Mededeling

Collapse
No announcement yet.

IAA Frankfurt 2009

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichten
    voila , hotel is geboekt , is de astoria geworden op 400 m van de messe . Deze avond om 6 uur gaan we aanzetten ..en zal wel vooruit gaan denk ik ons vervoer is een volbloed italiaans paardje dat staat te trappelen om eens uit zijn stal te mogen
    Met een Ferrari naar de Astoria....some people travel in style ;-)

    Edith : Oeps..net even gekeken....'t is wel geen "Waldorff Astoria"...desalniettemin, lekker dicht bij de beurs

    Comment


    • Ik ga normaal volgende week donderdag of vrijdag.

      Comment


      • Spijt dat ik niet kan gaan.

        Comment


        • 15/09 & 16/09 (Persdagen)
          • Rabbit
          • GregV
          17/09 of 18/09 (VIP-dagen)
          • gTa (waarschijnlijk 2 dagen met overnachting van do op vrij)
          • Roughneck + vriendin (inclusief overnachting) --> eigen vervoer, dag is nog onbekend.
          • J3nkins -> rijdt mee met gTa
          • Steven (maat gTa) -> rijdt mee met gTa
          • Ax_Dude (17/09)
          • Roox --> 17/09
          • Hans (Neef Roox) --> 17/09
          • bmw525 --> 17/09
          • wannes --> 18/09
          • RangeLove --> 18/09
          • ...
          weekend 19/09 tot 20/09
          • Phil
          • Scaglietti
          • ICEFARMER (inclusief overnachting)(persaccreditatie is ook toegekomen,maar nog niet 100% zeker dat ik er geraak,en de week erop zit ik in Reims,weekdagen zijn helaas geen optie)
          • Alexx: inclusief overnachting
          week 21/09 tot 25/09
          • Asserti
          • Soundstorm
          • ...
          weekend 26/09 tot 27/09
          • ...




          bmw525, Hans en ik gaan samen naar het salon...

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichten
            voila , hotel is geboekt , is de astoria geworden op 400 m van de messe . Deze avond om 6 uur gaan we aanzetten ..en zal wel vooruit gaan denk ik ons vervoer is een volbloed italiaans paardje dat staat te trappelen om eens uit zijn stal te mogen
            Haha, en ik weet waar ge nu aan 't uithangen zijt.

            Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
            Met een Ferrari naar de Astoria....some people travel in style ;-)

            Edith : Oeps..net even gekeken....'t is wel geen "Waldorff Astoria"...desalniettemin, lekker dicht bij de beurs
            Geen Waldorff Astoria, neen zit hier nu in de lobby wat te netten (ik slaap zo'n 5 uur per nacht dus als ik niet wil liggen wroeten rond zes uur dien ik 't nog een beetje te rekken), 't hotel is niet zo denderend. Oké, 't is ça va, en 't was het (met voorsprong) goedkoopste hotel op 2 minuten wandelen van de hoofdingang van de Messe ... maar euhm ... tsjah. Hier met een Ferrari toekomen is een klein beetje overdone. Ik wist 't ook niet, maar bon, we kunnen slapen, de kamers zijn (net) voldoende proper, de bedden lijken me oké, en de douche geeft van katoen.

