Mededeling

Collapse
No announcement yet.

goodwood festival of speed

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door ICEFARMER Bekijk Berichten


    dik
    Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel
    ... De snelheidslimieten zijn overal zo gelegd dat je zelfs met 4 platte banden en olie op de baan nog door de bocht kunt aan de maximum toegelaten snelheid ...

    Comment


    • Ok hier komt het dan.

      Omdat een accreditatie voor Goodwood geen haalbare kaart bleek,ben ik het over een ander boeg gaan gooien.
      Eén van mijn automotive dromen was eens Goodwood van de "inside" mee te maken.
      Aangezien ik geen racer met een indrukwekkende carriére of een gerenomeerd autojournalist ben,weet ik dat ik allesind niet moet hopen om zelf achter een stuur te kruipen,een passagiersrit zou ik al geweldig vinden.

      Daarom ben ik wat beginnen rondmailen,naar deelnemende automerken,kleine Britse fabriekanten,race-en rallyteams,collectioneurs,....

      Dikwijls zonder antwoord,vaak met een vriendelijke nee,sommigen hadden zelfs mijn gegevens doorgespeeld aan Belgische invoerders,waarmee ik natuurlijk geen stap verder kwam.

      Tot ik op een dag een mail krijg van een medewerkster van Mr Perez.In de mail staan de contactgegevens van een zekere Dan teammanager van het team,en dat ik daarmee contact moet opnemen,"Dat alles dan wel voor elkaar komt".

      Waarover ik natuurlijk geen gras laat groeien.
      Na wat mails komen we tot een afspraak.Er word wel van mij verwacht dat ik zelf een helm en een overall bij heb.
      Een racelicentie blijkt ook nodig,maar volgens Dan kan dit ter plaatse geregeld worden voor enkel 10-tal ponden.

      Een helm word snel geleverd door Geert ( http://www.gamequarter.be/new/v4/for...ead.php?t=1914 ),een overal is gezien mijn postuur al wat moeilijker.Ik plaats wat oproepen met weinig gevog tot Jeroen ( http://www.gamequarter.be/new/v4/forum/member.php?u=18 ) mij een goeie tip bezorgd en ik dan toch nog op tijd een overall krijg.
      Hopelijk word dit geen moeite voor niets,denk ik steeds,ik word ook steeds nerveuzer.

      Zaterdagmorgen vroeg vertrekken we dan naar Goodwood.Wanneer we aankomen trekken we onmiddelijk naar de rallypaddock bovenaan de heuvelklim.
      Na enkele minuten vinden we Dan en na wat kennismakingen loopt hij met mij mee naar een kantoortje waar ik een medisch formulier moet invullen,foto´s worden genomen en ik een passenger-badge rond de arm krijg.
      Pas nu begin ik er in te geloven.

      Dan neemt mij mee naar het wagenpark,blijkt dat het team 2 wagens mee heeft.
      Vervolgens word ik net als een kind voor de keuze gezet,"wie zie je liefst je vader of je moeder.
      Ik krijg de keuze tussen een Audi Sport Quattro,bestuurd door een mekenieker van het team.


      Of een Lancia Stratos bestuurd door de ex-wereldkampioen rally Björn Waldegard.


      Björn werd in 1979 de eerste officiele wereldkampioen met Ford.In zijn loopbaan haalde de Zweed 16 overwinningen in het WK,en reed voor verschillende automerken zoals Porsche,Lancia,Ford,Mercedes en Toyota.

      Voor mij is de keuze dan ook snel gemaakt,het word de Stratos.

      Na wat rondlopen word het tijd om mij voor het eerst eens in de wagen te plaatsen.
      Al lijkt de mekanieker zich hier af te vragen hoe dat zal lukken.





      Qua ruimte blijkt dit inderdaad tegen te vallen,maar zelfs al moet er een schoenlepel aan te pas komen,ik zal meerijden.
      Ik wring mezelf in de bijrijdersstoel,man dit is krap,de zetel kan niet verder naar achter en mijn knieen zitten tegen het dashbord.De rechterkant van mijn hoofd zit tegen de rolkooi,en dan heb ik nog niet eens een helm op.



