Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Sportscar Experience

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Audi Sportscar Experience

    Tijdens de dagen van 18, 19, 20 en 21 Augustus 2008 zullen er op het circuit van Spa-Francorchamps verschillende personen de hoogtechnologie van de sportieve Audi R8 kunnen testen.

    Persoonlijk zal ik vergezeld door mijn vrouw (voorziene fotograaf) aanwezig zijn op woensdag 20.08.2008

    Zijn er hier nog personen, die op één van deze dagen aanwezig zullen zijn ?
    Audi A6 Avant - S-Line 2.0 TDI (Jan 2008 - Sep 2010)
    VW New Beetle Cabrio 1.9 TDI (Mei 2006 - Aug 2011)
    VW Golf VI Cabrio 1.6 TDI (Sep 2011)
    Suzuki Burgmann 650 Executive (Feb 2008 )
    Vespa GTS 300 SuperSport (Juni 2010)
    Vespa GTV 125 (Mei 2009)

  • #2
    Graag ja !

    Comment


    • #3
      Vrije toegang?
      1982 BMW E28 528i
      2013 BMW F31 318d

      2007 VW Polo 1.4 TDI (Sold)

      Comment


      • #4
        het is op uitnodiging, ik was er normaal bij maar kan niet door mijn herexamens

        smurf ben je ook naar spanje geweest om hem daar te testen begin deze maand? (daar heb ik nog meer spijt van dat ik daar niet bij kon zijn)

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Bennyvc Bekijk Berichten
          smurf ben je ook naar spanje geweest om hem daar te testen begin deze maand? (daar heb ik nog meer spijt van dat ik daar niet bij kon zijn)
          Neen, ben niet naar Spanje geweest.

          Je kan enkel testrijden, indien je tijdig ingeschreven was via www.asce.be
          Je moet ook zelf in het bezit zijn van een Audi, om te mogen deelnemen.
          Audi A6 Avant - S-Line 2.0 TDI (Jan 2008 - Sep 2010)
          VW New Beetle Cabrio 1.9 TDI (Mei 2006 - Aug 2011)
          VW Golf VI Cabrio 1.6 TDI (Sep 2011)
          Suzuki Burgmann 650 Executive (Feb 2008 )
          Vespa GTS 300 SuperSport (Juni 2010)
          Vespa GTV 125 (Mei 2009)

          Comment


          • #6
            Is dat nu om zelf met die R8's te rijden?

            Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

            Comment


            • #7
              ASCE

              Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
              Is dat nu om zelf met die R8's te rijden?
              Ja, hoor...

              De wagens zijn reeds aangekomen te Spa-Francorchamps.

              Audi A6 Avant - S-Line 2.0 TDI (Jan 2008 - Sep 2010)
              VW New Beetle Cabrio 1.9 TDI (Mei 2006 - Aug 2011)
              VW Golf VI Cabrio 1.6 TDI (Sep 2011)
              Suzuki Burgmann 650 Executive (Feb 2008 )
              Vespa GTS 300 SuperSport (Juni 2010)
              Vespa GTV 125 (Mei 2009)

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Smurf Bekijk Berichten
                Neen, ben niet naar Spanje geweest.

                Je kan enkel testrijden, indien je tijdig ingeschreven was via www.asce.be
                Je moet ook zelf in het bezit zijn van een Audi, om te mogen deelnemen.
                ah wist niet dat je je ook kon inschrijven, ik had een uitnodiging gekregen van audi, als ik het mij goed herinner was het wel zo'n 400 euro om mee te doen (en idd zelf rijden)

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Smurf Bekijk Berichten
                  Ja, hoor...

                  De wagens zijn reeds aangekomen te Spa-Francorchamps.

                  Wow zot!

                  Zalig effe een camion of 10 R8's droppen!

                  50 stuks?

                  Comment


                  • #10
                    Deelnemers ASCE

                    Het verbaasd me, dat er hier geen andere deelnemers zijn...

                    Op de 4 dagen hebben 128 deelnemers de Audi R8 kunnen testrijden op het Circuit van Spa-Francorchamps.
                    Audi A6 Avant - S-Line 2.0 TDI (Jan 2008 - Sep 2010)
                    VW New Beetle Cabrio 1.9 TDI (Mei 2006 - Aug 2011)
                    VW Golf VI Cabrio 1.6 TDI (Sep 2011)
                    Suzuki Burgmann 650 Executive (Feb 2008 )
                    Vespa GTS 300 SuperSport (Juni 2010)
                    Vespa GTV 125 (Mei 2009)

                    Comment


                    • #11
                      Audi Sportcar Experience ~ 20.08.2008

                      Enkele maanden terug las ik in Audi magazine (2/08 ), dat je zelf het ultieme rijgenot van de Audi R8 kon beleven op het Circuit van Spa-Francorchamps.
                      Deze voorziene datums waren 18, 19, 20 en 21 augustus 2008, inschrijvingen gebeuren via de Audi-dealer.

