Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Goodwood Festival Of Speed

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik denk dat ik wel een 3-tal uurtjes onderweg zal zijn eer ik in Calais ben. Ik moet sowieso Porker, Wutputt & Turboman nog gaan ophalen. Maar ik denk dat dat niet al te ver uit de buurt ligt.

Wel, ik zou niks liever doen als vrijdagmorgen vertrekken, maar ik moet werken. Ik kan wel wat vroeger vertrekken naar alle waarschijnlijkheid, maar een hele dag is een beetje teveel van het goede.

@ Wannes, al een ideetje of je vrijdagavond meerijdt?

Even een veronderstelling:

Volgens www.mappy.be is de afstand 482 km vanuit Eksel. De totale reistijd (enkel) bedraagt 5h11 minuten. Tussen haakjes staat er de tijd nog bij die je in de tunnel doorbrengt. Ik weet niet of deze tijd er reeds in verwerkt zit.

Veiligheidshalve tel ik hier dus 45 minuutjes bij. Dat maakt een reistijd van 6 uurtjes. Stel dat ik een uur extra reken om de stops te doen komt dat op 7 uurtje. Indien we hier omstreeks 18:00 hrs zouden vertrekken komen we er tegen 01:00 hrs 's nachts aan.

Ik stel dus voor dat ik hier iets vroeger vertrek (let's say 17:00 hrs) zodat ik de eerste persoon kan oppikken omstreeks 17:45 hrs.

De afstand vanuit Eksel naar Calais is ongeveer 300 km, of 3 uurtjes rijden. Als ik hier een uurtje bijtel betekent dit dat we tegen 21:00 hrs in Calais aankomen om de trein te nemen. Het lijkt me beter dat we veiligsheidshalve hier wat reserve inbouwen.

Er is een trein die vertrekt omstreeks 22:00 hrs. Ik denk dat dit de laatste is. De heenreis kost € 85 (volgens de website, ik kijk later of er nog goedkopere opties zijn) en de terugreis kost € 80. Als terugreis heb ik de laatste trein genomen uit Folkestone, dus diegene van 22:00 hrs. Totaal maakt dit € 165, dus € 40 per persoon. Ik heb dus nog niet gekeken naar goedkopere opties, ik hoop dat die bestaan.

Ik weet niet hoe druk het daar is als je wilt vertrekken. Het festival zal wellicht tot 17:00 - 18:00 hrs duren, er moet nog terug naar de camping gegaan worden, de auto's moeten nog ingeladen worden. (het materiaal wordt 's morgens opgeruimd) en 's avonds moet er naar alle waarschijnlijkheid nog ergens gegeten worden.

De afstand van Chicester naar Folkestone is zo'n 200 km, wat wilt zeggen dat we daar zo'n 2 uren over doen. Op mijn belgische platen kan ik harder rijden in Engeland omdat er geen uitwisseling bestaat tussen Engeland en België, dus als je geflitst wordt door een vaste paal, heeft dat normaliter geen gevolgen. Uiteraard moet je uitkijken voor de bemande controle's.

Stel dat we daar in Chichester tegen 19:00 hrs kunnen vertrekken zijn we omstreeks 21:00 hrs in Folkestone, waar we terug op de trein moeten. Vanuit Calais gaat het dan terug huiswaarts. Reken er dus op dat je niet voor 00:00 hrs terugbent zondagnacht.

Hoe lijkt jullie dit schema? Kunnen de meerijders (Wutputt, Turboman, Porker) zich vroeger vrijmaken als 18:00 hrs? Dan kijk ik eens wat ik kan regelen. Zouden jullie tegen 16:30 hrs al kunnen klaarstaan?

- Willen jullie eens kijken wat mogelijk is aub?
    - Zijn jullie akkoord met die kosten voor de trein? (zonder te boeken uiteraard, ik laat dat definitief nog weten)
    - Wanneer gaat Wannes? Indien wij vroeger gaan, hebben wij de tent nodig zodat wij die reeds op kunnen zetten.

Comment

• Ik heb juist eventjes met de camping gebeld en we kunnen tot laat op de avond de tent opzetten.

Moet wel leuk zijn, zo'n nieuwe tent opzetten in den donker

(een goede maglite meepakken is dus nodig.)

Ik zal ook nog een lijstje maken wat we zeker niet mogen vergeten, aangezien we niet op hotel gaan, maar we gaan camperen. Er zijn dus enkele dingen die je zeker niet mag vergeten.

Als we aankomen moeten we dus alleen maar eventjes een security nummer bellen en ze laten ons op het veld. Dan kunnen we binnen en de tent opzetten.

Voor de rode groep, ik ben er voorlopig van uit gegaan dat we met de trein omstreeks 21:58 hrs vertrekken. Dit houdt in dat we tegen half 10 moeten inchecken. Dan zijn we dus ook omstreeks half 10 in Engeland, als we rekening houden met een uur tijdsverschil.