            't Internet is hier wel "so laüsig wie nie", damn seg, worst wifi ever seen. :-S




            Eerste dag IAA zit erop. Enkele behoorlijke verrassingen wat mij betreft, vooral positief (zeer weinig negatief) :
            • De Mercedes-Benz SLS AMG komt in realiteit echt goed over, de auto is gestrekt en heeft zeker sex-appeal. Z'n voorzijde is voor mij z'n minste kantje, z'n kont en de zijkant vind ik erg knap. Zit erg goed, en alhoewel 't interieur in 't begin wat drukjes overkomt, is 't eigenlijk een aangename auto. Zeer sportief en toch comfortabel zittende zetels.
            • Geen Michelin Pilot Sport 3 te zien op de E 63 AMG :-( 'ie stond op Pirelli P-Zero >:-| ; op de SLS AMG lagen wel de nieuwe Continental SportContact 5P -> prachtige tekening!
            • De apart tentoongestelde aandrijflijn van de SLS AMG is awesome. De remmen zijn gi-gan-tisch (de RS6 carbonpizza's lijken er klein tegen, zegt genoeg). Carbon cardan 8-o impressive.
            • Voor de rest weinig echt spectaculairs bij Mercedes ... de E break oogt een beetje rommelig in realiteit, zeer druk en wat overdone styling van het achterste 1/3e van de auto. Wel gigantisch ruime koffer. Opvallend bij Mercedes (alhoewel het met ruime voorsprong de drukst bezochte stand was die wij zagen vandaag) waren de uitschuifbare bekerhouders in de E break die in 2 van de 3 modellen waar ik in gezeten heb, al stuk waren ... en 't is nog maar trade days ... benieuwd hoeveel % van de auto's heel gaat gebleven zijn nadat het grote volk is losgelaten.
            • De S 600 met "melkwit glanzende" interieurlijsten (of zoiets) : moehaha wat een farçe. Precies of je zit in een S-klasse "Poggenpohl Edition". Hatelijk. Wel prachtig belederde interieurhemel.
            • Eventjes moeten wachten eer we bij Bentley binnen konden (er kwam een "bus" Bentley-dealers aan, net, 't was overrompeling op de stand). De Supersports is een knoert van een kar, zo vreemd om in zo'n bakbeest zo'n sportieve kuîpjes te vinden. :-D Wel grandioos wijs ding, 'k zie me daar nog 'con brio' (= muziekterm) mee langsheen de Spa'se flanken razen. <3
            • De nieuwe Mulsanne is i.t.t. op foto ECHT wel magnifiek. Oké, z'n snoet is een beetje wennen ... maar 'ie staat hier op de IAA in een prachtige middenblauw metallic, met carbo-ceramics, sublieme 20" 2-delige velgen, en binnenin something beige. Subliem ogende auto in realiteit, superbe verrassing tegenover de foto's. Erg statig en gigantisch lang. Wel klein raamoppervlak langszij, heb enkel m'n poep effe op de bestuurderszetel geplaatst en dus niet achteraan, maar 'k denk dat 't achteraan wel een beetje "cocoon" is (te?). Wel goed om de lenzen/blikken van te nieuwsgierig plebs te ontlopen, als VIP ofzo.
            • Bij Audi véél teveel wit metallic *geeuw* maar wel knappe stand (druk, wel, amai ik vrees voor de publieksdagen). De RSTT (faaaaack i'm in love), de Q7 V12 TDI en de RS6 Avant stonden er alledrie in dezelfde Exclusive kleurencombinatie, langs buiten "ipanemabruin metallic" en binnenin "alabasterwit". Miljaar, knap zalle. De A5 Sportback vind ik te lang, véél minder mooi dan de A5 coupé en eigenlijk zelfs niet knapper dan de A4 berline (en van die laatste ben ik alleszins geen fan, erg trieste kont en een karakterloze snuit). Geen fan van, dus. De R8 Spider is dan weer een magistraal mooie auto, drie keer zo knap als de R8 coupé imo. Enkel jammer dat je de motor niet meer ziet, maar de lijn is zoveel knapper (weg met die pokkelijke knip-en-plakwerk sideblades). Er staat een hoogglansgepolierde R8 V10 -> awesome. <3 Zeer verrassend : A3 1.2 TFSI een Duitse één-punt-tweetje die met opties maar liefst 34.000 EUR kost ... waar gaan we heen. :-( Dikke dikke onderscheiding ook voor de A5 cabrio met stoffen kap (= 100 keer knapper dan een stalen plooidak).
            • Bij Volkswagen even de Golf R en Scirocco R bekeken. Sjongejonge... de Golf die er stond moest zo'n 47.000 EUR kosten en binnenin is dat toch echt maar povertjes ... veel van dat "glanzend zwart plastic" (wannabe pianolak) die probeert te verdoezelen dat het echt allemaal plastic is, maar die het (in combinatie met het fake alu dat ook als confetti is rondgestrooid) echt wel een zeer cheap ogend interieur maakt. Jammere teleurstelling. Lijkt me dat VW het weer een beetje hoog in de bol krijgt ... povere interieurafwerking (gigantisch ruwe en harde plastic op de deuren en middenconsole) tegen premiumprijzen, maar geen premium te bekennen. Ik vrees ervoor... Langs buiten ziet de Golf R er wel knap uit, 't moest gezegd worden. De R-specifieke achterlichten zijn écht knap.
