ik ga proberen van mijn 325 klaar te krijgen , en dan kan ik hem ineens testen
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Vrij rijden circuit van Zolder (Eran racing)
Collapse
X
-
Open voor leden van “SKYLIMIT RACE CLUB�
Groep A : Baanwagens (straatbanden verplicht)
Groep B : Formule wagens + sportcars (type radical)
Groep C : Toerismewagens (-150pk)
Groep D : Toerismewagen + GT's (+150pk)
max 35 auto’s per groep (2 piloten per wagen mag)
Timing :
Administratie & technische controle:
Zaterdag 2/12/2006 van 16u tot 20u
Zondag 3/12/2006 van 7u tot 8u30
Trainingen: (20 minuten)
9u A
9u25 B
9u50 C
10u15 D
race 1 : (15 minuten + 1 ronde)
10u45 A
11u10 B
11u35 C
12u00 D
Race 2 : (15 minuten + 1 ronde)
13u15 A
13u40 B
14u05 C
14u30 D
Race 3 : (20 minuten + 1 ronde)
15u00 A
15u30 B
16u00 C
16u30 D
Groep A : baanwagens met straatbanden.
Slicks verboden
Helm verplicht
Groep B : Formule wagens tot 2000cc (max F3, FF2000, F Opel Lotus, F Renault 2000 en verder F Renault 1600, FFord, Formule V,…
Een tweede klasse is voor Radicals en aanverwanten (lichte open sportprototypes)
Groep C : Toerismewagens met alle vrijheden tot 150 PK.
Wagens met rolkooi en kuipzetel.
Groep D : Toerismewagens en GT’s met alle vrijheden boven 150 PK. Met rolkooi en kuipzetels.
Algemene regels :- Maximaal geluid 100 dB
- 20 minuten voor de start moet iedereen aanwezig zijn aan de pré-grid voor de slagboom. Indien u te laat bent start u achter op de grid of uit de pits. Er wordt niet gewacht.
- Als er minder dan 35 wagens zijn in groep C en D samen dan worden deze groepen samen gezet. Zo hebben we meer ruimte in de timing en gaan de races voor groep A, B en CD 20 minuten duren.
- Deze race is bedoelt om de vaste eran rijders eens te laten proeven van racen, starten in groep enz. Ook voor bestaande teams is het leuk om een mecanicien, helper of sponsor eens te laten rijden.
- Startnummers worden verdeeld volgens datum van inschrijving.
- Startopstelling race 1 is volgens nummer
- Startopstelling race 2 is omgekeerde volgorde van startnummers
- Startopstelling race 3 is volgens de uitslagen van de race 1 & 2 : winnaar krijgt 1 punt, tweede 2, tiende 10. Degene die de minste punten heeft na de twee races staat op startplaats 1.
- Inschrijvingen zijn geldig na ontvangst van 180€ (voor 12 juli 2006), 200€ (voor 30 september 2006) of 220€ (na 30 september 2006) op rekeningnummer 735-0133097-01 met vermelding “3 december Croix�)
- Op 12 juli organiseren we een testdag in Croix. Deelname per wagen is 120€ voor de hele dag. Deelnemers aan de “Open Club Winter Race� en leden van de “SKYLIMIT RACE CLUB� betalen voor die dag slechts 100€.
- Toegang voor publiek is gratis
- Is bedoeld voor rijders zonder officiële racevergunning
- Indien nodig wordt er een safetycar ingezet. Deze zal de leider opvangen.
- Inhalen of gevaarlijk rijden in een gele vlag zone, achter een safetycar, zal een zwarte vlag tot gevolg hebben. Net zoals een valse start.
- Iedere piloot krijgt een schriftelijke briefing mee aan de inschrijftabel.
SKYLIMIT RACE CLUB :
Hiervan kan iedereen lid worden die aan een trackday van Skylimitevents of Eran Racing deelneemt. Lidmaatschap kost €25 per jaar.
Voordelen :- Mogelijkheid tot deelname aan Open Club Winter Race 3 december
- 20€ korting op track day Croix-en-ternois (hele dag aan 100€ ipv 120€)
- Track day Zolder op 22 juli, 16 augustus & 15 november : 4 uren voor de prijs van 3 uren = 130€ voor 4 uren free driving (= €32,50 per uur !!!)
hier nog wat extra info over de dag zelf
Comment
-
I.v.m. een huurwagen voor Croix. De BMW’s die in Zolder verhuurd worden, worden door die persoon niet verhuurd in Croix. Dit zijn ook standaard BMW’s dus niet klaar gemaakt voor een race. Wij verhuren sinds kort zelf een aantal wagens (Ford Sierra’s) die klaar gemaakt zijn voor het circuit. Deze wagen worden ook in Croix verhuurd. Kostprijs hiervan is 750 euro voor de hele dag. Inbegrepen is benzine, technische bijstand, vervoer naar ginds. Niet inbegrepen is het inschrijvingsgeld van de race. De borg op deze wagens bedragen 500 euro.
deze info heb ik van A.J.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door A.J.Wie interesse heeft om meer te leren moet ons dat gewoon melden. Dan kom je de volgende keer gewoon rijden tussen 11 en 12 en zet ik een instructeur naast je die dan doorgedreven lesgeeft.
Vergeet niet dat we de eerste keer vooral bezig zijn met jullie "veilig" op de baan te zetten...
Ikzelf geef ook vaak lessen piloten om sneller te worden. Maar deze lessen zijn niet aan de orde tijdens een gewone ERAN dag.
geduld hebben en blijven oefenen is de boodschap, en als je de echte stap richting autosport zet, spreek me dan maar aan, dan helpen we u enkele tienden of zelfs seconden af te pitsen van jullie tijd...
Dat er in 't begin geen aandacht wordt gegeven aan rijtechnieken, vind ik normaal, ja zelfs de betere keuze. Met doorgedreven rijtechnieken die je voor 't eerst uittest op een circuit dat je niet kent, eindig je waarschijnlijk toch in de grindbak.
Puik werk & see you soon !
gTa
(de man met de blauwe Bimmer dieselcamion )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ReynaerdeYeah, met de TomTom over Zolder eh Gilles?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTaZotjes, 't circuit zit in TomTom, yep! 'k Moet zeggen, je hebt geen tijd om naar je GPS te gluren, hoor. Ik kijk zelfs al bijna nooit naar m'n snelheidsmeter, laat staan de GPS. Wat regelmatig onder ogen komt bij me, zijn (naast de spiegels) de toerenteller, de temperatuurmeter, en héél af en toe de snelheidsmeter (maar niet om te zien hoe snel ik ga op 't recht stuk, eerder om zeker te zijn dat ik voldoende was afgeremd).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MalaiseKan je je rondetijden meten ook?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wax-it.beDe data kan je loggen met dit prog http://wimobi.com/gpsdash/overview.ppc2.php
Daarna kan je die log inladen in dit:
http://www.gpsvisualizer.com/
Comment
Comment