Mededeling

Collapse
No announcement yet.

IAA Frankfurt 2009

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Wie gaat? (lijst quoten, untaggen en aanvullen)

17/09 of 18/09 (VIP-dagen)
    • gTa (waarschijnlijk 2 dagen met overnachting van do op vrij ; eigen vervoer met 3 plaatsen vrij voor passagiers)
    • TomT (80% zeker)
    • Roughneck + vriendin (inclusief overnachting) --> eigen vervoer, dag is nog onbekend.
    weekend 19/09 tot 20/09
    • Phil
    • ...
    week 21/09 tot 25/09
    • ...
    weekend 26/09 tot 27/09
    • ...

Comment

• gTa (waarschijnlijk 2 dagen met overnachting van do op vrij)
      • TomT (80% zeker)
      • Roughneck + vriendin (inclusief overnachting) --> eigen vervoer, dag is nog onbekend.
      • J3nkins -> rijdt mee met gTa
      • Steven (maat gTa) -> rijdt mee met gTa
      • ...
      weekend 19/09 tot 20/09
      • Phil
      • ...
      week 21/09 tot 25/09
      • ...
      weekend 26/09 tot 27/09
      • ...

Comment

Slapen jullie dan ergens in een tentje of boeken jullie een goedkoop hotel?

Comment

Hilton suite. Het zijn hier geen krabbers zenne

Comment

In 1993 ben ik voor de eerste keer naar de IAA geweest en heb sindsdien geen enkele keer verzuimd. Toch vrees ik dat dit jaar de eerste keer gaat zijn...
            OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Ik ben 2 jaar geleden niet geweest, dus ik ga nu (zo goed als 99% zeker) wederom gaan.
              Waarschijnlijk gaan mijn vriendin en ik vrijdag gaan en dan overnachten we van vrijdag op zaterdag in een ibisje ofzo. Zaterdag de stad een beetje bekijken en wat winkelen, en vrijdag autootjes gapen op de trade days.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten

VIP-/professionalsdagen : 17/09 en 18/09 (45 EUR voor 1 dagkaart)
                publieksdagen : 19/09 tot 27/09 (15 EUR voor 1 dagkaart in 't weekend, 13 EUR in de week)

verwachte premières :

http://www.autozeitung.de/neuheiten/...neuheiten-2009
                • Porsche Panamera
                • Porsche 911 GT3 RS ?
                • Porsche 911 turbo facelift ?
                • Porsche 911 SportDesign ?
                • BMW '5 GT
                • BMW X1
                • Mercedes-Benz E-klasse break ?
                • Mercedes-Benz SLS ?!?
                • Alfa Romeo 149
                • Fiat 500 CC
                • Audi A5 Sportback
                • Audi R8 Spider
                • Audi RS4 ?
                • Audi TTRS
                • Jaguar XJ
                • nieuwe Opel Astra
                • Rolle Royce Ghost
                • nieuwe Citroën C3
                • Ferrari F450 ?!?
                • nieuwe Jeep Grand Cherokee ?
                • Maserati GranTurismo Cabriolet
                • Skoda Superb break
                • nieuwe Golf VI break
                • Scirocco R
                • ...
                Aston Martin Rapide?
                RR en RR SPORT facelift?

Oja, gTa, mag ik voorlopig een plaatsje bij jou in de auto reserveren? Ik zoek zo rap mogelijk uit wanneer m'n lessen nu exact beginnen.

Comment

• TomT (80% zeker)
                  • ...
                  weekend 19/09 tot 20/09
                  • Phil
                  • ...
                  week 21/09 tot 25/09
                  • Asserti
                  • Soundstorm
                  • ...
                  weekend 26/09 tot 27/09
                  • ...

