Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Goodwood Festival Of Speed

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Goodwood Festival Of Speed

Volgens mij was er vroeger een topic hierover maar het is blijkbaar verdwenen, hierbij...

Goodwood Festival Of Speed:

Geschiedenis:
    Het begon in 1936 waar de Graaf van Richmond een hillclimb hield in zijn park. 5 Jaar eerder had hij de Brooklands Double 12 gewonnen. In 1948 opende hij daar het Goodwood Motor Circuit. Zijn kleinzoon, de huidige graaf, starte in 1993 met het eerste Festival Of Speed op het domein van Goodwood House.

Wat?
    Eén van de grootste, als het niet het grootste, auto event ter wereld. Het vindt plaats op een groot domein Goodwood House genaamd in het zuiden van Engeland.
    Er komen allerlei wagens samen van exoten, tot echte oldies voor een show en een 'hillclimb'. Dit alles gestrekt over 3 fantastische dagen.

Friday is a relaxing day for the enthusiast. Free practice begins at 10:00hrs with all competing cars and motorcycles will run on the track once. You will also see the first stages of the Supercar Run, initial viewing of the Cartier ‘Style et Luxe and air displays. There are Bonhams Sales of automobilia (morning) and cars (afternoon), with entry by catalogue only.

Saturday is official practice day, with all cars and motorcycles running once in the morning and once in the afternoon, beginning at 09:00hrs. You can also see the Sunday Times ‘Driving’ Supercar Run at lunchtime, further viewing of the Cartier ‘Style et Luxe’, as well as live music and air displays throughout the day.

Sunday sees action against the clock as competitors battle for class and outright awards. All cars and motorcycles run once in the morning and once in the afternoon, beginning at 09:00hrs. You can also see the Sunday Times ‘Driving’ Supercar Run at lunchtime, final judging of the Cartier ‘Style et Luxe’ automobile design competition, plus live music and air displays throughout the day. Prize giving takes place at approximately 18:30hrs.

Sites:
    The latest news from the Festival of Speed. Cars, stars and motorsport royalty at the largest event of its kind

The default index page for your new Nexcess hosting account.

SfeerFotos:
    http://www.festivalofspeed.net/galle...ivalofSpeed01/

Zijn er hier soms mensen die er al geweest zijn ? Want ik heb eigenlijk een paar vraagskes :

- hoe lang duurt het voor je iets hoort van je tickets ? Ik heb ze begin deze maand online besteld, maar k heb er nog niks van gehoord
    - is er ergens een leuk en niet zo duur hotel in de buurt om te blijven slapen ? Want om elke dag heen en weer te rijden is het toch wat ver...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peterke
      Zijn er hier soms mensen die er al geweest zijn ? Want ik heb eigenlijk een paar vraagskes :

- hoe lang duurt het voor je iets hoort van je tickets ? Ik heb ze begin deze maand online besteld, maar k heb er nog niks van gehoord
      - is er ergens een leuk en niet zo duur hotel in de buurt om te blijven slapen ? Want om elke dag heen en weer te rijden is het toch wat ver...

vraag het eens aan IceFarmer ... hij heeft vorig jaar geweest, en zal dit jaar terug gaan.

Comment

ik ben er al geweest.

laatste keer was wel in '99, en online tickets bestellen was toen niet echt een optie.
        ik logeerde altijd bij vrienden, maar 'k vermoed wel dat daar in de nabije omgeving iets bed and breakfast-achtig te vinden is.

Comment

Ik ken een aantal personen die steeds met de tent gaan. Er is een festivalterrein in de omgeving en daar kan je vrij goed kamperen. Het is uiteraard geen hotel, maar ik weet niet of je er voor open staat.

Edit: Blijkbaar zou je daar een Comboticket voor nodig moeten hebben...

Ik wil eigenlijk ook reeds jaren gaan. Eens neuzen wanneer het valt.
          Last edited by Roughneck; 28/01/2006, 12:03.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck
            Ik ken een aantal personen die steeds met de tent gaan. Er is een festivalterrein in de omgeving en daar kan je vrij goed kamperen. Het is uiteraard geen hotel, maar ik weet niet of je er voor open staat.

7, 8 en 9 juli. Doenbaar.

Comment

ik betwijfel ten zeerste dat Peterke met jou in een tent wil kruipen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld
                ik betwijfel ten zeerste dat Peterke met jou in een tent wil kruipen.
                Ik laat mijn konijnen niet rondslingeren hoor

Comment

maar euh, dit mag naar evenementen.

Comment

maar euh, dit mag naar evenementen.
                    dat mag.

'k ga eens wat lobby-werk doen, misschien kan ik dan in een gulle bui een paar forum-dodo's blij maken met toegangskaartjes-met-vip-pasje of zo.

Comment

Ben ook wel geïnteresseerd... Superevenement! Mag misschien wel es in de plaats van Rockwerchter.
                      En kan nog gecombineerd met een paar daagjes natuur in Wales, hmm
                      Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                      Bestelt
                      1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

De oplossing met de tent was eigenlijk m'n noodoplossing (als er echt nergens iets te vinden is), maar er zal toch wel ergens een hotel of B&B zijn die nog een kamertje overheeft...

Daar in Chichester zijn precies veel van die dingen, en de prijzen vallen nog mee (20 - 35 pond voor overnachting + ontbijt)...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz
                          Ben ook wel geïnteresseerd... Superevenement! Mag misschien wel es in de plaats van Rockwerchter.
                          En kan nog gecombineerd met een paar daagjes natuur in Wales, hmm
                          Yeah, AW does Goodwood

Comment

dat mag.

'k ga eens wat lobby-werk doen, misschien kan ik dan in een gulle bui een paar forum-dodo's blij maken met toegangskaartjes-met-vip-pasje of zo.
                            Dat is een interessant bericht...

Comment

De oplossing met de tent was eigenlijk m'n noodoplossing (als er echt nergens iets te vinden is), maar er zal toch wel ergens een hotel of B&B zijn die nog een kamertje overheeft...

Daar in Chichester zijn precies veel van die dingen, en de prijzen vallen nog mee (20 - 35 pond voor overnachting + ontbijt)...
                              Ik heb me laten vertellen dat Engeland en zeker Goodwood dan zeer duur zou zijn.. Nu, ik ben er niet geweest, dus Frankie moet dat eventjes bevestigen.

Comment

Ik heb me laten vertellen dat Engeland en zeker Goodwood dan zeer duur zou zijn.. Nu, ik ben er niet geweest, dus Frankie moet dat eventjes bevestigen.
                                *doet voor 1 keertje gewoon wat van 'm verwacht wordt*

ik bevestig dat.

Comment

Dat is een interessant bericht...
                                  vroeger had ik dat toch altijd, 'k zou niet weten waarom dat plots zou veranderen.

Comment

vroeger had ik dat toch altijd, 'k zou niet weten waarom dat plots zou veranderen.
                                    Ik weet het ook niet waarom je vroeger interessante berichten had...

Comment

Moet zalig zijn!Zou ik wel eens zien zitten.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door turboman
                                        Moet zalig zijn!Zou ik wel eens zien zitten.....
                                        En jij meteen mee doen aan de Hill Climb zeker... We laten je hier

Comment

Working...
                                        X