Hetgene me op dit moment het meest dwarszit, is het linksrijden in den donker. Dat heb ik dus nog nooit gedaan

Indien je wat van je reis wilt terugverdienen is het niet stom als je cigaretten / tabak meeneemt en probeert te verpatsen aan die engelsen op de camping. Ik heb wel een paar goede tips.

Comment

• zal ik toch met den bimmer rijden , en die vol sigaretten steken ....graptjen...is die trein al vastgelegd? ik kan wel daar zijn tegen 21.30u denk ik. dan vertrek ik hier tegen 1800uof 1830 ten laatste.Ik weet eigenlijk niet hoelang ik er ga over doen...ik zal straks eens even kijken op de gps. kan de tent altijd wel bij de porker gaan afzwieren als je dat liever hebt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck
          Er is een trein die vertrekt omstreeks 22:00 hrs. Ik denk dat dit de laatste is. De heenreis kost € 85 (volgens de website, ik kijk later of er nog goedkopere opties zijn) en de terugreis kost € 80. Als terugreis heb ik de laatste trein genomen uit Folkestone, dus diegene van 22:00 hrs. Totaal maakt dit € 165, dus € 40 per persoon. Ik heb dus nog niet gekeken naar goedkopere opties, ik hoop dat die bestaan.
          Volgens mij zijn er ook 's nachts treinen. Ik heb al 2x een 24u roadtrip richting Engeland gedaan en daarbij namen we de tunneltrein van 04u heen en +/- 01u terug. 't zou me verbazen moesten die in't donker ni durven rijden

Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck
          Hoe lijkt jullie dit schema? Kunnen de meerijders (Wutputt, Turboman, Porker) zich vroeger vrijmaken als 18:00 hrs? Dan kijk ik eens wat ik kan regelen. Zouden jullie tegen 16:30 hrs al kunnen klaarstaan?
          Absoluut geen probleem om vroeger te vertrekken. Als het die dag goed weer is ben ik waarschijnlijk toch terrasjes aan het doen
          The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wannes
            zal ik toch met den bimmer rijden , en die vol sigaretten steken ....graptjen...is die trein al vastgelegd? ik kan wel daar zijn tegen 21.30u denk ik. dan vertrek ik hier tegen 1800uof 1830 ten laatste.Ik weet eigenlijk niet hoelang ik er ga over doen...ik zal straks eens even kijken op de gps. kan de tent altijd wel bij de porker gaan afzwieren als je dat liever hebt.
            Maar als jij dezelfde avond mee rijdt is dat geen probleem, dan kan jij de tent ook meenemen. Dat was alleen als jij zaterdagmorgen pas zou oprijden.

Anders moeten we onder de blote sterrenhemel slapen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wutputt
              Volgens mij zijn er ook 's nachts treinen. Ik heb al 2x een 24u roadtrip richting Engeland gedaan en daarbij namen we de tunneltrein van 04u heen en +/- 01u terug. 't zou me verbazen moesten die in't donker ni durven rijden

Absoluut geen probleem om vroeger te vertrekken. Als het die dag goed weer is ben ik waarschijnlijk toch terrasjes aan het doen
              Toeme Ik was aan het verkeerde eind van de tabel aan het kijken...

Aha!

Het is dus zo dat als wij zaterdagmorgen heel vroeg met de trein vertrekken en zondagavond heel laat terugkomen we dus maar € 60 moeten betalen voor de trein. Dat is dus € 15 p.p.

De tijden zijn dan als volgt:

Check-in Calais: 00:42 hrs
              Departure Calais: 01:12 hrs
              Aankomst Engeland: 00:47 hrs Local Time

Check-in Folkestone: 22:09 hrs
              Departure Folkestone: 22:39 hrs
              Arrival Calais: 00:14 hrs

Voor dat traject betaal je dan € 60 voor de gehele reis. Dat is écht niet te gek. De prijs is zo goedkoop omdat er dan maar 1 nacht weg is.

Je mag wel rekenen dat je zaterdagnacht 2 uren later pas op de camping bent. Dus pakweg 03:00 hrs 's nachts. Je slaapt dus tegen 04:00 hrs.

Het is goedkoper, maar je hebt minder rust. Alhoewel, voor die paar uren extra minder rust € 120 uitsparen..

Wat lijkt jullie het meest interessant:

- € 180 betalen en omstreeks 12:00 hrs 's avonds aankomen op de camping
              OF
              - € 60 betalen en omstreeks 03:00 hrs 's avonds aankomen op de camping

?

Comment

• De ikea kakzak neem ik wel mee

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door turboman
                  De ikea kakzak neem ik wel mee
                  Vooral niet vergeten, schijtpapier

Comment

• Liever niet te laat aankomen op de caming. Als we die tent nog recht willen krijgen is't best dat er nog wat zonlicht is.

Laat huiswaarts keren daarentegen daar heb ik geen enkel probleem mee.
                    The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wutputt
                      Liever niet te laat aankomen op de caming. Als we die tent nog recht willen krijgen is't best dat er nog wat zonlicht is.

