Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vrij rijden circuit van Zolder (Eran racing)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door yveslateur
    Waar blijven de foto's mannen ...
    hier
    http://www.vtm.be/auto/forum/showthread.php?t=18859

    Comment


    • Fijn om te lezen allemaal. Onze hoofdbetrachting is om autosport voor iedereen toegankelijk te maken. En als ik de reacties hier dan lees kan ik enkel tevreden zijn.

      See You in Zolder,

      AJ

      Comment


      • Wat een super dag vandaag.

        Allemaal begonnen als een verjaardagscadeau van mijn vriendin (Porker wist haar mooi te vertellen met welk cadeau ik pas tevreden ging zijn ).

        Alleen toegekomen in Zolder en al snel kwam ik in contact met BMWMB. Zoals hij zei hebben we ff gepraat aan de toog, theorie les gehad en dan eindelijk het circuit op. Dit was m'n eerste keer dat ik reed op een circuit, dus toch even opletten geblazen. Eerst waren er de rondjes met de instructeur, deze zijn op je eigen tempo, en ze geven je ook direct een veiliger gevoel op het circuit. Nadien moesten we achter een pace-car rijden om de perfecte lijnen te volgen. Dit verloopt allemaal zeer vlotjes en goed georganiseerd. Top.

        Dan kwam het echte werk. Free driving. Volle vaart dat circuit op en gaan met die banaan. De eerste rondjes is het nog even zoeken. Maar vanaf dan is het super gewoon. Met m'n 106 beleef ik echt veel plezier. Het was eigenlijk de eerste keer dat ik de limieten van m'n wagen kon uittesten. En dat is een zeer leuke opdracht. Het is zeer een vinnig en licht wagentje, zeker op het scherp van de snee.

        Het eerste uur free driving was zeer rustig, heb ook een paar rondjes met gTa mee gereden. Je voelt direct dat hij bv tegenover mij wel een pak meer ervaring op het circuit heeft. Vlotjes door zo goed als elke bocht, echt schitterend.

        Achter BMWMB heb ik ook enkele rondjes gereden, die draaide voor een 118d toch wel zeer vlotte rondjes (chip zeker merkbaar), maar zoals gTa al zei. Zonder gevaar (wat perfect mogelijk is op zolder).

        Spijtig dat ik net niet met Porker heb kunnen mee rijden. Want ik kon hem alleszins niet bijhouden. Wel op de rechte stukken, maar eens de bochten in begin je de nadelen van een vooraandrijver wel echt te merken. Resultaat: elke ronde Porky een klein beetje verder weg, en dat knaagt toch wel

        Achter de mini van wannes heb ik spijtig genoeg niet gereden en heb ook niet meegereden. Maar aan de banden te zien in de pits was hij niet de kalmste.

        Dat was eigenlijk het enige nadeel van de dag. Te warm in de wagen en zeker voor de moter en dergelijke.

        Resultaat was een schitterende dag, nieuwe aangename mensen ontmoet en een nieuwe verslaving.

        Zeker voor herhaling vatbaar!!!

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door A.J.
          Fijn om te lezen allemaal. Onze hoofdbetrachting is om autosport voor iedereen toegankelijk te maken. En als ik de reacties hier dan lees kan ik enkel tevreden zijn.

          See You in Zolder,

          AJ
          Zijn er soms oude mini's die meedoen? (in standaardtrim met 45pk?)

          Dat is veel te traag zeker...

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door A.J.
            Fijn om te lezen allemaal. Onze hoofdbetrachting is om autosport voor iedereen toegankelijk te maken. En als ik de reacties hier dan lees kan ik enkel tevreden zijn.

            See You in Zolder,

            AJ
            AW korting en ik doe volgende keer ook mee ipv foto's te nemen

            Comment


            • Of een vriendin zoeken zoals mij die zulke zaken voor jou wil betalen

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito
                Zijn er soms oude mini's die meedoen? (in standaardtrim met 45pk?)

                Dat is veel te traag zeker...

                In standaard niet nee. Maar die 'raceversies' draaien onder de 2 minuten. En da's best al snel
                Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                Bestelt
                1995 Mazda MX-5 1.8

                Comment


                • Wannes wist zelfs te vertellen dat er vandaag een oude mini was die rond de 4 sec naar 100 trekt. Zotjes

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke
                    Maar toch...sorry gTa en wannes, ik reed het liefst van al mee met Don Porkorio
                    Dat versta ik maar al te goed. Die kar geeft 't meeste feedback, ook auditief. En 't is nog puur rijden, zonder reddende electronica.

                    't Is raar maar Babs, anders toch niet de meest comfy auto op de weg, is op Zolder een regelrechte slee. 't Minste emoties en 't minste gevoel krijg je, vind ik, alhoewel tsmetjen Babs 't snelste afklokte. Ik ging ook duidelijk harder zonder ESP dan met... In Porkers 318is heb ik niet meegereden, maar in Wannes z'n JCW is 't al een pak heter dan in Babs. Ik ben ook enorm verrast van Wannes z'n terughoudende rijstijl vandaag : fun before risk, zo lijkt 't 'ie 't wel begrepen te hebben. Respect!

                    Mij lijkt de JCW met de Leeuw aan 't stuur uiteindelijk de snelste combo, de E30 met Casanova aan 't stuur biedt zowiezo de hoogste rollercoaster-kick, en Babs is gewoon een retesnelle dieselcamion die op z'n kousenvoeten en zonder veel poeha de vloer aanveegt.




