Mededeling

Collapse
No announcement yet.

79e Auto Salon Geneva

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
    Dat is natuurlijk een ongelofelijk voordeel! Al vind ik roadtrippen leuker.
    Ik ook, maar niet als ge ni betaald wordt de dagen da ge congé pakt

Dan ga ik liever roadtrippen in de bergen

Comment

Als je het doet zoals Roughneck beschrijft, is het ideaal. (evt. nog met zondag het salon bezoeken tot 16u ofzo, dan ben je terug thuis tegen 23u.)

Comment

Als je het doet zoals Roughneck beschrijft, is het ideaal. (evt. nog met zondag het salon bezoeken tot 16u ofzo, dan ben je terug thuis tegen 23u.)
        Ik wil toch liever de weekenddrukte vermijden denk ik.
        Oja, en ik moet werken dat weekend

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door boozer Bekijk Berichten
          met wat kun je die hallen ginder vergelijken qua oppervlakte? is dit te vergelijken met de Heizel hier?
          De Heizel is groter, maar in Genève zijn er meer standen en veel meer nieuwigheden. Dat betekent wel dat de oppervlakte van de standen veel kleiner is en meer alleen de nieuwigheden getoond worden.

Comment

met welke maatschappij is dat die 77 euro? ik kom op € 196 met brussels airlines
            en wil gerust in groepje gaan, gaat toffer zijn dan alleen
            Giulietta

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jakob Bekijk Berichten
              met welke maatschappij is dat die 77 euro? ik kom op € 196 met brussels airlines
              en wil gerust in groepje gaan, gaat toffer zijn dan alleen
              Easyjet

edith: waarschijnlijk niet in t weekend

Comment

nope, zou een zondag of maandag moeten zijn, ga er geen verlof voor gaan pakken

ik ga er eens over spreken wat ik doe, ik vind niet direct en copiloot dus mss toch vliegtuig...
                Last edited by jakob; 15/02/2009, 23:09.
                Giulietta

Comment

Zou het financieel aan te raden zijn van een vliegtuig te nemen? Ik rijd er net 800 km over, dus reken een 50 euri voor een tank diesel. Natuurlijk rijd ik wel 8u per rit...
                  + 2x tols als je via luxembourg => frankrijk => Bazel rijd is iets van totaal €13 (& dan nog eens terug)
                  + €30 voor de tolsticker voor de autostrades in swiss (1 jaar geldig)

Comment

Om in Genève te geraken moet je geen autosnelweg nemen. 20km binnendoor dacht ik en je bent er.

Comment

pak nu een 160 euro alles tesamen + parking...
                      dan ga ik liever met de vlieger

nog iemand die zondag 8 zou gaan?
                      Giulietta

Comment

da's een plannetje
                        Giulietta

Comment

Op mijn manier heb je niet veel verloren tijd (je hoeft de vrijdag niet vrij te pakken om naar ginds te rijden) en 's avonds - 's nachts rijden schiet het allemaal wat beter op.

En de slaap die je mist vrijdagnacht, die haal je zaterdagnacht gewoon weer in en dan kar je zondag op het gemakje terug.

2 dagen salon is een dag teveel. Het is bijlange na zo groot niet als Brussel, en het is veel minder druk, zelfs in het week-end. Daarom is een week-end dag ideaal voor Geneve, je hoeft er geen vrij voor te nemen om toch voldoende van de auto's te genieten.

Maar je kunt zondag nog iets anders bezichtigen, of terugrijden. En dan ben je zondagavond tegen 18:00 hrs - 19:00 hrs terug.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                            ja maar vliegen is een uur en een kwartier
                            En niet te vergeten een uur (of anderhalf - 2 uur) op voorhand daar zijn, met het openbaar vervoer naar de luchthaven (als je je auto er niet wilt achterlaten), of iemand die je weg moet brengen.
                            Idem dito voor het terugreizen...

Jij mag vliegen, ik stap lekker in mijn auto en kar op mijn gemakje rechtstreeks naar ginds. Veel leuker als vliegen.
                            En als je met 2 gaat kost het je evenveel (als je de brandstofkosten deelt).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DJ Dirk Bekijk Berichten
                              + 2x tols als je via luxembourg => frankrijk => Bazel rijd is iets van totaal €13 (& dan nog eens terug)
                              + €30 voor de tolsticker voor de autostrades in swiss (1 jaar geldig)
                              Je moet compleet via frankrijk rijden (niet via Basel) en dan rij je inderdaad de laatste 20 - 30 km binnendoor via Zwitserland.

