Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vrij rijden circuit van Zolder (Eran racing)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Eén van de snelste bochten in Zolder is de Bianchi. Dat is de rechtse die naar het recht stuk achter de pits leidt.


    Als het fout gaat, ziet dat er meestal zo uit:


    A 928 is chasing and Escort RS in Zolder and looses it in the Bianchi
    Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
    Bestelt
    1995 Mazda MX-5 1.8

    Comment


    • Bravo voor't Fordje

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
        Bravo voor't Fordje
        Ik wist dat jij die mooi ging vinden


        Zalig karretje!
        Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
        Bestelt
        1995 Mazda MX-5 1.8

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
          Eén van de snelste bochten in Zolder is de Bianchi. Dat is de rechtse die naar het recht stuk achter de pits leidt.


          Als het fout gaat, ziet dat er meestal zo uit:


          http://www.youtube.com/watch?v=EpsaxK5HQME
          Die voorganger lijkt mij de mede-oorzaak. De bestuurder gaat grotere risico's nemen (OK, mag hij niet doen) omdat de voorligger hem niet doorlaat.
          BMW E46 318d '05

          VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

          Comment


          • Ik heb mijn verlof voor 10/10 al aangevraagd !

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2 Bekijk Berichten
              Die voorganger lijkt mij de mede-oorzaak. De bestuurder gaat grotere risico's nemen (OK, mag hij niet doen) omdat de voorligger hem niet doorlaat.
              Dit is nu wel van een echte race, dus die moest die Porsche ook niet voorlaten eigenlijk
              Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
              Bestelt
              1995 Mazda MX-5 1.8

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                Dit is nu wel van een echte race, dus die moest die Porsche ook niet voorlaten eigenlijk
                Serieus? 't Snelheidsverschil lijkt mij nochtans aanzienlijk waarmee de gecrashte de voorligger op bepaalde momenten naderde. Een blauwe vlag had niet misstaan.
                BMW E46 318d '05

                VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door DaggieBe Bekijk Berichten
                  Ik heb mijn verlof voor 10/10 al aangevraagd !
                  Ik heb mezelf ook verlof aangevraagd voor 10/10 én goedgekeurd

                  Jipie !!!

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Denniske Bekijk Berichten
                    Was die Civic Type R van u ?
                    yep

                    niemand die gecrashte golf gezien?
                    Geen flauw idee wat voor type het was.(voorkant stak helemaal ineen)

                    Comment


                    • ik denk dat ik ook nog eens voor wat afleiding ga komen zorgen als ze mijn achterste remmen terug los krijgen... en ja ...ik beloof dat ik zal proberen om uit het grind te blijven

                      Comment


                      • mercikes lotus voor de pics

                        Comment


                        • Het is deze dus...





                          Comment


                          • Zal wel zijn

                            Hoe vet de uwe ook mag zijn, deze gaat er los over.

                            Daar kan geen SLK, TT of Boxster aan tippen.
                            Een Cayman.....misschien.

                            Comment


                            • Idd, zeer geile bak van die gelukkige hollander!

                              Comment


                              • Ik heb problemen om mijn foto's .
                                En veel te wijnig tijd
                                maar ze komen er aan.
                                Last edited by jurbe; 21/09/2007, 21:44.
                                Nissan QQ driver.

                                Comment


                                • Zoveel spijt dat ik er niet kon zijn, echt

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                                    Zoveel spijt dat ik er niet kon zijn, echt
                                    Zolder ligt er volgende maand nog
                                    Zolder ligt er volgend jaar nog
                                    Zolder ligt er misschien binnen 5 jaar ook nog

                                    Tijd genoeg.
                                    Prioriteiten stellen is de boodschap.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                                      2:11 met passagier en met de nieuwe chicane is een lekkere tijd voor een newbee, vind ik, en waarschijnlijk niet eens de snelste van je reeks.
                                      Ja, goeie tijd! Als je sneller wil, moet je een wegauto (= niet voor circuit geprepareerd) erg hard gaan aanpakken, dat 't eigenlijk niet mooi meer is.