Waarschijnlijk een bezoekje Nürburgring, overnachting en dan IAA, of omgekeerd.
                  Last edited by Asserti; 14/07/2009, 00:40.
                  Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                  Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

15/09 & 16/09 (Perdagen)
                    • Rabbit
                    • GregV
                    • TomT (80% zeker)
                    • ...
                    weekend 19/09 tot 20/09
                    • Phil
                    • ...
                    week 21/09 tot 25/09
                    • Asserti
                    • Soundstorm
                    • ...
                    weekend 26/09 tot 27/09
                    • ...
                    Gecombineerd met een bezoek aan BMW Welt.
                    Last edited by ; 14/07/2009, 21:06.

Comment

interesseert mij ook, maar ga pas eind augustus weten wanneer ik kan, ga waarschijnlijk op maandag(vrije dag)
                      Giulietta

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
                        Soundstorm en mezelve gaan normaal gezien ook. Maar de meerwaarde van de vip dagen vind ik niet echt de moeite. 2 jaar geleden op een weekdag niet echt 'last' gehad van het volk
                        Zou er nog een plaatsje vrij zijn?

Comment

Ik ga hoogstwaarschijnlijk ook met enkele vrienden maar de datum is nog niet vastgelegd.
                          Wel zal het een weekenddag zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
                            Zou er nog een plaatsje vrij zijn?
                            Vraag het es aan Frank >_<
                            Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                            Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

Op 17 september opent de grootste autoshow ter wereld zijn poorten. Wij geven alvast een overzicht van een aantal belangrijke highlights op de I.A.A. in Frankfurt. Middenin crisistijd tonen zo'n zestig fabrikanten hun nieuwste modellen, die veelal schoner, zuiniger en toch (minstens) even krachtig zijn dan voorheen.

Veel midden- en hogere klasse
                              Naast bestsellers als de nieuwe Opel Astra en varianten op basis van de recente Volkswagen Golf zullen op de I.A.A. vooral de middenklasse en de hogere segmenten in de schijnwerpers staan. Reken ook op een hoop aandacht voor alternatieve aandrijfbronnen voor vrijwel alle autoklassen, van stadswagentjes tot sportauto's.

Kleine klasse
                              In de categorie stadswagentjes toont Citroën op de Duitse autotentoonstelling de nieuwe C3, terwijl Chevrolet zijn Spark voorstelt en Volkswagen de driedeurs van de VW Polo showt.

Astra en Golf
                              Iets daarboven bevindt zich de compacte middenklasse, met als verreweg belangrijkste nieuwkomer de vijfde generatie Opel Astra. Het model krijgt een grotere carrosserie met diverse stylingkenmerken van de succesvolle Opel Insignia. Opel belooft voor de nieuwe Astra ook een keur aan nieuwe, zuinige motoren, waaronder typen met een kleine cilinderinhoud die door toevoeging van een turbocompressor toch verrassend veel vermogen bieden.
                              Op basis van de nieuwe Golf stelt Volkswagen de R-versie met 270 pk turbomotor voor, een soort GTI Plus dus. Verder stuurt Volkswagen de Golf Variant en de gefacelifte Tiguan naar Frankfurt.

BMW X1, Peugeot 308 RCZ
                              Eveneens gloednieuw is de BMW X1 die overigens, ondanks de X in de typenaam, geen vierwielaandrijver, maar een achterwielaandrijver is. 4x4 kan wel, maar slechts in combinatie met een beperkt aantal motoren. De X1 is een compacte SUV die wellicht beter BMW 1-serie Touring had kunnen heten, in de klasse van de Volkswagen Tiguan, met als voornaamste kenmerk een hogere zitpositie.
                              Peugeot toont op de I.A.A. de 308 RCZ 2+2 met groot glasdak, waarmee het Franse merk werk gaat maken van het Audi TT-segment. Waar blijft trouwens die dieselgestookte supersportwagen die Peugeot nu al zovele tentoonstellingen belooft?

