-garage las 'm toen uit, en zei dat dat quasi altijd is als de "veiligheid" opspringt voor de temperatuur van de turbo. Dus, ik wou geen brokken maken : effe pitten, motor uit en weer aan, en daarna met 85% gas rond (turbo moet érg warm hebben gehad).

                      In m'n snelste rondjes ging ik voorbij de meeste circuittraining E30 325i, ook die (overigens schitterende) vintage Alfa Giulia Sprint haalde ik zachtjes binnen (geen eerlijke strijd, i know), ... maar er waren ook veel dingen sneller dan me. Eerst en vooral door de ingesteldheid van de rijder, want b.v. die twee Accord Type-R, die zijn eigenlijk niet sneller in de bochten dan Babs (impressive), maar sneller nevertheless.




                      't Was een erg leuke ervaring. Z'n 180 EUR waard (wij hebben zo'n 2 uur free driving gehad voor 12u, en ik heb de voucher nog van 1 uur gratis free driving), en erg leuk om je kar 'es twee rondjes per stint tot 't uiterste te drijven op een veilig en breed circuit. Zolder is echter zéér zeker intenser voor de mechaniek dan de Nordschleife : om dezelfde vibe te beleven moet je echt hard rijden, laat remmen, enz. en dan heb je na 2 rondjes al ferm last van fading (met hard remmen bedoel ik gewoon zo hard mogelijk *stamp* erop). Ook m'n banden hebben vandaag meer afgezien dan van 10 rondjes Ring samen...

                      Ben blij dat ik 't gedaan heb.

                      Eén groot nadeel echter : free driving is zot. Er zitten daar dan erg snelle mannen op (zelfs monoposto's, die ouwe met z'n gele wielen was trouwens ook *owned* ), en ik vind 't dan gewoon een beetje te link. Ik zit dan uit voorzicht constant in m'n spiegels te turen om alleman die maar een beetje sneller zou kunnen zijn, voor te laten ... maar dan is de fun eraf. Als er max. 15 man op circuit zit vind ik het leuk. Tijdens 't free driving in de namiddag deden waarschijnlijk wel 30 of meer (en veel snellere) auto's hun rondjes. Daar waag ik me niet tussen.




                      Twee zalige autodagen (gisteren Nordschleife, vandaag Zolder). Thx @ Stijn voor de foto's, thx @ Jonas voor het copiloteren en de complimentjes, thx @ Jurgen & American crew & Tom & Cedrick & all voor het gezelschap !!

                      De vier Type-R maakten een hels kabaal, maar ze reden niet van me weg.
                      Tof verslagje!
                      2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

                      Comment


                      • Ja, stints van 2 snelle rondjes is zowat wat een auto zonder competitie-geïnspireerde onderdelen (remmen, banden) op Zolder aankan. Meer is niet meer leuk. Even afkoelen en terug de baan op. Mooi zo!
                        Leuk verslag!
                        Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                        Bestelt
                        1995 Mazda MX-5 1.8

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20


                          En dan nog enkele speciaal voor Shauni:



                          In de Eerste Linkse ziet dat er dan zo uit:


                          Kliksken
                          Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                          Bestelt
                          1995 Mazda MX-5 1.8

                          Comment


                          • Eerder toevallig kwam ik terecht op zolder;
                            Welliswaar met een grondig vermoeden dat er AW-leden aanwezig zouden zijn, en jawel..

                            Superfotograaf Bralo was er en gTa beide sympathieke venten maar dat wisten jullie al.

                            Ik moest geen 2 keer nadenken toen gTa me aanbood met hem mee te rijden, het kriebelde zelf immers enorm, de geur van banden, het geluid en ruik van motoren die de zweep worden opgelegd .. het doet mijn bloed sneller stromen.

                            Eerst was ik nog met een doorwinterde instructeur / racepiloot meegereden, maar door pech aan zijn wagen (porsche) was het feest snel uit.

                            Daarna met gTa; het contrast was groot; niet wat rijkunsten betreft want gTa rijdt eveneens zeer goed maar kwa motorstijl.
                            Het verbaasd me steeds weer hoe zonder toerentalgeil heel elke rpm af te tasten de diesel erg snel voor de dag komt. En dan hield gilles haar nog in
                            Zeer volwassen chauffeur, waar je zonder verpinken nog eens langs wilt zitten.

                            Volgende keer zorg ik dat ik met mijn eigen wagen wat rondjes kan afhaspelen, hoewel ik eerlijk moet zijn, de ring doet me veel meer.

                            greets

                            Comment


                            • ik heb het toch gezegd ... zolder is veel intensiever dan de ring.. ik heb met mijn bimmer al verschillende ring rondjes gedaan , en nooit problemen gehad...
                              ik ben één namiddag op zolder geweest , en ik kon andere achterremmen steken.... je moet daar veel meer vol in de ankers vind ik.... op de ring gaat alles veel vlotter en zijn er ook meer rechte stukken waar het materiaal wat kan afkoelen..
                              nee op zolder ga je me niet meer zien met de 535....
                              de mini daarentegen is gewoon subliem...wat zou ik hem graag eens testen met slicks...

                              Comment


                              • Some pics...





                                Comment






                                • Comment






                                  • Comment






                                    • Comment








                                      • @ Bralo & anderen: pics van de zilveren 156?

                                        Comment


                                        • tuurlijk mogen daar pics van komen

                                          Comment

                                          Working...
                                          X