Officiele voorstelling op Goodwood van deze; http://www.carmagazine.co.uk/first_o...sid=797&page=1
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Goodwood Festival Of Speed
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICEFARMER Bekijk BerichtenOfficiele voorstelling op Goodwood van deze; http://www.carmagazine.co.uk/first_o...sid=797&page=1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20 Bekijk BerichtenNice
Er zullen nog wel enkele surprises zijn denk ik.
We zijn vertrekkensklaar,hoewel klaar niet het juiste woord is na 2uurtjes slaap.
Comment
-
Net terug.
Het evenement zelf was wederom geweldig, maar er was één grote domper die alles eigenlijk wat letterlijk in het water liet vallen: Het weer!
Echt stortregen waardoor de auto's zich inhielden, je nergens bijna kon blijven staan, modder modder en nog eens modder, etc...
Was echt niet te doen.
Buiten dat, was het wel goed. Van oeroude classic cars tot de nieuwste concepts zoals bv: de nieuwe Nissan SkyLine; Aston Martin DBS; SLR Roadster; Mustang by Giugiaro; RUF; Ferrari P4/5, etc etc
Voor de rest de bekende exoten, classics, etc, te veel om op te noemen.
Ik heb er niet zo van genoten als vorig jaar, mede door het barslechte weer.
Maar toch, wil ik er volgend jaar weer bijzijn.
Comment
-
Ook net terug,doodop ,de domper was inderdaad het regenweer.
Dit is ook voor mij de minste van al mijn bezoeke geweest tot nu toe.We geraken veel gewoon hé.
Wannes,zijn neefje en Fantastic heb ik zaterdag gezien ,vandaag niet meer
Bralo aan de telefoon gehad,maar jammergenoeg niet tegengekomen, we zaten steeds allebeiandere uithoek van het aan een andere uithoek van het domein.
Maar het is daar dan ook zo groot hé.
Verslag zal niet meer voor vandaag zijn.
Comment
-
Gisterochtend omstreeks 01h30 liep m'n wekker af na een zeer korte nachtrust van amper 1 uurtje
Na een verkwikkende douche en een ontbijt uit de frigo genomen te hebben ging het richting Zottegem waar Zonda reeds stond te wachten. Vanuit Zottegem ging het met een gezapig tempo naar Calais waar we omstreeks 03h55 konden inchecken voor de trein van 04h44.
Na een rit van een 50 minuten (werken in de tunnel) waren we aangekomen in good old England... Aangezien we toch tijd genoeg hadden besloten we via de nationale wegen (A-wegen, vergelijkbaar met de N-wegen hier doch in praktijk veredelde binnenbanen) naar Goodwood te rijden. Ideale wegen om de wegligging van de nieuwe Mondeo te testen...
En die wegligging van de nieuwe Mondeo is gewoon schitterend...
Enfin, omstreeks 07h00 waren we in Goodwood... Even een portier aangesproken om te vragen waar ik moest zijn om m'n tickets af en te halen en de man in kwestie stuurde mij het domein binnen... Just go straight ahead zei hij... Zo gezegd, zo gedaan... Wij dus het Goodwood domein binnen... Na een toeristische rondrit doorheen het domein toch maar eens gevraagd waar we moesten zijn... Zoals verwacht bleek het niet binnen het domein te zijn maar ergens een paar kilometer verder aan het ticket office van het motor circuit...
Na wat zoeken hebben we het ticket office gevonden en konden we onze tickets in ontvangst nemen... Vanaf dan konden we beginnen zoeken naar een parkeerplaats... Na wat rondgereden te hebben kwamen we opnieuw uit aan de plaats waar we 's ochtends toegekomen waren en konden we daar op de speciale gereserveerde parkings plaatsnemen die er op dat ogenblik nog piekfijn bijlagen... Leuk, een parking zonder modder...
