Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nabespreking Cars and Coffee Roadtrip - 15 maart 2009
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenIk ben vertrokken na deze DB9. We hebben open gereden en echt genoten van de sound van die DB9...
Die man hield zich overal mooi aan de snelheid.
btw die DB9 is van Mr P. hij heeft er een quicksilver onderzitten.
die wil ik ook !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Juster Bekijk BerichtenGeweldig mooie foto's en filmkes mannen!
Bij het zien van dit allemaal heb ik al terug goesting om te gaan scheuren!!
Het was tof kennis te maken met Rami, sympathieke kerel.
en euh... zijn er nog foto's van de corvette's?
misart339@hotmail.com
Wat zijn juist de specs van uw ZO6?
Comment
-
-
Corvette C6 Z06 2006 7.0L V8
AR Longtube headers
AR Sportcats
AR O² relocated
Billy Boat fusion exhaust
Lingenfelter polished trottlebody
Lingenfelter coldairintake
Lingenfelter MAF sensor
Lingenfelter ECU
160 thermostat
Recaro poleposition seats
BBK remmen volgen nog...
+/- 600 pk
+/- 750nm
80 kg minder dan een standaard Z06
en C6R striping (enkel tot Le Mans 2009)
Hoop dat ik je hiermee kan helpen...
en bedankt voor je interesse in de wagen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
ZOT snel!Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk BerichtenIk heb het meerdere keren gezegd: dit was een RAKET! Kon zo mee met de Ferrari's, en reed de CaymanS en de 996 gewoon verloren!Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichtenaaah zo
echt he, prachtig die kuipjes ook..
hoeveel pk staat die nu?
Het was de eerste keer sinds de compressor erop zit dat ik de prestaties kon vergelijken met ander serieus materiaal en de resultaten waren in lijn met wat je op basis van de pk/gewicht-verhouding mag verwachten. De F355 F1 was vooral op hogere snelheid geen probleem en met de 996 GT2 scheelde het niet veel.
Het vermogen is 445pk bij 7200 toeren wat ook meteen de toerenlimiet is. Het Alpina-blok met de twinscrew compressor van ESS Tuning loopt ongelofelijk soepel, de loopcultuur is gewoon beter dan stock. Het hele package (Mov'it remmen, Drexler sperdifferentieel, Recaro kuipen en vooral het onderstel van Reiger Racing Suspension) klopt helemaal en de auto rijdt erg volwassen wat met name is te danken aan de schokdempers. Die maken een enorm verschil, zorgen altijd voor contact met het wegdek en omdat ze zo geweldig dempen is de auto bovendien comfortabeler dan het standaard Alpina onderstel (dat veel hoger lag).
Hier is nog een filmpje van de F355 F1 Berlinetta die door mijn bijrijder is gemaakt:
Comment
-
ivm organisatie,
'k vond die top,
alles leek vooraf goed geregeld,
alleen een betere aansturing bij de Audi garage (nl de wagens sneller terug doen vertrekken)
had minder Belgen 't idee doen krijgen om rustig naar huis te gaan
alleszins: tocht stak zeer goed ineen, goed roadbook !!!
Tilburg was jammer genoeg niet beter, de broodjes wel...ene Cars & Coffee die dan weer moest betaald worden...tuurlijk Nederlanders
Ontgoocheling op het eind, voor mij althans, de zwakke opkomst, waar waren al die
super Belgische karren plots naar toe? de mij voorgenomen babbel tijdens het eten met oa de "911DAG" , de GT3 rijders, enz ging dus niet door, dan maar naar huis gefietst.
En toch ferm genoten, bedankt.
Citaat:
't allerleukste was natuurlijk de parking in Waalwijk,
maar 't ritje vanaf Duffel tot daar
[/quote]
Hoe de dag begon op de parking te Brecht: een spontane (gelukkig kortstondige) hartstilstand toen de "Rumst Gang", arriveerde. Voor mij verweg 't beste van de dag..en plots werden ze allemaal als raketten afgeschoten richting Waalwijk.
Op zich Hardcore (250/h en alles wat ik inhaalde was een op hol geslagen rode Borra )
En ik die dacht dat het de bedoeling was samen te vertrekken om dan te Waalwijk eens ferm indrukt te maken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Femme Bekijk BerichtenNa alle tijd, moeite en niet te vergeten het geld dat ik in de Alpina heb gestopt zijn dit wel erg leuke reacties om te lezen. Op een dag zoals gisteren gaat de aandacht vanzelfsprekend uit naar de exoten, ook al kunnen sommigen van hen opgedrukt worden door minder aansprekende auto's . Ik heb ook erg leuke reacties gehad van een paar Aston Martin DB7 en DB9 rijders die verbaasd waren over de Z4 die maar niet uit hun binnenspiegel wilde verdwijnen.
