Mededeling

Collapse
No announcement yet.

World Series by Renault 3 & 4 mei @ Spa, Francorchamps

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• World Series by Renault 3 & 4 mei @ Spa, Francorchamps

Circuit Zolder verliest het weekend van de World Series by Renault.
    WSR verhuist in 2008 naar Francorchamps. Ook het WTCC-weekend dreigt volgend jaar voor Zolder in het water te vallen.

De afgelopen 3 jaar zorgden de Renault World Series voor een absoluut topweekend op Zolder met telkens om en bij de 100.000 toeschouwers. Dat valt nu weg, omdat WSR met zijn Formule Renault 3.5 enkel nog op F1-omlopen wil rijden. En Zolder is geen F1-circuit.

Xavier Laporta, Renault BL: “We hebben het altijd goed kunnen vinden met de ploeg van Circuit Zolder, maar gezien de beslissing om met de 3.5 altijd op F1-omlopen te racen, konden we niet anders dan uitwijken naar Francorchamps. Ook in Engeland verhuist het weekend van Donington naar Silverstone. Maar ook in Francorchamps gaan we onze klanten op hun wenken bedienen. We gaan iets speciaals uitwerken, waarbij de nieuwe infrastructuur van Francorchamps voor iedereen wordt opengesteld.”

Dit weekend is het weer zover ! http://www.worldseriesbyrenault.com/spa/be/
    En dit jaar dus in Spa, Francorchamps

wanneer?
    - zaterdag 3 en zondag 4 mei
    - van 9u tot 18u

prijs?
    gratis tickets zijn te verkrijgen bij je Renault dealer of je kan ze downloaden via bovenstaande link

programma:

Formula Renault 3.5 series
    Eurocup Formula Renault 2.0
    Eurocup Mégane Trophy
    Clio Cup België
    parade + tentoonstelling van alle historische Renault + Alpine modellen
    demo van het Renault ING Formule 1 team
    (het tijdsschema vind je op de site van Renault)

Enerzijds ben ik blij dat het toch wel in Spa doorgaat, prachtig circuit gewoon. Anderzijds zijn de hamburgers in Spa niet te vreten gewoon.

Comment

Ik ga daar allesinds al niet tussen zijn, dit is een echte ramp .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M Bekijk Berichten
        Ik ga daar allesinds al niet tussen zijn, dit is een echte ramp .
        Klopt, ik zie het meer als een reclamestunt dan als een wedstrijd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EricV Bekijk Berichten
          Klopt, ik zie het meer als een reclamestunt dan als een wedstrijd.
          mja, het is wel een zeer tof event, maar het lokt ook echt een massa volk.. (ok, een beetje crowd is altijd leuk voor de sfeer) en aangezien ik graag fotografeer is dit een echte ramp, ook met accreditatie.

Comment

de WS zijn echt niet meer leuk. Het is in plaats va een race een groot stuk reclame geworden. Als echte liefhebber kan je er beter wegblijven want er lopen toch altijd mensen in de weg. Enorm vee gezinnen met kleine kinderen (liefst in buggy) en hun honden die maar niet willen snappen dat dat geen plaats is om die mee naar toe te nemen. En als ze een opmerking geven lijkt het nergens op. (vorig jaar er meer gehoord dan ik op een jaar aankan ofzo)

Mij niet gezien

Antwerpen is't Stad
            en al de rest is parking!!

Comment

Misschien ga ik wel..
              1991 Mazda MX-5 NA
              Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
              www.dennisnoten.com - Flickr

Comment

Ik zal erbij zijn met de DeLorean ....
                The way I see it, if you're gonna build a time machine into a car, why not do it with some style ?

Comment

Als Renault liefhebber is dit juist een event dat je niet mag missen.
                  En ja, er is altijd veel volk en er zijn veel mensen met kinderen. Maar dat is dan ook de bedoeling van Renault, om het een event te maken voor heel de familie.

Ik ga trouwens geen last hebben van de drukte, ik heb 'all-access' pasjes en vip bandjes en ik mag op de renault sport parking gaan staan

Comment

Jullie zijn allemaal zuurpruimen, je kan gratis naar Francorchamps, meer moet dat niet zijn.

Wij hadden tickets gewonnen via de wedstrijd van 2BE.
                    Parking 2 (boven), Renault Club en circuitdoop. We zijn in Zwevegem om 7u vertrokken, en waren netjes in Francorchamps nog voor de drukte. Enkel efkes file gehad door een ongeval en werken.

Foto en videoverslag volgt nog

Comment

Ik ben vrijdag naar Francorchamps getrokken, geen kat te bespeuren!
                      Aangekomen in de paddocks, waren ze de Formule 1's aan het uitladen.
                      Achteraf hebben die vriendelijke ingenieurs alles beetje getoond.
                      Was een heel interessante dag.

Zal later nog enkele foto's posten...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk Berichten
                        Jullie zijn allemaal zuurpruimen, je kan gratis naar Francorchamps, meer moet dat niet zijn.
                        Ik kan dat altijd.

Nee, voor mij persoonlijk is dit niks, toch niet als je graag foto's maakt.

Comment

het was zekers de moeite...zeer goed weer,en mooie wagens om en rond het circuit..

Comment

Al onze foto's en filmpjes staan hier: http://s24.photobucket.com/albums/c23/George-123/WSR/

Comment

Comment

Mijn foto's staan bij oldtimers & classics : renault 3-4-5-... topic
                                www.opelklassiek.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Delorean Bekijk Berichten
                                  Ik zal erbij zijn met de DeLorean ....

Dan heb ik ne foto van den uwe

Geweldige wagen dat is een Renault motor zeker?

www.opelklassiek.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door opelfreak Bekijk Berichten
                                    Dan heb ik ne foto van den uwe

Geweldige wagen dat is een Renault motor zeker?
                                    Inderdaad, dezelfde 2.8 liter PRV6 die in de Alpine A310 ligt ... Die grijze Renault 11 ernaast is trouwens van mijn vriendin en de groene Renault 18 van mijn (toekomstige) schoonbroer. We waren er met 3 wagens voor beide dagen. Heb je me zien over het circuit rijden ook? 't Was de eerste keer dat ik met de DeLorean over een circuit gegaan ben en 't is zeker voor herhaling vatbaar ...

Groeten

DeLorean
                                    The way I see it, if you're gonna build a time machine into a car, why not do it with some style ?

Comment

Working...
                                    X