            • Mazda MX5 Lightweight Concept -> BRENG DAT 'ES UIT IN SERIE, VERDORIE!! Wat 'n geil ding. Opgevoerde 1.8 erin met zo'n 180pk aan 7.500 rpm, en je hebt een gigantisch fun weekendtrackertje.
            • Kleine facelift/upgrade Volvo XC60 ! Ofwel is het een "sportpakket" ofzo. Anyway, wist ik niks van, maar o boy dat doet die auto goed ... heeft het eigenlijk nodig want mist présence in de vormen waarin 'ie tot heden op de wegen te zien was. Er stond er nog een andere op nieuwe 19" velgen ... is eigenlijk het minimum om 'm wat masculien (stoer) op poten te zetten. Er stond géén XC90 op de stand, fin de carrière? En de voorlichten op de C30 en C70 vind ik geen verbetering, niet op foto en ook niet in realiteit. Maar ook geen verslechtering, eigenlijk. 't Is anders, minder Volvo (beetje Opel-like in some way) maar niet lelijk.
            • "Ford Individual" What the HELL are they thinking? Pas op, die Individual zetels voor de S-max (of all models bwaha ) zijn wel schitterend mooi, maar wie zal bij z'n gezond verstand een paar k EUR extra neerdokken om op een Ford (!) wat 'Individual' leder te krijgen, dat nog altijd als eerder mainstream low quality leder aanvoelt. De nieuwe Ka in een aantal verschillende "hippe" versies was ook lachen. Ik denk dat Ford met die modelletjes dacht dat ze op "Kindergarten Salon Frankfurt 2009" stonden, ofzo.
            • Renault Mégane RS. Wat een kar. Oké, beetje sjonnie (ligt aan het basismodel, helaas), maar miljaarde Renault weet toch wel hot hatches te bouwen. Schitterende Recaro's, zéér leuke boordcomputer met diverse laptimers, performance meters (acceleratie 0-100, 0-qm, 0-1000), performance figures (ogenblikkelijk koppel, ogenblikkelijke pk's, stand vlinderkleppen, turbodruk), gaspedaal-kenlinie visueel in te stellen / weergegeven, G-pad, enz. Niiice! Een beetje Nissan GT-R maar dan wat minder uitgebreid en discreet weggewerkt. Like it! Nice specs ook voor een leuke prijs. En 'ie komt echt vét over in 't echt. Zeer benieuwd, eigenlijk, hoe dat rijdt. Productie vanaf november naar 't schijnt, ik ga daar 'es mee testrijden.
            • Lotus Evora, dan. Bijna een uur mee bezig geweest, in & out minutieus bekeken/betast/beroken/enz, en zeer vriendelijke dude van de Duitse Lotus-crew die op al m'n vragen antwoordde op een zeer aangename manier. Leuk. Er komt nog 't één en 't ander leuks aan van dat model :-) een hint kan je al zien op de stand zelf (in de raceversie van de Evora). 2+0 komt er snel aan (gelukkig, want de "achterzetels" zijn echt eindeloos belachelijk). Nieuwe CUP260 ... minder mooi snoetje maar zal me worst wezen, 't ding is retegeil.
            • Ook meer dan een uur op de Alpina-stand gebleven. Babbeltje geslagen met twee kereltjes uit Bucchloe, 't was weer interessant. <3 De B6 GTR stond er, open, en ik heb een "rondleiding" gehad van dik half uur. Elk element besproken, hoe ze ertoe kwamen, enzovoort. Leuke weetjes en fijne details. Schitterende machine... man o man. De B7 is imo zozo. De Alpina-velgen nieuwe stijl vind ik lelijk (lijkt me iets voor de Russen te zijn, ofzo), en de Alpina-addenda doen de mooie nieuwe '7 in ieder geval geen recht aan. Jammer. B5 stond er niet meer, gaat over 2-3 maand uit productie, de B6 volgt niet zo heel lang daarna ook al (Alpina is nu al bezig met z'n versie van de F05 nieuwe "B5" klaar te stomen, die zo goed als identiek dezelfde krachtbron krijgt als de huidige B7). Bij de B3/D3 geen nieuws, momenteel. X5/X6/X1 wordt niet onder handen genomen door Alpina, toen ik vroeg naar de '1 was er eventjes aarzeling ... ik vermoed dat Alpina bij de volgende generatie nog niet besloten heeft of ze 'm aanpakken of niet. Wat de nieuwe Z4 betreft : radicaal stilzwijgen. Imo embargo, dus reken maar dat Alpina wederom een Roadster S brengt, vermoedelijk net zoals de B3 biturbo dus met de 360pk versie van de 335i/Z4sDrive35i, of het moet zijn dat ze wachten tot de single turbo 3-liter (met zo'n 325-340pk als opvolger van de huidige 3.5i) er komt, of misschien helpen ze wel méé met BMW om die motor te ontwikkelen?