                    Als ik die foto's van m'n banden bekijk : bloody hell ik heb ferm huis gehouden. Ik ben vooraan 2, en achteraan 2 à 3 cm kwijt. Ni gezeverd.

                    Comment


                    • Lag het circuit er een beetje toonbaar bij? Twas truckrace he, vorig weekend...
                      Baan durft dan wel es stoffig en vettig zijn.
                      Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                      Bestelt
                      1995 Mazda MX-5 1.8

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz
                        In standaard niet nee. Maar die 'raceversies' draaien onder de 2 minuten. En da's best al snel
                        Gatver zeg, ik zag die dingen bezig. Heb knappe pics ook van ééntje. Motorruimte is een zaligheid. En idd ze waren héél erg snel. En luid.

                        Ik draaide eentje van 2:08 vandaag. Voor een 4-pitter diesel met standaardbanden en standaardophanging vond 'k dat al meer dan snel genoeg.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                          ...alhoewel tsmetjen Babs 't snelste afklokte.

                          Zeg 'ns iets van tijd...?
                          Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                          Bestelt
                          1995 Mazda MX-5 1.8

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz
                            Lag het circuit er een beetje toonbaar bij? Twas truckrace he, vorig weekend...
                            Baan durft dan wel es stoffig en vettig zijn.
                            No idea. 't Enige dat ik weet, is dat ik zelf ook een ferme extra laag achtergelaten heb.

                            Vond 't goed liggen, maar ik ben dan ook niet veel gewoon.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz
                              In standaard niet nee. Maar die 'raceversies' draaien onder de 2 minuten. En da's best al snel
                              Mja, de mijne is in standaardtrim he...

                              Raceversie wil ik op zich ook wel bouwen, maar dan heb ik een sponsor nodig

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door gTa

                                Ik draaide eentje van 2:08 vandaag. Voor een 4-pitter diesel met standaardbanden en standaardophanging vond 'k dat al meer dan snel genoeg.
                                Heb geen richttijden voor gewone auto's op het circuit met de nieuwe lay-out en asfaltlaag, want 't is er sneller geworden. Maar 't lijkt me toch wel lekker!!

                                Met A.J. aan het stuur () op de VAB-Autohappening in een Clio RS heel wat jaren geleden was het een 2.13 ofzo. Maar toen lag zelfs heel de kanaalzone nog anders, en was het circuit 200m langer. Was met 4 in dat Cliootje
                                Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                Bestelt
                                1995 Mazda MX-5 1.8

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                                  No idea. 't Enige dat ik weet, is dat ik zelf ook een ferme extra laag achtergelaten heb.
                                  Ja ik ook, chance dat ik toch juist nieuwe voorbanden nodig had. Was wel pas voor binnen een paar weken bedoelt maar na vandaag zal het vroeger worden .
                                  Iemand soms een aanrader van banden (of is dit off-topic). Ik dacht er dunlop sp sport 01 op te gooien (op advies van Porker)
                                  Last edited by ; 14/09/2006, 02:28.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door gTa

                                    Als ik die foto's van m'n banden bekijk : bloody hell ik heb ferm huis gehouden. Ik ben vooraan 2, en achteraan 2 à 3 cm kwijt. Ni gezeverd.
                                    cm?

                                    Comment


                                    • kan je zoiets ook doen met een gewone auto zoals de mijne? Kunnen, waarschijnlijk, maar echt leuk zal iets anders zijn zekers?

                                      Comment


                                      • Je kan met iedere wagen op het circuit. Uiteindelijk speelt motorvermogen in het begin weinig rol. Het is het nemen van de bochten wat het meeste spektakel biedt. Je wil op de rechte stukken natuurlijk versnellen, maar je moet zeer snel terug op de rem gaan staan om goed een bocht te kunnen nemen. Ik heb mezelf een aantal keren overschat waardoor ik te snel de bocht inging. Als je dan in een bocht moet corrigeren verlies je nog meer tijd...

                                        Wel heb ik gemerkt dat een diesel een groot nadeel heeft voor het circuit, aangezien je minder hoog in de toeren kan gaan. Vooral in de kanaalbocht die je aansnijdt tegen 80km/uur en vervolgens versnelt en in één mooie stuurbeweging kan je deze bocht uitkomen tegen 140 km/uur. Het nadeel met de 118d was dat ik dan in de bocht het stuur met één hand moet loslaten om op te schakelen om dan na de bocht weer te moeten terugschakelen voor de volgende bocht. Door het hoge koppel kon ik de kanaalbocht wel aansnijden in 4e versnelling, maar dat is natuurlijk trager...
                                        OO 00 OO

                                        Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door TTN
                                          kan je zoiets ook doen met een gewone auto zoals de mijne? Kunnen, waarschijnlijk, maar echt leuk zal iets anders zijn zekers?
                                          Tuurlijk valt dat te doen

                                          Verwacht gewoon niet als er naast je een leeggehaalde E30 komt hangen en je gaat allebij het gas op dat je hem kan volgen

                                          Ik durf ervoor wedden als je je eens laat gaan je hopen plezier zult beleven, ook al heb je 'maar' een 'gewone' auto

                                          Ik heb zelfs een doodsimpele mitsu carisma zien rondbollen
                                          Gewoon doen

                                          Comment

                                          Working...
                                          X