Middenklasse
                              Mercedes-Benz gebruikt de I.A.A. als aftrap voor de break op basis van de recent gelanceerde E-klasse, met pakweg twee kuub aan laadruimte.
                              Audi en BMW zoeken de niches op: Audi met de A5 Sportback, een vloeiend-elegante vijfdeurs versie op basis van de tweedeurs Audi A5. Een model voor, laten we zeggen, de designminnende huisvaders. Aartsrivaal BMW lanceert eveneens een limousine annex coupe annex combi in de vorm van de 5GT (Gran Turismo). Het gaat om een grote, vijfdeurs auto met evenveel ruimte en luxe als een 7-serie, ook achterin.

Sportwagens
                              Uiteraard stelt Porsche de Panamera centraal en zal Aston Martin (voor de zoveelste keer) de productierijpe Rapide tonen. Beide zijn vierdeurs coupe-achtige sportwagens: praktisch en snel.
                              Verder verwachten we in Frankfurt de Mercedes SLS AMG, waarvan het design herinneringen oproept aan de legendarische Mercedes-Benz 300SL met vleugeldeuren. De SLS treedt in de voetsporen van de SLR McLarens, waarvan de productie gestopt is. Er wordt zelfs gefluisterd over een uitvoering met elektromotor.
                              Zijn grote rivaal voor de nabije toekomst staat op de I.A.A. een paar stands verderop: de Ferrari 458 Italia, de opvolger van de Ferrari F430. En, crisis of geen crisis, ook Audi en Alfa Romeo voegen bloedsnelle auto's aan hun gamma toe: Audi de R8 Roadster (plus een Coupe met elektro-aandrijving!) en Alfa Romeo de 8C Spider.

Topklasse
                              Afgezien van de diverse vernieuwde versies van Land Rover en Jaguar lanceert Jaguar op de I.A.A. ook zijn nieuwe topmodel: de XJ. Een auto die in niets meer op de huidige, klassieke XJ doet denken.
                              Rolls-Royce gunt het Duitse publiek de aftrap van de ruim vijf meter lange (en voor Rolls-Royce dus best kleine) achtcilinder Ghost, met onderhuids talrijke kenmerken van de BMW 7-serie.
                              Een nog grotere verrassing wordt de Arnage van Bentley. Het Britse merk heeft nog niet veel prijsgegeven over het model, afgezien van wat nietszeggende teaserfoto's en het feit dat er tevens een emissie-arme ethanoluitvoering op het menu staat.

19 tot 27 september
                              De I.A.A. opent op 19 september zijn deuren voor het publiek. Neem wandelschoenen mee, want het complex is zo groot, dat het moeite zal kosten alle hallen op een dag te bezoeken. (carros.nl)
                              2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

is daar parking aan aan die hallen? ben er nog nooit geweest maar ik zoek er toch heen te gaan met de auto

Comment

Zou me vrij grof lijken als een autosalon geen parkeerplaatsen heeft

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door boozer Bekijk Berichten
                                    is daar parking aan aan die hallen? ben er nog nooit geweest maar ik zoek er toch heen te gaan met de auto
                                    parkings te over en shuttle-bussen voor de parkeerplaatsen die wat verder liggen.
                                    autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door boozer Bekijk Berichten
                                      Zoals hierboven gezegd: echt een gigantisch parkingcomplex! Shuttlebussen voeren je dan naar de messe.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                        Zou me vrij grof lijken als een autosalon geen parkeerplaatsen heeft
                                        idd maar het zou niet de 1e keer zijn dat ik gewoon in de straat moet parkeren omdat er gewoon geen aparte parking voorzien is (wegens plaatsgebrek ofzo)

Comment

15/09 & 16/09 (Persdagen)
                                          • Rabbit
                                          • GregV
                                          • TomT (80% zeker)
                                          • Ax_Dude (17/09)
                                          • ...
                                          weekend 19/09 tot 20/09
                                          • Phil
                                          • ...
                                          week 21/09 tot 25/09
                                          • Asserti
                                          • Soundstorm
                                          • ...
                                          weekend 26/09 tot 27/09
                                          • ...

Comment