Als het een blauwe was idd, echt zeer knappe bak en wat een sound!
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Vrij rijden circuit van Zolder (Eran racing)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichtenha, onze wannes
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DaggieBe Bekijk BerichtenIk vond het geweldig !
10 oktober is er terug track day. Ik ga morgen alvast verlof vragen !!
En 16 oktober is het Vroemdag !!
Oorspronkelijk geplaatst door tdi 001 Bekijk BerichtenDeze middag toevallig vroeger gedaan met werken en ja het was toch weer de moeite zo'n dagje circuit. Deze keer met de ///M was toch een heel andere ervaring dan met de golf .
Mooie wagens gezien ook, weliswaar niet zoveel als am Ring maar toch. Zolder is echt wel veeeel belastender voor de remmen amai, kga toch eens nadenken om daar iets aan te doen.
Heeft er toevallig niemand geen foto's getrokken?
greetz
Hier al 3
Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk BerichtenIk heb niet zo erg veel pics genomen, hier toch al een paar:
Vetste 155 ever
Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk BerichtenDe Maserati 4200 GT
So stylishLast edited by Denniske; 19/09/2007, 22:00.1991 Mazda MX-5 NA
Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
www.dennisnoten.com - Flickr
Comment
-
Et was superzalig in Zolder vandaag, mijn eerste keer aldaar op circuit gegaan met 4 wielen onder mn kont en dat beviel me énorm. Lekker scherp insturen en beetje driften... et ging vrij vlotjes vooruit Inderdaad wel een belastend circuit voor de remmen als je voluit wil gaan... maar met mijn dieselautomaatstoof heb ik me "kalm" gehouden, hopelijk volgende keer met naftschakelbakkie Heb mijn extra uurtje vrij rijden niet voor niks bewaard 10 oktober zei u Daggie ??
Allé, zal hier maar es enkele foto'kes neerzetten, das leuker dan deze zever te lezen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tdi 001 Bekijk BerichtenJa! dat is em, of bijna was... ZOT!Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichtenha, onze wannes
Comment
-
StevenVdw ik heb u nog gezien, ik stook m'n hand nog op toen je naar 'de groep' reedt (op het einde)1991 Mazda MX-5 NA
Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
www.dennisnoten.com - Flickr
Comment
-
Het was er naar goeie gewoonte weer lós over. Altijd als ge met Wannes optrekt, natuurlijk ...
'k Denk dat de Silvia zich vandaag toch wel enorm kranig gehouden heeft. Afgezien van wat plastieken bazaar, is er niet veel gesneuveld (nog is sorry, Johan, maar dat ding hing in mijne weg ). Beetje jammer dat er geen sper op zit natuurlijk, dan had ge haar echt optimaal kunnen benutten. Voor de snelheid moet ge't niet doen, maar 't driften is eens zo leuk ... De eerste rond had ik't gevoel 't leven te laten samen met Johan in een 20 (?) jaar oude Nissan ... Niet meteen de meest prettige gedachte. Maar 't bleek al snel dat het rood afgebladerd stuurtje éffectief op de wielen was aangesloten, en dat Johan bovendien nog wist wat ermee aan te vangen. 'k Moet zeggen : chapeau, ge hebt daar een paar mooie bochten/slides neergezet
Maar zoals ik tegen -denk ik- Avantus en Matteo gezegd heb, was 't na een ronde of 5-6 al om zeep ... 'k Had een beetje de indruk dat je wat overmoedig begon te worden, en de Silvia wat meer zélf haar richting liet kiezen ...