Laat huiswaarts keren daarentegen daar heb ik geen enkel probleem mee.
                      Wel, dat hangt ervan af. Als we moeten aankomen als het nog licht is, ik schat tegen 22:00 hrs, dan moeten we daar tegen 19:30 hrs 's avonds uit de trein rijden.

Dan is het hier 20:30 hrs, en moeten we omstreeks 19:00 hrs in Calais zijn.

Dat is om 15:00 hrs hier vertrekken. Het ticket is dan ook een stuk duurder hé. Niet dat me dat veel uitmaakt, maar we proberen toch een zo goed mogelijk compromis te vinden.

De Turboman kan dan al klaar staan. Jij dus ook neem ik aan. Ik krijg dat wel geregeld. Ik ben benieuwd naar Porker dan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck
                        Vooral niet vergeten, schijtpapier
                        We gebruiken porker zijn T-shirt wel

Comment

• ik wil de porker eventueel wel oppikken dan ...dan kunnen jullie de tent al zetten ...en komen wij leuk tegen 3u slapen ....voor mij is hoe later het vertrek hoe beter...dus een kot in de nacht is no prob voor mij...moet juist zien dat ik dat ginder vind in den donker...

Comment

• @ Roughneck: Ik kan me gerust vroeger vrijmaken

@Wannes: ik kan ook gerust met u mee, mij maakt het niet uit, ben alleszins geen held in tenten opzetten

Comment

• Mijn reistijden en tarieven staan in post 38 van dit topic.
                              Een goede raad,vertrek op tijd uit Goodwood,ik probeer altijd een uur voor de laatste ritten te vertrekken,of wannneer de Boeing overvliegt is de ideale tijd om te vertekken.Anders is het aanschuiven geblazen.

Nog een goede tip,bij het terugkeren mag je gerust te vroeg bij de tunnel toekomen.Bij mij hebben ze telkens een trein aangeboden die direct vetrok(met extra charge ),wanneer je bereid een half uurtje te wachten laten ze je erop zonder extra charge.
                              De eerste keer met de CHUNNEL had ik dit al voor,en deed het personeel mij zelfs onmiddelijk op de trein rijden die onmiddelijk vertok.Kwestie van een beetje geluk.
                              Wanneer je te laat komt echrer,rekenen ze gewoon extra!!!!!

See You at Goodwood.(we moeten eens een uur,en stand afspreken voor de forumers,bvb op zaterdag of zondag 15u,europese tijd,bij de stand van Rolls-Royce.Daar staat meestal niet zoveel volk en herkennen we elkaar sneller. )
                              Last edited by ; 06/06/2006, 23:02.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Porker
                                @ Roughneck: Ik kan me gerust vroeger vrijmaken

@Wannes: ik kan ook gerust met u mee, mij maakt het niet uit, ben alleszins geen held in tenten opzetten
                                Wel, geen probleem... die beslissing laat ik aan jou.

Als ik eventjes recapituleer, dan kunnen Turboman, Wutputt, Porker & ik vroeger vertrekken. We kunnen dan dus ook vroeger aankomen en de tent opzetten.

Voorwaarde is uiteraard wel dat het "team" dat het vroegste vertrekt de tent meeneemt. Een tent opzetten is voor mij 15 minuutjes werk, ik heb dat al vaak genoeg gedaan.

Het is uiteraard wel iets duurder als je vroeger vertrekt. Langs de ene kant is het ook zo, als Porker met ons meegaat is zijn aandeel iets goedkoper in de trein, maar evenzeer dat van ons. 't is dus maar hoe je het bekijkt.

Comment

• voor mij blijft het allemaal gelijk, jullie mogen kiezen, ik zal de tent wel brengen dan . Laat het me weten.

Comment

• Ik heb er niets op tegen ietsje meer te betalen als we dan op't gemakske de tent op kunnen zetten, ons installeren en genieten van zonsondergang met een frisse pint in de hand.

@ Porky: onze tickets zijn vandaag toegekomen
                                    De rekening in euro's is echter nog niet toegekomen

Comment

• Nog een klein maandje en het is zover.

@Dennis.Ik ben ook voorstander om vroeg te vertrekken Kan ni antwoorden via E-mail want het ding heeft kuren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICEFARMER
                                        Een goede raad,vertrek op tijd uit Goodwood,ik probeer altijd een uur voor de laatste ritten te vertrekken,of wannneer de Boeing overvliegt is de ideale tijd om te vertekken.Anders is het aanschuiven geblazen.
                                        En om hoelaat is dat juist? Want een echt tijdsschema vind ik niet terug.

Comment

• Ik vertek ongeveer om 17u30 plaatselijke tijd of nadat die Boeiing is overgevlogen,hopelijk doen ze dit terug dit jaar,werkelijk indrukwekend.
                                          Volgende week zitten we daar al.

Comment

Working...
                                          X