Dan betaal je iets van een EUR 15 peage, en geen vignet in CH dacht ik. Als je dan nog in Luxemburg tankt - niet dat dat veel verschil uit zal maken, dan hou je de prijs zeer redelijk.

Comment

pak nu een 160 euro alles tesamen + parking...
                                dan ga ik liever met de vlieger

nog iemand die zondag 8 zou gaan?
                                Zoals ik tel:

EUR 70 diesel voor het naar ginds rijden - optimistisch geschat
                                EUR 15 peage
                                EUR 10 (?) parking salon
                                EUR 70 hotelkamer + ontbijt + ticket salon (aanbod toerisme)
                                EUR 70 terugreis
                                EUR 15 peage terugreis
                                --------
                                EUR 250 ben je gesteld (maar dan heb je niet gegeten, .... )
                                Als je met 2 gaat en je deelt de diesel daalt dat tot EUR 180, etc voor als je met meer bent.

Dat is redelijk goed te doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck Bekijk Berichten
                                  En niet te vergeten een uur (of anderhalf - 2 uur) op voorhand daar zijn, met het openbaar vervoer naar de luchthaven (als je je auto er niet wilt achterlaten), of iemand die je weg moet brengen.
                                  Idem dito voor het terugreizen...
                                  2 uur op voorhand voor ne vlucht binnen Europa ... ge zijt zot zeker?
                                  En ik werk naast het Noordstation, dus dat openbaar vervoer is ook geen issue
                                  Van het werk naar de luchthaven, en s morgens 2 dagen later van de luchthaven naar het werk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                    2 uur op voorhand voor ne vlucht binnen Europa ... ge zijt zot zeker?
                                    En ik werk naast het Noordstation, dus dat openbaar vervoer is ook geen issue
                                    Van het werk naar de luchthaven, en s morgens 2 dagen later van de luchthaven naar het werk
                                    Werk je bij de NMBS?

Ik zei: een uur (of anderhalf, of 2).

Comment

Ik zal ook met de wagen gaan, oprijden op maandag, lekker rustig, rond de 8u rijden. Heb een hotel op zo'n 40km van Geneva geboekt, 50 Euro per nacht voor één persoon, incl ontbijt.

Zal dan dinsdag goed uitgeslapen (hopelijk)naar de persdag gaan, woensdag morgen waarschijnlijk nog effe binnenspringen en dan naar Affolter in Porrentruy (3uur rijden), die heeft 60 Lambo's in de showroom staan , ik heb gevraagd of ik mocht langskomen, en positief antwoord gekregen.

Daarna rustig naar huis toe en op donderdag weer werken

Ik heb met viamichelin de route eens online berekend, en die kwam op 34 euro péage in Frankrijk en een sticker van 27 euro voor Zwitserland ... da's toch redelijk stevig voor Frankrijk, een route zonder péage is maar 45 minuten langer rijden ... toch te overwegen.

Ik wou met het vliegtuig gaan, maar EasyJet laat geen pro fotoapparatuur in de cabine toe in een alu koffer, dan moet ik alles inchecken ! Vergeet het maar. Tel daar nog eens taxi of een huurwagen bij en kan waarschijnlijk goedkoper rijden ... en ik vlieg zowieso niet graag, dus dat is mooi meegenomen.

Mark
                                      2015 Volvo V60 R-Design
                                      Black on the outside, black on the inside ... and bad all over ...

Comment

Bedankt !
                                        2015 Volvo V60 R-Design
                                        Black on the outside, black on the inside ... and bad all over ...

Comment

Bij easyjet:

# Ga direct naar de veiligheidscontrole op het vliegveld. U hoeft niet in de rij te staan om in te checken!
                                          # Ga vervolgens naar de vertrekgate. De gate sluit 25 minuten voor de geplande vertrektijd.

Dus 30 minuten op voorhand is genoeg

Comment

Working...
                                          X