      Last edited by ; 11/07/2009, 22:41.

      Comment


      • Daarna word het serieus,Björn Waldegard komt aan nadat hij bij de mensen van Toyota de toelating heeft gevraagd om met de Lancia te mogen rijden.
        Waldegard staat blijkbaar voor dit weekend onder contract bij Toyota.

        Waldegard heeft zij raceplunje reeds aan,waarna ik ook mijzelf omkleed.



        Het team helpt mij in de wagen,met de helm op en die dikke warme overall lijkt het nog moeilijker te lukken.



        Het lukt maar ik zit nu nog meer gekneld dan daarnet.Terug knieen tegen het dashbord,maar met de helm op moet ik nu zelfs mijn hoofd wat schuin houden e kan ik bijna niet naar rechts kijken.
        Ik vraag mij af hoe die rallypiloten dit duizenden kiometers uithielden vroeger.

        Iemand heeft enkele minuten vooraf de wagen op de gewone wegen warmgereden en buiten is het intussen ook behoorlijk warm.
        Wat ervoor zorgt dat de kleine cocpit reeds snikheet is,onmiddelijk word ik bevangen door de warmte.
        Ik vraag mij af hoe lang ik dit volhou,want ondanks dat ik geen claustrofobie heb lijk ik eventjes misselijk te worden.



        Veel tijd om te panikeren is er echter niet,Waldegard zet de wagen in eerste en we hobbelen reeds door de paddock.
        Ik zie hoe mijn piloot zijn raam wat omlaag doet,ik doe snel hetzelfde (de Stratos heeft een wat vreemd systeem om de ramen te openenen) ,dit is stukken beter.

        + YouTube Video
        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
        Last edited by ; 11/07/2009, 23:27.

        Comment


        • Na wat aanschuiven komen we bijna aan de start van de proef ,we zien nu reeds da wagens voor ons van start gaan.
          Björn stuurt de wagen naar de startplaats en zoekt een goede kant op het losse zand.

          Daarna word er afgeteld,nog enkele ogenblikken en ik ga van start op de Forest Stage op het Festival of Speed in Goodwood, a dream is coming true!!!

          En dan zijn we weg,eventjes lijkt de Stratos zichzelf in te graven,je voelt gewoon de achterkant in het zand zakken,waarna we vooruit schieten en reeds de eerste bocht induiken.
          Waldegard wil blijkbaar nog eens tonen wat hij kan,en besluit er ondanks zijn 66-jarige leeftijd er als een jonge gast in te vliegen.

          + YouTube Video
          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


          Vanaf de 2de bocht zie je dat het parcours heuvelafwaarts gaat.Ondanks de ruwe ondergrond,het parcours zit vol putten en kuilen,danst de wagen van de ene bocht naar de andere.
          Wanneer we aan de onderkant van de proef komen,ligt er een asfaltbocht waar we in een vloeende beweging doorglijden.Dan komt weer de ene bocht na de andere,hoewel we toch af en toe vol in 4de versnelling gaan.
          Op de terugweg is er zelf een jump na een redelijk lang recht stuk,voor ik het goed en wel besef hangen we met alle 4 de wielen los in de lucht om met een harde klap terug te landen.

          Nu volgen de videobeelden die ik kon maken,spijtig genoeg had ik geen HD-camera ter beschikking en konden we niets vast monteren.De kwaliteit en vooral de stabiliteit is er dan ook naar.
          Maar het geeft vooral een goede indruk hoe het er aan toe ging,en dat vind ik het belangrijkste.
          Let er vooral op hoe snel de bomen soms passeren.

          Hier zie je ons zowat halfweg en aan het keerpunt.

          + YouTube Video
          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


          Dit is het stuk met de "jump" en de finish.


          + YouTube Video
          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


          Hier zie je de volledige ronde van start tot finish.Jump op 2.20

          + YouTube Video
          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


          Enkele shots door mijn vrouwtje gemaakt,ze was echter verrast dat we reeds zo snel aan de start stonden.