Het was de eerste keer sinds de compressor erop zit dat ik de prestaties kon vergelijken met ander serieus materiaal en de resultaten waren in lijn met wat je op basis van de pk/gewicht-verhouding mag verwachten. De F355 F1 was vooral op hogere snelheid geen probleem en met de 996 GT2 scheelde het niet veel.
Het vermogen is 445pk bij 7200 toeren wat ook meteen de toerenlimiet is. Het Alpina-blok met de twinscrew compressor van ESS Tuning loopt ongelofelijk soepel, de loopcultuur is gewoon beter dan stock. Het hele package (Mov'it remmen, Drexler sperdifferentieel, Recaro kuipen en vooral het onderstel van Reiger Racing Suspension) klopt helemaal en de auto rijdt erg volwassen wat met name is te danken aan de schokdempers. Die maken een enorm verschil, zorgen altijd voor contact met het wegdek en omdat ze zo geweldig dempen is de auto bovendien comfortabeler dan het standaard Alpina onderstel (dat veel hoger lag).
Hier is nog een filmpje van de F355 F1 Berlinetta die door mijn bijrijder is gemaakt:
http://www.youtube.com/watch?v=o4jHJgLS_zg
Schitterend project man, kosten noch moeite gespaard om de auto perfect te krijgen ... dikke thumbs up1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door reys Bekijk BerichtenOp zich Hardcore (250/h en alles wat ik inhaalde was een op hol geslagen rode Borra )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door reys Bekijk Berichtenwaar waren al die
super Belgische karren plots naar toe? de mij voorgenomen babbel tijdens het eten met oa de "911DAG" , de GT3 rijders, enz ging dus niet door, dan maar naar huis gefietst.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Daggie Bekijk BerichtenNaar huis ...
Buffet was on-Nederlands lekker .
Comment
-
ik heb er ook een gemengd gevoel bij ... idd tamelijk goed begonnen , maar dan al bij het vertrek was iedereen aan zijn lot overgelaten... ik had dan nog eens de pech van helemaal als eerste te vertrekken... dus ik heb onderweg niet echt veel spannende momenten meegemaakt ( enkel in mijn broek omdat ik van al diene koffie neig moest pissen en het eerste stuk serieus lang was) dan aangekomen aan de audi garage was het mij niet echt duidelijk wanneer we nu opnieuw moesten vertrekken ..met het gevolg dat die parking daar al snel te klein was... de broodjes uiteindelijk allemaal opgevreten werden door de eerst en de laatse niks meer hadden ( ik was bij de eerst dus mij hoor je niet klagen)met het gevolg dat ik daar bijna 2 uur had rondgelopen , en ik het echt wel gezien had.. maar aangezien ondertussen de maten daar ook uiteindelijk waren toegekomen en die natuurlijk minder tevreden waren ( want hadden veel te lang moeten fietsen om er te geraken ,en dan bleek het eten ook nog eens op te zijn .. ) dus dan maar besloten om allemaal in groep terug naar belgie te rijden ...
spijtig einde dat vooral te wijten is aan de slechte communicatie van de organisatie vind ik...je mag er niet vanuit gaan dat iedereen alles wel zal lezen in zijn boekske en dat het allemaal vanzelf gaat gaan... want dan krijg je van de ene kant mensen die het top vonden ( omdat ze misschien juist in een treintje zaten waarbij alles perfect verliep ) en anderen voorwie het een beetje plattekes was...
want bv de groep corvette's uit belgie vond het allemaal top en die zijn uiteindelijk ook terug tot in het hotel gereden om te eten , maar ik heb ze wel niet gezien bij de audi garage???
ik denk dat het een beetje het slachtoffer is geworden van zijn eigen suc6...
Comment
-
misschien strengere selectie maken?
onze groep was ook helemaal verkeerd gereden daar in het centrum van dat kleine dorpje,
dat was in t roadbook niet zo goed opgegeven.
ik denk dat we toch kunnen concluderen dat het eerste deel van de rit veel te lang was. Ik was t op den duur beu omdat ik ook eens wou stoppen om t sanitair te gebruiken en om iets te kopen om te drinken, plus mijn maag die grolde nogal !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door reys Bekijk BerichtenVooreerst, je moet het maar aandurven zoiets te organiseren, kinderlijk blij met de geziene wagens en toch ergens een ontevreden gevoel, ttz bij aankomst te Waalwijk leek het toch een beetje chaotisch en gedesorganiseerd. Beetje weinig uitleg zoals: wij waren ingedeeld in groep 7 en moesten plots vertrekken na groep 1 voor een zéér lang eerste deel (sorry) plasstops hebben we noodgedwongen langs de baan moeten inlassen.