                      Dus, ik zo snel mogelijk mijn agenda bekeken en naar de Audi-dealer.
                      Inschrijvingen verliepen snel, eerste dag was al volzet.
                      Woensdag 20 augustus 2008 was er nog plaats genoeg en die dag was ook ideaal voor me.
                      Per dag nemen er 32 personen deel aan deze onvergetelijke rijervaring en unieke sensatie.

                      Een week voor het evenement alsook de dag voordien kreeg ik nog een sms gestuurd,
                      met “Audi is delighted to welcome you next week (tomorrow) in Francorchamps for the ASCE. For any question, please contact us.”

                      Op woensdag 20 augustus 2008, ben ik dan omstreeks 5.30 hr met Tania vertrokken vanuit Torhout richting Spa-Francorchamps. (Afstand 245 km)
                      Enkele minuten voor 8.00 hr kwamen we nabij het circuit, eerst nog enkele foto’s nabij het hotel.
                      De te volgen route was zeer goed uitgestippeld.
                      Aan de ingang was een controle op een namenlijst en dan mochten we binnenrijden tot aan de voorziene parkeerplaats.

                      Nu begeven we ons naar de Lounge, waar we bij de ingang ons moeten aanmelden.
                      Men ontvangt er een armbandje en een naamkaartje met lanyard, alsook een in te vullen vragenlijst.
                      Daarna naar de volgende persoon voor het passen van de juiste helm.
                      Toen dit gebeurd was, zagen we een rijkelijke ontbijtbuffet staan en drankvoorziening.

                      Omstreeks 8.30 hr kregen we de voorstelling van het personeel en een uitvoerige theoretische briefing over de Audi R8.
                      Ondertussen stonden er buiten een 20-tal Audi R8 warm te draaien.

                      Rond 9.00 hr werden we verdeeld in vier groepen (8 personen/groep) en gingen we in de richting van het V8 geluid.
                      Hier kregen we nog uitleg over de communicatie tussen de voertuigen. (walkie-talkie)

                      In elke groep stonden dus 5 wagens, de eerste was voor de Audi monitor.
                      Uit de overige 4 wagens mochten we kiezen, samen met een co-piloot. Ik nam plaats in een donkergrijze Audi R8 (nummerplaat IN-VA 550) met handgeschakelde versnellingen.
                      We moesten dus gewoon onze monitor volgen richting circuit.

                      Het circuit was onderverdeeld in 4 secties, binnen deze sectie rijden we allen éénmaal achter de monitor, om de bochten juist aan te snijden met minimaal snelheidsverlies.
                      Dus op het einde van elke sectie reed de tweede wagen opzij en nam weer plaats als laatste.
                      Even omgekeerd over de sectie, draaien aan ons beginpunt en weer volgas achter de monitor.
                      Dus reden we 8 keer elke sectie.
                      Ondertussen waren we ook eens veranderd van wagen, dezelfde kleur maar met R-tronic. (nummerplaat HN-R 8037)
                      Tegen het middaguur hadden we de vier secties afgehandeld.
                      Nu allen even langs het tankstation Total rijden, waar de technici stonden voor het voltanken van onze bolides.
                      Per Audi R8 werd tussen 45 à 50 liter brandstof getankt.

                      Daarna terug naar de Lounge voor een heerlijke lunch.

                      Omstreeks 13.00 hr kregen we nog informatie over de namiddag, daar we nu per groep over het hele circuit gingen rijden.
                      Voor verandering van bestuurder kwamen we terug naar de “Lounge area”.
                      We ontvingen ook allen een helm van Uvex op naam.

                      Toen we buiten kwamen was het hevig aan het regenen, maar hiervoor blijven we niet staan.
                      Dus plaatsnemen in de wagens, ditmaal hadden we een zilvergrijze Audi R8 met handgeschakelde versnellingen (nummerplaat HN-R 8030) en terug onze Audi monitor volgen,
                      via de walkie-talkie vertelde ie wel waar het water over het circuit liep, dus geen bruuske bewegingen noch remmen enkel gedoseerd gasgeven.
                      Bij sommige bestuurders ging de Audi R8 wel niet altijd in een mooie rijlijn.
                      De wagens hebben nogal veel last van ondersturing.
                      Bij elke ronde (ongeveer 3 minuten) werd onze snelheid steeds meer opgedreven.
                      Na 5 rondes kwamen we terug naar de “Pitlane”, om van bestuurder te wisselen. Enkele minuten later reden we weer op het circuit.
                      Elke bestuurder heeft 15 rondes gereden aan adembenemende snelheden voluit profiterend van de opgedane kennis.