          1.7 mijl en nog geen 3 minuten later komen we over de finisch,wat mij betreft mogen we nog een tijdje doorgaan,dit was in één woord fantastish,en alle moeite dubbel en dik waard.
          Hopelijk is dit voor herhaling vatbaar,vooral nu ik een Britse raclicentie heb.



          Met dank aan:
          Geert voor de helm
          Frits Vanhaverbeke voor de overall
          Zwoemba voor de tip en de camera
          Mijn schatje voor haar geduld
          Het complete Perez-team
          Last edited by ; 12/07/2009, 13:25.

          Comment


          • leuk verhaal!!!!!

            Comment


            • Inderdaad! Moet te gek geweest zijn...
              2009 BMW E91 320d
              2002 BMW E46 M3
              2013 ALPINA F11 D5 Biturbo Touring
              2010 MINI R56 Cooper S Mayfair



              Comment


              • Prachtig verhaal, het moet echt een droom zijn die uitkomt! Ik denk niet dat't zo eenvoudig voor elke gewone sterveling om zoiets mee te maken...
                Ga je volgend jaar terug? Indien ja, terug met dat team?

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
                  leuk verhaal!!!!!
                  Oorspronkelijk geplaatst door B3noît Bekijk Berichten
                  Inderdaad! Moet te gek geweest zijn...
                  Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk Berichten
                  Prachtig verhaal, het moet echt een droom zijn die uitkomt! Ik denk niet dat't zo eenvoudig voor elke gewone sterveling om zoiets mee te maken...
                  Ga je volgend jaar terug? Indien ja, terug met dat team?

                  Bedankt allemaal.

                  Het is inderdaad niet simpel om daar in een wagen te geraken.

                  Ik zal het allesinds opnieuw proberen,intussen weer wat mensen leren kennen,altijd goed voor iets hé.

                  Nog wat foto´s v/d supercarrun.











                  Toen we zaterdagavond naar ons hotel in Southampton reden,moesten we bij het verlaten van de parking wat aanschuiven,ook even verderop stond een meisje het verkeer te leiden.
                  En op wat voor een manier,wij hebben daar zeker 5 min staan wachten,kijken en ons een breuk gelachen.

                  Spijtiggenoeg is de muziek die erop stond weggehaald.


                  + YouTube Video
                  ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

                  Comment






                  • Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door ICEFARMER Bekijk Berichten








                      ]
                      599 toch, hij ziet er anders uit? Ziet er alleszins ZEER goed uit met deze velgen.


                      En 2 vrouwen in de alfa , knappe auto.

                      Comment


                      • handling pack???
                        1963 Land Rover Series IIa
                        1994 Mercedes SL320
                        2015 Land Rover Discovery SDV6
                        2016 Porsche Cayenne GTS

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                          handling pack???
                          Soms mag zelfs een supercar nog wat sportiever worden. Zelf zouden we niet direct aan de Ferrari 599 denken, maar Ferrari vond het dan toch nodig om voor de 599 een Handling GT Evoluzione sport pakket te introduceren. Het HGTE pakket werd al op de autosalon van Geneve onthuld en is bedoeld voor de chauffeur […]

                          Comment






                          • Comment


                            • Die lijkt wel van een andere wereld te komen

                              Comment


                              • langs de zijkant is hij erg mooi en de velgen doen we wat aan de saab AERO X denken

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk Berichten
                                  Die lijkt wel van een andere wereld te komen
                                  dat corvetteke met dien kit op??? gewoon uit Italië

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
                                    dat corvetteke met dien kit op??? gewoon uit Italië
                                    Er komt nooit iets gewoon uit Italië? In het echt komt die wagen stukken beter over dan op foto.



                                    Anyweg...





                                    Comment






                                    • Comment


                                      • in 't echt vond ik die Mantide toch wat "overdone" zulle
                                        liever die van de Wannes

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door ICEFARMER Bekijk Berichten


                                          Wauw.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X