Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Vrij rijden FRANCORCHAMPS
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenIt wasn't me ! Zitten lobsters onder
Dju, dan nog geen pics te vinden van jouw kar, voor 't moment.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenGoed gedacht, immers als tragere auto is het verdomme niet makkelijk om zo te rijden dat je snellere rijders niet stoort én ook nog zelf een beetje fun beleeft eraan en een snelle ronde kan proberen rijden. Sommigen met snelle karren verwachten dat, "ha da's klein grut, allez hup opzij", en dan kan het soms 'es stressen worden. Ben in Zolder al een paar keer bijna van de baan geduwd door sneller (race)materiaal bij 't remmen naar een bocht toe, omdat die andere piloten vonden dan ik maar van 't gas af moest gaan en mijn ronde opgeven voor hen.
En Zolder is dan nog een traag circuit, i mean, het verschil in rondentijden met (veel) snellere karren is niet zo gigantisch groot. Francorchamps is andere koek... en ik ga dan nog 'es met de Britten van BAT ook dat is allemaal snel materiaal, daar zit geen "semi" grut tussen (niet lelijk bedoeld). 'k Ga afzien, zondag.
Ik hoop een 3:10 te draaien, al vrees ik dat ik eerder rond de 3:15 zal blijven steken.
Met jouw 120d zoals ie is afgesteld zal je trouwens best goed kunnen meedraaien in het bochtige gedeelte, dat vooral bergaf is en waar vermogen niet zo'n grote rol speelt. Het verschil tussen een standaardsetup zoals de mijne en de specifieke trackwagens met slicks was gisteren heel groot op die stukken.
Ik ben gisteren tot 3'12"7 geraakt. Heb misschien 2 ronden ongestoord kunnen rijden, er was vrij veel (inhalend ) verkeer...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenIk had soms ook moeite om in te schatten wanneer de snellere juist wensten in te halen. Soms vertraagde ik en gaf net dàt bijna een probleem omdat zij erop rekenden dat ik mijn tempo zou behouden.
Comment
-
v/d Morgan staan er enkele (laatsten) van gisteren op mijne picasa:
(rampzalig slecht kodakske hemmekik)
benieuwd wat er van dat intervieuw van Peter Baert gaat komen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenTrouwens, ik las dat 't bij momenten zeer druk was. Correct?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenNooit van je lijn afwijken, nooit gas lossen. Ik heb ook op circuit al gevaarlijke stoten meegemaakt omdat mensen zien dat ik achter ze rijdt en ze beginnen dan vanalles te doen om me door te laten. Dan weet je niet waar je je aan moet verwachten. Trek desnoods wat trager op na de bocht ofzo.
Liever een tragere die niet weet dat ik er ben, dan eentje die begint te zwalpen/remmen/ ... omdat hij mij voor wil laten.So far 233 rondjes op dé ring
Comment
-
Allemaal correct, tenzij je als tragere voorligger met het knipperlicht duidelijk maakt wat je gaat doen. In een bocht b.v. al gaan knipperen richting binnenkant bocht en in plaats van uit te waaieren de koorde blijven houden is ook een zeer goeie manier om een snellere rijder veilig te laten passeren.
Comment
-
autosportmedia staan er normaal foto's van Raidillon.
Pouhon blijf ik de lastigste vinden. 3'12" is al aardig snel. Vanavond bekijk ik eens mijn onboard, zal pakske trager zijn denk ik. Raidillon blijft schitterend. Eerst dat buikgevoel in knikje naar beneden en dan je kar lichter voelen worden naar Kemmel toe... I'm addicted!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenAllemaal correct, tenzij je als tragere voorligger met het knipperlicht duidelijk maakt wat je gaat doen. In een bocht b.v. al gaan knipperen richting binnenkant bocht en in plaats van uit te waaieren de koorde blijven houden is ook een zeer goeie manier om een snellere rijder veilig te laten passeren.
Vergeet niet dat wij (WoKe en ik) veel ervaring hebben in een omgeving waar richtingaanwijzers en spiegels onbestaande zijn, dat verandert de zaak mssch
Comment
-
http://www.youtube.com/watch?v=xGtcCjx8rJo
Zie hier vanaf 4'30" hoe het kan lopen als je niet weet wat en hoe met snellere achterliggers...
Comment
-
Uiteraard, da's iets helemaal anders, en ik denk dat bij 't trackrijden met geprepareerde motoren ook het competitiegevoel hoger ligt dan bij een trackday voor (sportieve) wegauto's waar eerder voor de fun wordt gereden.
Nog een keer -> duizend maal respect daarvoor. Lijkt me helemaal niet zo vanzelfsprekend als met de auto.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichtenen ik denk dat bij 't trackrijden met geprepareerde motoren ook het competitiegevoel hoger ligt dan bij een trackday voor (sportieve) wegauto's waar eerder voor de fun wordt gereden.
En sowieso wordt er in verschillende niveaus gereden, maar de regels blijven voor iedereen gelijk. En wees gerust dat in de beginners- en gevorderdengroep er velen zitten met een motor met originele kuipen/lichten + nummerplaat.
Comment
-
Comment