Soit, 't was een meer dan plezante namiddag. Doen we nog es over !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Denniske Bekijk BerichtenStevenVdw ik heb u nog gezien, ik stook m'n hand nog op toen je naar 'de groep' reedt (op het einde)
aaaaaaaaa dat was jij, ik dacht al, hoe kent die mij ?? En dacht ff da ik moest stoppen voor nen foto ofzo, maarja, ik wist totaal niet wie je was, sorry zunne, volgende keer zal ik showke geven
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Denniske Bekijk BerichtenStevenVdw ik heb u nog gezien, ik stook m'n hand nog op toen je naar 'de groep' reedt (op het einde)
Comment
-
was wel de max vandaag...zo op hol slagen met die zwalpkar is gewoon te gek...alleen aan die dubbele chican wou het nooit echt snor komen...alleen als ik de bocht kon fsnijden( over die klote curps)dan kon ik het gat wat bijhouden...anders kwam de terugslag een beetje fel over ...de voorste banden hadden in vergelijking tot de achterste veel minder grip...en mijn remmen wou ik zo min mogelijk gebruiken , want anders kan ik alle 2 ronden binnen komen...dus altijd veel te snel de bocht in en een beetje stuurtje snokken ...ook liggen de versnellingen van de silvia nit echt goed op zolder...zo duw ik hem in 3 juist voor de eerste rechtse, geef ik een korte snok om het gat te plaatsen , schuift hij mooi door de bocht...maar dan krijg ik de wissel niet gemaakt...want op dat moment heb ik niet genoeg power om hem recht te driften , en ik heb eens in zijn 2 geprobeerd, maar dan moet ik eigenlijk plat in de volgende linkse naar 3 schakelen , en op dat moment ben ik nog te veel met het stuur bezig...
het is ook niet mijn bedoeling van steeds door het grind te gaan ( ik had dat nog nooit eerder voor gehad trouwens ...en vandaag wel 4 keer....een beetje te overmoedig wsl door al die aanwezige forummers )mijn excuses dan ook voor het vuil maken van de baan....
aan de kanaalbocht leek het ook wel allemaal erger dan het eigenlijk was....op het moment dat je in de bak gaat is het immers de bedoeling van vol door te gaan , want anders kom je vast te zitten....
Heb nog wel zware problemen gekend om de wagen op te laden....wat bleek nu ... de handrem was al blijven plakken van toen ik toekwam...en door te rijden dacht ik dat het wel allemaal los zou komen...mis dus ...de remblokjes waren blijven plakken en waren helemaal versmolten met de schijf...en vooruit ging perfect..maar achteruit geen meter....
wsl zal dat ook wel de oorzaak geweest zijn , dat hij beter naar rechts drifte dan naar links...dat zat constant te schuren...
nu hebben we hem uiteindelijk toch op de remorque gekregen..maar eens thuis kreeg ik hem er niet meer af... dus mijne maat zal hem er nu met de heftruck moeten afheffen vrees ik....
Nu heb ik de kans om in nederland een andere silvia te gaan halen, tegen een gunstprijs, maar ik weet het eigenlijk niet zo goed....het is een grave kar , maar er zijn geen ballen stukken voor te vinden...misschien kan ik beter de kat uit de boom kijken en eens ergens een E30 zoeken ...wat zouden jullie doen? de silvia in nederland kost 600€...
Comment
-
Voila terug thuis aangekomen, douchke gepakt en de fritketel nogis opgezet.
Heb vandaag een reuze dag gehad, het begon al 's morgens vroeg toen we al kennis maakten met de aw cursisten.
Toffe bende hebben we gehad met daggie, steven, tomski en nicolas.
Verder weer nieuwe AW leden ontmoet en das ook fijn
Daggie merci voor dat ritje in the porscha
Voor de rest die theorie en instructor laps stelden niks voor eingelijk... wel spijtig van als je van 0 begint tja dat weet je nogaltijd niets als het geheel nieuw voor iemand is.
Pace car laps was wel tof en dan tijdens free driving eindelijk eens die gti eens kunnen laten gaan. Hij is verre van slecht te noemen voor een fwd, een van de leukste fwd zelf. Zijn ophanging heeft het beregoed gedaan vond ik, goodyear's zijn fijne hapjes uit langs de threads en de remmen zijn iets minder krachtig nu
Ook heb ik ontdekt dat de gti fool proof is. de electronica regelt alles en tijdens mijn 2e instructor laps zelf overstuurd de 1e bocht ingegaan en hij ( ESP ) liet dat toe gewoon tegensturen en whoppa zo easy Onderstuur juist van t zelfde he Gio moest mijn rem nog niet aanraken of ik was al in de goeie richting terug verder.
Verder nog een paar pics getrokken van de AW cars en die f430
Comment
Comment