Mededeling

Collapse
No announcement yet.

86e Autosalon 17/01/2008 - 27/01/2008

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vandaag ben ik ook geweest.
    Een aantal auto's van naderbij bekeken, en 'k heb toch veel bijgeleerd:
    • De Jaguar XF was een teleurstelling, maar dat voelde ik eigenlijk al aankomen.
      Het radiatorrooster was bvb. zéér fragiel en was niet meer dan "Made in China" kunststof waar ook de pistoolkes, die je bij 't eendjes vangen op de kermis wint, uit gemaakt zijn. De koffer is belachelijk klein en laag voor zo'n wagen, zwarte gordels in een beige interieur is een big no-no (Audi houdt daar bvb. wél rekening mee), een knullige armsteun op de achterbank, 'n onaangenaam aanvoelend alu-look meshing-structuur op de deuren en op 't dash, ... . Jammer.
      De Jaguar X-type is ook niet verbeterd sinds de vorige keer ik 'm zag. Hier zat het radiatorrooster écht los, de achterbank zit slecht (te rechte rug), onaangename kunststof in gans 't interieur. Ik ben der maar vlug terug uitgestapt omdat deze toch niet meer in aanmerking kwam. 't Ding is aan vervanging toe, maar die gaat er niet komen, heb ik verstaan ?
    • De grootste verrassing, voor mij dan toch, is het merk Hyundai op zich. Als je ziet wat voor afwerking ze 7-8 jaar geleden maar afleverden in vgl. met de concurrentie, en als je ze nú ziet... . 'n Grote concurrent voor de traditionele Japanners en de Fransen, ongetwijfeld (mss niet in Europa, maar in de US zeker wel). Zelfs de Grandeur zag er niet mis uit !
    • De Citroën C5 is niet mis, verre van. 't Exterieur is eigenlijk zéér knap, maar van 't interieur werd ik warm noch koud. De kunststof is wel van een bedenkelijke kwaliteit, want ik zag al blaasvorming op de kunststof op de deuren. Maar 't kan bij de productie-modellen op punt gesteld zijn, hoop ik. Maar 'ie is niet mis, zéker niet.
    • De Peugeot 607 is dríngend aan vervanging toe. Aan de buitenkant kan 'ie nog best mee, maar 't interieur is toch maar verouderd van afwerking en materiaalkeuze (de hendels aan 't stuur zijn nog steeds dezelfde als in een Peugeot 206, bvb.).
    • De Audi A4 is voor mij duidelijk dé referentie in zijn klasse geworden, die afwerking is angstaanjagend goed. Audi is ferm goed bezig, met de A5 en de A5 sedan nemen ze toch een voorsprong tegenover de concurrentie. De A3 cabrio en A1 waren mijn ding echter niet, 'k vind ze lelijk eigenlijk.
    • De Mercedes C-klasse doet, ook al is 'ie nog heel recent, qua afwerking toch wat onder voor de A4. De achterbank is een ramp qua comfort (ik vind mijn 11 jaar oude Volvo S40 zelfs nog beter zitten dan dat), de knopjes voelen voor mij te losjes aan, de kunststof is me iets te hard en 't stuur is mij té lelijk. Maar hij is globaal gezien zéker niet lelijk.
      't Is wel een gevaarlijk ding: ik deed de koffer met één hand open en 'k had bekan een ontwrichte kaak ware 't niet dat ik nog nét mijn hoofd boven 't kofferdeksel kon wegtrekken. Djeezes man ! Hoe komen ze der toch bij ?!
    • De Fiat 500 is .
    • De stand van Saab was, ons niet meegerekend, helemaal _leeg_.
      Jammer dat 't merk maar zo'n aantrekkingskracht meer heeft. De 9-5 is mss wel héél verouderd (er stond dan ook maar éne), maar de 9-3 kan nog wel mee, vind ik.
    Life's too short. Not to. Live it.
    1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
    2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
    2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
    2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Oh ja, in de hal van Mercedes was 't dus echt pókkéwarm, vond ik. Was ik daarin de enige, of vonden jullie dat ook ?
      Ze waren wel zo vriendelijk om ons een frisse cola aan te bieden toen we daarboven zaten. Had ik wel nood aan.
      Life's too short. Not to. Live it.
      1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
      2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
      2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
      2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• bij ons ook, dinsdagavond. Heb daar tomatensapke gekregen, zeer lekker. Niet zo van die cafebucht.

2015 Volvo V60 D2 aut.
        2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
          Oh ja, in de hal van Mercedes was 't dus echt pókkéwarm, vond ik. Was ik daarin de enige, of vonden jullie dat ook ?
          Ze waren wel zo vriendelijk om ons een frisse cola aan te bieden toen we daarboven zaten. Had ik wel nood aan.
          Het was er inderdaad warm. En druk was het er ook, het was aanschuiven om in paleis 10 binnen te raken.

Comment

• Staat er ook een Astra OPC?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SilverArrow Bekijk Berichten
              En druk was het er ook, het was aanschuiven om in paleis 10 binnen te raken.
              Hoe was het in de Patio?

Comment

• Waarom is het op het autosalon altijd tropisch warm denkt ge? Dan blijven de mensen niet te lang rondhangen en kunnen meer mensen in de auto's plaatsnemen. Bekend trucske. En natuurlijk kunt ge die arme hostesskes geen koude laten lijden he.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                  Waarom is het op het autosalon altijd tropisch warm denkt ge? Dan blijven de mensen niet te lang rondhangen en kunnen meer mensen in de auto's plaatsnemen. Bekend trucske. En natuurlijk kunt ge die arme hostesskes geen koude laten lijden he.
                  En het belangrijkste: dan drinkt men ook meer !! kassa kassa

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Auto1 Bekijk Berichten
                    Hoe was het in de Patio?
                    Ook zeer druk, ik heb daar amper een auto gezien.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
                      Oh ja, in de hal van Mercedes was 't dus echt pókkéwarm, vond ik. Was ik daarin de enige, of vonden jullie dat ook ?
                      Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                      Waarom is het op het autosalon altijd tropisch warm denkt ge? Dan blijven de mensen niet te lang rondhangen en kunnen meer mensen in de auto's plaatsnemen. Bekend trucske. En natuurlijk kunt ge die arme hostesskes geen koude laten lijden he.
                      Gadver, da's daarom? Ik zweet mij altijd een ongeluk op zo'n autosalon!

Comment

Ook zeer druk, ik heb daar amper een auto gezien.
                        Vorig salon kon ik daar gewoon niet binnen, het zweet van de menigte kwam gewoon op me af

Heb ik dan maar over geslagen, ik ging wel meest voor die hal maar dan moet het wel iets rustiger zijn

Dit jaar wat vroeger naar de Patio gaan denk ik

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                          Gadver, da's daarom? Ik zweet mij altijd een ongeluk op zo'n autosalon!
                          Ik was heel blij da ik mijne jas in den auto heb laten liggen.

Comment

Ik was heel blij da ik mijne jas in den auto heb laten liggen.
                            Zowiezo vliegt die bij mij direct in de vestiare. Een dunne pull en een hemd, meer is teveel. En na een uur vliegt de pull al uit! Ik krijg het altijd warm onder al die spots!

Comment

• Ik ga een domme vraag stellen:

Als je met de GPS naar het autosalon wil rijden, wat moet je dan ingeven als 'adres'? Geraak je er als je 'romeinsesteenweg - brussel' ingeeft?