            • De nieuwe Jaguar XJ dan. Wel ... een verrassing van formaat, letterlijk en figuurlijk. Wat een gestrekte auto, écht lang! En ik vind 'm, zelfs de kont, in tegenstelling tot de foto's, echt knap. Z'n snoet is magistraal mooi, de lichten zijn subliem zelfs. Binnenin, mjah, oké. Beetje veel "fake chrome" afgewisseld met "gloss black plastic", met daarbovenop nog 'es ziljoenen vingerafdrukken, en dat maakte dat 'ie een erg cheape indruk gaf, maar da's niet helemaal terecht. Veel leder, toch geven de deuren b.v. niet dezelfde high quality indruk als bij de Duitse 3 titanen (A8/7/S). Koffer is vreemd vormgegeven en niet handig (dwarsbalk in de weg, b.v.), te herzien helaas. Tellercombo met full LCD scherm (geen echte klokken meer), net zoals bij de nieuwe Ranges, is quite okay, maar komt onnatuurlijk over. Moet er nog aan wennen. En dat éne detail : het zwarte stukje in de C-stijlen : flater van formaat, helaas. Op de metallic zwarte versie die er b.v. stond was dat een belachelijk iets. Ik wed erom dat dat ding het geen 4 jaar uithoudt, ik hoop dat ze dat na 2 jaar al doen verdwijnen. Maar dus, in tegenstelling tot m'n verwachtingen, zéér knappe kar. Kont is speciaal, maar 't gaat 'm af.
            • Porsche dan. 't Was dan al 18u30, dus heel de stand voor ons alleen. Half uurtje over de GT3 RS gepraat met 'n jonge snaak die echter een pak van 't ding afwist (en erg goed de markt, techniek, rijtechniek, afstellingsonderwerpen e.a. kende). Zeer interessant. De getoonde versie (die ook in de Autobahn-preview video verschijnt, zie betreffende topic), is zo goed als de enige ter wereld, voor de moment, toch de enige die al openlijk wordt getoond. Geïllustreerd gekregen hoe de dynamische motorsteunen werken (contact aangelegd, kofferklep open, aan de motor schudden, knop om, weer aan de motor schudden -> difference = obvious, en zou ook tijdens het rijden duidelijk verschil maken). Veel vragen gesteld over de verschillen tussen de Cup-PCCB's en de straat-PCCB's, tussen de cup-steelies en de straat-steelies, en de omrustbaarheid en voor-/nadelen.
              De Sport Classic is écht knap in 't echt. Kleur niet 100% m'n ding, en de lichten achteraan zijn zum Kotzen, maar wel erg knap ding. Velgen zijn om te kwijlen...
              Nieuwe turbo is vet, facelift achterlichten zijn imo écht zoveel knapper dan de pre-facelifts en 't gaat de turbo (en ook de nieuwe velgen) echt goed af. Het PDK-stuurwiel met schakelpaddles ligt gigantisch goed in de hand, en de paddles voelen echt solide aan, dat wordt een hit. Upgrade-mogelijkheid via Porsche Tequipment voor andere modellen vanaf maart. Good thing, weg met die belachelijke PDK-schuifknoppen.
              En dan de Panamera. Langs buiten al 'n paar keer bekeken bij Belgische dealers, en ik blijf 'm lomp vinden. Maar na twee modellen goed testgezeten te hebben : impressive, hoor. Ruim, zit echt goed, fantastische zetels (de comfortzetels vind ik beter zitten dan de sportzetels), mooi afgewerkt, eigenlijk echt nog ruime koffer die wel wat moeilijk belaadbaar is, érg veel hoofdruimte (zelfs voor iemand van 1m88 zoals ik, achteraan), meer dan voldoende beenruimte, ... zit ruimer dan een Maser QP imo. Jammer dat 'ie (alhoewel 'ie "vet" is omdat het een Porsche is) designmatig helemaal geen hoogvlieger is... Maar dit wordt imo écht een succes. Innere Werte überzeugen gigantisch...
            • Wiesmann MF4 en MF5 Roadster waaaaaat eeeeeen kaaaaar!! *spritz* En er stond een MF3 in de meest zalige kleurencombo ever. Middenblauw metallic met kaneelkleurig leder met lichtblauwe stikking -> *SPRITZ²²²²* erg knap.
            • En het vetste van allemaal ... m'n "Thunderbirds"-exaltatie van toen ik kind was kwam terstond terug boven ... was de "JetFighter" Gallardo van bij Hamann. Gewrapt in matgrijs, met daaronder "klinknageltjes", graphics zoals op een fighter jet ("jet intake", "caution", "no step", enz.), overlangse oranje streep, ... ECHT VET. Beetje kitsch eigenlijk maar toch zo verdomde yummie. Rami, laat je kar 'es zo wrappen, man!
            Morgen de rest. Ik kijk uit naar de nieuwe Saab 9-5, de Peugeot Z...euhm allé die nieuwe coupé (echt knap op papier), de Rolls Ghost en nog wel wat spul, zeker? Enkele teaserpics over enkele tientallen minuutjes. Eerst een safje roken. 8-)

