Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vrij rijden circuit van Zolder (Eran racing)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• DaggieBe nu:

Ik moet zeggen: zo'n Cayman op 17" is best nog racy, vind ik...
    Lekker laag.
    Hou die velgen voor trackdays, (semi)slicks erop laten trekken

Het Astra-tjoeningkrel kwam ik vandaag nog tegen in Olen

Die pakt niet zo goed op foto

Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
    Bestelt
    1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• waarom zet jij 3x dezelfde foto?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
        Bestelt
        1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Bestelt
          1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Thnx Lotuzzz !!!

Misschien dat de 17" velgen nog wel geschikt zijn eigenlijk voor circuit. Ik moet alleen andere banden hebben, want deze zijn te zacht.

Zal mij in ieder geval goedkoper uitkomen

Comment

• Ik wil ook eens zo'n trackday doen. Als 't de eerste keer is, is die cursus verplicht zeker ? Maar blijkbaar niet echt leerzaam ?

Comment

• Eerste keer is cursus verplicht ja.

Als je nog nooit op circuit gereden hebt, is het relatief nuttig. Ze leggen je uit wat de vlaggen betekenen enzo (ik kende alleen de finishvlag van op mijn GPS ...).

Daarna zijn het 1/2/3 rondjes met een instructeur. Die vond ik redelijk tijdverspilling, die mens zat te zagen dat ik te hard reed. Hij vertelt wel wanneer je moet beginnen remmen en wanneer je (pas) mag insturen.

Daarna zijn het 7/8 rondjes achter de pacecar, die vond ik heel nuttig, zeker als je dicht vooraan rijdt, leer je veel bij over het circuit.

Daarna kan je op eigen tempo het circuit leren kennen ... steeds harder. Tot een Golf GTI en een Clio Cup in uw baan rijden, en ge besluit ze alle 2 maar tegelijk voorbij te vliegen, lekker tussen beide in

(en mocht ik 1 ronde meer kunnen rijden hebben, die pipo met zijn 997 4S had er ook aan geloofd ... ik geef toe .. het zal aan de bestuurder gelegen hebben)

Comment

• Zie es hoe profi ... Dat hebben we weer mooi geregeld (Denk wel dat ge den Dikke dankbaar moogt zijn )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                    Ik wil ook eens zo'n trackday doen. Als 't de eerste keer is, is die cursus verplicht zeker ? Maar blijkbaar niet echt leerzaam ?
                    Je slaat de nagel op de kop ! Zie het gewoon als "het verkrijgen van het Eran pasje", daarmee kan je dan altijd vrij rijden als ze ergens een trackday organiseren. En dat is niet echt een cursus hoor, eerst wat rondjes met instructeur, is zo voorbij, dan enkele ronden achter pacecar, duurt iets langer en kan je toch wel iets van opsteken en daarna hebben wij 1,5 uur vrij rijden gekregen + nog een bon voor een extra uur (kan je die dag zelf of later gebruiken). Dus best toch wel waar voor uw geld vind ik !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                      Ik wil ook eens zo'n trackday doen. Als 't de eerste keer is, is die cursus verplicht zeker ? Maar blijkbaar niet echt leerzaam ?
                      Van die instructeur heb ik niks opgestoken. Ik wist ook wel dat je traag de bocht inmoet zodat je bij het uitrijden op het gas kan. Maar als je een bocht nog niet kent, kan je die onmogelijk inschatten. Plots rij je voor de villeneuve chicane omhoog, zie je de ballen en dan roept men gasgeven. Sorry maar als ik niet weet wat erachter komt dan hou ik me wat in! Ik ben nochtans overtuigd dat je heel veel kan leren van een instructeur maar niet op die manier. Eerst zou de instructeur moeten rijden en je wijzen op het hetgeen hij doet en dan pas jou laten rijden.

Comment

• Next up: stevenvdw

Een E39 die er echt perfect uitziet: Dat sportieve kleurtje, velgjes, M-pack...

Beetje de boot van het gezelschap gisteren toch wel

Bestelt
                        1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Toch gaat dat verrassend elegant de Jacky Ickx chicane door

Bestelt
                          1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Bestelt
                            1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• nikolaswinne zijn beurt

Vanuit Tomski z'n rood gevaar:

Dat is die 230-pk-en-een-stel-losse-wielbouten-linksvoor-MINI
                              Bestelt
                              1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                                Next up: stevenvdw

Beetje de boot van het gezelschap gisteren toch wel
                                Je kan het toch zo mooi verwoorden hé

PS: super bedankt voor de pics, altijd leuk als herinnering !!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stevenvdw Bekijk Berichten
                                  Je kan het toch zo mooi verwoorden hé

PS: super bedankt voor de pics, altijd leuk als herinnering !!
                                  Volgende keer een Jetski
                                  Bestelt
                                  1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Steven heeft een GIO-style koelbox

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
                                      Steven heeft een GIO-style koelbox
                                      Serieus ?? Diegene die ik fotografeerde ??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk Berichten
                                        Serieus ?? Diegene die ik fotografeerde ??
                                        yep!

Last edited by ; 23/04/2008, 16:37.

Comment

• die klote gele boordsteen strips zijn echt wel taai om over te vliegen... gisteren effe een poging gedaan , maar ik denk niet dat ik dat dikwijls zal moeten doen als ik nog effe wil blijven doorgaan...vind het een domme oplossing...

Comment

Working...
                                          X