Na de ticketcontrole ging het richting persbureel waar er enkele pasjes voor ons klaarlagen. Uiteindelijk zou blijken dat dit enkel nuttig was om voor het publiek wat foto's te kunnen nemen maar gezien het weer hebben we daar geen gebruik van gemaakt
Ik ga eerlijk zijn... Vanaf de eerste minuut viel Goodwood enorm tegen. Het rotweer veranderde de locatie al snel in één grote modderpoel...
Enfin, we hebben toch heel wat gezien (in hoofdzaak weliswaar regen & modder) en ik ben er wel van overtuigd dat als het goed weer is het echt de moeite moet zijn...
De terugrit verliep iets vlotter ondanks dat we toch wel wat files gezien hebben...
In Folkstone zijn we dan nog een burger gaan eten om nadien op te merken dat er toch wel een zeer bekende Mini achter ons stond... Wannes & Co stond achter ons op de trein richting Frankrijk. Zoiets lukt maar 1 keer zonder echt iets af te spreken
Nadien werd er nog wat gespeeld op de snelweg tot ik er in De Panne af moest om te tanken...
Kortom: ondanks het rotweer toch nog een leuke, doch zeer vermoeiende dag gehad...
Enkele beeldjes volgen later wel
Comment
-
idd ....slechte ervaring deze keer..... daar is ne mens ni voor gemaakt ...hele dag in de regen.....en de modder ... voor de rest hadden we een heel goed hotelleke op 30 km van goodwood, en was de rit heen en terug er eentje als rijden op de ring full full....
en idd we kwamen daar toch wel de grote Bralo tegen zeker( en sorry , maar ik wist niet dat die andere persoon zonda was daarmee hebben we elkaar toch ens gezien)....ik had het nog niet door....maar eens op de trein zie ik op de diene ford een teken van brandweer staan...en ne reus achter het stuur....en ik zeg nog tegen de mannen " zou dat den bralo zijn..." ongelooflijk...zoiets kan men geen 2 keer regelen zonder afspraken...
ons uitstapje naar londen was ook weer de moeite...héééééééél vééééééééél schoon volk gezien , maar we konden nergens binnen want de CCX was erbij en diene is nog een beetje te groen
op het einde van de avond hebben we ons laten terug voeren naar de auto op zo een fietske....amai die gasten zijn duur....10 pond ieder maar hij heft er wel goed moeten voor protten meer dan 200 kg in zijn karreke....
kortom zeker voor herhaling vatbaar, en hopelijk met beter weer....
Comment
-
Ondanks het slechte weer ben ik toch blij van het es gezien te hebben. Merci aan Bralo om me mee te nemen ( die nieuwe Mondeo heeft me echt wel in de aangename zin verrast )
Later zal ik wat foto's posten (maar zit voorlopig nog op smallband)
@Wannes, idd daarmee hebben we elkaar eindelijk es gezien, spijtig dat we moesten gaan tanken want het was wel nog fun om ulle te volgen
Comment
-
Mijn eerste keer Goodwood zit er ook op.
Ben donderdag al naar ginder afgereisd om een familielid te bezoeken in Londen, en daarna dus naar het Festival te gaan. Ook een kort bezoekje gebracht aan de Rolls Royce-fabriek die daar toevallig in de buurt lag.
Vrijdag was echt een prachtige dag. Geen drupje regen gezien, en nog redelijk rustig naast de piste. Echt geweldig wat een verzameling wagens daar bijeenstaat ! Vooral die Bugatti Royales waren een streling voor het oog. Voor de rest nog een Palmer Jaguar XKR zien crashen (blijkbaar waren ze erop voorzien, want even later stond er al een nieuw exemplaar te blinken in de paddock). Namiddag dan ook even naar de rally-stage gaan zien, maar blijkbaar te laat want alle wagens stonden terug in hun tent...
