Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto Moto d'Epoca Padova en Supercar Valley

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Ook hier weer geen camera's. Het carbon wordt er zelf gemaakt en gebakken in 2 ovens. Onder een doek stond een Zonda F Roadster in puur carbon. De wagen die op autoshows stond en wat reparaties nodig had. Er stond ook nog een gele F Coupé om een stofcover uit te testen . De showroom was wel te fotograferen en daar stond de eerste 'Zonda', nr.6 want de eerste 5 werden C12 genoemd. Ook deze had geen verf en stond dus te schitteren in naakt carbon. De eigenaar is niemand minder dan Horacio himself. De blauwe speelde een rol in een film van Vaillant blijkbaar.



    Comment


    • #42
      Een Britse journalist kreeg er ook één mee en had nog een kleine Lotus mee 'om te vergelijken'.





      Comment


      • #43


        Comment


        • #44
          Panini was next: veel leuke Maserati's maar ook nog andere





          Comment


          • #45




            Comment


            • #46




              Comment


              • #47
                Deze was echt prachtig:





                Comment


                • #48
                  Langs de Via Emilia zitten er wel leuke dealers:





                  Comment


                  • #49
                    De volgende dag begon met een bezoek aan de Tonino Lamborghini Collection, veel prototypes en one-offs met een compleet beeld over Lamborghini, ook de tractors, hydraulica, helikopters en airco's. We hadden een afspraak met Fabio, een neef van Ferruccio. Op het einde komt de aap uit de mouw als hij plots €10 per persoon voor de rondleiding vraagt. Niet onbegrijpelijk, maar de manier waarop vond ik wat brutaal.





                    Als je goed kijkt zie je er een helikopter in

                    Comment


                    • #50
                      Urraco proto's:





                      Comment


                      • #51
                        Het eerste model van Lamborghini, weliswaar zonder motor of interieur:





                        Jalpa proto:

                        Comment


                        • #52


                          links de persoonlijke Miura van Ferruccio:



                          bootje:

                          Comment


                          • #53
                            Op zoek naar B-Engineering (wat 2 uur duurde om te vinden) kwamen we dit tegen:



                            Comment


                            • #54
                              Nadat we de juiste weg hadden gevonden, zagen we de verlaten Bugatti fabriek...



                              Comment


                              • #55
                                Het was blijkbaar lunchtijd bij B-Engineering en we kregen een rondleiding van Gianni. De EB110's komen hier nog altijd op onderhoud.





                                De Edonis gebruikt dezelfde banden als de Veyron, de velgen hebben precies nog een ringel rond en dan pas de band en daarmee is hij runflat tot 200km/u:

                                Comment


                                • #56
                                  Een SS:



                                  Het prototype van de EB110:



                                  Comment


                                  • #57




                                    Helemaal uit carbon:

                                    Comment


                                    • #58
                                      Omdat er aan 2 wagens van andere merken in de loods ernaast werd gewerkt, mochten we er niet binnen, en dat vond Gianni zo erg at we allerlei Bugatti boekjes en posters meekregen, de hertekende achterkant mochten zien (maar die ga ik niet op Internet zwieren ), nieuwe onderdelen voor de motor en de dynoruns van de Edonis. 714 pk en 798 Nm...





                                      Comment


                                      • #59





                                        De koetswerkplaten werden daar niet gemaakt maar bij Autosport, zei hij. Vijf minuten later waren we op weg naar Autosport .



                                        Fotograferen mocht niet want de klant wil niet dat er foto's van hun wagens in restauratie overal rondzwerven. Maar restaureren kunnen ze wel! Het stond er vol van oude Maserati's en Ferrari's, nu waren ze bezig aan de 250 SWB van Stirling Moss die de Tourist Trophy in 1960 heeft gewonnen. Verder stond er ook een fantastisch gerestaureerde 250 TR en een gouden Miura SV die echt beter dan nieuw was. Verder wachtten ook nog een LP400 en nog 2 andere Miura's op restauratie.

                                        Comment


                                        • #60
                                          Maserati:



                                          Mooi gebouw, mooie wagens
                                          Ik denk dat het juist pressvoorstelling van de QP Sport GT S was. Binnen stond een MC12 Versione Corse



                                          Comment

                                          Working...
                                          X