                      Daarna allen terug naar het tankstation Total voor het voltanken van de 20 wagens. Per wagen werd tussen 45 à 50 liter brandstof getankt.
                      Gemiddeld verbruik lag rond 25 à 28 liter/100 km.

                      Vervolgens de wagens weer naar hun garage rijden en plaatsnemen in de Lounge.
                      Elke deelnemer kreeg bij enkele drankjes nog een certificaat van succesvolle deelname aan de Audi Sportcar Experience, een beschermhoes en draagtas voor de gepersonaliseerde helm alsook een Audi Driving Experience pet.

                      Omstreeks 17.30 hr verlieten we het prachtige Circuit van Francorchamps met een euforisch gevoel.
                      Tania had 625 foto’s genomen, waarvan ik een selectie gemaakt heb en jullie wil laten meegenieten.

                      Foto's van Audi Sportcar Experience
                      Audi A6 Avant - S-Line 2.0 TDI (Jan 2008 - Sep 2010)
                      VW New Beetle Cabrio 1.9 TDI (Mei 2006 - Aug 2011)
                      VW Golf VI Cabrio 1.6 TDI (Sep 2011)
                      Suzuki Burgmann 650 Executive (Feb 2008 )
                      Vespa GTS 300 SuperSport (Juni 2010)
                      Vespa GTV 125 (Mei 2009)

                      Comment


                      • #12
                        Nice pix!

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Smurf Bekijk Berichten
                          Enkele maanden terug las ik in Audi magazine (2/08 ), dat je zelf het ultieme rijgenot van de Audi R8 kon beleven op het Circuit van Spa-Francorchamps.
                          Deze voorziene datums waren 18, 19, 20 en 21 augustus 2008, inschrijvingen gebeuren via de Audi-dealer.

                          Dus, ik zo snel mogelijk mijn agenda bekeken en naar de Audi-dealer.
                          Inschrijvingen verliepen snel, eerste dag was al volzet.
                          Woensdag 20 augustus 2008 was er nog plaats genoeg en die dag was ook ideaal voor me.
                          Per dag nemen er 32 personen deel aan deze onvergetelijke rijervaring en unieke sensatie.

                          Een week voor het evenement alsook de dag voordien kreeg ik nog een sms gestuurd,
                          met “Audi is delighted to welcome you next week (tomorrow) in Francorchamps for the ASCE. For any question, please contact us.”

                          Op woensdag 20 augustus 2008, ben ik dan omstreeks 5.30 hr met Tania vertrokken vanuit Torhout richting Spa-Francorchamps. (Afstand 245 km)
                          Enkele minuten voor 8.00 hr kwamen we nabij het circuit, eerst nog enkele foto’s nabij het hotel.
                          De te volgen route was zeer goed uitgestippeld.
                          Aan de ingang was een controle op een namenlijst en dan mochten we binnenrijden tot aan de voorziene parkeerplaats.

                          Nu begeven we ons naar de Lounge, waar we bij de ingang ons moeten aanmelden.
                          Men ontvangt er een armbandje en een naamkaartje met lanyard, alsook een in te vullen vragenlijst.
                          Daarna naar de volgende persoon voor het passen van de juiste helm.
                          Toen dit gebeurd was, zagen we een rijkelijke ontbijtbuffet staan en drankvoorziening.

                          Omstreeks 8.30 hr kregen we de voorstelling van het personeel en een uitvoerige theoretische briefing over de Audi R8.
                          Ondertussen stonden er buiten een 20-tal Audi R8 warm te draaien.

                          Rond 9.00 hr werden we verdeeld in vier groepen (8 personen/groep) en gingen we in de richting van het V8 geluid.
                          Hier kregen we nog uitleg over de communicatie tussen de voertuigen. (walkie-talkie)

                          In elke groep stonden dus 5 wagens, de eerste was voor de Audi monitor.
                          Uit de overige 4 wagens mochten we kiezen, samen met een co-piloot. Ik nam plaats in een donkergrijze Audi R8 (nummerplaat IN-VA 550) met handgeschakelde versnellingen.
                          We moesten dus gewoon onze monitor volgen richting circuit.