Zaterdag dan. Ik was al redelijk vroeg daar (voordeel van op de camping te slapen daar), en dus een mooi plekje uigezocht voor Goodwood House. Bijna de hele voomiddag naar de wagens en moto's staan kijken die voor je neus passeren. Dan ergens op zoek gegaan naar een middagmaal (alweer een enorme keuze), en wat rondgewandeld over het enorme domein. Ook enorm verzorgd allemaal. Toen toch nog... Ook even gaan kijken in de supercar-paddock. Daar stonden enkele mensen van RUF bij hun CTR3, en blijkbaar waren ze nog niet zeker genoeg van hun wagen om hem te laten deelnemen aan de hillclimb. Maar volgend jaar kwamen ze zeker terug... Wat later op de dag een flink onweer gehad (gelukkig net op tijd in een van de tentjes geraakt) en dat was het begin van een lange regenbui...
Zondag was dus compleet verzopen. Overal water en vooral enorm veel modder. Ondanks de zondvloed even langs de piste gaan staan net na de startlijn. Sommige wagens gingen toch wel even over de limiet (onderandere de Yes Roadster en Derek Bell in z'n Mirage waren de grootste slachtoffers). Ook even gestopt bij de Drivers Club, maar het lange wachten op een of andere beroemde kop duurde me wat lang. Toch Damon Hill, Jackie Stewart en Jodie Kidd nog gezien.
Blijkbaar ook wat nieuwe wagens op de piste, zoals de Skyline concept en de Koenigsegg CCGT waren me zaterdag niet opgevallen. Zoals verwacht hielden de piloten zich wat in, dus echt veel spektakel was er niet. Uiteindelijk moe maar toch tevreden terug naar de wagen geploeterd.
Comment
-
Verslag van een doorregend Goodwood 2007
Vrijdagavond nog onverwacht bezoek van familie gekregen waardoor we amper een uur ons bed gezien hebben. Om 2u30 uit ons nest,om de trein van 4u40 te halen in Calais.
Nog voor er in Goodwood een motor gestart word zijn we reeds toegekomen.Terwijl er nog maar een 10-tal mensen stonden te wachten bij de "Porsche Driving Experience"hebben we ons direct ingeschreven.
Na een half uurtje was het onze toer,enkele toeren mee door de wei(modderbad) in een Cayenne.
Deze rallyversie van de Cayenne stond er ook,de Transsiberya
Dan aan onze toer begonnen,kijken naar al het moois dat overal rond stond.
Jammer dat er op de eerste dag iets verkeerd stond aan mijn fototoestel,waardoor de foto´s niet zo goed gelukt zijn.
In de namiddag was er dan plotseling een wolkbreuk,donder,bliksem,regen en hagel Prachtig om te zien hoe iedereen bij de verschillende standhouders binnenvluchte.
Wij stonden net op de stand van Honda,plotseling stond daar een 150 man binnen.
De rest van het verslag e/d foto´s zijn voor later!!!
Comment
-
Vervolg van mijn verslag.
Na die wolkbreuk is het zowat de rest van het weekend blijven zeveren.
Hoewel de organisatie goed werk leverde,konden ze niet verhinderen dat er zowqat overal modder voor de dag kwam.
Ook nog eventjes opgetrokken met Wannes en Fantastic.
Zaterdagavond,heerlijk genoten van onze nachtrust in de Holiday Inn in Southampton,(vertreklaats van de titanic,voor zijn eerste en laatste reis)een modern en proper hotel.
Voor zondag een wat platte parking gezocht,want zaterdaavond hadden al heel wat wagens moeite om de grote schuine parking omhoog te rijden.Wat was ik content dat ik de vrijdag nog nieuwe bandjes gelegd had.
Zoals altijd op Goodwood eerst wat parkingfoto´s(er zitten er wel van slechte kwaliteit tussen.
Deze kwamen we tegen tussen ons hotel en Goodwood.Probeer dit eens op Belgische nrplaat te zetten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICEFARMER Bekijk BerichtenDeze is dan wel weer uitzonderlijk.
C'est quoi ça?!
Een Honda NSX?
Comment
Comment