Tilburg was jammer genoeg niet beter, de broodjes wel...ene Cars & Coffee die dan weer moest betaald worden...tuurlijk Nederlanders
Ontgoocheling op het eind, voor mij althans, de zwakke opkomst, waar waren al die
super Belgische karren plots naar toe? de mij voorgenomen babbel tijdens het eten met oa de "911DAG" , de GT3 rijders, enz ging dus niet door, dan maar naar huis gefietst.
En toch ferm genoten, bedankt.
Citaat:
't allerleukste was natuurlijk de parking in Waalwijk,
maar 't ritje vanaf Duffel tot daar
Op zich Hardcore ::(250/h en alles wat ik inhaalde was een op hol geslagen rode Borra )
En ik die dacht dat het de bedoeling was samen te vertrekken om dan te Waalwijk eens ferm indrukt te maken [/quote]
zeer verstandig om zoiets op een publiek forum te zetten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SPEEDMAN Bekijk Berichtendat was in t roadbook niet zo goed opgegeven.
't Moet niet op de meter correct zijn, maar aan de volgende lichten (2km) of (200m) maakt veel uit waar 't juist is.
Oorspronkelijk geplaatst door SPEEDMAN Bekijk Berichtenik denk dat we toch kunnen concluderen dat het eerste deel van de rit veel te lang was. Ik was t op den duur beu omdat ik ook eens wou stoppen om t sanitair te gebruiken en om iets te kopen om te drinken, plus mijn maag die grolde nogal !
Het was een mooie route, maar was te lang, of ten minste, slecht verdeeld.
Eerst 3u in de auto en dan het 2e deel was nog geen half uur, ook maar al eten tegen 14 - 15u terwijl sommige maar gegeten hadden om 7u - 8u is wel wat lang.
Maar ik klaag niet, het is de eerste keer (?) dat de C&C een roadtrip organiseerd en dan nog met zo'n immense groep, vond ik 't al allemaal goed verlopen!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichtenik heb er ook een gemengd gevoel bij ... idd tamelijk goed begonnen , maar dan al bij het vertrek was iedereen aan zijn lot overgelaten... ik had dan nog eens de pech van helemaal als eerste te vertrekken... dus ik heb onderweg niet echt veel spannende momenten meegemaakt ( enkel in mijn broek omdat ik van al diene koffie neig moest pissen en het eerste stuk serieus lang was) dan aangekomen aan de audi garage was het mij niet echt duidelijk wanneer we nu opnieuw moesten vertrekken ..met het gevolg dat die parking daar al snel te klein was... de broodjes uiteindelijk allemaal opgevreten werden door de eerst en de laatse niks meer hadden ( ik was bij de eerst dus mij hoor je niet klagen)met het gevolg dat ik daar bijna 2 uur had rondgelopen , en ik het echt wel gezien had.. maar aangezien ondertussen de maten daar ook uiteindelijk waren toegekomen en die natuurlijk minder tevreden waren ( want hadden veel te lang moeten fietsen om er te geraken ,en dan bleek het eten ook nog eens op te zijn .. ) dus dan maar besloten om allemaal in groep terug naar belgie te rijden ...
spijtig einde dat vooral te wijten is aan de slechte communicatie van de organisatie vind ik...je mag er niet vanuit gaan dat iedereen alles wel zal lezen in zijn boekske en dat het allemaal vanzelf gaat gaan... want dan krijg je van de ene kant mensen die het top vonden ( omdat ze misschien juist in een treintje zaten waarbij alles perfect verliep ) en anderen voorwie het een beetje plattekes was...
want bv de groep corvette's uit belgie vond het allemaal top en die zijn uiteindelijk ook terug tot in het hotel gereden om te eten , maar ik heb ze wel niet gezien bij de audi garage???
ik denk dat het een beetje het slachtoffer is geworden van zijn eigen suc6...
Ik ben het helemaal met je eens. Ik zie ook nog een groot aantal verbeterpunten. Ik ben blij dat je het zo mooi weet te verwoorden. Daar kunnen we iets mee.
De volgende Road Trip ( mocht die er komen ) zal het deelnemersveld sterk in aantal terug gebracht worden.
We hadden een heel draaiboek klaar. Die heb ik halverwege de dag maar weggegooid. Een groep met 180 auto's valt niet aan te sturen.
Het spijt me dat je een minder prettige ervaring hebt met ons Wannes. Wellicht kan ik het nog een keer goed maken.
De Road Trip was bedoeld om het seizoen 2009 feestelijk te beginnen. Voorlopig gaan we ons weer even bezighouden met de
reguliere C & C evenementen, daar waar ik alles zelf onder controle heb.
Comment
Comment