                          Het circuit was onderverdeeld in 4 secties, binnen deze sectie rijden we allen éénmaal achter de monitor, om de bochten juist aan te snijden met minimaal snelheidsverlies.
                          Dus op het einde van elke sectie reed de tweede wagen opzij en nam weer plaats als laatste.
                          Even omgekeerd over de sectie, draaien aan ons beginpunt en weer volgas achter de monitor.
                          Dus reden we 8 keer elke sectie.
                          Ondertussen waren we ook eens veranderd van wagen, dezelfde kleur maar met R-tronic. (nummerplaat HN-R 8037)
                          Tegen het middaguur hadden we de vier secties afgehandeld.
                          Nu allen even langs het tankstation Total rijden, waar de technici stonden voor het voltanken van onze bolides.
                          Per Audi R8 werd tussen 45 à 50 liter brandstof getankt.

                          Daarna terug naar de Lounge voor een heerlijke lunch.

                          Omstreeks 13.00 hr kregen we nog informatie over de namiddag, daar we nu per groep over het hele circuit gingen rijden.
                          Voor verandering van bestuurder kwamen we terug naar de “Lounge area”.
                          We ontvingen ook allen een helm van Uvex op naam.

                          Toen we buiten kwamen was het hevig aan het regenen, maar hiervoor blijven we niet staan.
                          Dus plaatsnemen in de wagens, ditmaal hadden we een zilvergrijze Audi R8 met handgeschakelde versnellingen (nummerplaat HN-R 8030) en terug onze Audi monitor volgen,
                          via de walkie-talkie vertelde ie wel waar het water over het circuit liep, dus geen bruuske bewegingen noch remmen enkel gedoseerd gasgeven.
                          Bij sommige bestuurders ging de Audi R8 wel niet altijd in een mooie rijlijn.
                          De wagens hebben nogal veel last van ondersturing.
                          Bij elke ronde (ongeveer 3 minuten) werd onze snelheid steeds meer opgedreven.
                          Na 5 rondes kwamen we terug naar de “Pitlane”, om van bestuurder te wisselen. Enkele minuten later reden we weer op het circuit.
                          Elke bestuurder heeft 15 rondes gereden aan adembenemende snelheden voluit profiterend van de opgedane kennis.

                          Daarna allen terug naar het tankstation Total voor het voltanken van de 20 wagens. Per wagen werd tussen 45 à 50 liter brandstof getankt.
                          Gemiddeld verbruik lag rond 25 à 28 liter/100 km.

                          Vervolgens de wagens weer naar hun garage rijden en plaatsnemen in de Lounge.
                          Elke deelnemer kreeg bij enkele drankjes nog een certificaat van succesvolle deelname aan de Audi Sportcar Experience, een beschermhoes en draagtas voor de gepersonaliseerde helm alsook een Audi Driving Experience pet.

                          Omstreeks 17.30 hr verlieten we het prachtige Circuit van Francorchamps met een euforisch gevoel.
                          Tania had 625 foto’s genomen, waarvan ik een selectie gemaakt heb en jullie wil laten meegenieten.

                          Foto's van Audi Sportcar Experience
                          hoi smurf,ik ga op 5november naar spa-francorchamps,ik meen te kennen dat't in orde was.groeten

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door audiboy Bekijk Berichten
                            hoi smurf, ik ga op 5 november naar spa-francorchamps, ik meen te kennen dat 't in orde was. groeten
                            Je zal er geen spijt van hebben...

                            Wens je veel succes
                            Laat ons ook je bevindingen weten.
                            Audi A6 Avant - S-Line 2.0 TDI (Jan 2008 - Sep 2010)
                            VW New Beetle Cabrio 1.9 TDI (Mei 2006 - Aug 2011)
                            VW Golf VI Cabrio 1.6 TDI (Sep 2011)
                            Suzuki Burgmann 650 Executive (Feb 2008 )
                            Vespa GTS 300 SuperSport (Juni 2010)
                            Vespa GTV 125 (Mei 2009)

                            Comment


                            • #15
                              Filmpje ronde Spa-Francorchamps

                              Tijdens onze eerste ronde over het regenachtige circuit
                              had ik vanuit de bijrijderspositie een filmpje gemaakt
                              met mijn compact camera.



                              Bovenaan de "Raidillon" ging het eventjes verkeerd,
                              door watergladheid en onderstuur...

                              Veel kijkplezier
                              Audi A6 Avant - S-Line 2.0 TDI (Jan 2008 - Sep 2010)
                              VW New Beetle Cabrio 1.9 TDI (Mei 2006 - Aug 2011)
                              VW Golf VI Cabrio 1.6 TDI (Sep 2011)
                              Suzuki Burgmann 650 Executive (Feb 2008 )
                              Vespa GTS 300 SuperSport (Juni 2010)
                              Vespa GTV 125 (Mei 2009)

                              Comment

                              Working...
                              X