            Ah ja, en mijn stock 177pk sterke 120d haalt 256 km/u op teller naar beneden. 8-) Op GPS 242 km/u. Vetjes. :-D Duitsland

            Comment


            • Gedetailleerde beschrijvingen.

              Comment


              • Here we go.
                Last edited by ; 23/09/2010, 19:23.

                Comment


                • Crap, uploaden hier op dezen wifi duurt soms tot 3 minuten per foto van 90kB
                  Last edited by ; 23/09/2010, 19:23.

                  Comment


                  • Godverdorie toch, stoeme WiFi hier.
                    Last edited by ; 23/09/2010, 19:23.

                    Comment


                    • Aaaaargh, elke 10 minuten word ik hier 10 maanden ouder...
                      Last edited by ; 23/09/2010, 19:23.

                      Comment


                      • Bijna klaar...
                        Last edited by ; 23/09/2010, 19:23.

                        Comment


                        • Dat zijn ze, voorlopig.

                          Tukken nu, morgen dag 2.
                          Last edited by ; 23/09/2010, 19:23.

                          Comment


                          • Knap verslagje Gilles!
                            Ben benieuwd wat je ons morgen te vertellen hebt

                            Comment


                            • Ook voor GregV en mij was de IAA super geslaagd.

                              Als ik nog eens een groot salon doe, is het altijd op persdagen. Geen drukte.
                              Iedereen staat je uiterst vriendelijk te woord, eten en drank a volonte, gadgets, posters, persmappen, ...
                              En vooral: echt alles is toegankelijk.