                                      Ik reed rond de 2:10 op 't oud circuit, met respect voor de auto. Met hard beginnen te pushen kwam ik uit op 2:06 à 2:07, en enkel met de auto compleet gék aan te pakken én continu tegen de limiet aan te gaan rijden kwam ik daar nog onder (een goeie 2:04).

                                      't Verschil in fun is minimaal, eigenlijk. Woensdag reed ik "op m'n dooie gemakjes" rondjes van om en bij de 2:14 à 2:16, en de auto zag daarvan niks af. Ik heb bijna 3 kwartier aan een stuk non-stop gereden, in m'n tweede stint. Hemels.

                                      Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                                      @ Gilles: Jij zet DSC af op circuit waarschijnlijk? Kan je eens vergelijken tussen op en af, wat circuitgebruik betreft?
                                      Wel, op 't droge krijg ik die 255 Michelins achteraan nooit aan hun gripgrens, dus van onverwacht overstuur onder vollast moest ik niet bang zijn. De kont ging soms wel een half pasje opzij als je keihard kwam aanremmen voor 'n bocht en al begon in te sturen als je de remmen nog niet had losgelaten, maar dat overstuur valt zeer makkelijk te controleren.

                                      Dus ... ik vond dat ik op dat vlak geen ESP (DSC) noch ASR (ASC) nodig had.

                                      Anderzijds: als je in een bocht vol op 't gas gaat met alle rijhulpsystemen aan, dan houdt 'ie in omdat 'ie denkt/voelt dat 'ie misschien over de ingestelde veiligheidslimiet zou gaan. Dan duw je net voor de apex al 't gas in maar er gebeurt gewoon niks. En dat voor eventjes: pas als je bijna je voorwielen rechtuit hebt staan, liet 'ie weer extra kracht toe. Hatelijk.

                                      Daarom wou ik dus zowiezo 't DSC uit hebben staan.



                                      Met alles uit (op 't droge) kan je zo'n BMW '3 met sportonderstel en potent rubber echt de bocht in lootsen zoals je wil. De voortrein is zeer nauwkeurig en je voelt onmiddellijk wanneer je 'n beetje te snel gaat in het stuur. Nog iets minder gas dan totdat de auto evt. nét voldoende is vertraagd en/of de voorwielen weer net voldoende grip hebben om de gekozen lijn te volgen, en klaar is Kees.
                                      Bovendien heb je met ingeschakeld ESP/ASR ook de neiging om vaak tevéél te sturen, te kort dus. Dat triggert 't ESP natuurlijk helemaal. Zonder voel je zelf wat 't ESP tegengaat, en met wat feeling pas je zo je rijlijnen aan tot wat ze moeten zijn. De ganse breedte van 't circuit gebruiken leer je pas met alles uit, vind ik, omdat je dan weet hoe snel je auto kan op welk punt in welke bocht ... terwijl 't ESP anders veel vroeger ingrijpt en je dus nooit naar de grens toe kan werken.

                                      En soms moet je ook 'n beetje kunnen glijden, zoals in de chicane, waar je met ingeschakeld ESP, zeker na 't wisselen van rechts naar links (lastwissel) een hard "in toom" gedwongen auto hebt. Met 't ESP uit kan je 'm mooi z'n gang laten gaan, en op den duur is 't zelfs doenbaar om een "stomme leasingbreak" mooi in de eerste rechtse te laten "zetten" om zo een optimale uitgangspositie te hebben voor de linkse die quasi onmiddellijk erna komt.




                                      'k Moet wel zeggen ... als je zo gaat rijden ... dan slijt je gewone wegmateriaal gék snel. 'k Vind dat wat pijnlijk, op één uur je voorste schijfremmen naar de vaantjes koken en de buitenkant van je banden ruw en slick zetten. Ik heb dan ook niet meer zo gereden, en 'k plan dat ook niet meer te doen met seriemateriaal. 't Is té zonde... en te duur ook.

                                      Comment


                                      • Ik probeer nog eens een paar foto's online te zetten.
                                        Nissan QQ driver.

                                        Comment


                                        • Zo als je ziet gaat dit weer niet zoals ik het zou willen.
                                          Heb wel een fotoboek aan gemaakt bij telenet.
                                          Indien iemand meer foto's wil even E-mail geven kan ik ze door sturen.
                                          Nissan QQ driver.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X