                              Grootste teleurstelling van het salon: de nieuwe Ferrari. Interieur is de max, maar exterieur is gewoon dikke quatsch. Morgen een uitgebreider verslag.

                              Sommige persconferenties waren ook dik de moeite, zoals die van bmw.

                              Vandaag bmw Welt gedaan, met onder andere de "Plant", die erg interessant was.

                              Nu mijn 600 foto's ordenen
                              Last edited by ; 18/09/2009, 04:48.

                              Comment


                              • Die volvo's (xc60 en c30) waren trouwens R-design uitvoeringen.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
                                  Ook voor GregV en mij was de IAA super geslaagd.

                                  Als ik nog eens een groot salon doe, is het altijd op persdagen. Geen drukte.
                                  Iedereen staat je uiterst vriendelijk te woord, eten en drank a volonte, gadgets, posters, persmappen, ...
                                  En vooral: echt alles is toegankelijk.

                                  Grootste teleurstelling van het salon: de nieuwe Ferrari. Interieur is de max, maar exterieur is gewoon dikke quatsch. Morgen een uitgebreider verslag.

                                  Sommige persconferenties waren ook dik de moeite, zoals die van bmw.

                                  Vandaag bmw Welt gedaan, met onder andere de "Plant", die erg interessant was.

                                  Nu mijn 600 foto's ordenen
                                  Hoe kom je aan die perskaarten
                                  Ik zie de link niet met auto's en Ax

                                  Oja ik ben die gast met zijn witte GP Sport

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                    Here we go.

                                    Fak

                                    De dag dat ik EM win (moet niet volle pot zijn, mag) dan bestel ik hem zo !

                                    Comment


                                    • 15/09 & 16/09 (Persdagen)
                                      • Rabbit
                                      • GregV
                                      17/09 of 18/09 (VIP-dagen)
                                      • gTa (waarschijnlijk 2 dagen met overnachting van do op vrij)
                                      • Roughneck + vriendin (inclusief overnachting) --> eigen vervoer, dag is nog onbekend.
                                      • J3nkins -> rijdt mee met gTa
                                      • Steven (maat gTa) -> rijdt mee met gTa
                                      • Ax_Dude (17/09)
                                      • Roox --> 17/09
                                      • Hans (Neef Roox) --> 17/09
                                      • bmw525 --> 17/09
                                      • wannes --> 18/09
                                      • RangeLove --> 18/09
                                      • ...
                                      weekend 19/09 tot 20/09
                                      • Phil
                                      • Scaglietti
                                      • ICEFARMER (inclusief overnachting)(persaccreditatie is ook toegekomen,maar nog niet 100% zeker dat ik er geraak,en de week erop zit ik in Reims,weekdagen zijn helaas geen optie)
                                      • Alexx: inclusief overnachting
                                      • Davy
                                      week 21/09 tot 25/09
                                      • Asserti
                                      • Soundstorm
                                      • ...
                                      weekend 26/09 tot 27/09
                                      • ...



                                      bmw525, Hans en ik gaan samen naar het salon...

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                        Haha, en ik weet waar ge nu aan 't uithangen zijt.


                                        Geen Waldorff Astoria, neen zit hier nu in de lobby wat te netten (ik slaap zo'n 5 uur per nacht dus als ik niet wil liggen wroeten rond zes uur dien ik 't nog een beetje te rekken), 't hotel is niet zo denderend. Oké, 't is ça va, en 't was het (met voorsprong) goedkoopste hotel op 2 minuten wandelen van de hoofdingang van de Messe ... maar euhm ... tsjah. Hier met een Ferrari toekomen is een klein beetje overdone. Ik wist 't ook niet, maar bon, we kunnen slapen, de kamers zijn (net) voldoende proper, de bedden lijken me oké, en de douche geeft van katoen.

                                        't Internet is hier wel "so laüsig wie nie", damn seg, worst wifi ever seen. :-S

                                        Kan je gratis gebruik maken van hun parkeergarage?

                                        Comment


                                        • Mijn eerste fotootjes (de rest volgt na't weekend)





                                          Comment

                                          Working...
                                          X